Guest luklau

Betina & Claus' Bryllup 02.10.2010

1,146 posts in this topic

Annonce ♥

Sådan lidt for min egen skyld sætter jeg lige huskelisten herind :)

HUSKELISTEN!!

Er på plads!

Igang..

Ikke påbegyndt

6-12 måneder før brylluppet

□ Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet - 02.10.2010 Kl. 13.00

□ Reserver kirke - Holmens Kirke

□ Lav et bryllupsbudget

□ Lav en foreløbig gæsteliste

□ Reserver festlokale - Sonnerupgaard Gods

□ Book fotograf - www.hjertefoto.dk

□ Arranger transport til og fra kirken

□ Bestil frisør og makeup

□ Begynd at se efter brudekjolen, skoene og tilbehøret

□ Arranger overnatning til bryllupsnatten - vi overnatter på feststedet

□ Book musik til festen - vi tager vores iPod med og sparer pengene :)

□ Arranger serveringspersonale til festen

3-6 måneder før brylluppet

□ Brudekjolen, sløret, skoene og tilbehøret er købt

□ Køb tøj til brudgom - uniform og skræddersyet kjolesæt

□ Køb vielsesringene + Indgravering i vielsesringe + Æske til ringene

□ Paraply (Hvis det sku begynde at regne)

□ Skriv en ønskeliste

□ Skriv en gæsteliste

Få designet invitationer, vielsesprogram, bordkort, festprogram og

takkekort + frimærker

□ Send invitationerne ud (afsendt d. 02. maj 2010)

□ Vælg forlover (ved kirkelig vielse) - C's bedste ven fra Nordjylland

□ Vælg brudepige/brudesvend - mine børn fra 1. ægteskab, brudeterner - mine 2 gode veninder

□ Vælg en toastmaster - min storebror

Fastsæt/bestil bryllupsmenuen

□ Vælg farvetema (på f.eks. blomsterne, pynten, invitationerne) creme, guld og bordeaux

□ Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres - C og hans lillesøster klarer alt med blomster

□ Tænk på overnatning til gæsterne - værelser på 1. salen ved festlokalet

□ Bestil bryllupskagen

□ Arranger kok til at stå for maden

□ Arranger serveringspersonale til receptionen

2-3 måneder før brylluppet

□ Indhent og udfyld en ægteskabserklæring som I får fra jeres kommune

□ Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken

□ Tilretning af brudekjolen

□ Farvning af brudesko

□ Syning af brudepigekjole og tilretning af brudesvendens tøj

□ Forbered tale/event til din tilkommende

□ Lær at danse brudevals - vi overvejer en lidt anderledes udgave

□ Book hotelovernatning til de gæster som ønsker dette

□ Planlæg skifte af efternavn, hvis dette er tilfældet.

□ Solarie-besøg

□ forbered bordplan

□ Køb morgengaver

1 måned før brylluppet

□ Gennemgå vielesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken,

regler for fotografering, regler for at kaste med ris foran kirken

□ Brudekjolen er færdig

□ Tjek at brudgommens tøj er ok

□ Tjek at brudepigens/brudesvendens tøj er ok

□ Tjek at vielsesringene passer

□ Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleverer den til vielsesstedet

□ Gå brudeskoene til så de ikke klemmer på dagen

□ Aftal detaljer med fotografen

□ Aftal detaljer med frisøren

□ Aftal detaljer med feststedet (f.eks. regler for at stå på stole m.m.)

□ Aftal detaljer med transporten

□ Aftal aftenens forløb med toastmasteren

□ Lav bordplan

□ Giv feststedet besked på hvor mange gæster der kommer

□ Sørg for ekstra tøj

□ Lav et detaljeret skema der viser de ting, som skal gøres lige før, under og efter

brylluppet

1-2 uger før brylluppet

□ I er nu eksperter i at danse brudevals

□ Lav en kontrol på at alt er i skønneste orden

□ Forbered hvad I skal have med på bryllupsrejsen

□ Lav en huskeliste på hvad i skal have med når i tager hjemmefra hver især: taske (og indholdet), paraply, ekstra strømper,

Edited by luklau
0

Hej!

Det er simpelthen en fantastisk kirke I skal giftes i. :cheerleader3:

Tror generelt at jeg skal følge lidt bedre med i din tråd, for her gemmer der sig godt nok mange lækre ting og sager, og jeg tror også at vores inspiration og idéer ligger forholdsvis tæt op af hinanden. :thumbsupsmileyanim: Jeg har f.eks også lavet små lys til vores gaveæsker. :loveboard:

Har lige kigget hele din tråd igennem og blev rigtig glad af at læse at din fars situation ikke var så slem som først antaget. :bearhug:

Skøn datter du har, hun ser lidt fræk ud? Kan byde ind med et stk. søn om ca. 20 år?

post-34703-1255118110.jpg

Edited by Sarah77
0

Annonce ♥

Godt køb på ebay :thumbsupsmileyanim: Den er virkelig flot!

Og virkelig en dejlig kirke i skal giftes i og sammen med kastellet til billederne, bliver det da virkelig romantisk :bearhug:

Glæder mig til at se, hvordan de bliver - om et års tid :loveboard:

Ih tusind tak, det er så dejligt at få positiv kritik herinde :cheerleader3:

Jeg er også meget spændt på, hvordan det hele forløber om et lille år - det skal bare holde tørvejr....

0

Hej!

Det er simpelthen en fantastisk kirke I skal giftes i. :loveboard:

Tror generelt at jeg skal følge lidt bedre med i din tråd, for her gemmer der sig godt nok mange lækre ting og sager, og jeg tror også at vores inspiration og idéer ligger forholdsvis tæt op af hinanden. :thumbsupsmileyanim: Jeg har f.eks også lavet små lys til vores gaveæsker. :)

Har lige kigget hele din tråd igennem og blev rigtig glad af at læse at din fars situation ikke var så slem som først antaget. :blush:

Skøn datter du har, hun ser lidt fræk ud? Kan byde ind med et stk. søn om ca. 20 år?

Aijjj en skøøøn knægt du har der - det er helt sikkert en date :cheerleader3:

Tusind tak for alle de søde ord, jeg bliver helt genert :b223:

Jeg har været inde i din tråd, og de er altså super søde, de lys du har fået lavet - dem er jeg helt vilde med :bearhug:

Hvor har du fået geléen henne? Kæresten kiggede nemlig lige med hen over skulderen og han synes også de så så fine ud, så det arbdejder vi helt sikkert videre med. Vi tager til Sverige i næste uge store shoppingstur, så må vi se, hvad vi kommer hjem med!

0

Lækkert lingeri til brylupsnatten :thumbsupsmileyanim: Og tvivler på nogle kan hamle op med de boobies - med mindre man lige har været en smut under kniven...

Og jeg har altså to sønner at byde ind med; en lys- og en mørkhåret... ;)

Må jeg spørge, hvordan du allerede nu kan lave bordplan? Véd I, at alle kommer?

Go´ shoppetur i Sverige :cheerleader3:

Edited by pilgrim
0

Annonce ♥

Lækkert lingeri til brylupsnatten :thumbsupsmileyanim: Og tvivler på nogle kan hamle op med de boobies - med mindre man lige har været en smut under kniven...

Og jeg har altså to sønner at byde ind med; en lys- og en mørkhåret... ;)

Må jeg spørge, hvordan du allerede nu kan lave bordplan? Véd I, at alle kommer?

Go´ shoppetur i Sverige :bearhug:

Ih altså det kan jo blive en hel datingside det her - vi burde jo allerede nu lave legeaftaler :blush::loveboard:

Vi har ikke endelig lavet brodplan, men vi har lavet udkastet, hvis alle kommer. Vi har fået rigtig mange positive tilbagemeldinger på STD mailen, og mange fra både Jylland og Sjælland har allerede reserveret værelser. Men der kan selvfølgelig komme ændringer ;)

Tak, skal nok sætte billeder ind, hvis (læs: når) jeg har købt noget i Sverige. Grunden til vi tager afsted er egentlig fordi ungerne er vokset ud af deres vintertøj, og det er rigtig billigt at købe tøj i Sverige pga kursen. Vi tager op til et kæmpe indkøbscenter i Ullered som hedder Gekås, og lige ved siden af det ligger der en Panduro outlet :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Hold da helt op I får bare de flotteste bryllupsbilleder! Det er simpelthen sådan nogle flotte locations: I'm in loooove!! (i står vel ikke og mangler en ekstra fotograf?? hehe)

Det bliver så fint med de charms du har købt til gaverne - ja ebay er godt nok et farligt sted :thumbsupsmileyanim:

0

Hov nu da du er en lille dansemus ved du måske hvor i London man kan købe dansesko?

Kunne vildt godt tænke mig et par evt. som bryllupssko :thumbsupsmileyanim:

Hmmm jeg har faktisk aldrig selv hentet dansesko i udlandet... Jeg plejer at bestille dem over nettet.

Men men jeg har fundet et par hjemmesider, hvor du kan prøve om der er en fysisk butik - held og lykke.

http://www.freedoflondon.com/

http://www.supadance.com/

http://www.duodance.co.uk/ De har fysisk butik og adr. er: 11 Half Moon Lane, Herne Hill, London SE24 9JU, Tlf: 020 7274 4517. De forhandler bl.a. Supadance, som er det mærke, jeg bruger, men også en del andre.

0

Annonce ♥

Hold da helt op I får bare de flotteste bryllupsbilleder! Det er simpelthen sådan nogle flotte locations: I'm in loooove!! (i står vel ikke og mangler en ekstra fotograf?? hehe)

Det bliver så fint med de charms du har købt til gaverne - ja ebay er godt nok et farligt sted :thumbsupsmileyanim:

Ihhh tusind tak, det er så dejligt når nogen følger med og kommenterer. Jeg er selv ret overrasket over, at jeg kunne se mulighederne med fotolocations - jeg er ikke ret kunstnerisk... :bearhug: Du kan da møde os derude, så siger vi bare, du skal hjælpe mig... :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Århhh, det er Kastellet. Det bliver da super billeder med de omgivelser.

Bortset fra det, hvis du er til blonder på sløret kan du billedegoogle: "mantilla veil" og få masser af inspiration :cheerleader3:

Tusind tak for inspirationen - nu kom jeg lige til at bruge en time på nettet - igen :thumbsupsmileyanim:

Og jeg er solgt - jeg må altså have et laaangt slør med blonder.

0

Nå alle i dejlige tøser, så tager jeg på shoppetur i morgen til Sverige.

Målet er at købe vintertøj til børnene, da de er vokset ud af det fra sidste år, men mon ikke der også bliver købt lidt ind til bryllup :bearhug:

Vi tager til et kæmpe center, som hedder Gekås, og når vi ikke orker at shoppe mere har vi overnatning i en hytte lige ved siden af...

Vi kommer hjem igen fredag, da vi lige tager et smut fra Sverige over til Jylland og besøger lidt venner og familie, og så skal vi lige nå i Skandinavisk Dyrepark også :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Nu må jeg så se, om jeg kan undvære BK så længe :loveboard: Kan I have det godt så længe!

0

Super flot undertøj du der har fundet :thumbsupsmileyanim: Det skal nok vække glæde på bryllupsnatten ;)

De charms du har købt, er også rigtig søde...

Rigtig god tur til Sverige, det lyder som om i rigtig skal hygge jer, håber i finder nogle lækre ting :cheerleader3:

0