Guest LineJ

AAGGGHHHH natmad?

21 indlæg i dette emne

Åuuhhh og her troede man at man havde styr på det hele og så ser man en tåd herinde om natmad...

skal man have det?

Nu er mig og min kæreste vand til at gå tideligt i seng og ingen af os går som sådan i byen, vi er faktisk temmelig kedelige på det punkt... jeg satser ike på at vores bryllup kommer til at være til meget længere end kl. 12. så er natmad overhovedet nødvendigt?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmmm.... jeg har aldrig hørt om en fest hvor man IKKE får natmad.... Så af princip ja, så synes jeg man som værter skal sørge for natmad til sine gæster.....

Men tag nogle ting op til overvejelse.... skal jeres gæster sove på stedet og/eller har nogle gæster lang vej hjem? hvornår regner i med at spise desserten?

altså bare for at hitte ud af hvor lang tid folk skalgå uden en bid mad... :biggrin:

0

Del dette indlæg

Åuuhhh og her troede man at man havde styr på det hele og så ser man en tåd herinde om natmad...

skal man have det?

Nu er mig og min kæreste vand til at gå tideligt i seng og ingen af os går som sådan i byen, vi er faktisk temmelig kedelige på det punkt... jeg satser ike på at vores bryllup kommer til at være til meget længere end kl. 12. så er natmad overhovedet nødvendigt?

Der er natmad ved de fleste bryllupsfester. Evt. blot rester fra middagen hvis vi taler om en catering løsning. Men man kan ikke tale om at det er et must. Særligt ikke hvis jeres fest slutter tidligt. Nu siger du at du ikke satser på at jeres bryllup kommer til at vare meget længere end kl. 12. (Du mener nok 24, ellers vil jeg sige at det er lang tid). Medmindre I starter meget tidligt rækker det kun til middagen og brudevals. Det er der nogle som gør; En fest i form af en hyggelig middag kan også være en kanon fest. I såfald er natmad overflødigt. Taler vi om at I vil gå kl. 24 og lade gæsterne feste videre, så er der helt sikkert nogle som vil undre sig.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Hej!

Vi skal ikke ha nat mad. Vores fest slutter kl. 02 og vi regner ikke med at folk er sultne efter fem timer ved bordet.

Fire rette må være nok for vore vedkommende :biggrin:

Hvis jeres fest slutter allerede kl 24, så vil jeg heller ikke tænke at det er nødvendigt.

Det er kun få bryllypper jeg har været til hvor vi har fået det, men der har det passet, fordi vi havde festet for vildt og danset maden af :smolf: Og så når man at blive sulten igen.

Måske afhænger det lidt af hvor man er i landet??? Men tror ikke det er så udbredt her i København.. :lol:

Som sagt - jeg synes ikke det er nødvendigt. Gør hvad I synes ville være dejligt - som jer selv og som gæst.

Knus

:blush:

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Natmad er et særdeles udbredt fænomen i København og omegn. Det gælder sådan set ikke kun bryllupsfesterne men også fødselsdagsfesterne m.v.. Jeg mindes kun at det er konfirmationerne hvor der ikke generelt serveres natmad og også her er det set.

0

Del dette indlæg

Det er da ikke et must med natmad, men vel meget almindeligt.

Hvis jeres fest skal slutte allerede kl. 24.00 er det ikke sikkert, folk overhovedet er sultne oven på bryllupsmiddagen. På den anden side set kunne det måske være en hyggelig måde at slutte af på - at sidde lidt i ro sammen og sludre over en let anretning.

Natmad kaldes jo heller ikke for "Skrup-af-mad" for ingenting :biggrin:

0

Del dette indlæg

Jeg har ikke været til et bryllup hvor der ikke har været natmad, men det bestemmer I da selvfølgelig helt selv. Festen skal jo foregå som I synes.

Til de fleste rundefødselsdage, kobberbryllup o.l., ja selv konfirmation har vi fået natmad- bortset fra til konfirmation kalder man det vidst ofte skrup af mad, da klokken jo ikke er helt så sent.

Vi skal selv have natmad kl. 1.00 til vores fest.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg regner med at når vi stikker af ca mellem kl 1 og 2, skal gæsterne have natmad. Nogle skal til at køre hjem selv om de fleste sover på stedet, så der kan være nogle der er sutlne også selv om de har fået en 4 retters menu.

Vi har valdt bare at give dem noget let, det behøver jo ikke være dyrt. Men jeg syntes det høre sig til

0

Del dette indlæg

Selvom jeg ikke umiddelbart regner med at vores fest bliver vild og varer hele natten. Der er sikkert også nogle regler for brug af fælleslokalet. Regner dog med at serverer natmad, da vi starter tidligt og det er nok begrænset hvor mange der overnatter, så de skal lige have noget i maven til at køre hjem på. Jeg er pt. ude i noget som hotdogs eller lignende.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Natmad kaldes jo heller ikke for "Skrup-af-mad" for ingenting :biggrin:

Ved mange fester er natmaden ikke "skrup-af-mad" men et mellemmåltid. Ihvertved mange fester som vi spiller til hvor folk ofte fortsætter 2-3 timer efter natmaden, forudsat at det er muligt på feststedet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal helt sikkert have natmad da vi ved at festen ikke slutter tidligt. Kæresten har nedlagt veto mod suppe og da jeg er ligeglad får han sin vilje.

Vi regner med at folk virkelig skal spises af med noget tung føde. Ingen små sandwiches, men tænker på noget med f.eks farsbrød, pølsebord eller lignende. Fedt og salt og tyngde så det mætter, så er festen klar til et par timer mere :biggrin:

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig er natmad ikke et must! :biggrin:

Men jeg erindrer en snak herinde, hvor gæster sad og hang på stolene i 1½ time, fordi de forventede natmad og fandt det uhøfligt at gå, før den var serveret - i dette tilfælde kom det så altså ikke. Men man kan da melde ud, hvad man har tænkt sig. Personligt vil vi nok sige, at natmaden ikke skal betragtes som skrub-hjem-mad... :carrot:

Min kæreste er musiker, og han har fortalt mig, at der kan sættes rigtig meget mad til livs bare 1½ time efter, man er gået fra bordet.... :smolf:

Dorte.

0

Del dette indlæg

Hvis man vælger at undlade natmaden bør man naturligvis gøre opmærksom på det, ligesom at man typisk vil sige at der på et eller andet tidspunkt vil blive serveret natmad i forbindelse med præsentationen, der bliver sagt velbekommen o.l.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi serverer ikke natmad. Jeg synes simpelthen det er overflødigt efter at have siddet og skovlet indenbords i så mange timer. Men vi slutter så også af med kæmpe bryllupskage, så jeg tror ikke der er nogen der klynker ;)

Ellers må de tage noget rugbrød når de kommer hjem :biggrin:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer