Bowmo

Chalotte og Thomas 11 Oktober 2008!!!

707 indlæg i dette emne

Total nedtur!!! Sidder pt. og stortuder, er fuldstændig knust!

Kommunen vil raskmelde mig her fra den 30/9. Fordi de ikke ved hvad det er der er galt med mig. Lægen har skrevet til dem at det er noget der skal gå over af sig selv, men ja det har han jo sagt til mig de sidste snart to år. Kan slet ikke finde hoved og hale på mig selv nu.

Jeg skal til at skrive 4 ansøgninger om ugen, men hvad pokker skal jeg dog skrive? Jeg har gået sygemeldt i tæt ved 1 år, har stadig smerterne i skulderen og er ydermere gravid. Hvor er det lige man finder en arbejdsgiver der vil ansætte en under de vilkår?

Jeg forstår det simpelthen ikke? Hvorfor pokker kan de ikke finde ud af hvad der er galt med den åndssvage skulder!

Søde dig..

Du skal IKKE finde dig i det!!!!

Sæt dig op til din læge - stor tud og NÆGT at gå derfra før han gør noget. Det hænger jo ikke sammen de vil sende dig derud.

Ellers må kommunen sætte dig i det der hedder gruppe 3 - arbejdsledig men ikke arbejdsdygtig.

Deres regler om at folk skal skrive 4 ansøgninger om ugen hænger ikke sammen. Bestemt ikke når de ber folk, som faktisk har skrevet under en job kontrakt men første kan starte 1 mdr senere - om STADIG at sende 4 om ugen :wacko: Det jo noget fis.

Kan godt forstå du er nede.. Men sig til din læge at hvis han ikke tager dig alvorligt så sender du mig over til ham.. (og det v han ikke ønske sig ;))

KRAM til dig :cheerleader3:

Ja systemet er godt nok noget firkantet...

Den der med lægen tror jeg desværre overhovedet ikke hjælper... Jeg tror egentlig at han bare synes at jeg er pylret når jeg ikke bare kan arbejde med en arm... Jeg vil da indrømme at det med de 4 ansøgninger kommer jeg ikke til at kunne honorere... Ikke da så hver ansøgning er seriøs... også fordi jeg ved hvordan en arbejdsgiver ser på både graviditet men også det faktum at jeg har en lang sygemelding bag mig (og stadig ikke er frisk). Jeg ved også hvordan de ser på de tvangsansøgninger folk idag skal sende - de bliver arkiveret lodret med det samme, sådan er det bare. Det vil sige at jeg skal bruge både energi, tid og ikke mindst penge på at søge job jeg på forhånd ved at ingen vil give mig.... fuldstændig galimatias efter min mening!

Jeg synes jo det havde været meget bedre at de sendte mig i den arbejdsprøvning så jeg kunne få afklaret hvad jeg egentlig kan holde til og ydermere at jeg så i det mindste kan skrive på mit cv efter den her lange sygemelding at jeg trods alt har 3 måneders erfaring i en SFO. Det er så først fra juli måned jeg har været fyret fra mit job pga. langtidssygemelding, så reelt set har jeg jo "kun" gået sygemeldt uden jo i 4 måneder.

Nu er jeg nået fra ked stadiet til sur og vred stadiet... ikke at jeg kan bruge det til særlig meget ud over at det er lettere at være vred end ked :cheerleader3:

Jeg kan SÅ meget følge dig... :wacko: Men systemet er virkelig underligt..

Efter laaaaangtids kamp med kommunen blev min far endelig sendt i arbejdsprøvning - for de mente da sefølig kunne han arbejde (Pga hans sukkersyge er opdaget så sent som den er.. kan han næsten ikke gå... hans fødder/ben gør ondt.. og det ikke kun det at gå.. for at sidde ned gør os ondt.. ) men de fik noget af en chok da arbejdsprøvnings stedet han var, mente de måtte være gale i hovedet hvis de mente han ku arbejde.. manden har jo ondt :wacko: Så ENDELIG er han blevet førtidspensionist..

Og ja min mor har os kæmpet med systemet.. pga hun har golf og tennis albue og voldsomme smerter i armen (efter 25 år som speditør).. men ja nu er hun kommet ud på en arbejdsplads som sætter pris på hende når hun kan holde ud og være der..

Og nej DU kan ski da ikke arbejde med en arm... :loveflag: Jeg syntes ikke det kan være rigtigt.. Nogen gange så ved jeg ikke hvad der sker for dem der laver regler m.m her i dk..

Men ja det er lidt ligesom at hvis du blir ramt i din venstre bagdør på bilen fordi du er ved at køre ind i din indkørsel (el. andre steder) - fordi en el. anden idiot vil overhale.. ja så er det stadig dig der får skylden?!? Det hænger jo ikke sammen???!!!

Kan godt forstå du er vred...

Massevis af kram fra en der her sidder og hidser sig op på dine vejne...

Ja systemet er ikke altid specielt fornuftigt skruet sammen... Godt din far fik sin førtidspension :boohoo: og godt din mor har fundet en arbejdsplads der sætter pris på hendes arbejdskraft!

Og tak for støtten :boohoo: på en eller anden måde hjælper det faktisk at der er nogle der kan følge en.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Chalotte

Øv for en træls situation at være i :blush:

Kan sørme godt forstå hvis overskuddet ikke er så stort for tiden.

Utroligt som man åbenbart skal bruge ressourcer på at presse syge folk i arbejde, i stedet for at bruge de samme ressourcer på at hjælpe folk med at blive raske/finde ud af hvad de fejler, så de kan blive klar til at arbejde :boohoo:

Og så skal du ovenikøbet til at lave en masse proforma-ansøgninger.

Kan jo desværre ikke gøre noget for at hjælpe dig.

Men et stort :cheerleader3: får du trods alt.

Synes lægeskiftet lyder som en god ide.

Kan godt være "se tiden an" er et godt universal-læge-råd, men det lyder til at din læge er ved at have opbrugt det :denmarkflag:

:loveflag::cheerleader3::boohoo:

Ja se tiden an og tag en panodil og ring på mandag er vel lægens kur mod hvad som helst, og nej den virker bare ikke. Trælst med en læge der ikke tager en alvorligt og egentlig virker ekstremt ligeglad, men sådan er han!

Overvejer en straegi sådan rent ansøgningsmæssigt... at søge stillinger uopfordret til efter end barsel, det er nok lettere for en arbejdsgiver at forholde sig til en seriøs ansøgning frem for bavl om et job jeg ved jeg ikke får :denmarkflag:

Tak for trøstekram :loveboard:

0

Del dette indlæg

Det er da den værste nyhed, som du overhovedet kunne få. Det gør mig ufatteligt ondt Chalotte og jeg kan slet ikke komme med gode råd eller opmuntrende fraser. Der er ingen tvivl om, at det du har fået at vide og er ude i lige nu, er min største frygt for tiden. Du er stærk og selvfølgelig kan du klare det men ihhhh hvor er det bare super øv og jeg håber, at du kan bruge noget af det Melcosine og de andre foreslår.

Omkring det med de 4 ansøgninger behøver du ikke uofficelt at skrive 4 lige gode ansøgninger. Det er i hvert fald ufattelig sjældent, at jeg har kunne 4 jobs om ugen, som jeg var interesseret i.

Klag og kræv arbejdsprøvning, men det har Melcosine allerede sagt.

Masser af kæmpe store kram og tanker til dig. Jeg er SÅ ked af at høre det.

