MinLars

Er her andre under 25år, som skal giftes??

61 indlæg i dette emne

Heeey, kom til at tænke på, om her er andre under 25år som skal giftes snart?!?!

Lars og jeg skal giftes d.6.september og vi er 21 og 23 år!! Vi har været sammen i tre år og boet sammen de 2år og 4måneder! JEg elsker ham over alt på jorden, og jeg VED at han er den eneste ene! Vi har det simpelt hen FANTASTISK sammen! Meen man møder mange fordomme og negative forudsigelser når man gifter sig så ungt!

Egentlig er det underligt.. Mange får bø'rn som 15-22 årige, og det er egentlig helt normalt nu (hvilket er helt fint!) Hvis en 20årig er gravid er det helt normalt, men hvis en 20årig skal giftes, synes folk det er vildt mærkeligt og tidligt osv! Altså jeg vil da mene, at det medfører en del mere ansvar at skulle være mor end at blive gift. At have ansvaret for et andet individ resten af sit liv er da det største i verden, og man SKAL være klar til det, og hvis man ikke er, kan man ikke "bare" skille sig fra det... SAå synes egentlig det er underligt, at folk har sådan en indstilling.. Er så træt af, når folk kigger på mig og siger "hvor gammel er det lige du er?" osv.. For Lars og jeg VED at vi vil være sammen for evigt!!! Og der er da ikke større garanti for at blive sammen, hvis man gifter sig som 30årig end der er når man gifter sig som 21årig!!! Men what ever, vi glæder os da bare til at vise alle skeptikerne at de tager fejl, og at vores kærlighed vil vare ved for evigt!:unsure:

Meeen, er der virkelig ik andre på min alder, der skal giftes???

Knus fra Maria!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

I er nu ikke helt alene :unsure:

Vi skal giftes den 16. august. jeg blev 22 i maj og min kommende bliver 22 en måned efter brylluppet.

Men vi har da også fået at vide en del gange at vi er tidligt ude, men hva vi ved hvad vi gør og er sikre i vores valg og så kan folk mene hvad de vil...

0

Del dette indlæg

jeg blev gift første gang som 22 årig i hemmelighed og skal giftes igen 30 august men det er med den samme mand :unsure: og vi ved også det er os to som høre sammen... ingen kan få os fra hinabden.... ½år efter vi blev gift fandt vi ud jeg var gravid, mange tror vi blev gift pga det men det gjord vi ikk men pga vi elskede/elsker hinanden... nu gør vi det igen bare i kirken...

0

Del dette indlæg

vi skal giftes næste år, og til den tid vil jeg være 23 og han bliver 22 en måned efter brylluppet..

så du er ikke den eneste.. men jo vi får også at vide at det er tidligt, og af min svigermor fik jeg at vide at hun ikke ville tillade at jeg giftede mig med hendes søn...

men altså det bliver brylluppet uanset hvad, og dem der er mest kritiske er faktisk dem som selv i sin tid blev gift yngre end os, men de mener åbenbart at kærighed har ændret sig så meget, at man skal være 40 idag...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa...

Er 23 år og skal giftes til næste sommer, til den tid er der 2 måneder til jeg bliver 25 år, men kender godt til fordommen. Da vi købte hus var det lige som om folk så det som en selvfølge at nu skulle vi da til at have børn, ikke at man skal til at tænke på bryllup.

Nu er jeg den først i vennekredsen der skal giftes og faktisk er det blevet taget meget positivt, men er nok også fordi min kæreste og jeg aldrig har lagt skjul på at vi vil giftes før børn overhovedet kommer på tale. Ved godt det er lidt gammeldags, men det har vi bare været enige om fra start.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er 23 år og skal giftes på lørdag, men det er der ingen, der stiller spøgsmålstegn ved, for jeg har en gaaaaaaaaaaaaammel mand! :unsure:

:cheerleader3:

Hihi... :thumbsupsmileyanim:

Jeg er også 23 åg og skal giftes her d. 2 August... Har dog også en gammel mand.. han bliver 28 lige efter brylluppet..

MEn kender dog alle fordommene... Vi har også "kun" været sammen i 4 år..

0

Del dette indlæg

Hej!

Jeg når og blive 25 år og min mand 30 år, inden vi skal giftes. Der er endnu ikke mange som ved vi skal giftes, vi vil vente lidt med at fortælle det, fordi vi ved der sikkert kommer nogle kommentarer. Men vi har valgt bare at se igennem fingre med dem. Til den tid har vi været sammen i næsten 10 år, så hvis ikke vi skulle blive gift, hvem skulle så...? Vi har også en datter på 10 mdr. Tror altid folk vil komme med en kommemtar. Hvis man venter sig inden man bliver gift så er det galt "uægte barn", og hvis man gifter sig først så er man for ung, og det går for hurtigt.

Hvis det er det i virkelig føler for, så vær da lige glad med, hvad alle andre synes. Sig de kan blive væk fra bryllupet, hvis ikke de kan dele jeres glæde med jer.

Hilsen

Missmormus

0

Del dette indlæg

Undskyld mig... Men hvad f....... bilder din svigermor sig ind og sige sådan? Manden er sgu da myndig. Hun kan da bare blive væk fra bryllupet, hvis hun ikke kan dele jeres glæde med jer. Det ville jeg i hvert fald sige til min svigermor, hvis det var mig hun slyngede sådan en kommentar afsted til.

vi skal giftes næste år, og til den tid vil jeg være 23 og han bliver 22 en måned efter brylluppet..

så du er ikke den eneste.. men jo vi får også at vide at det er tidligt, og af min svigermor fik jeg at vide at hun ikke ville tillade at jeg giftede mig med hendes søn...

men altså det bliver brylluppet uanset hvad, og dem der er mest kritiske er faktisk dem som selv i sin tid blev gift yngre end os, men de mener åbenbart at kærighed har ændret sig så meget, at man skal være 40 idag...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal godt nok først giftes om et år++

men vi ved også det skal være os to! derfor mener vi det er den rette beslutning

vores bedsteforældre og forældre var ikke meget ældre da de blev gift, men de ved det så ikke endnu, så reaktionen kender vi ikke ;)

men af vores venner, dem som har fået det afvide, er der kun posetivt ....

Jeg er 21 og kæresten 27 år når vi gifter os, så gennem hele vores tid sammen, er der da blevet stillet spørgsmåls tegn ved os, netop fordi der er så "stor" en anders forskel på os, så om ikke også folk vil kigge skeptisk når vi fortæller vi skal giftes.... ( du er jo kun 21 så du har da lang tid til at finde ud af hvad du vil, den sætning er jeg 100% sikker på bliver stillet ofte.. men jeg ved hvad jeg vil!! jeg vil have Nicoali)

men folk må tænke hvad de vil... bare man elsker hinanden, og ved det er hinanden man vil have så kan jeg ikke se det gale i at gifte sig med sin elskede :unsure:

Redigeret af Carina88
0

Del dette indlæg

Jeg bliver 25 år på vores bryllupsdag (som er vores 4-årsdag) - min kæreste er lige blevet 31.

Jeg er den første af alle mine veninder, der skal giftes, og jeg skal love for at alle går op i det med liv og sjæl...det er virkelig dejligt.

Marco har venner, der er gift, men de er jo også gaaaaaaaaaamle :0)

0

Del dette indlæg

Vi er 22 og 26 år :cheerleader3: Så ja vi er vist også unge.

Er også super træt af at høre på alle de mennesker der synes det er et stort skridt at tage så tidligt. Det er simpelthen noget fis... Folk tror jo man er et socialt tilfælde uden hverken drømme eller karriere ambitioner når man vælger at gifte sig tidligt. Er så skuffet over at folk ikke bare kan fokusere på det fantastiske i at der faktisk stadig findes folk som gifter sig at en eneste grund: nemlig kærlighed! Der er da ikke noget smukkere... De der ikke tror på kærligheden er jo i virkeligheden bange mennesker, for for at opleve ægte kærlighed skal man turde at smide hæmninger og kaste sig ud i det. Det kan gå galt ja - men det kan også blive fantastisk! Jeg tror på det her - ellers ville jeg jo ikke gøre det! Folk med andre meninger kan sgu stikke piben ind... :unsure: Så kan sagtens nikke genkendende til jeres oplevelser.

Det er jo i virkeligheden ikke anderledes end hvordan det foregik i vores forældres generation, og hvordan det stadig i foregår i selv et fuldt ud civiliceret land som USA. Sjovt det er familien der brokker sig (det var det også her) for de er sgu selv blevet gift som 18-19-20 årige - og det var for det meste pga graviditet! Så mine bedste argumenter er: 1. I blev selv gift tidligt, 2. Jeg har dog ventet helt til jeg blev 22, 3. Jeg er ikke gravid, 4. Det her er fuldstændig frivilligt, 5. Hvis du stadig har noget at brokke over, så kan du da blive hjemme på dagen! Så er det ligesom at alle de fine kommentarer forsvinder :thumbsupsmileyanim: Ha ha...

Redigeret af Christina.kj
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du er absolut ikke ene om at være ung brud. Jeg er lige blevet 24 og min kommende mand er 26. Nogle uger før min kæreste friede, snakkede jeg med min mor, om hvor gammel hun var, da hun og min far blev gift (Hun var 20) Men hun sagde, at hun synes jeg var lidt for ung, til at blive gift. Men så snart min kæreste havde friet var hele familien over lykkelige :cheerleader3:

Mht familie og venner, så er der mange som er på samme alder som os, der er blevet gift i løbet af de sidste 2 år. Såå ingen fordomme der, heldigvis.

Og ja nu er der kun 19 dage til at jeg skal stå brud, og jeg har aldrig været lykkeligere :unsure:

Held og lykke med jeres bryllup.

Hilsen Ulrikke

0

Del dette indlæg

Ja jeg kan også slutte mig til her.

Vi er begge 24 men når dog at fylde 25 inden vi bliver gift.

Og så har vi en lille på vej, det fandt vi dog først ud af efter, vi havde valgt en dato for vores bryllup.

Og vi har været sammen i 5 år.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er 22 og 24 når vi skal giftes til maj. Vi har været sammen i 5½ år og boet sammen i snart 2 år. Har ikke direkte hørt at vi er unge, men ved at mange tænker det.

Vi er ligeglade, det er vores valg, vores bryllup og vores forhold. Vi er sikre på at det skal være os ALTID!!!!!

0

Del dette indlæg

Jeg er 23 år (men når at blive 24 inden brylluppet), og min kæreste er 30... Og jeg har heldigvis ikke mødt fordommen med, at vi (jeg) er for unge til at gifte os... Vi har dog også været gennem nogle personlige ting/kriser, som betyder, at vi er ret sikre på hinanden...

0

Del dette indlæg

Egentlig er det underligt.. Mange får bø'rn som 15-22 årige, og det er egentlig helt normalt nu (hvilket er helt fint!) Hvis en 20årig er gravid er det helt normalt, men hvis en 20årig skal giftes, synes folk det er vildt mærkeligt og tidligt osv!

Og der er da ikke større garanti for at blive sammen, hvis man gifter sig som 30årig end der er når man gifter sig som 21årig!!!

Kære Maria - og alle I andre unge brude!

Føst og fremmest vil jeg ønske jer alle stort til lykke - både med at I skal giftes, og med at I tror på kærligheden! Det kan jeg slet ikke se noget galt i, men jeg kan godt forstå, at nogle mennesker stiller spørgsmålstegn ved jeres tidlige giftealder... Nogen vil ligefrem sige, at hvis man er så sikre på hinanden for evigt, skader det jo ikke at vente med ægteskabet :unsure: Der er dog ingen, der har ret til hverken at dømme eller kritisere jer!

Hvis man ser på statistikker - og det gør jeg ofte, ganske enkelt fordi jeg synes det er interessant, underholdende og lærerigt - vil man se, at du ikke har helt ret i dine overvejelser:

Der er IKKE mange, der får børn som 15-22 årige (vi hører bare mere om dem end tidligere), og det er ikke helt normalt eller velset (tænk bare på, hvordan der bliver set ned på fx "De unge mødre"). Til gengæld ER det tidligt at blive gift som 20-årig...

Ifølge Danmarks Statistik pr. 24/7 2007 var gennemsnitsalderen for førstegangsfødende 28,7 år. Gennemsnitsalderen for brude var 30,5 år og for gomme 32,9 år - og tallene er kun steget siden.

Så tror jeg faktisk også (men det er helt for egen regning), at der rent faktisk ER større chance for at blive sammen, hvis man venter med at indgå ægteskab, til man har kendt hinanden i mange år, og til man er lidt ældre - som næsten-30-årig kan jeg godt afsløre, at man udvikler sin personlighed helt enormt meget op gennem 20'erne!

Jeg vil slet ikke kritisere, bare give et nyt (og faktuelt) syn på sagen :cheerleader3: Det er sgi da interessant!

Godt I har hinanden herinde - og held og lykke med det hele.

Knus MC (der er 29 år og bliver gift med S på 33 år efter 8 år som kærester og 7 års samliv)

0

Del dette indlæg

Må tilstå at jeg hopper med MC-pigen ;)

jeg blev gift første gang 19 år gammel han var 22... jeg var gravid, og ja... vi blev skilt 1½ år efter :roll:

det var en stor oplevelse - og et hyggeligt bryllup...

men i dag ved jeg at det ikke var ægte kærlighed... og jeg har lært mange ting siden .... har udviklet mig RIGTIG meget til nu hvor jeg er 26½.... og ved at jeg stadig vil udvikle mig.. dengang kunne jeg ikke se mig selv som 30 årrig... for som 30 årrig var man da både gammel og indtørret osv :unsure:

jeg er blevet klogere :cheerleader3:

Nå men det er dejlig at blive gift og være forelsket :thumbsupsmileyanim: uanset alder... jeg ved hvordan det er - så ingen fordømmelse fra mig - har jo været der selv ;)

0

Del dette indlæg

Hejsa, nej i er ikke de eneste. Vi er i første omgang gift på rådhuset og det blev vi som 21 og 22årige(vi er nu 23 og 24, og er i gang med at planlægge den store fest nu). Der var også en del som kiggede underligt, men da vi blev gift havde vi været sammen i 5år(og boet sammen i4år), så som min mand så smagfuldt sagde, så var reklamationsretten udløbet :thumbsupsmileyanim:

Jeg vil give dig ret i at det er et langt større ansvar at blive mor end at blive gift(selvom begge dele skal tages meget alvorligt), men har nu ikke hørt om mange der har fået børn som var under 18år.

Men hvis i kender hinanden godt og har overvejet de økonomiske og lovmessige aspekter, så må andre jo om hvad de synes. :unsure:

Tillykke med at i skal giftes :cheerleader3:

Redigeret af Shinary
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer