enkenoguniformen

Kim og Stine 18.08.18

963 indlæg i dette emne

Program til kirken.

 

I know.... vi er viiiirkelig tidligt ude med nogle af vores projekter :blink:, men jeg vil gerne lave en del DIY, det er så hyggeligt at sysle med her i vintermånederne, og desuden så skal jeg ikke stresse over dem lige pludselig. Derfor har jeg kastet mig over programmer/salmehæfter til brug i kirken, vel vidende, at nogle af detaljerne nok bliver lavet om undervejs, men jeg er faktisk rigtig godt tilfreds so far. :happy:

 

Programmerne er lavet i Publisher - jeg har ikke adgang til fancy layout programmer, og heller ikke tid til at sætte mig nok ind i dem... og så må man jo arbejde med det man har. :bearhug:

Kirkehæfte lavet i Publisher.pub

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det var lidt øv, men hey - der er masser af tid endnu. Desuden er vi ret langt fremme i planlægningen af de store ting, så jeg er ret fortrøstningsfuld. 

 

Og tak for tilbagemeldingen på vores programmer til kirken, det er dejligt med feedback :thanks:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu med musik til festen!

 

Så sker der lidt igen. Vi har nu fået bekræftelse på, at vores musikleverandør til festen bliver Diskobil, som jo er kendt herinde. :) 

Vi er helt overbevist om, at det Diskobil kan, er en rigtig god løsning for os, og vi glæder os rigtig meget til et godt samarbejde og en fest med en masse gang i den for både unge og ældre. :balloon::cheerleader3::toot:

 

I kan læse mere om Diskobil på: www.diskobil.dk

 

Redigeret af enkenoguniformen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, fedt at kunne være til inspiration :)... der kommer en masse DIY i tråden, når vi kommer nærmere på vielsesdatoen, jeg er sådan en der elsker at nørde med tingene selv. GP

 

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, enkenoguniformen said:

Tak, fedt at kunne være til inspiration :)... der kommer en masse DIY i tråden, når vi kommer nærmere på vielsesdatoen, jeg er sådan en der elsker at nørde med tingene selv. GP

 

 

Idéen med flagranker er i hvert fald "lånt" nu :-) Og sikke et flot kirkeprogram - så flot bliver vores nok ikke.
Jeg glæder mig til at "låne" flere af dine / jeres idéer. Selvom I skal vies mere end et år efter os, har jeg på fornemmelsen at der skal nå at komme flere ting jeg / vi kan bruge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Paperwork DIY - Inspiration til invitationer.

 

Efter at have lavet vores STD, er vi begyndt at tænke på hvordan de øvrige papir-DIY's skal se ud.  Det vigtigste projekt er helt klart selve invitationerne. Vi har tænkt meget over, hvorvidt vi bare skulle betale os fra at få dem lavet, men det skar for meget i mit kreative ego, så jeg har besluttet mig for at lave dem selv, selvom det prismæssigt stort set ikke kan betale sig, og selvom det tidsmæssigt ville have været meget lettere.

Det VRIMLER jo med fede invitationer herinde, og vi har valgt at lave en pocket-udgave i sort karton med ivory indlæg i fransk karton. Vi tager udgangspunkt i en pocketinvitation fra firmaet MagnetStreet, som har mange af de features vi leder efter. I kan se inspirationsbilledet her:

2vrz6o6.jpg

 

Der hvor billedet skal være, bliver ikke helt så stort på vores invitationer, men vi er vilde med ideen om et billede. Vi har tænkt os at bruge et af de billeder vores datter tog af os da vi skulle lave STD's.

Vi printer direkte på det ivoryfarvede karton med sort tekst, og laver 1-2 indlæg til lommen, også i ivory. Ikke noget RSVP - det har vi vores hjemmeside til...

 

Nu har jeg bestilt karton, dobbeltklæbende tape, falseben og hobbykniv hjem - skæreunderlaget har jeg - og jeg glæder mig syyyygt meget til at gå igang.:biggrin::rolleyes:

 

Når vi når til udsendelse af invitationer - det regner vi med, at vi gør omkring jul - så vil vi satse på en ivoryfarvet kuvert med påsat sort "mavebælte" og hjemmelavet frimærke (som vi allerede har fra Vistaprint - vi skal bare have portokoder på lige inden vi sender). Det skal nok blive godt.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lørdagskup!

 

Var tilfældigvis lige nede i byen efter en buket forårsblomster og lidt småting, da jeg kom forbi en interiørbutik, der holder ophørsudsalg... jeg lurede, idet jeg gik forbi, at de havde falske blomster stående, så var da lige inde for at tage et kig.... og nej, jeg kunne ikke dy mig, så her er dagens fangst. KUP, KUP, KUP! Blomsterne skal bruges blandet med friske blomster på feststedet. Tag jer ikke af lørdagsudgaven af mig, er helt i lazy-mode idag :rolleyes:

 

2emftdc.jpg

Redigeret af enkenoguniformen
2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det går sørme stærkt i disse dage... STATUS!

 

Hold nu fast hvor sker der mange ting lige p.t., jeg kan næsten ikke følge med! :shopping: Vi har efterhånden styr på mange af de større ting i forhold til brylluppet, selvom vi jo først skal giftes 18.08.18. Nu laver jeg lige en opsamling over de ting der nu er styr på, for overblikkets skyld:

 

Kirke: Sankt Nikolai i Middelfart er reserveret til os lørdag d.18.08.18 kl. 13.30. Hvilken præst der skal vie os, ved vi endnu ikke.

 

Salmer: 1.OP! Al den ting som Gud har gjort, 2. I blev skabt som mand og kvinde, 3.Det dufter lysegrønt af græs, 4. Du, som har tændt millioner af stjerner.

 

Programmer til kirken er NÆSTEN færdige- smårettelser kommer umiddelbart i ugen op til brylluppet.

 

Indslag: Ind- og udgangmusik ved trompetist Henrik Rønnow fra Slesvigske Musikregiment (Henrik har reserveret dagen til os), samt indslag ved solist, som jeg meget snart har styr på...solisten har sat dagen af til os.

 

Feststed: Skovgården i Vejlbyskov er booket fra fredag d.17.08.18 kl. 17- søndag d.19.08.18 kl. 15. 

 

STD: Er lavet og sendt ud med juleposten! samlet antal gæster inklusive os selv med unger er endt på 66.

 

Musik og underholdning: www.diskobil.dk

 

Fotograf: Søren Friberg fra www.fotofriberg.dk

 

NYT-NYT-NYT:

 

Bryllupsvideo: Jesper fra www.bryllupsvideoogbilleder.dk

 

Frisør og makeup: www.fashioncutintercoiffure.dk i Middelfart.

 

29bdci.jpg

 

Mad og drikke: Fredag d.10/2 har vi aftalt et møde med en mulig caterer, det glæder vi os rigtig meget til!

 

Så langt, så godt... så er der jo bare de mange DIY's der skal laves, men også her er vi tyvstartet, og det hygger jeg mig med i de mørke aftener. Jeg tror nu jeg starter med de DIYs der kan laves på computeren: Dørskilte, oversigter, toiletkurv-skilte, menuer, m.v.... sæt igang! :sm::lol:

 

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On ‎22‎-‎01‎-‎2017 at 7:47 AM, enkenoguniformen said:

Vi har efterhånden styr på mange af de større ting i forhold til brylluppet, selvom vi jo først skal giftes 18.08.18. 

 


Det giver også god mening for 18/8 18 bliver en rigtig stor bryllupsdag. Der bliver run på den dag. Og tak for de pæne ord. Vi skal gøre vores til at være med til at skabe jeres livs fest. Rammerne er absolut tilstede. Det er et af den slags steder hvor festen snildt kan trække ud til 5-6 tiden om morgenen og hvor kun I og gæsterne sætter grænserne.  

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, diskobil said:


Det giver også god mening for 18/8 18 bliver en rigtig stor bryllupsdag. Der bliver run på den dag. Og tak for de pæne ord. Vi skal gøre vores til at være med til at skabe jeres livs fest. Rammerne er absolut tilstede. Det er et af den slags steder hvor festen snildt kan trække ud til 5-6 tiden om morgenen og hvor kun I og gæsterne sætter grænserne.  

Det håber vi, Diskobil... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 21/1/2017 at 0:02 PM, enkenoguniformen said:

Lørdagskup!

 

Var tilfældigvis lige nede i byen efter en buket forårsblomster og lidt småting, da jeg kom forbi en interiørbutik, der holder ophørsudsalg... jeg lurede, idet jeg gik forbi, at de havde falske blomster stående, så var da lige inde for at tage et kig.... og nej, jeg kunne ikke dy mig, så her er dagens fangst. KUP, KUP, KUP! Blomsterne skal bruges blandet med friske blomster på feststedet. Tag jer ikke af lørdagsudgaven af mig, er helt i lazy-mode idag :rolleyes:

 

2emftdc.jpg

Super godt køb! De er vildt flotte og blomster er bare så dyre:(

 

Vi skal også have ranunkler til vores bryllup og selvom de er i sæson her når vi skal giftes koster de 35,- pr stk. for de store. Vores dekorationer bliver også "spædet" lidt op med et par enkelte blomster af fjer :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Pup and Pony said:

Super godt køb! De er vildt flotte og blomster er bare så dyre:(

 

Vi skal også have ranunkler til vores bryllup og selvom de er i sæson her når vi skal giftes koster de 35,- pr stk. for de store. Vores dekorationer bliver også "spædet" lidt op med et par enkelte blomster af fjer :thumbsupsmileyanim:

 

Uha ja, tell me about it... de falske ved de også godt, hvad de vil have for... de pink ranunkler med den grønne midte stod til 75 kr. pr. stk. før rabatten... :o

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, enkenoguniformen said:

 

Uha ja, tell me about it... de falske ved de også godt, hvad de vil have for... de pink ranunkler med den grønne midte stod til 75 kr. pr. stk. før rabatten... :o

Det var da helt vildt! Har også kigget på nogle falske, men de var alt for dyre :td:

 

Men tillykke med kuppet, på den her måde har I også et varrigt minde :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Dkchelle said:

Rigtig god idé at blande ægte blomster med falske! :) Det skal nok blive flot, og de fleste vil sikkert ikke bemærke forskellen :)

 

Ja, jeg mener også godt man kan blande lidt... Vi overvejer at bruge kunstige kornblomster i vores knaphulsbuketter, så vi er sikre på at de holder sig pæne hele dagen.  

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 26/1/2017 at 8:56 PM, Dkchelle said:

Rigtig god idé at blande ægte blomster med falske! :) Det skal nok blive flot, og de fleste vil sikkert ikke bemærke forskellen :)

 

On 26/1/2017 at 11:39 PM, kesa said:

 

Ja, jeg mener også godt man kan blande lidt... Vi overvejer at bruge kunstige kornblomster i vores knaphulsbuketter, så vi er sikre på at de holder sig pæne hele dagen.  

 

Tak, DKChelle, jeg håber det bliver godt.

 

Kesa: God ide med knaphulsblomsterne - kornblomster ER sarte, men jeg tror det kan blive en udfordring at finde falske der har den helt rigtige farve, mange bliver meget blå på den ikke så pæne måde. Men det må kunne lade sig gøre :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indkøb til invitationer.

 

Jeg har længe haft kig på en speciel slags pocketinvitation, og har nu købt ind til dem, så vi kan lave lidt mere bryllups-DIY. Fik købt hobbykniv, falseben, 50 cm. stållineal, dobbeltklæbende tape 9 mm, karton og guldtuscher, og nu er det bare at gå igang... fik foldet et par omslag, det var ikke noget problem, men det er den tegnede guldkant til gengæld. DAMN jeg når at blive træt af invitationerne, inden vi er færdige! Heldigvis er vi ude i god tid, vi forventer ikke at sende dem ud før til jul, men jeg skal så også lige have styr på hvordan jeg kan printe på det franske karton, så jeg udnytter det bedst muligt, osv... Det er ikke min spidskompetence, men jeg prøver at sætte noget op i Publisher, og så må det gå, som det går. Vores monogram er jeg til gengæld mega stolt over, det bliver så flot! Jeg glæder mig til at kunne vise jer invitationerne, når det endelige design er helt på plads. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores monogram.

 

Jeg kan da lige smide monogrammet herind. Jeg har lavet det selv, efter flere udkast. Først havde jeg lavet et meget avanceret et med vores forbogstaver, som dannede et hjerte med en masse snirkler, men synes det blev for sukkersødt, så nu er vi endt ud i dette, som er meget mere enkelt, men lige os:

 

 

                                                      34orn0x.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så kom der mere DIY materiale hjem.

 

Juhu, så kom der guldkarton, laksegl og lak hjem, så nu er jeg i fuld gang med at lave segl med hjerter. Lakken er ivoryfarvet, det skal nok blive godt! Seglet skal sidde på et mavebælte, som skal rundt om konvolutten.

 

                                                               1zy7tqq.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, enkenoguniformen said:

Så kom der mere DIY materiale hjem.

 

Juhu, så kom der guldkarton, laksegl og lak hjem, så nu er jeg i fuld gang med at lave segl med hjerter. Lakken er ivoryfarvet, det skal nok blive godt! Seglet skal sidde på et mavebælte, som skal rundt om konvolutten.

 

                                                    

 

Jamen så fint og kreativt det er. Det skal nok blive nogle rigtig flotte indbydelser og kuverter. Jeg gad godt jeg var kreativ nok til den slags sysler.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, kesa said:

 

Jamen så fint og kreativt det er. Det skal nok blive nogle rigtig flotte indbydelser og kuverter. Jeg gad godt jeg var kreativ nok til den slags sysler.

 

Tusind tak, Kesa. Det håber jeg. Idag skal jeg udprinte forskellige fonts, så jeg kan se, hvilken der skal bruges til selve invitationsteksten. Decisions, decisions... :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer