anja mosevang

Børn til bryllup

87 posts in this topic

Annonce ♥

Vi har valgt ikke at ha børn med heller ikke vores søn.

Syntes det er en fest aften hvor der gerne må drikkes og festes uden at tænke på børn. Og når vi har sagt det til dem med børn så har de fleste sagt at det ku de hellere ikke drømme om. Vi tager heller ikke vores søn med til bryllup, han syntes det er sjovere at være hos mormor når vi er afsted.

Men villnok sørge for en til at kigge efter dem.

Mvh Rikke

Den løsning brugte vi også med stor succes, på trods at modstand fra min mor....

0

Vi skal ikke have børn med.. Vi er endnu så unge at der stort set ikke er nogen af dem vi vil have med der har børn.. Eller, mine fætre og kusiner skal med, men på det tidspunkt er den yngste ca. 13, så hun burde kunne holde en voksen fest ud.. Ellers håber jeg lidt at vi kan komme til at holde det et sted hvor der kan være et rum med et fjernsyn, med PS3 eller ligende og en computer.. Mest med min lillebror i tanken da han lider af aspergers så sådan en dag vil godt kunne være uendelig lang selv om han på det tidspunkt er 19..

Edited by NoNameNoFace
0

Annonce ♥

Da vi overvejde at holde det hjemme i laden, overvejede vi også at invitere børn med. Tanken var jo så at de kunne løbe ude og lege på vores store grund ind til de blev så trætte at de kunne falde om på luftmadrasser inde i huset. Vi elskede tanken om den rummelige fest med plads til alle......MEN.....En hurtig sammentælning gav ca 35 børn!!!!! Totalt uoverskueligt

Da vi så også endte i et forsamlingshus..... og tilmed i regnvejr..... er jeg så taknemlig for at det blev børnefrit, helt og aldeles børnefrit. Kun vores niece var med i kirken. (og hun var alligevel bange for mig og blev ved med at trygle om jeg ikke nok måtte 'få det af'. Hun opfattede hele showet som noget udklædning på speed eller sådan noget. Godt vi ikke havde bedt om at låne hende til brudepige....)

Jeg synes børn kan høre sig til ved en uformel fest hvor der er gode faciliteter til dem. Ellers vil det på en måde være dyreplageri. På den anden side lærte vores egen generation at være til fest og sidde roligt og det har vi vel ikke taget decideret skade af? Og så er jeg altså hard-core modstander af børnemenuer! Sorry men det er jeg altså. Hvordan skal de nogensinde lære at spise alt hvis de altid præsenteres for pølser og pommesfrites og spagetti bolonaise? i min familie har det aldrig været brugt, til gengæld kan man ofte forhandle om halve kuverter til børn. Men altså, det kommer jo også an på hvordan man selv har det med 'mystisk' mad. Vi er allesammen altædende, måske af samme grund...

1

Hej.

vi har valgt uden børn...

dels fordi vi ikke selv har og fordi det ville være træls for både børn og voksne at de skulle sidde stille, være stille og "kunne de uskrevne selskabsregler"

dog er min bror på 9 år med, har mistet min far og han er min fars søn så han skal følge mig op, så han skal med..

så derfor kommer min mands bror og søster på 9 og 10 også med...

Så de 3 kommer med, de sidder ved et bord for sig selv og kan gå hen eller ud når de ikke gider sidde mere...

De får det samme mad for det er ikke en børnefest..!!

desuden har vi sagt at vi IKKE vil se eller hører ds'er eller noget legetøj i kirken eller under talerne...

Det er vores dag men da det er søskende må de komme med...

stod det til mig kunne de komme med i kirken og indtil middagen og burde så blive hentet...

men h2b ville det anderledes så vi lavede dette kompromis...

0

vi har valgt ikke at have børn med, med undtagelse af min kærestes to drenge.

de skal være der på vores store dag da det betyder meget for os alle fire, de skal også være brude svende og med til fotograf. men planen er at de bliver kørt ned til deres mor enten efter forret eller hovedret, der er det nok så sent og de har jo også været igang hele dagen. men så får de også den store oplevelse med som jo gerne skulle blive den dejligeste dag i vores liv. hvis vi skulle have alle børn med ville vi lige pludselig blive 20 mere, men de er selvfølgelig velkommen i kirken hvis det er det de ønsker.

syns bare det er en fest der drejer sig om brudeparret, :cheerleader3: tror jeg ville blive stresset hvis der rendte 20 børn rundt :thumbsupsmileyanim:

0

Vi skal ikke have børn med - ej heller vores egne to drenge. De skal dog være brudesvende, være med ved fotografering og til receptionen med bryllupskage, men vil blive hentet omkring kl. 17.30 inden vi skal til bords.

Vores grund er at vi mener det er en voksenfest, og vi ønsker ikke at skulle have et øje på dem i løbet af aftenen - men bare nyde dagen - og ønsker heller ikke andre skal "miste" noget af festen ved at holde øje med dem.

Hvis vi skulle have børn med ville de fleste, på nær vores egne, være under 2 år - hverken børn eller voksne vil have glæden af at de er med, og venner/ familie ville ikke tage dem med, selvom de måtte, så ingen problemer her.

Det er et valg vi har taget, da det fungerer bedst for os - forstår udemærket andre som har pladsen, overskuddet eller anden grund til at have børn med.

0

Annonce ♥

Vi har børn med. Det drejer sig dog kun om fem, nemlig vores nevøer og niecer. Vi har dog også mulighed for at børnene kan være lidt væk fra festen. :thumbsupsmileyanim:

Desuden har vi sørget for at informere vores søskende med børn om at de kan overnatte ved feststedet, så der er mulighed for at børnene kan komme i seng uden mor og far bliver nødt til at forlade festen.

Desuden vil jeg synes det er underligt, hvis mine to dejlige nevøer ikke er der. Vi har ikke en gang snakket om, om børn skulle med eller ej. Dog satte jeg grænsen da min htb skrev sin kusines søn på - det synes jeg bliver for meget, hvilket han med det samme også kunne forstå og var helt med på. :cheerleader3:

0

- vi fortæller at vi gerne vil vide om børnene kommer med eller ej :denmarkflag:

Det er nok en meget god ide :) I har så forhåbentlig lavet noget statistik på hvor mange der maximalt kommer, så I har jeres på det tørre i forhold til feststedet o.l. Det ville jo være lidt surt hvis der pludselig kom 60 gæster med børn og der kun var plads til 50 på stedet (det er selvfølgelig noget andet hvis vi taler forsamlingshus).

Hvis min datter skulle med til et bryllup i dag ville jeg klart inddrage hendes mobiltelefon for at forebygge "Misforståelser". Der er intet værre end at sidde og se børn SMS'e under taler, sange m.v. og faktisk under hele middagen.

0

- vi fortæller at vi gerne vil vide om børnene kommer med eller ej :denmarkflag:

Det er nok en meget god ide :) I har så forhåbentlig lavet noget statistik på hvor mange der maximalt kommer, så I har jeres på det tørre i forhold til feststedet o.l. Det ville jo være lidt surt hvis der pludselig kom 60 gæster med børn og der kun var plads til 50 på stedet (det er selvfølgelig noget andet hvis vi taler forsamlingshus).

Hvis min datter skulle med til et bryllup i dag ville jeg klart inddrage hendes mobiltelefon for at forebygge "Misforståelser". Der er intet værre end at sidde og se børn SMS'e under taler, sange m.v. og faktisk under hele middagen.

Jo vi har skam lavet statistik over det :)

0

Annonce ♥

vi har inviteret 4 små børn, samt mine niecer og nevøer der er mellem 13 og 18 til den tid... de 4 små der er inviteret er htb søsters datter, som vi regner med at de får passet, vores 2 egne børn, som skal med i kirken og til fotografering og så en fra Norge, så kommer de andre fra Norge, ja så kommer han naturligvis også han vil være 3,5 til den tid, og vil ikke forlange at de lader ham blive hjemme i Norge ved anden familie...

0

Hej...

Skal der børn med til jeres fest??? Hvis ja hvad gør i for at underholde dem sådan en aften?? har i en til at se efter dem alle eller???

Vi har inviteret børn med til vores fest, egentlig fordi den bedre halvdel synes det er sjovere for vores egen to børn når der er andre på deres alder. Men ved ikke helt lige hvordan jeg skal gribe det an med alle de børn. der er inviteret 15 børn i alderen baby til 14 år. de fleste er omkring 3-5 år.

JA. Her skal børnene med, da vi ønsker en familiefest med sjov, hygge og uformel stemning- det sidste skal børnene være med til at sikre ;-)

Vi får fornøjelsen af ca.

2 børn omk 1 år.

5 børn omk. 1-3 år

4-6 børn omk. 5-7 år.

2 børn omk. 7-10 år.

1 over 10.

Vi har lejet en skøn spejderhytte til weekenden, så der er mulighed for overnatning, ekstra rum til børnene, skønne udearealer m.m..

Vores dag er ikke fastlagt endnu men tankerne er:

Vi forventer at blive viet omkring kl 14.

gruppefoto udendørs.

Derefter vil vi gerne have noget recption udendørs:

bryllupskage og dertilhørende champange /Asti/ velkomstdrink + vand/mælk/saftevand/sodavand til børnene.

frugt,

grovboller, og/eller boller med spinat (grønne) rødbede (røde/lyserøde, alt efter mængden), orange (gulerod)

Vi vil tage en masse udendørsspil med til både børn og voksne (bolde, kongespil, kæmpe mikado m.m.).

(regner det har vi en multihal!)

derefter smutter vi til fotoshoots)...

skriver videre i morgen. Maden har nemlig også sit eget koncept ;-)

når kagen er s

0

Vi skal ikke have andre børn end vores egne med, men de er også 8 og 10 år og glæder sig helt vidt. :) De skal nok ikke være med under hele festen som de sikkert vil finde kedelig når vi "bare skal sidde og spise i flere timer." ;) Gæsternes børn må dog gerne komme med i kirken og til receptionen. Men det er en voksen fest og folk kan slappe beder af og voksenhygge sig meget mere når de ikke har børn med de skal tænke på. :)

0

Vi inviterer de børn med, der nu hører til gæsterne. Det drejer sig om 5 børn i alderen 1-5 år.

De bliver inviteret fordi folk gerne vil have dem med til vielsen som brudepiger/svende - og det synes jeg er mægtig hyggeligt. Har ikke selv børn, så de skal være så velkomne.

Tanken er nu, at de (primært for forældrenes skyld) ikke skal med til selve festen.

Skal man mon skrive det i invitationen, eller skal de bare skrives på, og så aftaler vi indbyrdes, at de ikke skal med til festen?

0

Annonce ♥

Hvis beslutningen er at børnene ikke skal med til selve festen men at de er velkomne i kirken så syntes jeg I skal skrive det i invitationen for at undgå misforståelser og så de ved at der skal organiseres noget pasning.

0

Vi var slet ikke i tvivl om at der skulle børn med til vores bryllup som vi på trods af de lidt finere rammer for arrangementet betragtede som en familiefest. Familiens børn er en stor del af vores liv og vi kunne slet ikke forestille os, at de ikke skulle dele vores store dag med os. Vi havde 12 børn i alderen 4 år til 16 år med til vores bryllup. Og der var INGEN problemer med at have dem med til festen. De havde sågar fået de bedste pladser, idet de var samlet ved et bord som var det midterste bord i et E lige ud for hvor vi sad. De var alle mussestille under talerne og det eneste underholdning vi havde sørget for, var tegnegrej og bøger som lå på et bord i det ene hjørne af restauranten. Vi havde selvfølgelig ændret en smule på deres menu, efter forespørgelse hos børnenes forældre om den bestilte menu var noget de kunne lide. De var til gengæld til stor underholdning for resten af selskabet, da de som regel var dem der startede med at slå på tallerkenerne når vi skulle kysse :)

Vi havde lagt det ud til forældrene at tage beslutningen om de ville have deres børn med og det var kun de allermindste der ikke var med. Der var ingen forældre der efterfølgende gav udtryk for at det var træls at have haft deres børn med.

Vi kan varmt anbefale at tage børn med til brylluppet :cheerleader3:

0

Vi var begge meget enige om at børnene ikke skulle med.

Der er blevet sat en aldersgrænse på 15 år, så alle under bliver ikke inviteret. Begge vores mødre syntes egentligt at det var meget hårdt, for det betyder jo at nogle familier bliver splittet op og det kan føre til sure miner. Men det må folk selv bestemme, hvis de vælger at blive væk i protest, så er det lidt ringe. Men det må man jo ta med.

Vi bøjer i hvert fald ikke vores regel. :( Så er vi jo unge og jeg studerer så 15 ekstra personer fylder ret meget i budgetet. Desuden har vi indtrykket af til andre fester at mødrene og fædrene tit er meget sammen med børnene og derfor ikke rigtigt får snakket med de andre familiemedlemmer. Fx er Roberts farbror og hans Kones børn meget opmærksomhedskrævende og det er sjældent de når at veksle bare ét ord med os.

Så vil vi også gerne have at der må drikkes lidt og at ingen behøver tage tidligt hjem når ungerne er trætte. :thumbsupsmileyanim:

0

Desuden har vi indtrykket af til andre fester at mødrene og fædrene tit er meget sammen med børnene og derfor ikke rigtigt får snakket med de andre familiemedlemmer. Fx er Roberts farbror og hans Kones børn meget opmærksomhedskrævende og det er sjældent de når at veksle bare ét ord med os.

Nu melder historien ikke noget om hvorvidt du tænker på mødre og fædre generelt eller det mere er rettet mod jeres egne familiemedlemmer men jeg har aldrig forstået den med at brudepar er bange for at børnene tager opmærksomheden, og ikke at få nok opmærksom fordi der er børn med. Min oplevelse er at forældrene ikke er fokuseret på børnene hvis de hygger sig. Dvs. hvis der er andre aktivitetsmuligheder for dem end at sidde med ved bordet.

Om børn skal med til en bryllupsfest er en personlig sag men det er også et spørgsmål om hvilken form for feststed man vælger. Man vælger normalt ikke en restaurant i indre by hvor der måske er 2 andre bryllupsfester samme sted og hvor man kun har et lokale til rådighed, hvis der er mange børn med. Så vælger man nok i højere grad et forsamlingshus med nogle omkringliggende arealer eller en restaurant hvor man har mere end et lokale til rådighed.

Er der nogle iblandt som "ikke kan slippe" deres børn, så er det typisk også dem der har travlt med at SMS'e hjem ol. for at sikre sig at alt er som det skal være, eller dem som tager tidligt hjem i egen bil af hensyn til barnepigen o.l.

0

Annonce ♥

Vi har valgt, at børn ikke skal med til vores bryllup. Først og fremmest fordi vi ønsker, at forældrene slår sig max løs til festen uden at skulle tænke på trætte børn :thumbsupsmileyanim: Derudover er der slet ikke plads til så mange børn - 14 stk.!!! :(

0

Det er klart at hvis der ud af et selskab på 40-50 personer er 14-15 børn så fylder de unægtelig en del og der er intet værre end overtrætte børn som render rundt kl. 2-3 stykker om natten fordi forældrene ikke vil hjem. Der er vi tilbage til det med feststedet/lokaliteterne. Der bør være mulighed for at man enten kan lægge børnene ind i et rum eller aftale med én at vedkommende henter dem.

Min egen søn - DJ Lillemand - var med ude og spille til sit første bryllup da han var 5 år - efter ønske fra brudeparret og ikke mindst deres søn. Han gik omkuld sammen med de øvrige 2-3 børn ved 1 tiden. Hvis der ikke havde været mulighed for det havde jeg nok fået et flip.

0

Desuden har vi indtrykket af til andre fester at mødrene og fædrene tit er meget sammen med børnene og derfor ikke rigtigt får snakket med de andre familiemedlemmer. Fx er Roberts farbror og hans Kones børn meget opmærksomhedskrævende og det er sjældent de når at veksle bare ét ord med os.

Nu melder historien ikke noget om hvorvidt du tænker på mødre og fædre generelt eller det mere er rettet mod jeres egne familiemedlemmer men jeg har aldrig forstået den med at brudepar er bange for at børnene tager opmærksomheden, og ikke at få nok opmærksom fordi der er børn med. Min oplevelse er at forældrene ikke er fokuseret på børnene hvis de hygger sig. Dvs. hvis der er andre aktivitetsmuligheder for dem end at sidde med ved bordet.

Om børn skal med til en bryllupsfest er en personlig sag men det er også et spørgsmål om hvilken form for feststed man vælger. Man vælger normalt ikke en restaurant i indre by hvor der måske er 2 andre bryllupsfester samme sted og hvor man kun har et lokale til rådighed, hvis der er mange børn med. Så vælger man nok i højere grad et forsamlingshus med nogle omkringliggende arealer eller en restaurant hvor man har mere end et lokale til rådighed.

Er der nogle iblandt som "ikke kan slippe" deres børn, så er det typisk også dem der har travlt med at SMS'e hjem ol. for at sikre sig at alt er som det skal være, eller dem som tager tidligt hjem i egen bil af hensyn til barnepigen o.l.

Hehe det var nu ikke fordi de skal stjæle vores spot light :thumbsupsmileyanim: jeg elsker børn og jeg tror ikke de ville fylde uønsket til en fest. Men vi vil gerne have en mulighed for at være sammen med deres forældre på en anden måde end når børnene er der. Så de voksne kan have en aften ude, hvor de kan slå sig lidt løs. :(

0

Vi har valgt at vores bryllup er "voksen"-fest og børn under 18 bliver ikke inviteret. Dog kommer min niece på 12 men hun bor til dagligt i USA og det er ikke så tit vi der hende.

0

Vi skal have børn med til vores bryllup. I begge vores familier, har børn altid været en del af vores store fester, så det falder helt naturligt.

ud af 90 mennesker bliver der inviteret 17 børn under 12, hvis forældrene vælger at lade deres børn passe i stedet er det helt ok, jeg/vi vil bare ikke være dem der tager det valg for dem.

Når vi skal giftes vil vores børn være 3½ og 6 mdr, og for deres skyld vil vi have en aftale med en kollega, om evt afhentning hvis det bliver for meget for dem.

Sidste år var vi selv inviteret til bryllup hos vores bedste venner, og det var uden børn, og det synes jeg var 100% ok, og kan genrelt sagtens forstå dem der ikke ønsker det.

0