Bowmo

Chalotte og Thomas 11 Oktober 2008!!!

707 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Tak skal i have allesammen... :thumbsupsmileyanim: Dejligt at det ikke kun er i min fantasi de er oki :)

Og Miles : ja jeg håber virkelig du har været sød i år :)

Jeg har været mægtig sød hele året :)

hehe det var godt!! regner med at din gode opførsel supplerer os med et fantastisk vejr :) :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du mangler næsten ikke noget, så det er jo helt perfekt. Selvfølgelig skal det nok gå med kjolen. Jeg er spændt på, hvilken en du vælger, for der er garanteret flere interessante :thumbsupsmileyanim::):)

Uhh jeg synes ellers der er nok at se til, for derudover er der rengøring og en million små detaljer jeg garanteret har glemt (er ikke så detaljefikseret, er mere til det store billede)

0

Del dette indlæg

Nu mangler vi kun at høre fra 4. Indtil videre er det positive tilkendegivelser fra alle så det er jo skønt. Jeg håber at de sidste også kan finde tid/lyst til at deltage :) Så kan jeg jo også danne mig indtryk af hvor meget jeg mangler :thumbsupsmileyanim:

Vi ved at der er nok at se til stadig men ja pt. har jeg hverken lyst eller energi til at få noget fra hånden, men mon ikke vi når det hele alligevel :)

0

Del dette indlæg

Nu mangler vi kun at høre fra 4. Indtil videre er det positive tilkendegivelser fra alle så det er jo skønt. Jeg håber at de sidste også kan finde tid/lyst til at deltage :) Så kan jeg jo også danne mig indtryk af hvor meget jeg mangler :thumbsupsmileyanim:

Vi ved at der er nok at se til stadig men ja pt. har jeg hverken lyst eller energi til at få noget fra hånden, men mon ikke vi når det hele alligevel :)

Dejligt at så mange gerne vil komme og fejre dagen med jer :)

I skal nok nå det nødvendige :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at så mange gerne vil komme og fejre dagen med jer :)

I skal nok nå det nødvendige :)

Ja det er også sådan jeg har det... vi skal nok nå det hele eller ihvertfald så meget så vi er tilfredse :) Vi bliver jo gift med hinanden under alle omstændigheder og det er det der er vigtigst for mig :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Total nedtur!!! Sidder pt. og stortuder, er fuldstændig knust!

Kommunen vil raskmelde mig her fra den 30/9. Fordi de ikke ved hvad det er der er galt med mig. Lægen har skrevet til dem at det er noget der skal gå over af sig selv, men ja det har han jo sagt til mig de sidste snart to år. Kan slet ikke finde hoved og hale på mig selv nu.

Jeg skal til at skrive 4 ansøgninger om ugen, men hvad pokker skal jeg dog skrive? Jeg har gået sygemeldt i tæt ved 1 år, har stadig smerterne i skulderen og er ydermere gravid. Hvor er det lige man finder en arbejdsgiver der vil ansætte en under de vilkår?

Jeg forstår det simpelthen ikke? Hvorfor pokker kan de ikke finde ud af hvad der er galt med den åndssvage skulder!

0

Del dette indlæg

Kommunen vil raskmelde mig her fra den 30/9. Fordi de ikke ved hvad det er der er galt med mig. Lægen har skrevet til dem at det er noget der skal gå over af sig selv, men ja det har han jo sagt til mig de sidste snart to år. Kan slet ikke finde hoved og hale på mig selv nu.

Jeg skal til at skrive 4 ansøgninger om ugen, men hvad pokker skal jeg dog skrive? Jeg har gået sygemeldt i tæt ved 1 år, har stadig smerterne i skulderen og er ydermere gravid. Hvor er det lige man finder en arbejdsgiver der vil ansætte en under de vilkår?

Jeg forstår det simpelthen ikke? Hvorfor pokker kan de ikke finde ud af hvad der er galt med den åndssvage skulder!

Søde dig..

Du skal IKKE finde dig i det!!!!

Sæt dig op til din læge - stor tud og NÆGT at gå derfra før han gør noget. Det hænger jo ikke sammen de vil sende dig derud.

Ellers må kommunen sætte dig i det der hedder gruppe 3 - arbejdsledig men ikke arbejdsdygtig.

Deres regler om at folk skal skrive 4 ansøgninger om ugen hænger ikke sammen. Bestemt ikke når de ber folk, som faktisk har skrevet under en job kontrakt men første kan starte 1 mdr senere - om STADIG at sende 4 om ugen :wacko: Det jo noget fis.

Kan godt forstå du er nede.. Men sig til din læge at hvis han ikke tager dig alvorligt så sender du mig over til ham.. (og det v han ikke ønske sig ;))

KRAM til dig :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej søde.

ej hvor træls man...

det er jeg virkelig ked af at høre.. manner..

sender de bedste krammer herfra. :thumbsupsmileyanim::):):):):)

0

Del dette indlæg

Har du evt prøvet at finde en anden læge, der kan undersøge dig... Eller har du én, som du kan stole på, og som kan finde ud af at åbne munden, som du evt. kan tage med op til lægen. Tit kan det godt hjælpe lidt at have én med, som er på din side...

Øv, hvor er det altså bare uheldigt lige nu... Håber du finder en løsning...

0

Del dette indlæg

Det var da en forfærdelig trist situation at blvie placeret i. Jeg må desværre no kskuffe dig og sige at det ikke hjælper det store at gå til din læge i forbindelse med opretholdelse af sygemelding. Det er kommunens lægekonsulent som tager den beslutning.

Det du dog kan gøre er at skrive en klage til sygedagpengekontoret/ sagsbehandler og pointere at du på ingen måde er rask og derfor ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Jeg kan forestille mig at du nok, er rendt ind i den regel som hedder 12 måneders sygedagpenge indenfor 18 måneder. Dvs. at når du har haft 12 måneders sygedagpenge indenfor 18 måneder kan du ikke få mere. Dette gælder dog kun så firkantet hvis kommunen har fulgt reglerne i sygedagpengeloven. Dvs. har lavet ressourceprofil (SKAL laves når ens arbejdsevne er truet) har forsøgt at arbejdsprøve dig for at klarlægge om du skal revalideres, i fleksjob, på pension eller raskmeldes. Det er muligt at få forlænget sin sygemeldingsperiode med ½ år af gangen hvis der er udsigt til snarlig bedring. Den er så lidt "løs" den regel i det mange sagsbehandlere forlænger alligevel.

Når du skriver at du skal til at skrive 4 ansøgninger om ugen, må jeg gå ud fra at du er i A-kasse, så skulle du vel ikke også stå i en fagforening? De har alle socialrådgivere og jurister tilknyttet som vil kunne hjælpe dig med klage til kommunen osv.

Så fat pennen og få klaget over den afgørelse. Mht. læge må du insistere på at hvis han ikke selv kan komme med et bedre bud på hvad du fejler så SKAL han videre henvise dig så du kan få klarhed over tingene.

Held og lykke

Melcosine

0

Del dette indlæg

Det var da en forfærdelig trist situation at blvie placeret i. Jeg må desværre no kskuffe dig og sige at det ikke hjælper det store at gå til din læge i forbindelse med opretholdelse af sygemelding. Det er kommunens lægekonsulent som tager den beslutning.

Det du dog kan gøre er at skrive en klage til sygedagpengekontoret/ sagsbehandler og pointere at du på ingen måde er rask og derfor ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Jeg kan forestille mig at du nok, er rendt ind i den regel som hedder 12 måneders sygedagpenge indenfor 18 måneder. Dvs. at når du har haft 12 måneders sygedagpenge indenfor 18 måneder kan du ikke få mere. Dette gælder dog kun så firkantet hvis kommunen har fulgt reglerne i sygedagpengeloven. Dvs. har lavet ressourceprofil (SKAL laves når ens arbejdsevne er truet) har forsøgt at arbejdsprøve dig for at klarlægge om du skal revalideres, i fleksjob, på pension eller raskmeldes. Det er muligt at få forlænget sin sygemeldingsperiode med ½ år af gangen hvis der er udsigt til snarlig bedring. Den er så lidt "løs" den regel i det mange sagsbehandlere forlænger alligevel.

Når du skriver at du skal til at skrive 4 ansøgninger om ugen, må jeg gå ud fra at du er i A-kasse, så skulle du vel ikke også stå i en fagforening? De har alle socialrådgivere og jurister tilknyttet som vil kunne hjælpe dig med klage til kommunen osv.

Så fat pennen og få klaget over den afgørelse. Mht. læge må du insistere på at hvis han ikke selv kan komme med et bedre bud på hvad du fejler så SKAL han videre henvise dig så du kan få klarhed over tingene.

Held og lykke

Melcosine

Min "flinke" læge har en masse diagnoser han kan stille på mig, senest den med hævelsen under kravebenet som han ikke havde opdaget før men han vil ikke henvise mig til ortopædkirugisk for at få det udredt - for som han siger - det er noget der går over med tiden..? hmmm nå !

Der er lavet ressourceprofil på mig og jeg har flere gange bedt om at komme i arbejdsprøvning og gerne i en sfo da jeg mener jeg godt ville kunne fungere der uden at have alt for mange smerter, men der fik jeg at vide af den første sagsbehandler at det kunne jeg ikke komme fordi jeg var pædagog, og derved havde en masse kompetencer at trække på så det ville de sådan set ikke "spilde" på mig... Så fik jeg en ny sagsbehandler - en ung studerende som jeg så også vendte den med arbejdsprøvningen med og hun synes da det var en rigtig god idé, men så gjorde hun ikke mere ved det. Jeg talte så med hende idag igen hvos hun så siger at det kan de ikke fordi de ikke vil forlænge min sygedagpengeperiode???? æhhh sagde jeg til hende jeg har sådan set bedt om den arbejdsprøvning her det sidste halve år - men nej hun kunne ikke gøre noget (sagde hun)

Hun vil indkalde til et møde sammen med a-kassen hvor vi så åbenbart skal finde ud af noget, kan forestille mig at det er overgangen til alm. dagpenge der skal drøftes der. Jeg har valgt at tage min kæreste med så der er et ekstra sæt ører, men han er jo desværre lige så lidt inde i systemet som jeg. Der vil jeg så ydermere få endnu en ny sagsbehandler som så overhovedet ikke kender til min sag udover papirgangen. Jeg synes det er dødfrustrerende at være kastebold i sådan et system og jeg ville ønske at min skulder var rask. Og ja det er 12 måneders reglen jeg er faldet for!

Jeg er udmærket klar over at min læge ikke er til stor hjælp i det her. Han mener at nå han har henvist mig til fysioterapi, røngten, MR-scanning og har givet mig smertestillende at han så har gjort hvad der stod i hans magt. Har overvejet flere gange at skifte læge men har aldrig fået det gjort - måske det snart var en idé at få et nyt sæt øjne på!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Søde dig..

Sæt dig op til din læge - stor tud og NÆGT at gå derfra før han gør noget. Det hænger jo ikke sammen de vil sende dig derud.

Ellers må kommunen sætte dig i det der hedder gruppe 3 - arbejdsledig men ikke arbejdsdygtig.

Deres regler om at folk skal skrive 4 ansøgninger om ugen hænger ikke sammen. Bestemt ikke når de ber folk, som faktisk har skrevet under en job kontrakt men første kan starte 1 mdr senere - om STADIG at sende 4 om ugen :wacko: Det jo noget fis.

Kan godt forstå du er nede.. Men sig til din læge at hvis han ikke tager dig alvorligt så sender du mig over til ham.. (og det v han ikke ønske sig ;))

Ja systemet er godt nok noget firkantet...

Den der med lægen tror jeg desværre overhovedet ikke hjælper... Jeg tror egentlig at han bare synes at jeg er pylret når jeg ikke bare kan arbejde med en arm... Jeg vil da indrømme at det med de 4 ansøgninger kommer jeg ikke til at kunne honorere... Ikke da så hver ansøgning er seriøs... også fordi jeg ved hvordan en arbejdsgiver ser på både graviditet men også det faktum at jeg har en lang sygemelding bag mig (og stadig ikke er frisk). Jeg ved også hvordan de ser på de tvangsansøgninger folk idag skal sende - de bliver arkiveret lodret med det samme, sådan er det bare. Det vil sige at jeg skal bruge både energi, tid og ikke mindst penge på at søge job jeg på forhånd ved at ingen vil give mig.... fuldstændig galimatias efter min mening!

Jeg synes jo det havde været meget bedre at de sendte mig i den arbejdsprøvning så jeg kunne få afklaret hvad jeg egentlig kan holde til og ydermere at jeg så i det mindste kan skrive på mit cv efter den her lange sygemelding at jeg trods alt har 3 måneders erfaring i en SFO. Det er så først fra juli måned jeg har været fyret fra mit job pga. langtidssygemelding, så reelt set har jeg jo "kun" gået sygemeldt uden jo i 4 måneder.

Nu er jeg nået fra ked stadiet til sur og vred stadiet... ikke at jeg kan bruge det til særlig meget ud over at det er lettere at være vred end ked :)

0

Del dette indlæg

Har du evt prøvet at finde en anden læge, der kan undersøge dig... Eller har du én, som du kan stole på, og som kan finde ud af at åbne munden, som du evt. kan tage med op til lægen. Tit kan det godt hjælpe lidt at have én med, som er på din side...

Øv, hvor er det altså bare uheldigt lige nu... Håber du finder en løsning...

Jeg har ikke selv problemer med at åbne munden, og har bestemt også åbnet den flere gange eller var jeg hverken blevet røngtenfotograferet eller havde været i MR-scanning. Problemet er nok lidt mere at de diagnoser han så fint stiller er ting som kun tiden kan hele og jeg synes jo at det med tiden er noget L... Jeg har endda foreslået ham om de ikke bare kan amputere armen (mest i sjov selvfølgelig) men for at demonstrere hvor meget det går mig på ikke at have en hverdag der bare er en smule livskvalitet i.

0

Del dette indlæg

Søde dig..

Ja systemet er godt nok noget firkantet...

Den der med lægen tror jeg desværre overhovedet ikke hjælper... Jeg tror egentlig at han bare synes at jeg er pylret når jeg ikke bare kan arbejde med en arm... Jeg vil da indrømme at det med de 4 ansøgninger kommer jeg ikke til at kunne honorere... Ikke da så hver ansøgning er seriøs... også fordi jeg ved hvordan en arbejdsgiver ser på både graviditet men også det faktum at jeg har en lang sygemelding bag mig (og stadig ikke er frisk). Jeg ved også hvordan de ser på de tvangsansøgninger folk idag skal sende - de bliver arkiveret lodret med det samme, sådan er det bare. Det vil sige at jeg skal bruge både energi, tid og ikke mindst penge på at søge job jeg på forhånd ved at ingen vil give mig.... fuldstændig galimatias efter min mening!

Jeg synes jo det havde været meget bedre at de sendte mig i den arbejdsprøvning så jeg kunne få afklaret hvad jeg egentlig kan holde til og ydermere at jeg så i det mindste kan skrive på mit cv efter den her lange sygemelding at jeg trods alt har 3 måneders erfaring i en SFO. Det er så først fra juli måned jeg har været fyret fra mit job pga. langtidssygemelding, så reelt set har jeg jo "kun" gået sygemeldt uden jo i 4 måneder.

Nu er jeg nået fra ked stadiet til sur og vred stadiet... ikke at jeg kan bruge det til særlig meget ud over at det er lettere at være vred end ked :)

Jeg kan SÅ meget følge dig... :wacko: Men systemet er virkelig underligt..

Efter laaaaangtids kamp med kommunen blev min far endelig sendt i arbejdsprøvning - for de mente da sefølig kunne han arbejde (Pga hans sukkersyge er opdaget så sent som den er.. kan han næsten ikke gå... hans fødder/ben gør ondt.. og det ikke kun det at gå.. for at sidde ned gør os ondt.. ) men de fik noget af en chok da arbejdsprøvnings stedet han var, mente de måtte være gale i hovedet hvis de mente han ku arbejde.. manden har jo ondt :wacko: Så ENDELIG er han blevet førtidspensionist..

Og ja min mor har os kæmpet med systemet.. pga hun har golf og tennis albue og voldsomme smerter i armen (efter 25 år som speditør).. men ja nu er hun kommet ud på en arbejdsplads som sætter pris på hende når hun kan holde ud og være der..

Og nej DU kan ski da ikke arbejde med en arm... :) Jeg syntes ikke det kan være rigtigt.. Nogen gange så ved jeg ikke hvad der sker for dem der laver regler m.m her i dk..

Men ja det er lidt ligesom at hvis du blir ramt i din venstre bagdør på bilen fordi du er ved at køre ind i din indkørsel (el. andre steder) - fordi en el. anden idiot vil overhale.. ja så er det stadig dig der får skylden?!? Det hænger jo ikke sammen???!!!

Kan godt forstå du er vred...

Massevis af kram fra en der her sidder og hidser sig op på dine vejne...

0

Del dette indlæg

Hej Chalotte

Øv for en træls situation at være i :)

Kan sørme godt forstå hvis overskuddet ikke er så stort for tiden.

Utroligt som man åbenbart skal bruge ressourcer på at presse syge folk i arbejde, i stedet for at bruge de samme ressourcer på at hjælpe folk med at blive raske/finde ud af hvad de fejler, så de kan blive klar til at arbejde :)

Og så skal du ovenikøbet til at lave en masse proforma-ansøgninger.

Kan jo desværre ikke gøre noget for at hjælpe dig.

Men et stort :thumbsupsmileyanim: får du trods alt.

Synes lægeskiftet lyder som en god ide.

Kan godt være "se tiden an" er et godt universal-læge-råd, men det lyder til at din læge er ved at have opbrugt det :)

:) :) :)

0

Del dette indlæg

Det er da den værste nyhed, som du overhovedet kunne få. Det gør mig ufatteligt ondt Chalotte og jeg kan slet ikke komme med gode råd eller opmuntrende fraser. Der er ingen tvivl om, at det du har fået at vide og er ude i lige nu, er min største frygt for tiden. Du er stærk og selvfølgelig kan du klare det men ihhhh hvor er det bare super øv og jeg håber, at du kan bruge noget af det Melcosine og de andre foreslår.

Omkring det med de 4 ansøgninger behøver du ikke uofficelt at skrive 4 lige gode ansøgninger. Det er i hvert fald ufattelig sjældent, at jeg har kunne 4 jobs om ugen, som jeg var interesseret i.

Klag og kræv arbejdsprøvning, men det har Melcosine allerede sagt.

Masser af kæmpe store kram og tanker til dig. Jeg er SÅ ked af at høre det.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer