:o)

Morgengaver til brudgom

357 indlæg i dette emne

Jeg er også meget på bar bund

Min kæreste har ur og er slet ikke til smykker.

Men er heller ikke til dyre biler eller helikopter, vi er i gang med at bygge hus og det er det eneste der interesserer ham i øjeblikket.

Vi skal ikke på bryllupsrejse fordi vi er igang med huset, havde overvejet, at overraske

ham med en miniferie til Rom eller Paris men tror han vil sige vi skal bruge pengene på huset istedet.

De eneste hint han er kommet med er "du kan bare forære mig et hjørneskab til køkkenet" :balloon:

Ideér bliver modtaget med kyshånd -HAHA-

Hejsa,

Hvad med en eller anden lækker design-sag til huset, det ville i hvert fald falde i god smag herhjemme -HAHA-

Min gemal har lige fået nyt ur i 40 års gave, så den ide er røget. Ellers tænker jeg i teknik - f.eks. en pda eller lign (sej telefon ?) eller en aktivitetstur, som han ville elske (formel 1, rally, helikopter, han er til det hele).

Jeg synes der er meget inspiration at hente i mandebladene - f.eks. euroman. Måske en idé ?

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif kh Louise

Tak for det gode råd, det kunne være man skulle købe en par mandeblade og kigge i :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fik lige en anden ide... hvis altså nogle af jeres mænd er vin entuisiaster (staves?) Der skyder jo en del nye vin-gårde op i Danmark i disse år.. så en anpart i sådan en vin-gård kunne jo være en rigtig god gave...

Har kendskab til en gård i nærheden af Slaglse hvor anparter koster 1000,- og man hæfter ikke for andet end det man har givet og så bestemmer man selv hvor mange kræfter man vil lægge i "sagen" om man vil være med til at plante vinstokke, lave vin når den tid kommer eller bare læne sig tilbage i 3-4 år til vinen er klar og så komme og smage løs http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bunny_4.gif

En ide??? Så kig her... www.domaineskovgaard.dk

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Har I tilgengæld forslag under 1000? http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Der hvor jeg skal have taget billeder (Svendborg) skal jeg give 925 kr for 8 billeder str. 13x18 i mappe.... Og det synes jeg er rimelig billigt..

Man kan også få 6 stk. til 795 kr eller 4 stk. til 695 kr.. Der er masser af vlagmuligheder, hvis du skal have taget billeder..

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Jeg har arrangeret at min kommende mand skal en tur til Berlinmed en god ven Der skal de så glo på brandbiler og alt det han synes er super spændende.

Turen er kun for de to og har så sørget for at han har ferie i den uge de er afsted.

Ved at han vil bliver super glad for gaven specielt da vi har tvillinger så bare det at komme væk engang imellem er en gave i sig selv.

Ellers synes jeg at den med vingården lyder som en rigtig sjov ide

Venlig hilsen Ditte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Troede jeg havde den gode idé med det Ole Mathiesen ur, som han har fablet om i Gud hed hvor mange år - men så købte han et stort lækkert og meget dyrt ur i efteråret, og så er den idé ligesom ikke så god længere, eftersom han ikke rigtig vil komme til at bruge OM uret - for han elsker virkelig sit nye ur højt -HAHA-

Manchetknapper har han masser af - der kunne jeg jo ellers have lavet nogle fede knapper - enten med familievåbnet eller vores monogram indgraveret (men den idé er brugt af hhv. min svigerinde til min kærestes bror og af min veninde til hendes mand - ikke at jeg ikke kan genbruge idéen, men det koster spidsen af en rumraket at få lavet hos en guldsmed i ordentlig kvalitet :oops: )

Gulduret har han arvet efter sin morfar, så det er heller ikke en brugbar idé.... han har sgu allerede det hele!! -HAHA-

Min veninde fik Bogen om Barnet af sin mand, for nu synes han at de skulle igang - det synes jeg egentlig var en ret cool gave - men det afhænger jo af modtageren - og den er nok også mere cool fra mand til kvinde :pokey:

Og selv om jeg kender min kæreste ret godt og ved hvad han er til... så er jeg altså også lidt på herrens mark hvad angår morgengave! (han er ikke til smykker ud over manchetknapper og lækre ure.... og snart en enkelt ring :bearhug: )

Min veninde overvejede at købe en dag på en formel1 bane, men det kostede altså 10.000 kr.... det har jeg ikke - og slet ikke efter brylluppet :oops:

Måske et dykkerur/computer??? (som det fremgår af mit billede dykker vi når vi kan komme afsted med det :whistle: )

Har også overvejet en af de der lækre espressomaskiner, da han er ret begejstret for espresso - men vi har bare ikke plads til at have sådan en - ellers flot - maskine stående fremme.

Og bodoirbilleder - det er hverken han eller jeg til.

Hmm... håber på flere geniale idéer til inspiration.....

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Min mand fik en halskæde i sølv til omkring 600 kr, til at hænge sin ring i, når han er på arbejde, og så en box med alle afsnittene af Band of Brothers. Det er en serie om de amerikanske soldater under 2. verdenskrig, og siden han havde fablet om hvor god den serie var, i alt den tid jeg havde kendt ham. var det jo en god lille ekstra gave. :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ikke til boudoir billeder, hvor skal han have dem og nyde dem? på arbejdet?..... NOT

I soveværelset? Heller ikke, der lægger gæster deres overtøj.....

Jeg har tilgengæld tænkt mig at give ham en spa-dag, wellness el kurophold.

Han elsker alt med vand, han har brug for afslapning og han vil nyde at blive "puslet" om.

Alt efter størrelsen på opholdet, kan det da godt gøres under 1000 kr.

:loveboard:

Lisa

0

Del dette indlæg

Jeg havde også store kvaler med, hvad jeg skulle give manden, men kom endelig på noget...

Min mand har sejlet hele sit liv (vokset op med det), og jeg fandt de to allerbedste billede frem af hans første båd, det allebedste af hans anden båd, og så ja den ny båd kom først på vandet til vores bryllup, så der måtte han vente til efter ferien, hvor vi havde billeder af den ny båd. Så fik jeg malet tre akvarelbilleder, hos en professionel maler, af de tre billeder. Hun lavede paspartout omkring og satte dem i ramme og det hele. De var/er SUPER flotte!! De skal så op og hænge i huset (når vi er færdige med at istandsætte!!), som en billedeserie af tre. Han blev utrolig rørt og superglad, og syntes det var genialt, og syntes nærmest at hans morgengave var kedelig i forhold til, hvilket jeg bestemt ikke syntes, da jeg fik lige præcis det jeg havde ønsket mig allermest.

Han er også typen der selv går ud og køber, hvis der er noget han bliver vild med, og der han er helikopterpilot kunne en flyvetur eller lign. ikke rigtig lokke, så han kom ikke engang med foreslag til mig!!!

Forresten kostede de te billeder 1800 kr. i alt.

Håber det kan bruges, hvis nu jeres mand virkelig har en lidenskab og noget han brænder for, og har beskæftiget sig med i hele sit liv, så er det jo en mulighed, hvis man er til sådan noget :loveboard:

0

Del dette indlæg

Som tidligere skrevet herinde, så havde jeg planer om en halskæde fra Dyrberg/Kern eller at lave en sammen med en bekendt der er smykkedesigner, men nu er han begyndt at vrøvle om at han ønsker sig et ur fra Chanti, der er vældigt billigt, og vildt flot (lige til budgettet) :thumbsupsmileyanim:

Så jeg tror jeg giver ham begge dele, og overskrider budgettet fuldstændigt :balloon:

post-21950-1171016640.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

nj_den Posted Today, 9 Feb 2007, 07:06 AM

Jeg havde også store kvaler med, hvad jeg skulle give manden, men kom endelig på noget...

Min mand har sejlet hele sit liv (vokset op med det), og jeg fandt de to allerbedste billede frem af hans første båd, det allebedste af hans anden båd, og så ja den ny båd kom først på vandet til vores bryllup, så der måtte han vente til efter ferien, hvor vi havde billeder af den ny båd. Så fik jeg malet tre akvarelbilleder, hos en professionel maler, af de tre billeder. Hun lavede paspartout omkring og satte dem i ramme og det hele. De var/er SUPER flotte!! De skal så op og hænge i huset (når vi er færdige med at istandsætte!!), som en billedeserie af tre. Han blev utrolig rørt og superglad, og syntes det var genialt, og syntes nærmest at hans morgengave var kedelig i forhold til, hvilket jeg bestemt ikke syntes, da jeg fik lige præcis det jeg havde ønsket mig allermest.

Han er også typen der selv går ud og køber, hvis der er noget han bliver vild med, og der han er helikopterpilot kunne en flyvetur eller lign. ikke rigtig lokke, så han kom ikke engang med foreslag til mig!!!

Forresten kostede de te billeder 1800 kr. i alt.

Håber det kan bruges, hvis nu jeres mand virkelig har en lidenskab og noget han brænder for, og har beskæftiget sig med i hele sit liv, så er det jo en mulighed, hvis man er til sådan noget

Det var da helt vildt genialt! :thumbsupsmileyanim: Den ide snupper jeg lige med det samme, hvis ikke til morgengave så til en anden slags gave i nær fremtid. Bare ikke med både, min kæreste interessere sig nemlig kun for 3 ting: FLY! -HAHA- -Han er pilot. :balloon:

Jeg tror jeg vil få lavet 2 akrylmalerier; 1 af den flytype ham flyver nu og 1 af en tidligere flytype som er hans absolutte favorit.

Tak for den ide.

:bearhug:

Annika.

0

Del dette indlæg

Jeg har absolut INGEN idé om, hvad det koster... Men jeg har tænkt at give min kæreste et medlemsskab til en golfklub. Afhængigt af prisen på dette får han også en golftaske med de køller, han mangler. Men jeg frygter, at det er dyrt og ikke mindst besværligt!

Ellers er jeg også med på den med kroopholdet.

Bliver der penge til det, og golf-tingen ryger i vasken, vil jeg invitere ham på en forlænget weekend til Disneyland i Paris.

:loveshower:

0

Del dette indlæg

Bliver der penge til det, og golf-tingen ryger i vasken, vil jeg invitere ham på en forlænget weekend til Disneyland i Paris.

Eurodisney, det er virkelig anbefalelsesværdigt. -Og ikke kun hvis man har børn.

Har selv været der 3 gange. :balloon: ...uden børn. :thumbsupsmileyanim:

Annika.

0

Del dette indlæg

Hej.

Jeg har tænkt mig at lave en kurv med en god flaske rødvin og hans yndlingsvinglas og derudover en overnatning på en kro her i Danmark. Det kan også være, at der skal mere i kurven, men jeg kan ikke komme i tanke om mere lige nu. Det skal jo heller ikke være for dyrt :thumbsupsmileyanim:

/Lene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg siddet og luret her i et godt stykke tid for at finde en der er i samme "situation" som mig - simpelthen at skulle giftes med manden der enten har alt eller ikke vil have noget.

David vil jo gerne have en gave. Men han er ikke til ur og smykker. Han er aktiv faldskærmsspringer så action-eventyr mangler han ikke. Jeg er helt klart IKKE til boudoir billeder. Og vi havde egentlig aftalt kun at bruge 500,- på morgengave.

Nå har overvejet at give ham en tur i byen med hans 2 venner. Han var ikke med sidste gang de var afsted fordi jeg var syg så han blev hjemme og passede unger for min skyld - såååå sødt. Men ved ikke om det er lidt tamt?

- Gitte

0

Del dette indlæg

Nu har jeg siddet og luret her i et godt stykke tid for at finde en der er i samme "situation" som mig - simpelthen at skulle giftes med manden der enten har alt eller ikke vil have noget.

David vil jo gerne have en gave. Men han er ikke til ur og smykker. Han er aktiv faldskærmsspringer så action-eventyr mangler han ikke. Jeg er helt klart IKKE til boudoir billeder. Og vi havde egentlig aftalt kun at bruge 500,- på morgengave.

Nå har overvejet at give ham en tur i byen med hans 2 venner. Han var ikke med sidste gang de var afsted fordi jeg var syg så han blev hjemme og passede unger for min skyld - såååå sødt. Men ved ikke om det er lidt tamt?

- Gitte

Nej, jeg synes, det er en god gave!!!

Det er lige præcis det samme jeg vil med golfmedlemsskabet: give ham frihed og mulighed for at lave noget sammen med "drengene" selvom han nu er en gift mand :hug:

Kærligst :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg har engang givet min kæreste en kalender, og for hver måned havde jeg planlagt en lille ting. Det var picnique, en lækker middag hjemme, en tur i biffen, en tur i la glace, massage osv. på den måde skulle jeg ikke bruge en masse penge på en gang, men lidt hver måned. Han blev så glad, og glædede sig til hver af de 12 små gaver. Måske en ide?

Hvad han skal have i morgengave ved jeg ikke. Kunne godt tænke mig at give ham en andel i en tønde whiskey eller billeder, men vi får se.

AUra

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har I tilgengæld forslag under 1000? :hug:

Hejsa

Har du ikke en veninde der er godt til at tage billeder.......ved en af mine veninder får lavet en kalender til hendes kærest hvert år og det er hendes søster der taget billederne....... det kræver et par sæt pænt undertøj og lidt mod ¨så er jeg sikker på de bliver gode..... Hvis digital kan du selv rediger osv.... bare en ide som ikke er så dyr.

Hvis han er til en særlig spiritus kunne du købe en rigtigt god flaske og et par glas (evt graver jeres navne i) og så ta` en sjus til jeres bryllupsdag hvert år...så holder den længe....evt lov ham at du nok skal sørge for at der stå en ny når den er tom, så bliver det jeres egen lille tradition og din morgengave vil holde så længe i er sammen

Du kunne også give ham noget du ved han er glad for.....et stykke tøj, deo eller lign og køb en bog/hæfte, hvor du beskriver den tid i har haft sammen, og det gør du så hvert år til jeres bryllupsdag....tilføjer et nyt kapitel i jeres bog. Endnu en tradition og noget der vil holde så længe i er sammen....

Men bare et par ideer der ikke behøver at koste det vilde...

Håber det hjælper lidt. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Har I tilgengæld forslag under 1000? :hug:

Hejsa

Har du ikke en veninde der er godt til at tage billeder.......ved en af mine veninder får lavet en kalender til hendes kærest hvert år og det er hendes søster der taget billederne....... det kræver et par sæt pænt undertøj og lidt mod ¨så er jeg sikker på de bliver gode..... Hvis digital kan du selv rediger osv.... bare en ide som ikke er så dyr.

Hvis han er til en særlig spiritus kunne du købe en rigtigt god flaske og et par glas (evt graver jeres navne i) og så ta` en sjus til jeres bryllupsdag hvert år...så holder den længe....evt lov ham at du nok skal sørge for at der stå en ny når den er tom, så bliver det jeres egen lille tradition og din morgengave vil holde så længe i er sammen

Du kunne også give ham noget du ved han er glad for.....et stykke tøj, deo eller lign og køb en bog/hæfte, hvor du beskriver den tid i har haft sammen, og det gør du så hvert år til jeres bryllupsdag....tilføjer et nyt kapitel i jeres bog. Endnu en tradition og noget der vil holde så længe i er sammen....

Men bare et par ideer der ikke behøver at koste det vilde...

Håber det hjælper lidt. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg overvejer at give ham (os) et minikrydstogt til Oslo. Sådan et hvor man tager afsted en eftermiddag og kommer hjem om formiddagen to dage senere.

Jeg har også tænkt meget på de klassiske billeder, men synes altså bare ikke min krop er til det efter en graviditet og en fødsel, men jeg arbejder på sagen. Måske kan jeg nå at komme til at se lidt "strammere" ud.

0

Del dette indlæg

Jeg har absolut INGEN idé om, hvad det koster... Men jeg har tænkt at give min kæreste et medlemsskab til en golfklub. Afhængigt af prisen på dette får han også en golftaske med de køller, han mangler. Men jeg frygter, at det er dyrt og ikke mindst besværligt!

Der er flere års venteliste til mange golfklubber og prisen på et aktivt medlemsskab starter tit ved 15.000-20.000 kr de aller, aller billigste steder - og kan komme helt op på flere hundrede tusind kroner i de virkelig eftertragtede golfklubber.

Med venlig hilsen

Louise

Redigeret af Forlovet
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer