Qategorina

Min søster vil nu også giftes

84 posts in this topic

Vi har for 3 måneder siden fortalt den nærmeste familie, at vi skal giftes i maj 2009

Det har resulteret i at min lille søster lige pludselig også skal giftes, og det skal så være i april 2009.

Det er jeg meget utilfreds med, da det fuldstændig ødelægger vores glæde ved vores bryllup.

De fester vil blive sammenlignet og det er mange af de samme gæster, som vi skal have med.

Jeg må sige at jeg er knust....... :bearhug:

Er det bare mig den er gal med?

0

Annonce ♥

Nej, det er ikke bare dig. Hvis I hele tiden har planlagt maj 2009 og din søster nu vil i april 2009, så synes jeg helt sikkert, at det er utrolig frækt at gøre det så tæt på og så oven i købet måneden før jer.

Jeg kan godt forstå, hvis du er vred og skuffet. Jeg ville være arrig :bearhug:

0

Jeg kan nu også godt forstå du bliver ked af det og skuffet! Hvorfor er hun lige pludselig kommet på det? Og kunne hun i det mindste ikke vente til efter - altså senere på sommeren eller sådan noget.

Synes du skal sige til hende, at de føler det tager opmærksomheden for dit bryllup, som jo altså er annonceret først. Måske inddrage jeres forældre og nærmeste familie, er sikker på de sagtens kan følge jer :bearhug:

Kom med updates!

0

du for lige en masse af dem her. :bearhug::kiss::sm: for det kan hun da ikke være bekendt, kan godt forstå du er skuffet.

knus Gitte.

0

Annonce ♥

Fair nok og dejligt at hun også skal giftes, men jeg synes det er vildt flabet at gøre det så tæt på jeres!

0

Vi har for 3 måneder siden fortalt den nærmeste familie, at vi skal giftes i maj 2009

Det har resulteret i at min lille søster lige pludselig også skal giftes, og det skal så være i april 2009.

Det er jeg meget utilfreds med, da det fuldstændig ødelægger vores glæde ved vores bryllup.

De fester vil blive sammenlignet og det er mange af de samme gæster, som vi skal have med.

Min søster er kommet på bryllupstanker fordi at jeg skal giftes. Hendes kæreste har ikke villet bruge pengene på det, men det har hun nu fået ham overtalt til efter at vi skal giftes. De har 10 års dag i april næste år og det er vist en af begrundelserne for, at hun vil giftes 1 månes før mig.

Jeg har været ude og se på min brudekjole. Den var så flot og passede perfekt. Jeg havde min søster og min mor med. Da jeg var færdig ville min søster til at prøve en brudekjole. Det accepterede jeg ikke, så det blev heldigvis ikke til noget. Udover det så var min mor så negativ og sur, mens jeg prøvede min brudekjole. Hun lavede ikke andet end at kritisere min kjole. Min mor synes, at det er helt okay, at min søster vil giftes 1 måned for vores bryllup.

Det har bare været en lorte dag, som jo ellers skulle være så hyggelig og jeg havde glædet mig helt vildt.

0

Min søster er kommet på bryllupstanker fordi at jeg skal giftes. Hendes kæreste har ikke villet bruge pengene på det, men det har hun nu fået ham overtalt til efter at vi skal giftes. De har 10 års dag i april næste år og det er vist en af begrundelserne for, at hun vil giftes 1 månes før mig.

Jeg har været ude og se på min brudekjole. Den var så flot og passede perfekt. Jeg havde min søster og min mor med. Da jeg var færdig ville min søster til at prøve en brudekjole. Det accepterede jeg ikke, så det blev heldigvis ikke til noget. Udover det så var min mor så negativ og sur, mens jeg prøvede min brudekjole. Hun lavede ikke andet end at kritisere min kjole. Min mor synes, at det er helt okay, at min søster vil giftes 1 måned for vores bryllup.

Det har bare været en lorte dag, som jo ellers skulle være så hyggelig og jeg havde glædet mig helt vildt.

Øv hvor er det bare ærgeligt.

Jeg kan godt forstå, at de vil have bryllup på deres 10 års dag men det er stadig ikke helt fair så tæt på jeres.

Har I mulighed og lyst til at rykke jeres?

0

Jeg var godt nok blevet sur....

Min søs kunne finde på det samme.... Men det er jeg ligeglad med, da vi ikke snakker sammen og ikke har gjort det i over 1 år....

Jeg tror desvære jeg ville havde kunnet finde på at sige, fint, så aflyser jeg da bare mit, for det var bestemt ikke mig som planlage bryllup først, om det så er jeres 10 års dag eller ej....

Jeg ville godt nok have mere respekt overfor min søster, hvis hunvalgte at blive gift.. så havde jeg ventet...Så de ikke om oven i hinanden....

0

Annonce ♥

Øv hvor er det bare ærgeligt.

Jeg kan godt forstå, at de vil have bryllup på deres 10 års dag men det er stadig ikke helt fair så tæt på jeres.

Har I mulighed og lyst til at rykke jeres?

PÅ en måde kan jeg godt forstå det med deres 10 års dag, men deres års dage er aldrig noget de har gået op i eller fejret. Nu kender jeg også min søster og hun er et konkurrence menneske. Hun kan ikke have, at jeg skal giftes før hende. Hun har været den første til at få - kæreste, flytte i hus, og få børn. Hun vil også være den første min far følger op ad kirkegulvet. Det bunder i det og er efter min mening et tyndt grundlag.

Vi hverken kan eller vil flytte vores bryllup. Vi har feststed, kirke og musik på plads og det er at lave grin med de mennesker.

Vi kom først og det må min søster lære at acceptere.

Hvor fedt er det lige, at skulle til 2 bryllupper med 1 måneds mellemrum for vores gæster?

Nu har min søster og hendes kæreste været sammen i 9 år, så kan de godt vente 2 år mere med at blive gift.

Hvis de vælger at holde deres bryllup 1 måned før, så aflyser vi det hele og bliver gift i udlandet.

0

Hej ved du hvad jeg syntes hun for meget og hvis din mor syntes det er ok, så syntes jeg du skal sige vi har lavet vores bryllupsdato om det bliver en uge før din søsters, det var hvad jeg ville gøre så se deres reaktion.

knus

Helle

0

Ej nu bliver jeg helt gal... og så er det jo ikke engang min søster. :bearhug: Men jeg ville give hende et ordentligt møgfald og komme ud med det hele. Får hvor ville jeg også bare være ked af det, og føle hun bare tog hele rampelyset. For på ens bryllupsdag synes jeg gode man må være lidt egocentreret omkring det...

Jeg ville bare være så skuffet også, og have mest lyst til at aflyse mit eget.

0

Det er bare FOR MEGET!!!!

Jeg kender godt følelsen, jeg har prøvet noget ala det samme. Vi blev forlovet i november 2006 og fortalte det straks til familien, samt at vi skulle giftes 28 juni 2008, dagen før vores 6 års dag. Det var altså 1 1/2 år før den store dag.

I sommeren 2007 kommer min tilkommendes kusine og fortæller de også skal giftes. Min tilkommendes kusine og ham er som søster og bror.

Det er bare alletiders og jeg glæder mig meget over det....Indtil jeg ser hendes overskrift på hendes messenger: Bryllup d. 21 juni 2008!!!!

Altså bare 1 uge før os. Jeg var tosset, så jeg kan sagtens sætte mig ind i dine følelser. Men jeg var også bare rigtig sur over den måde det blev meldt ud på. Ikke noget med lige at spørge om det er okay, eller lige informere os. Jeg synes det er så flabet og strengt.

Måske er det også sådan du har fået det afvide? Altså bare som information uden lige at cleare den med jer?

I min historie skal dog siges at der var et bestemt lokale der kun var ledigt den weekend hele sommeren, og at vi fik en god snak om det. Samt at det er et mindre bryllup så det er ikke alle familie medlemmer der skal med til deres. Og jeg glæder mig meget til det bryllup. Men kommunikation er nøglen til det hele!

Men din søster og mor for den sags skyld skal have en KÆMPE røffel! Det er bare for tarveligt!

Edited by sheila ettrup
0

Annonce ♥

Ej nu bliver jeg helt gal... og så er det jo ikke engang min søster. :loveboard: Men jeg ville give hende et ordentligt møgfald og komme ud med det hele. Får hvor ville jeg også bare være ked af det, og føle hun bare tog hele rampelyset. For på ens bryllupsdag synes jeg gode man må være lidt egocentreret omkring det...

Jeg ville bare være så skuffet også, og have mest lyst til at aflyse mit eget.

:ditto: og så lige disse til din søster :bearhug::kiss::sm:

0

Jeg synes, det er rigtigt tarvligt gjort af hende - især fordi hun vil holde det en måned før jeres.

Jeg synes, det er mærkeligt at hun pludselig hat fået den idé. Hun har jo vidst, at deres årsdag var næste år og som din søster skulle man tro, at det var noget hun ville snakke med dig om bare fordi du er hende søster og bryllup er en stor ting. Jeg ville snakke med hende og fortælle hvor dybt skuffet du er over dette. Som kommende brud burde hun også kunne forstå det. Det er ikke sikkert det nytter noget, men hun skal i hvert fald have det at vide.

Stort :bearhug: herfra

0

Kan kun prøve at forestille mig hvordan det er for dig...

Min kommende svigerinde ønsker at kæresten frier, så jeg har frygtet at de ville komme til at overhale os indenom, men efterhånden frygter jeg det ikke så meget mere, da jeg tror deres bryllup skal være om sommeren...

Kan I evt. flytte jeres bryllup til efteråret?

0

Min elskede kusine og jeg skal giftes den 19.7.08 og den 8.8.08. Jeg har valdt at se fordelene i det i stedet for at blive sur over det. Fx sprute jeg hende om vi skulle spiejse om brudepigekjolerne, vaserne og andre ting der kan genbruges så det kun blev halvt så dyrt. Men det ville hun ikke, hun ville gerne låne mine ting, da jeg jo skulle giftes først. Det gjore jeg hende så klart at det syntes jeg ikke var rimligt, vi stod med alle udgifterne.

Vi holder stadig meget af hinanden, men det er ikke fedt at skulle giftes så tæt på hinanden, for det opstår let kunkorance om hvem der er flottes osv.

Hvad med at rykke jeres bryllup frem til efteråret, så der stadig bliver ½ år i mellem jer?

0

Annonce ♥

Det er bare FOR MEGET!!!!

Jeg kender godt følelsen, jeg har prøvet noget ala det samme. Vi blev forlovet i november 2006 og fortalte det straks til familien, samt at vi skulle giftes 28 juni 2008, dagen før vores 6 års dag. Det var altså 1 1/2 år før den store dag.

I sommeren 2007 kommer min tilkommendes kusine og fortæller de også skal giftes. Min tilkommendes kusine og ham er som søster og bror.

Det er bare alletiders og jeg glæder mig meget over det....Indtil jeg ser hendes overskrift på hendes messenger: Bryllup d. 21 juni 2008!!!!

Altså bare 1 uge før os. Jeg var tosset, så jeg kan sagtens sætte mig ind i dine følelser. Men jeg var også bare rigtig sur over den måde det blev meldt ud på. Ikke noget med lige at spørge om det er okay, eller lige informere os. Jeg synes det er så flabet og strengt.

Måske er det også sådan du har fået det afvide? Altså bare som information uden lige at cleare den med jer?

I min historie skal dog siges at der var et bestemt lokale der kun var ledigt den weekend hele sommeren, og at vi fik en god snak om det. Samt at det er et mindre bryllup så det er ikke alle familie medlemmer der skal med til deres. Og jeg glæder mig meget til det bryllup. Men kommunikation er nøglen til det hele!

Men din søster og mor for den sags skyld skal have en KÆMPE røffel! Det er bare for tarveligt!

Min søster har som din kusine heller ikke snakket med os om det. Hun har sagt et par gange at de gerne ville giftes i april 2009 og dertil har jeg sagt, at det ville vi blive rigtig kede af. Men min søster er lusket, hun kunne sagtens lade være med at sige noget, og så lige pludseligt kommer der en indbydelse til deres bryllup.

Vi har et vennepar hvor storebroderen og hans kæreste gjorde det samme 2 måneder efter vores vennepars bryllup. Det har skabt vildt røre i deres familie og de 2 bryllupper blev sammenlignet for vildt. Vores venner holdt er kanon bryllup, som var rigtig hyggeligt, men broderens bryllup skulle jo overgå det bryllup, så det var et stort bryllup med 100 mennesker osv. Ikke nok med det, så til polterabend ved vores veninde, der lavede broderens kæreste ikke andet end, at fortælle hvor stort og fint deres bryllup ville blive. Hun kritiserede de ting vi skulle til polterabend og ville ikke deltage i at sejle i kano, for så ville hendes hår blive vådt og dermed ville hendes mascara løbe, fordi det dryppede lidt.

Den situation ønsker vi ikke at stå i, så har nok lidt den holdning, at min søster må vente mindst et ½ år med at blive gift.

0

Hej du!

Nej, hvor tarveligt af hende :kiss:

Det er ikke i orden! Kan godt forstå at du er vred og såret!

Har jeres søskende forhold altid været sådan eller er det noget der er opstået nu?

Hm, lyder som om at hun er lidt misundelig på dig og dit bryllup!

Her får du lige min ærlige mening - ud fra det jeg læser:

Der er vist ikke nogen vej uden om: Du må tage en snak med hende og stå fast på at det var jer der først fortalte det først. Det er ikke for meget at bede om lidt respekt her. Spørg hvordan hun ville have det, hvis det var omvendt. Du må fortælle hende hvordan det føles og bede hende om at sætte sig ind i din situation.

Du skal IKKE begynde at rykke jeres bryllup - men stå fast. Fortæl også hvilke konsekvenser du kan se ved at hun gennemføre det hun har gang i - f.eks at jeres forhold vil tage stor skade!

Som sagt: Du må mande dig op og stå fast på at det er super uretfærdigt og tale voksen til voksen til hende.

Tror at hvis du bliver - undskyld udtrykket - "tøsefornærmet" og laver jeres planer om så "vinder" hun og det vil komme til at spøge i jeres fermtid som familie.

Synes hendes handlinger vidner om noget meget desperat - så gad vide om hendes plan holder???

Bare en tanke jeg får udfra det du skriver! Håber jeg ikke har fornærmet dig.

Enyway: Håber I finder ud af det og hun indser sin fejl!

Mange tanker

:bearhug:

Camilla

0

Sikken søster! Grrrr!

Jeg tror simpelthen, jeg ville blive SÅ fræk, at jeg ville blive totalt barnlig, så jeg kan desværre ikke komme med gode råd til, hvad du skal gøre :kiss: Jeg synes, det er uforskammet, og som en anden skrev herinde, så ville jeg simpelthen gøre alt for at rykke mit bryllup til ganske kort tid inden deres! Så kunne hun have det!

Eller også kunne jeg finde på at nægte at komme til hendes bryllup, fordi jeg havde planlægningen af mit eget at se til... - men den ville nok ikke holde i dit tilfælde, for hun ville nok ikke forstå :sm:

Nej, jeg er virkelig forarget! :bearhug: til dig!

0

Jeg ved præcis hvordan du har det! Ingen ringere end min egen SVIGERMOR besluttede sig pludselig for at hun skulle giftes efter vi fortalte vi havde besluttet at gifte os... Og de skal selvfølgelig giftes to måneder FØR os!!

Det gjorde min forlovede ganske ulykkelig da han specielt havde glædet sig over at skulle være ham der samlede hans familie til fest for første gang i flere år, og så kom hun ind og blandede sig den ... ! Ja...

Vi valgte helt at aflyse vores bryllup senere hen pga andre konplikationer der kom til, men det kan stadig pisse mig af for det er typisk hende...

Håber i finder ud af det og at i stadig vil få en god dag...

Xaksia

0

Annonce ♥

Jeg synes også det er super dårlig stil af din søster. Et bryllup er så stor en ting og noget man planlægger i meget lang tid, så det bliver helt perfekt. Det virker ikke som om hun har tænkt det igennem, nu ved jeg ikke hvor tæt knyttet i er, men uanset hvad burde hun have mere medfølelse. Jeg ville selv være meget knust hvis det var mig. Faktisk kan jeg godt sætte mig lidt i dit sted, vi har også lige fortalt vores familie at vi vil giftes, nu frygter jeg bare at min kærestes storebror også vil giftes, da vi fortalte dem det kiggede de sådan på hinanaden og sagde det kunne de godt forstå. Da vi var på vej hjem kom Niels´s bro og sagde at de havde også snakket m det, men at de ikke havde penge eller tid til det lige nu, så jeg ved der er noget på vej fra deres side, jeg håber bare ikke det kommer til at ligge tæt på vores. Derfor kan jeg sagtens sige at jeg føler med dig. :cheerleader3::thumbsupsmileyanim:

0

undskyld men er i af samme familie? for mig lyder det som om at du har pli og hun bare har total dårlig opførsel!!! mega los i røven til hende!! min ærlige mening :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg synes det er rigtig møgirriterende at hun vælger at gøre sådan. Desværre er konkurrencesøskende sådan! De kan ikke se hvilken skade de gør - de vil bare være først til det hele....

Det vil ikke nytte at snakke med hende om det for hun vil ikke forstå det. Inderst inde ved hun godt hun gør i nælderne men hun vil nok desværre bare være fløjtende ligeglad. Af ren og skær trods tror jeg at jeg ville lave et smukt vinterbryllup, men igen det er min barnlige side der taler. Mit voksne jeg ville nok tage snakken med hende og håbe at hun i det mindste ville forstå at det ville spolere glæden for jer og at der nemt kunne komme skår i forholdet til hende hvis de vælger at gennemføre...

Hmm jeg ville nok blive totalt barnlig og gøre det første hvis det var min søster der gjorde det - desværre!! sårede følelser og følelsen af at din søster opfører sig på den måde, og går over stregen for hvad der er ok - tjaeh de følelser er ægte og for dit vedkommende helt igennem i orden...

Under alle omstændigheder ville jeg nok give både din mor og søster et ordentligt møgfald for at opføre sig råddent da du prøvede kjoler - havde du vidst at de ville være sådan havde du vel taget et par veninder med i stedet!

/Chalotte

0

KAN DET VIKELIG VÆRE RIGTIGT DET JEG LÆSER...

Det din søster præsterer er simpelhen gennemført tarveligt :cheerleader3: ,

Hvilket forhold har i til hinanden, når hun ikke engang kan se ud over sin egen næsetip? og er "ligeglad" med at ødelægge det for jer... :cheerleader3:

Du får lige en :thumbsupsmileyanim: , det må du have brug for...

:cheerleader3: Malene

0

Ej hvor groft det kan hun da ikke være bekendt :cheerleader3: ikke kun det at hun vil holde sit bryllup en måned før jeres men at hun også vil udnytte din brudekjoleprøvning til sin egen fordel-godt at du sagde fra der for det skal altså være en særlig oplevelse men surt at din mor opfører sig sådan- hvordan har hun det med at du skal giftes?undskyld jeg spørger men undrer mig over at hun er ligeglad med at din søster vil holde bryllup en måned før jeres og det at hun kritiserer din kjole!!!!!! :thumbsupsmileyanim:

0