anja mosevang

Børn til bryllup

87 posts in this topic

Hej...

Skal der børn med til jeres fest??? Hvis ja hvad gør i for at underholde dem sådan en aften?? har i en til at se efter dem alle eller???

Vi har inviteret børn med til vores fest, egentlig fordi den bedre halvdel synes det er sjovere for vores egen to børn når der er andre på deres alder. Men ved ikke helt lige hvordan jeg skal gribe det an med alle de børn. der er inviteret 15 børn i alderen baby til 14 år. de fleste er omkring 3-5 år.

0

Annonce ♥

som udgangspunkt, så er der ikke inviteret børn med til vores bryllup. Dog har vi alligevel valgt, at min søsters 3 unger, får lov til at komme med, og det er af den ene grund, at de skal være brude børn, og så synes jeg ikke, at vi kan tillade os at sige, de ikke må komme med :-), og der bliver nu ikke taget særligt hensyn til dem. De plejer nu bare at passe sig selv til større fester. Lidt legetøj i et hjørne, og de sidder der, når de ikke spiser

0

Annonce ♥

Når der er mange børn er de som regel gode til at lege sammen. Hvis I har lidt legetøj i et hjørne skal de nok kunne underholde sig selv, og når musikken begynder at spille skal de nok få dansefødder, forældre er også gode til at tage lidt legetøj med til deres børn. Der er nogle herinde der laver gaveæsker og nogle særlige til børn så de har lidt nyt og sjovt.. Jeg tror slet ikke det bliver et problem at have børn med.

Jeg havde min datter på 3 år med til 60 års fødselsdag og der var andre børn med. Jeg så hende næsten slet ikke den aften. hun legede fangelege med de andre børn på hele stedet og ind imellem skulle hun ind og danse. Det eneste minus var at værten havde bestilt voksenmad til alle børnene og det var de ikke glade for og jeg syntes det var spild af penge, de havde været glade for en frikadelle eller lign.

Kh

Anette

0

vi forventer ikke at børnene sidder stille under hele middagen. det ville være en pinsel or os og forældrene.

vi har bestilt børnemenu til de små børn, da de ikke vil kunne lide det vi skal have.

regnede med at lave noget legehalløj med tegneting film og legetøj i det tilstødende rum til festlokalet. der hvor receptionen og kaffen skal være. så kan de råbe og synge det de vil og stadig være ved festen.

umiddelbart ville jeg ikke selv tage mine børn med til et bryllup selvom de blev inviteret med. men ja min bedre halvdel synes det er en familiefest for hele familien.

håber bare det kommer til at glide. men en god ide med nogle små æsker med noget nyt til dem ;-)

0

Vi har valgt ikke at ha børn med heller ikke vores søn.

Syntes det er en fest aften hvor der gerne må drikkes og festes uden at tænke på børn. Og når vi har sagt det til dem med børn så har de fleste sagt at det ku de hellere ikke drømme om. Vi tager heller ikke vores søn med til bryllup, han syntes det er sjovere at være hos mormor når vi er afsted.

Men villnok sørge for en til at kigge efter dem.

Mvh Rikke

0

Annonce ♥

Vi havde 5 børn med til vores bryllup.

Vi valgte at lave gaveposer til alle børn, hvor der var puttet lidt i: tegnesager, slik, små bøger og frugt.

Børnene brugte dog meget tid på at danse til musikken under middagen - vi mærkede dem kun under talerne, da de ikke sad ned hver gang. Men jeg ville ikke have undværet deres glæde over at være med til fest.

0

Vi har ikke selv nogen børn, så ingen børn under konfirmationsalderen til festen! (Selvfølgelig skal min nye nevø med som ikke kan undvære sin mors bryst)

Mandens familie er rigtig stor med masser af børn, og ja det kunne være rigtig hyggeligt, men vi har valgt børn fra af økonomiske grunde, og så bliver festen en voksenfest, som vi har fået af vide af mange af forældrene at de er rigtig glade for :cheerleader3:

I invitationen er skrevet at børn er meget velkomne i kirken og til reception, for der er flere niecer og kusiner som vil elske at se kjolen og så er børnene på en måde også med alligevel. Receptionen er i mine forældres have så der er masser af plads til børn der vil suse rundt og hygge sig :cheerleader3:

Jeg er rigtig glad for det vi har fået planlagt og tror det bliver super hyggeligt!

0

Ja der er inviteret børn med til vores bryllup selvom vi ikke har nogen selv...

Men vi gør intet for at underholde dem - det må forældrerne selv sørge for - her tænker jeg på at de selv må tag legetøj med og det, hvis det er.....

Det er ikke vores ansvar at underholde de helt små børn(under skolealderen), men dem der går i skole kan vel godt selv finde ud af at få noget ud af aftenen... Der er et rum hvor de kan gå ind, der hvor vi holder festen...

Edited by Ria
0

Vi har valgt ikke at invitere børn med under 15 år. I vores øjne er brylluppet en voksenfest, og de vil komme til at kede sig. Desuden har vi heller ikke børn endnu, så det præger måske også lidt. Dog har vi valgt at have børn med i kirken og til receptionen, så på den måde kommer de også lidt med :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Vi har også inviteret børn med til vores bryllup, da vi mener at det er en familiefest. Vi holder havefest så der er masser af legeting der til de mindre børn + vi vil sætte et Wii op i soveværelset til de større børn.

Derudover laver jeg små gaveposer med lidt sjov til den pågældende aldersgruppe - vi er så heldige at vi har et hold børn på 3-4 år og et på 8-10 år, og jeg er helt sikker på at de nok skal finde på en masse sjov sammen uden den store indblandning fra de voksnes side.

Vi har valgt at alle små børn sidder med til bords, mens de større får deres eget bord - menuen er den samme til dem - men da vi skal have helstegt pattegris og buffet burde der være noget for alle.

Ligeledes har vi planer om sætte vores store oppustelige dobbeltseng op i gæsteværelset så kan ungerne falde omkuld der hvis de ikke kan mere.

I gaveposerne vil jeg lægge malegrej, små biler, puslespil, træperler med snor, små pakker lego, balloner og lign. vi gjorde noget lign. til vores søns barnedåb og vi hørte intet til ungerne hele dagen eller aftenen.

Og så er vi så heldige at vores have er meget stor og helt lukket af så de kan ikke komme nogen vegne.

0

Hejsa.

Vi har også valgt at tage børn med til vores fest slevom vi ikke har nogle selv. Det er 11 børn fra 2 til 12 år som det dreje sig om og det er vores nevøer og nicer det har været os helt naturlig at vi skulle have dem med da vi har et tæt forhold til dem alle sammen. Vi gør ikke rigitg noget for at underholde dem, men min søster har valgt at tage en barnepige med for at passe hendes de 2 yngest på 2 og 3 år. På fest stedet er der 3 andre rum end der vi skal have middagen som de kan lege i og der er en græsplæne udenfor hvor de også kan være, så jeg er ikke bange for at have dem med. Har set dem alle til fest før hvor de rigitg hyggede sig og man hørt næsten ikke noget til dem. Og de er gode til at lege sammen, så de skal nok finde på noget at lave.

De får et bord for sig selv sammen med barnepigen så man vil ikke mærke ar de ikke sidde ved bordet.

0

Vi har to skønne piger - dog bliver festen uden børn. Pigerne skal være brudepiger og med til fotograf derefter med over hvor festen skal holdes og være der mens vi får bryllupskage. Derefter bliver de hentet.

På den måde får gæsterne lov at hilse på vores prinsesser :-)

0

Jamen vi har valgt to måder:

1. receptionen: Alle børn uanset alder er velkomne, inklusiv vores 2 egne :cheerleader3:

2 middagen/festen: Kun små babyer/ammebørn/flaskebørn er velkomne, vores to egne bliver passet af Bedste :)

Vi har to skønne piger - dog bliver festen uden børn. Pigerne skal være brudepiger og med til fotograf derefter med over hvor festen skal holdes og være der mens vi får bryllupskage. Derefter bliver de hentet.

På den måde får gæsterne lov at hilse på vores prinsesser :-)

Ditto!!

0

Annonce ♥

Da jeg jo skal giftes i udlandet, og familie fra danmark har deres børn med, er børnene selvfølgelig også inviteret med. På den græske side er det kun niece og nevøer som er inviteret. Jeg vil lave et børne bord med tegne og legesager. Få fat i et par danske/græske barenepiger til og underholde og tage sig af børnene.

De fleste af børnene er 3år og under, så de vil jo nok ikke sidde og spise ved børnebordet.

0

Vi skal nu ikke have børn med, af den årsag det skal være en hyggelig og festlig aften med "voksentid". Jeg synes ikke børn hører sig til ved sådan en fest. I kirken og reception ok men ikke selve festen.

Når nu de er inviteret og kommer hvad så med at stille en wii op i et afsides rum? det skulle være en god underholdning fra ældre ned til de mindste :thumbsupsmileyanim:)

0

Vi har selv 3 børn og vi har valgt at alle børn er velkomne i kirken og til reception, men selve bryllupsfesten bliver børnefri, da vi så selv kan nyde vores fest , taler og indslag 100% uden at skulle tænke på andet!!!!

Men inden vi kom frem til den beslutning overvejede vi et legerum/legehjørne med legetøj, playstation og computere (da vi har børn i alle aldre i familien)....dette har været en super god løsning til nogle af de familiefester vi har holdt igennem tiden! ;)

Kh Majken

0

Vil også melde mig på banen.

Vi har valgt at invitere min søsters børn med, men vi har så også talt om at de ikke skal med, men vi følte ikke at det var det rigtige at undlade at invitere.

Det ligger også sådan at vi skal have barnedåb på samme tid som vores bryllup så i den anledning har vi også lejet et fælleshus til ligsom at holde noget reseption i, vores bryllup er jo færdig i kirken ved 13 tiden og så er der jo aaaalt for tidligt at komme ud på den kro vi skal holde festen i.

Så der er børnene velkommene og så fester vi voksne bare igennem :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Vi har valgt helt og holdent at undlade børn til vores bryllup.

Vi har snakket meget om at vi mener det er en voksen fest, og at forældrene bedre kan slappe af og deltage i festen.

Så er der ro under talerne, og al opmærksomheden blir' ved bordene.

Vi er ikke selv forældre endnu, men jeg tror vi var kommet frem til det samme resultat alligevel =o)

0

hej.. vi skal have børn med til vores bryllup, og efter en hurtig tælling bliver der ca 16stk under 12år, derfor har vi besluttet at få fat i nogle pædago studerende som så kan se efter børnene fra vi går til bords og indtil de skal i seng..

derud over er vi så heldige at musikken kan sørge for at der bliver stillet op i et andet lokale så der kan være et børne diskotek ellers er der en hel gymnastiksal som står til vores rådighed hele aftenen, og masser af dejlige områder uden for som de kan lege på, uden problemer da feststedet ligger ude på nogle små veje..

denne løsning er valgt da vi selv har børn..

prisen for pasningen af børnene er endnu ikke fastlagt, da vi ikke har snakket med nogle om det endnu..

0

Vi har sat grænsen ved konfirmationsalderen. Vi har selv to børn på 3 og 1 år og NEJ jeg gider ikke have dem med, groft sagt... De er med i kirken som hhv. brudepige og svend og med ude når billederne skal tages, men så er festen også slut for deres vedkommende og de kører med barnepigen hjem. For Nadias vedkommende er det en fest i sig selv at hun skal hjem til sin gamle dagpleje, nu Andreases, og lege med hendes to piger. Hun er helt med på at hun skal med i kirken og være fin brudepige, mor og far skal giftes, og det skal hun også med lillebror :thumbsupsmileyanim: , hun skal ud og fotograferes og så skal hun hjem og lege med C & S :cheerleader3: ...

Det er VORES dag og ikke børnenes og hverken Nadia eller Andreas vil få noget ud af festen og tvivler på at vi gør det hvis de er med ;) ...

1

Børn eller ej er et holdningsspørgsmål og i høj grad også noget som man bør tage med i betragtning når man vælger sted for festen. Et forsamlingshus med flere rum egner sig bedre til en fest med børn, end det fine hotel hvor man har et rum til rådighed og måske deler øvrige faciliteter med 2 andre selskaber.

Men jeg vil godt skyde en hvid pil igennem det her med at taler nødvendigvis bliver forstyrret fordi der er børn med. Er de fysiske rammer til det kan der laves mange aktiviteter for børn, hvor de kan hygge sig og lege indbyrdes når de ikke gider sidde med ved bordet længere.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at det - kan jeg se her på forum - er os der har lovet at stille børnedisko til rådighed for "Bobo's børn" for det er en aktivitet der trækker kegler blandt børnene og også blandt de voksne. Vi laver det tit - afdæmpet - når muligheden - rammerne på stedet - er til det mens gæsterne drikker kaffe o.l. eller også er det nogle gange noget med at man har et par børn med oppe bag pulten under middagen. Det syntes de - og forældrene der som regel lige skal have et billede - er rigtig sjovt.

0

Vi har besluttet, at der ikke skal børn med til vores bryllup (om 9 dage!!!!) af den simple årsag, at det er en lang fest med rigtig mange timer over middagen, hvor børn keder sig, og alligevel hellere vil ud og lege/spille bold...

Til barnedåb og konfirmation er det bare noget HELT andet - men det er jo forskelligt, og når I selv har børn, der skal med, kan jeg godt forstå jeres valg... Vores søn er kun 9 måneder - så han skal heller ikke med - men bliver passet af nogle gode venner, som sørger for, at der bliver en "fest" (pyjamas-party, måske??) for ham. :thumbsupsmileyanim:

0