Frk. Sif

C & P blir gift - engang

970 posts in this topic

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for roserne :(:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Det er sjovt - jeg synes næsten de er FOR pæne.

Også i forhold til stedet, hvor vi holder festen.....

Nå, men det er der lissom ikke noget at gøre ved nu.

Vi sad og talte om det i går, når folk får invitationen ind af døren : " Det kan da vist ikke være P, der har haft meget at skulle have sagt dér!" :)

0

ARRRRRRRGH

Nu er det blevet tid til noget af et surt opstød. Er mildest talt NOGET så træt af den tilkommende lige for tiden.

Vi er jo i noget af et tidspres med at få det hele færdigt og det betyder at jeg knokler som en sindsyg for at få alt på plads

- designe invitationer

- skrive tekst til ditto

-finde trykker og grafiker til invitationer

- papir

-køre frem og tilbage for at hente og bringe invitationer

-fotograf

-band til vielse/eftermiddag

- hjemmeside

-endelig gæsteliste

- ønskeliste

-aftale vielse med kommune

- aftale tid med feststedet

- blomster

- samlet indbydelser til kl 1 om natten - selvom jeg skulle møde på morgenvagt

-gæstegaver

Og alt dette foregik alene i sidste uge + fuldtidsjob og arrangement af en stor fødselsdagsfest :wacko:

Og hvad har manden deltaget i?????????

Zip, zero og nothing!!!

Og det er ikke fordi opfordringerne har manglet :cheerleader3:

Han har fået 3 helt konkrete opgaver:

1) Spørg din gode ven om han vil være toastmaster (et halvt år siden, med jævnlige remindere, senest i søndags - intet er sket.!)

2) Ringe til band han kender og høre om de er ledige (hvilket de garanteret ikke er på dette fremskredne tidspunkt)

3) Så sat grafik og navne på de labels der er købt (af mig!) så skide invitationer kan sendes!

Og lad mig minde om at invitationer skulle være sendt i torsdags! :cheerleader3::cheerleader3::thumbsupsmileyanim:

Jeg er så eddertosset på ham efterhånden, at jeg er meget tæt på at aflyse det hele.

Det virker udelukkende som om det er mit projekt og det kan simpelthen ikke passe, at han intet laver!!

Har MÅSKE forståelse for, at han ikke selv sætter gang i at vi skal have lavet indbydelser, booked band osv. Selvom jeg ikke fatter det!

Men at han ikke løser konkret udstukne opgaver - når han VED hvor pressede vi er på tid :ilovebryllupsklar: :angry1: :angry1: :angry1: :smash: Det pisser mig bare SÅ meget af.

What to do?!

Jeg har jo prøvet at give konkrete opgaver

Jeg har prøvet bare at lade det hele ligge

Jeg har spurgt ham til om han i det hele taget ikke gider giftes?

Hvad skal jeg gøre for at sparke ham igang? Er mest fristet til bare at lave det hele selv - men det gider jeg jo heller ikke!

0

Tror absolut ikke, at din tilkommende har nogen idé om, hvor meget det går dig på og hvor meget hans manglende aktivitet bliver tolket som manglende interesse og et kæmpe stress moment for dig.

Du er nødt til at snakke med ham og evt. skrive alt ned inden, så du ved, hvad du skal sige.

0

Annonce ♥

Hej Søde,

kan sagtens forstå din frustration :thumbsupsmileyanim:

Hvor svært og irriterende man end synes det er, så er de nok bare ikke interesseret på samme måde som vi er. Ikke at jeg på nogen måde synes det er fair, for et bryllup er en fællessag.

Jeg har nøjagtig de samme problemer med Peter, giver ham konkrete ting at ordne, som ikke bliver gjort til deadline og så bliver jeg også hidsig. For ja vi er nok bedre til alt sådan noget invitationshalløj, men de kan være lige så gode til at putte frimærker på som vi er ;)

Jeg har desværre ikke nogen løsningsmodel, mange gange giver vi nok bare op og gør det selv, fordi det er nemmere i øjeblikket.

Håber du kan få proppet lidt forståelse og aktivitet ind i hovedet på ham

Kram

0

FEEEDE sko du har kig på.. modigt af dig med DE hæle ;) hehe.. men fede det er de helt sikkert!!

Og SMUKKE invitationer.. gid jeg fik sådan en ind af døren.. så var der kommet svar-kort med det samme :cheerleader3: hihi

men øvøvøvøv hvor træls at manden ikk er med i det.. kan han svare hvorfor, når du spør ham??

:thumbsupsmileyanim::ilovebryllupsklar::cheerleader3: :ban: :cheerleader3:

0

øv, hvor er det træls.. :cheerleader3:

Mit råd ville jo have været, at give ham konkrete opgaver, men når det heller ikke virker, så ved jeg virkelig ikke hvad du kan gøre.. :cheerleader3:

Men du kan da få et par krammere:

:thumbsupsmileyanim::ilovebryllupsklar::cheerleader3:

Tak for krammere :cheerleader3:

0

Tror absolut ikke, at din tilkommende har nogen idé om, hvor meget det går dig på og hvor meget hans manglende aktivitet bliver tolket som manglende interesse og et kæmpe stress moment for dig.

Du er nødt til at snakke med ham og evt. skrive alt ned inden, så du ved, hvad du skal sige.

Har meget svært ved at forstå, hvis det ikke er gået op for ham.!

Er efterhånden træt af at spille den samme plade uden at der sker noget - og jeg er jo ikke hans mor, så hverken kan eller gider punke ham hele tiden.

Men det kan selvfølgelig sagtens være du har ret.........

0

Annonce ♥

Hej Søde,

kan sagtens forstå din frustration :ilovebryllupsklar:

Hvor svært og irriterende man end synes det er, så er de nok bare ikke interesseret på samme måde som vi er. Ikke at jeg på nogen måde synes det er fair, for et bryllup er en fællessag.

Jeg har nøjagtig de samme problemer med Peter, giver ham konkrete ting at ordne, som ikke bliver gjort til deadline og så bliver jeg også hidsig. For ja vi er nok bedre til alt sådan noget invitationshalløj, men de kan være lige så gode til at putte frimærker på som vi er ;)

Jeg har desværre ikke nogen løsningsmodel, mange gange giver vi nok bare op og gør det selv, fordi det er nemmere i øjeblikket.

Kram

Mit problem er at han ikke har deltaget overhovedet. På noget tidspunkt! Og det synes jeg er helt forkert - så lidt kan man simpelthen ikke interessere sig for en stor begivenhed i sit liv :angry1:

Han havde endda den frækhed at sige forleden, da jeg nævnte hvor pressede vi var, at VI hellere måtte se at komme igang.

VI - my ass!

Men det kan sselvfølgelig være, det har talt for hans del af deltagelsen.

Men jeg er IKKE hans mor og jeg gider IKKE skulle være efter ham hele tiden :cheerleader3:

Omvendt har jeg heller ikke temperament til at køre alt selv - fordi det er sk...uretfærdigt

Så jeg leder efter den snedige vej at aktivere ham på.... :thumbsupsmileyanim: (Inden jeg slår ham ihjel!)

0

Hej... :cheerleader3:

Jeg tror ikke, at jeg har været forbi før...

MEN - jeg ville lige fortælle dig noget.

Inden brylluppet, havde jeg samme problem med min mand. Han gjorde ikke rigtig, som jeg bad ham om, og HVIS han endelig gjorde det, var det altid for sent i forhold til, hvad jeg havde bedt om.

Hans job var at sende invitationerne. Han sendte endelig invitationerne, og det var fint. Troede jeg...

På selve bryllupsdagen fandt jeg ud af, at flere af dem, der ikke kom til brylluppet, der sjovt nok heller ikke havde meldt afbud, slet ikke havde fået en invitation - endda nogle af gæsterne der kom på dagen, havde ikke fået nogen... WHAT?! Flemming, min mand, havde den plan, at køre hen og aflevere invitationerne, da det var til dem, der boede i samme by osv, for at spare de penge, men fik det aldrig gjort!!! :thumbsupsmileyanim:

Så det gik rimelig flot ud over vores bryllup, men jeg kan ikke andet end at grine af ham i dag... :cheerleader3:

Han gjorde det ikke med vilje, og det var kun fordi han ville spare på pengene, at han selv ville køre ud med invitationerne... At han så sparede så meget på pengene, at gæsterne slet ikke blev inviteret - ja, det er jo så noget andet! :ilovebryllupsklar:

Jeg er sikker på, at det nok skal gå, men prøv at snakke med ham om, hvor meget det går dig på...

Venlig hilsen

Maria

0

FEEEDE sko du har kig på.. modigt af dig med DE hæle ;) hehe.. men fede det er de helt sikkert!!

Og SMUKKE invitationer.. gid jeg fik sådan en ind af døren.. så var der kommet svar-kort med det samme :cheerleader3: hihi

men øvøvøvøv hvor træls at manden ikk er med i det.. kan han svare hvorfor, når du spør ham??

:thumbsupsmileyanim::ilovebryllupsklar::cheerleader3: :ban: :cheerleader3:

Er også spændt på hvor sikre den slags sko er på stranden... :cheerleader3:

Tak for invitationsrosen :cheerleader3:

Og nej han kan ikke give et fornuftigt svar. Heller ikke bare et svar. Iførste omgang hed det, at jeg ikke kunne finde ud af hvad jeg ville og derfor orkede han ikke involvere sig. Næste omgang er forklaringen at "jeg jo bare vil bestemme alt selv"

Og gu vil jeg ej! Men der sker intet i hans afdeling, så jeg er jo NØDT til selv at bestemme en masse. I.D.I.O.T - ai ikke pænt sagt, men argh hvor er jeg muggen på ham!

0

Hej Søde,

kan sagtens forstå din frustration :ilovebryllupsklar:

Kram

Mit problem er at han ikke har deltaget overhovedet. På noget tidspunkt! Og det synes jeg er helt forkert - så lidt kan man simpelthen ikke interessere sig for en stor begivenhed i sit liv :angry1:

Han havde endda den frækhed at sige forleden, da jeg nævnte hvor pressede vi var, at VI hellere måtte se at komme igang.

VI - my ass!

Men jeg er IKKE hans mor og jeg gider IKKE skulle være efter ham hele tiden :cheerleader3:

Omvendt har jeg heller ikke temperament til at køre alt selv - fordi det er sk...uretfærdigt

Så jeg leder efter den snedige vej at aktivere ham på.... :thumbsupsmileyanim: (Inden jeg slår ham ihjel!)

PUha kan sagtens forstå den med mor rollen, den er der ikke rigtig nogen af os der gider at have, men at man så får den tildelt nogen gange tjaaaaa.

Peter har faktisk også lavet samme trick med at sige at han synes vi skulle gøre sådan og sådan og nu skulle det og det nok snart ordnes, jeg blev total hidsig, for som du siger, hvis de føler noget skal ordnes, kunne de jo tage tyren ved hornene. Og undskyldninger med at det jeg gør alligevel ikke er godt nok etc, dur bare ikke!!!!!!!!!!!

Håber du finder den snedige vej, når du gør, så del den lige med os andre ;)

Kram

0

Annonce ♥

Åhr sveske, hvor er det dog en BELASTENDE situation :ban: :cheerleader3::thumbsupsmileyanim: De kære mænd er nogle skvat når det gælder om at få fingeren ud! Når det ikke virker med konkrete opgaver med deadlines, så synes jeg at du skal enten: tage en MEGET seriøs snak med herren - det plejer at virke hjemme hos os.... eller spille det hårde spil: lade ALT flyde, alt lige fra vasktøj, indkøb til bryllupsplanlægning og ikke nævne noget som helst. Jeg har en veninde, der kører den slags kvindelist, når det bliver for meget hjemme hos dem...og mænd opdager hurtigt, der er noget galt, når køleskabet er tomt og de ingen rene underhylere har ;)

Jeg håber det løser sig for dig sveske, øv hvor er det TRÆLS!!! :ilovebryllupsklar::cheerleader3:

0

Oev...det er frustrerende naar vores bedre halvdele ikke kan se vigtigheden afplanlaegning :thumbsupsmileyanim:

Har et enkelt raad udover de andre, glimrende raad du allerede har faaet - rejs 2 mdr til Colorado og lad ham staa med planlaegningen alene...saa skal du se loejer ;)

0

Sådan er der også hos os. Når jeg fortæller ham at nu har jeg ordnet det og det, så tror han, at nu er det hele på plads. Og beder mig om at slappe af og ikke stresse så meget ! Ja, ja - god morgen - det er nemt at sige når man ikke gør noget selv. Men jeg har hele tiden været klar over, at sådan ville det blive.

De kære mænd skal få de praktiske opgaver som at lave mad, gå tur med børnene, vaske tøj osv i tiden op til brylluppet, så vi kan få fred og ro til planlægning. Min erfaring siger mig, at det er den bedste løsning. Jeg tror ikke de kan overskue al det andet.

Men kan godt forstå at du er frustreret over, at han lover noget og så ikke får det gjort :bestwishes:

0

Jeg synes du skal prøve med lidt kvindelist og lidt menneskefornuft...

Lav en lækker middag.. Hyg jer og glem et øjeblik de sure miner over manglende deltagelse.

Undervejs i den lækre middag bringer du emnet på bane - og fortæller ham, at hvis han ønsker mad og drikke resten af tiden op til brylluppet, så kræver det, at han deltager. Gør det klart for ham - på en pæn og ikke-sur måde, at det betyder noget for dig, at han tager sig af de ting, I har aftalt.

Hør ham, hvad HAN konkret ønsker at tage sig af. Skriv tingene ned (lav en liste til ham samtidig) og giv ham listen. Og GLEM DET SÅ! Det er hans ansvar!! Hvis I så ikke får bandet, så er det HANS opgave at sørge for musikken. Glem de ting, han har taget ansvar for, og hvis han glemmer det eller det ikke bliver gjort, så er det hans problem - ikke dit. Du er ikke hans mor og han kan tænke selv!

Vi bliver allesammen nødt til at give nogle af tingene til vore kærester og så REGNE MED at de gør det bedste de kan. Hvis vi står bag dem konstant eller holder dem i hånden hele vejen - ja, så beder vi jo selv om et ægteskab, hvor der ikke bliver gjort noget, med mindre vi selv gør det...!

PS: Hvis du ikke kan finde dig i måden han gør tingene på - så gør det selv! :bestwishes:

0

Annonce ♥

Hej... :blink:

Jeg tror ikke, at jeg har været forbi før...

MEN - jeg ville lige fortælle dig noget.

Inden brylluppet, havde jeg samme problem med min mand. Han gjorde ikke rigtig, som jeg bad ham om, og HVIS han endelig gjorde det, var det altid for sent i forhold til, hvad jeg havde bedt om.

Hans job var at sende invitationerne. Han sendte endelig invitationerne, og det var fint. Troede jeg...

På selve bryllupsdagen fandt jeg ud af, at flere af dem, der ikke kom til brylluppet, der sjovt nok heller ikke havde meldt afbud, slet ikke havde fået en invitation - endda nogle af gæsterne der kom på dagen, havde ikke fået nogen... WHAT?! Flemming, min mand, havde den plan, at køre hen og aflevere invitationerne, da det var til dem, der boede i samme by osv, for at spare de penge, men fik det aldrig gjort!!! :thumbsupsmileyanim:

Så det gik rimelig flot ud over vores bryllup, men jeg kan ikke andet end at grine af ham i dag... :blink:

Han gjorde det ikke med vilje, og det var kun fordi han ville spare på pengene, at han selv ville køre ud med invitationerne... At han så sparede så meget på pengene, at gæsterne slet ikke blev inviteret - ja, det er jo så noget andet! :thumbsupsmileyanim:

Jeg er sikker på, at det nok skal gå, men prøv at snakke med ham om, hvor meget det går dig på...

Venlig hilsen

Maria

Jeg er meget imponeret over du tager det på den måde. :bestwishes:

Jeg tror simpelthen jeg havde kvalt ham!!! :smash: :smash: :smash:

0

Hej Søde,

kan sagtens forstå din frustration :thumbsupsmileyanim:

Kram

VI - my ass!

Men jeg er IKKE hans mor og jeg gider IKKE skulle være efter ham hele tiden :thumbsupsmileyanim:

Så jeg leder efter den snedige vej at aktivere ham på.... :bestwishes: (Inden jeg slår ham ihjel!)

PUha kan sagtens forstå den med mor rollen, den er der ikke rigtig nogen af os der gider at have, men at man så får den tildelt nogen gange tjaaaaa.

Peter har faktisk også lavet samme trick med at sige at han synes vi skulle gøre sådan og sådan og nu skulle det og det nok snart ordnes, jeg blev total hidsig, for som du siger, hvis de føler noget skal ordnes, kunne de jo tage tyren ved hornene. Og undskyldninger med at det jeg gør alligevel ikke er godt nok etc, dur bare ikke!!!!!!!!!!!

Håber du finder den snedige vej, når du gør, så del den lige med os andre ;)

Kram

Jeg arbejder stadig på at finde den snedige vej - uden at være mor!!

Kram

0

Åhr sveske, hvor er det dog en BELASTENDE situation :ban: :blink::bestwishes: De kære mænd er nogle skvat når det gælder om at få fingeren ud! Når det ikke virker med konkrete opgaver med deadlines, så synes jeg at du skal enten: tage en MEGET seriøs snak med herren - det plejer at virke hjemme hos os.... eller spille det hårde spil: lade ALT flyde, alt lige fra vasktøj, indkøb til bryllupsplanlægning og ikke nævne noget som helst. Jeg har en veninde, der kører den slags kvindelist, når det bliver for meget hjemme hos dem...og mænd opdager hurtigt, der er noget galt, når køleskabet er tomt og de ingen rene underhylere har ;)

Jeg håber det løser sig for dig sveske, øv hvor er det TRÆLS!!! :thumbsupsmileyanim::blink:

Tror jeg laver en kombi - vi har heldigvis ikke fælles tøjvask og arbejder forskudt af hinanden pt, så mad også er eget ansvar, så der kan jeg ikke lige ramme.

Men jeg har ladet ALT invitationsgejl ligge på spisebordet i stuen - æsker, papir, ris, konvolutter, ALT. Ved han hader det, så nu går jeg bare og venter på at han brokker sig over det ligger der og så kan svare: "Indtil du har lavet labels så de kan blive sendt" :thumbsupsmileyanim:

0

Tror jeg laver en kombi - vi har heldigvis ikke fælles tøjvask og arbejder forskudt af hinanden pt, så mad også er eget ansvar, så der kan jeg ikke lige ramme.

Men jeg har ladet ALT invitationsgejl ligge på spisebordet i stuen - æsker, papir, ris, konvolutter, ALT. Ved han hader det, så nu går jeg bare og venter på at han brokker sig over det ligger der og så kan svare: "Indtil du har lavet labels så de kan blive sendt" :thumbsupsmileyanim:

Se det er kvindelist når det er bedst! :bestwishes:

Håber han fatter vinket med vognstangen.. :thumbsupsmileyanim:

0