Jeg tager alle gode råd til mig :cheerleader3: Og ja selvfølgelig er jeg stærk, men på et eller andet tidspunkt når selv min styrke en grænse, og jeg gruer for den dag filmen knækker for mig! Indtil videre har jeg jo gudskelov en god støtte i venner og familie, men langt de fleste kan ikke sætte sig ind i hvilket smertehelvede jeg går rundt i. Og ja efter graviditeten er konstateret tør jeg jo heller ikke tage mine ibuprofen mere, for et er at de kan give mig mavesår - hvad kan de så ikke gøre ved et foster. Den risiko tør jeg bare ikke tage. Så jeg holder smerterne ud og bider de fleste i mig så jeg er til at holde ud at være i stue med. Men ja - krydser fingre for at psyken kan blive ved med at tage alle de gok i nødden jeg får for tiden :loveflag:

Tak for dine trøstende ord - det er rart når man nu alligevel sidder og synes det er synd for en selv :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Det er da den værste nyhed, som du overhovedet kunne få. Det gør mig ufatteligt ondt Chalotte og jeg kan slet ikke komme med gode råd eller opmuntrende fraser. Der er ingen tvivl om, at det du har fået at vide og er ude i lige nu, er min største frygt for tiden. Du er stærk og selvfølgelig kan du klare det men ihhhh hvor er det bare super øv og jeg håber, at du kan bruge noget af det Melcosine og de andre foreslår.

Omkring det med de 4 ansøgninger behøver du ikke uofficelt at skrive 4 lige gode ansøgninger. Det er i hvert fald ufattelig sjældent, at jeg har kunne 4 jobs om ugen, som jeg var interesseret i.

Jeg tager alle gode råd til mig :cheerleader3: Og ja selvfølgelig er jeg stærk, men på et eller andet tidspunkt når selv min styrke en grænse, og jeg gruer for den dag filmen knækker for mig! Indtil videre har jeg jo gudskelov en god støtte i venner og familie, men langt de fleste kan ikke sætte sig ind i hvilket smertehelvede jeg går rundt i. Og ja efter graviditeten er konstateret tør jeg jo heller ikke tage mine ibuprofen mere, for et er at de kan give mig mavesår - hvad kan de så ikke gøre ved et foster. Den risiko tør jeg bare ikke tage. Så jeg holder smerterne ud og bider de fleste i mig så jeg er til at holde ud at være i stue med. Men ja - krydser fingre for at psyken kan blive ved med at tage alle de gok i nødden jeg får for tiden :loveflag:

Tak for dine trøstende ord - det er rart når man nu alligevel sidder og synes det er synd for en selv :cheerleader3:

Ihh hvor jeg kender alt om smerter og det er ok at bryde grædende sammen nogle gange og også synes, at det hele ikke altid er lige fair eller lige nemt. Tit er vi heldigvis stærkere end vi selv går og tror og jeg sender endnu flere store varme kram til dig

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihh hvor jeg kender alt om smerter og det er ok at bryde grædende sammen nogle gange og også synes, at det hele ikke altid er lige fair eller lige nemt. Tit er vi heldigvis stærkere end vi selv går og tror og jeg sender endnu flere store varme kram til dig

Tusind tak Pernille :boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nårh hvem er det lige der rykker igen nu!!!

Det er da mig :cheerleader3:

Idag har jeg fået bestilt den 50 mm linse Thomas skal have til sit spejlreflekskamera i morgengave af mig.

Jeg har fået købt en sød brudepigehalskæde til den ældste af mine brudepiger (15 år).

Jeg har skrevet for at bestille tid til en 3D/4D scanning som Thomas og jeg skal have af ungerne i bryllupsgave.

Jeg har fået købt engangsservice og servietter til receptionen.

Har fået købt en krone som jeg skal have spraymalet guld til bryllupskagen og nogle kunstige blomster til samme formål. Regner med måske at lave 2 kager til receptionen hvoraf den ene skal være med topfigurerne Shrek og Fiona og den anden med guldkrone og cremefarvede roser.

Jow jow... Nu kunne jeg lige lidt igen.... :loveflag:

0

Del dette indlæg

Nårh hvem er det lige der rykker igen nu!!!

Det er da mig :cheerleader3:

Idag har jeg fået bestilt den 50 mm linse Thomas skal have til sit spejlreflekskamera i morgengave af mig.

Jeg har fået købt en sød brudepigehalskæde til den ældste af mine brudepiger (15 år).

Jeg har skrevet for at bestille tid til en 3D/4D scanning som Thomas og jeg skal have af ungerne i bryllupsgave.

Jeg har fået købt engangsservice og servietter til receptionen.

Har fået købt en krone som jeg skal have spraymalet guld til bryllupskagen og nogle kunstige blomster til samme formål. Regner med måske at lave 2 kager til receptionen hvoraf den ene skal være med topfigurerne Shrek og Fiona og den anden med guldkrone og cremefarvede roser.

Jow jow... Nu kunne jeg lige lidt igen.... :loveflag:

Ja rykke, det skal jeg da lige love for. Har du billeder af alle de vidunderlige køb?

Pas på, at guldkronen ikke bliver giftig, hvis den skal direkte på kagen. Og ellers så bare et lille stykke pap eller papir til madvarer :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Kære Charlotte,

1000 tak for din varme besked i min tråd. Tror næsten du kan melde dig i klubben med lollerberg og Pernille: Klubben: "Få Rikke Marie til at få varme, røde kinder"..................men, "hævnen" er sød, Charlotte! :cheerleader3:

Har læst din tråd, fra du planlagde sommerbryllup, men såvidt jeg kan se, kom der en lille havenisse på tværs, så det bliver det vinterbryllup og blå ben, du ellers havde forsvoret.

Er vildt imponeret, over din miss coolness tilgang til det fremrykkede bryllup, tror jeg var gået i panikmode.

Dine kjoler er vildt flotte, melder mig som enig med dem, der siger: Tag blondekjolen! :cheerleader3: Jeg er VILD med ryggen på den.

Invitationer og andet kreativt er bare flot og elegant.

Dit hår? Gør som jeg: Sæt din faste frisør på en mission kreativa, og fryd dig over resultatet! :loveflag:

Ønsker dig og din tilkommende et forrygende bryllup, og mange gange held og lykke med den nye verdensborger!

Knus fra

Rikke Marie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

så kom jeg igennem din tråd. jeg skal love for at der pludselig kom fart over feltet.

Vildt med havenisse og bryllup :cheerleader3::loveflag:

Ked af at læse om dine genvordigheder, men jeg kan ikke tilføje flere bevingede ord, end de andre allerede har sagt.

Helt vildt held og lykke med det hele og håber du finder KJOLEN

knus Sanne :cheerleader3::boohoo::boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Charlotte,

1000 tak for din varme besked i min tråd. Tror næsten du kan melde dig i klubben med lollerberg og Pernille: Klubben: "Få Rikke Marie til at få varme, røde kinder"..................men, "hævnen" er sød, Charlotte! :cheerleader3:

Har læst din tråd, fra du planlagde sommerbryllup, men såvidt jeg kan se, kom der en lille havenisse på tværs, så det bliver det vinterbryllup og blå ben, du ellers havde forsvoret.

Er vildt imponeret, over din miss coolness tilgang til det fremrykkede bryllup, tror jeg var gået i panikmode.

Dine kjoler er vildt flotte, melder mig som enig med dem, der siger: Tag blondekjolen! :boohoo: Jeg er VILD med ryggen på den.

Invitationer og andet kreativt er bare flot og elegant.

Dit hår? Gør som jeg: Sæt din faste frisør på en mission kreativa, og fryd dig over resultatet! :loveflag:

Ønsker dig og din tilkommende et forrygende bryllup, og mange gange held og lykke med den nye verdensborger!

Knus fra

Rikke Marie

He he den der med bare at give frisøren fri hænder.... det tør jeg simpelthen ikke... er egentlig lidt skeptisk hvad angår frisører i forvejen og har selv ordnet mit hår siden 2004 mener jeg det er. Nu har jeg jo fundet ud af at jeg selv kan klippe/farve osv og så er jeg blevet for nærig til at betale en frisør hvad hun skal have og så er jeg sjældent tilfreds med resultatet, og når jeg selv gør det har jeg kun een at takke hvis det ikke ser ordentligt ud og ja dete r mig selv (gudskelov er jeg ved at være ret god til det). Men ja lige til den store dag vil jeg have det som jeg vil have det ellers kan det nemlig bare være ligemeget :cheerleader3: Kan hun ikke lave det, jamen så forsøger jeg måske bare selv og ja - ser det fuldstændig kikset ud, så tager jeg et kæmpeslør på som dækker for det meste :boohoo: Men ja hun får lige en chance til at se om hun kan lave drømmefrisuren :blush:

Jeg ville også rigtig gerne have haft blondekjolen på meeeeeeen jeg kan desværre ikke passe den mere, der er jo som sagt kommet en havenisse på tværs :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Hold da hel fast... søde.. du får købt en masse.. dejligt..

:cheerleader3::loveflag:

sikke en masse skønne ting du har fået købt...

og weeeeee :cheerleader3:

post-34110-1221576620.gif 25 dage post-34110-1221576620.gif

TIL JERES STORT, FANTASTISKE, OG DEJLIGE DAG... :boohoo: :boohoo:

Huuuh ja og idag er der endda kun 24... tik tak tik tak tiden render afsted :blush: og ja når jeg kan rykke så gør jeg det skisme også... tingene skal jo bare lige være der :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

:loveflag: 25 dage igen :cheerleader3:

Fede indkøb - jeg vil osse have en 50 mm linse :cheerleader3:

Jeps... jamen det er jo noget af det eneste han virkelig ønskede sig så det var han jo nødt til at skulle have og ja 3D/4D scanningen det er noget vi begge har snakket om og godt kunne tænke os :boohoo:

0

Del dette indlæg

så kom jeg igennem din tråd. jeg skal love for at der pludselig kom fart over feltet.

Vildt med havenisse og bryllup :cheerleader3::boohoo:

Ked af at læse om dine genvordigheder, men jeg kan ikke tilføje flere bevingede ord, end de andre allerede har sagt.

Helt vildt held og lykke med det hele og håber du finder KJOLEN

knus Sanne :boohoo::blush::denmarkflag:

Ja pludselig fik vi lidt travlt grundet den lille havenisse men ja vi når jo nok det hele alligevel :cheerleader3:

Og ja genvordigheder er jo desværre uundgåelige for alle men jeg kunne måske godt have ønsket at det hele ikke ramlede sammen. Gudskelov er jeg en stærk kvinde og kan nogle gange mobilisere en energi jeg ikke anede jeg havde :denmarkflag:

Jeg håber også at KJOLEN bare lige er der, ellers aner jeg ikke hvad jeg skal stille op, så må jeg jo sy en kile i en af de kjoler jeg har :loveflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Søvnløs i ææææhhhhhhh Hadsund-egnen??? Filmtitel?? næææh den barske realitet :cheerleader3:

Jeg kan bare ikke sove idag (nat).... skulderen gør hamrende ondt og tankerne snurrer rundt i hovedet på mig.... ved ikke hvor logisk jeg er pt men jeg ser virkelig nogle fejl i min sygedagpengesag...

For det første: Lægen har videregivet oplysninger om min graviditet som en del af min helbredserklæringvedr. min skulder. Jeg vil ikke mene at det har nogen relevans, og derfor vil jeg mene at han har videregivet fortrolige oplysninger uden relevans for sagsgangen.

For det andet: Lægen skriver at han vil tro at smerterne forsvinder med tiden - æææææh bygger lægens gerninger ikke på videnskab og ikke hvad han tror? og ja jeg har haft smerterne i snart 2 år hvor jeg har været sygemeldt det ene år... burde de så ikke være aftaget nu? eller ihvertfald formindsket?

For det tredje: Han skriver at han ikke vil henvise mig til speciallæge, selvom symptomerne og den diagnose han har stillet foreskriver at man bare allerede ved mistanke om den lidelse bør henvise til speciallæge.

For det fjerde: Kommunen lavede ikke de nødvendige papirer på mig og indkaldte mig til samtale inden de 8 uger var gået som loven foreskriver det var først i slutningen af juli de bestemte sig for at de nok hellere måtte lave en ressourceprofil og det var først efter et halvt års sygemelding ca. at jeg blev kaldt ind til en samtale.

Nu bruger de (kommunen) egentlig min graviditet mod mig flere steder i min skuldersag som jeg læser papirerne de har sendt, og de vil raskmelde mig på baggrund af lægens noget vakkelvorne erklæring....

De skriver yderligere at hvis de havde villet forlænge mine sygedagpenge at jeg så kunne have været kommet i arbejdsprøvning... hmmm de HAR haft et helt år til at sende mig ud og jeg har bedt dem om det her det sidste halve år da jeg gerne ville have udredt mine kompetencer ifht. pædagogfaget...

Hmmmm er jeg bare træt i hovedet og ser spøgelser eller er der begået ekstreme fodfejl her?

Arrrrrgh jeg ville bare gerne kunne sove!!!!!!Så amputer da den arm/skulder!!!!

Hmm kvart i tre er den nu.... og ja .... jeg er vågen endnu!

Hmmm jeg tror nu nok at a-kassens jurister hører fra mig i morgen... Så må de afgøre om det er mit hoved den er gal med!

Redigeret af Bowmo
0

Del dette indlæg

Hmm lyder umiddelbart til at din læge har begået en fejl eller nærmere flere fejl..

Håber kommunen kommer til at makke ret... Kan være lidt harm over at hvis man er gået ned med stress, så kan man være sygemeldt lige så længe man vil (næsten), men har du kræft - så er du rask efter et år...

Håber du har fået sovet noget.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hmm lyder umiddelbart til at din læge har begået en fejl eller nærmere flere fejl..

Håber kommunen kommer til at makke ret... Kan være lidt harm over at hvis man er gået ned med stress, så kan man være sygemeldt lige så længe man vil (næsten), men har du kræft - så er du rask efter et år...

Håber du har fået sovet noget.. :loveflag:

Jo tak det lykkedes mig at falde i søvn lidt over 4 så jeg nåede da næsten 2 timer inden vækkeuret ringede :cheerleader3: Fik også snakket med a-kassen og de var da yderst tilbøjelige til at give mig ret :cheerleader3: Nu håber jeg bare at mødet med kommunen på onsdag går godt :boohoo:

Og ja der er da sandelig forskel på hvad man fejler... Jeg ville egentlig helst være rask i skulderen men så længe jeg ikke er det synes jeg heller ikke at de skal kunne raskmelde mig, så er det jeg bliver hende der den trælse der går ind og undersøger hvordan tingene hænger sammen :boohoo:

0

Del dette indlæg

Håber du har fået sovet noget.. :loveflag:

Jo tak det lykkedes mig at falde i søvn lidt over 4 så jeg nåede da næsten 2 timer inden vækkeuret ringede :cheerleader3: Fik også snakket med a-kassen og de var da yderst tilbøjelige til at give mig ret :cheerleader3: Nu håber jeg bare at mødet med kommunen på onsdag går godt :boohoo:

Og ja der er da sandelig forskel på hvad man fejler... Jeg ville egentlig helst være rask i skulderen men så længe jeg ikke er det synes jeg heller ikke at de skal kunne raskmelde mig, så er det jeg bliver hende der den trælse der går ind og undersøger hvordan tingene hænger sammen :boohoo:

Godt at a-kassen er tilbøjelige til at give dig ret. Krydser for dit møde på onsdag...

Min mor har været nød til at gå tilbage på arbejde efter hendes kemo- og strålebehandlinger uden at hun egentlig var klar til det... Men indtil videre hænger hun i, men har intet overskud :blush:

Men dine fysiske smerter skal være væk inden du kommer på arbejde, eller i hvert fald skal du have et arbejde, hvor det ikke gør ondt...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer