Malene1207

Thomas og Malene

401 indlæg i dette emne

Annonce ♥

:bearhug:

Satinbåndende viser godt den grønne farve og den creme/ivory farve.. som jeg vil have som mit farvetema.. derudover synes jeg det ville passe godt med den guldfarvet.. men nu må vi se.. inden ret længe så er der alt for mange farve at holde styr på... så den guld farvede er kun som evt. inspiration

post-33980-1214598375.jpg

post-33980-1214598387.jpg

0

Del dette indlæg

Har købt en masse forskelligt papir... som passe ind i mine farve.. og som jeg fik billigt (ihh jeg elsker når de i netto gir mig tingene til ingen penge) :bearhug:

Det er ikke et must at bruge det i forbindelse med bryllup.. , hvis ikke det bliver det bruger jeg det bare til andre krea ting..

post-33980-1214598838.jpg

post-33980-1214598846.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I går gik jeg i gang med at lave min prøve version af "Bettys bryllupskage", ( en etage)

Vi skulle nemlig holde en lille mini fødselsdags fest for min store datter.. , idet vi fik hendes veninde på besøg i dag..

Så i går gik jeg igang med at lave bundende, bagte de lyse som en portion ( den blev ikke så høj... hmm.. ved ikke hvad der gik galt) , derefter bagte jeg den mørke bund.. ( den blev ret høj... )

Da de var kølet af , delte jeg dem i to...

Forsatte så i dag med at lave hindbærmoussen, toblerone cremen og MMF...

og selvfølgelig tog jeg billedet af processen..

post-33980-1214599454.jpg

post-33980-1214599462.jpg

0

Del dette indlæg

Her er så hindbær moussen, og billed 2 er hvor jeg har lagt kagen sammen.. først en mørk bund, derefter hindbærmoussen, en lys bund og toblerone creme.. til sidst skal den mørke top på

post-33980-1214599905.jpg

post-33980-1214599914.jpg

Redigeret af Malene1207
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Herefter skar jeg den til, dog ser kanten jo ikke særlig pæn ud, så jeg lavede en "bort"/kant.. i MMF, og brugte glasur til at få det til at hæfte..( ved ikke lige hvad man normalt skal gøre, så jeg valgte at bruge noget spiseligt som klister)

Synes nu selv det blev meget pænt..

post-33980-1214600576.jpg

post-33980-1214600582.jpg

post-33980-1214600589.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:bearhug::bearhug:

Her ser man så hvorfor det er så vigtigt at ligge et lag smørcreme indenunder MMFen.. ,

Fyldet har gjort MMF våd og der er kommet et lille hul.. reperationen af det kommer vi til senere..

Nu starte jeg med at pynte.. var en tur inde i børnenes kasse med køkenting og fandt sommerfugle udstikkeren..

post-33980-1214600901.jpg

post-33980-1214600907.jpg

post-33980-1214600912.jpg

0

Del dette indlæg

:bearhug::bearhug:

Udstikkeren holdt jeg endde indtil glasuren som jeg penslede ned i udstikkeren var begyndt at størkne..

Derefter udstak jeg en sommerfugl i MMF, og farvede den med frugtfarve.. og lappede hullet i kagen.. , har så penslet sommefuglen ovenpå kagen med frugtfarve rundt i kanten.

post-33980-1214601173.jpg

post-33980-1214601180.jpg

post-33980-1214601186.jpg

0

Del dette indlæg

:bearhug: :carrot:

Kagen blev skåret for.. og nu kunne man se ind i lagene...

Synes her at de mørke bunde fylder for meget... , de skal være meget tyndere

Børnene synes den smagte rigtig godt..., :carrot: :bearhug:

Jeg selv og manden synes den var god men at de mørke bunde overdøvede hindbærmoussen og toblerone cremen.. , så målet næste gang er at lave dem tyndere evt. ved at dele den færdige bund(kage) i 3 dele istedet for 2..

Næste gang prøver jeg at ligge smørcreme inden under MMFen, ellers kan jeg kun råde andre til at springe ud i det.. det er super sjovt.. ( men sørg for at afsætte en del timer til det.. for man bliver grebet :hug: )

Og nu går turen til at få købt lidt flere remedier... ,

:bearhug: Malene

post-33980-1214601750.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor burde det egentligt være forbudt at lægge alle de lækre kager ind :bearhug:

WOW, hvor er jeg imponeret, Malene! :bearhug::bearhug::hug:

Den ser virkeligt lækker ud og jeg ville sådan ønske, at jeg kunne smage et stykke! :bearhug:

Håber I havde en hyggelig lille fødselsdag for din datter :blush:

:hug:

PS. Papir-indkøbene ser vildt gode ud! Lækre farver! :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nøj, hvor ser den kage fantastisk ud, kunne godt bruge et stykke her på min afslapningsdag :bearhug:

HEj Jannie,

Hvis jeg kunne havde jeg sendt et stykke over .. , :bearhug:

Det var faktisk slet ikke så besværligt som jeg ellers havde regnet med... :bearhug:

Glæder mig til vi ses hos Maya d. 18....

:hug: Malene

0

Del dette indlæg

Hvor burde det egentligt være forbudt at lægge alle de lækre kager ind :blush:

WOW, hvor er jeg imponeret, Malene! :bearhug::bearhug::hug:

Den ser virkeligt lækker ud og jeg ville sådan ønske, at jeg kunne smage et stykke! :bearhug:

Håber I havde en hyggelig lille fødselsdag for din datter :hug:

:hug:

PS. Papir-indkøbene ser vildt gode ud! Lækre farver! :hug:

Tak skal du Malene.. :hug:

Det tog lidt tid at lave den.. men det var sjovt og smagte :bearhug: .. i forhold til den endelige kage.. så er der nogle ændringer...

Malene

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer