Dbrix

Dorthe & Lars 28.08.2010

557 indlæg i dette emne

Det undrer mig at præsten har brug for en sang som udgangspunkt for sin tale. Det burde præsten da selv kunne finde ud af...Han/hun har vel holdt masser af vielsestaler før og burde have noget materiale at trække på uanset hvilken sang I vil have sunget...ja jeg forstår det ikke...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror bare hun mener, at sangteksten ikke rigtigt hænger sammen med en kirkelig vielse, og den måde hun vælger at tolke et kærlighedsforhold og en velsigelse. Men jeg læser det ikke som om, at hun direkte afviser det. Argumentet med orgelet brugte vores præst også i forbindelse med " du kom med alt det der var dig" og foreslog også at kirkesangeren synger den solo, da rytmerne ikke passer til orgelmusik.

Men jeg synes, det er en rigtigt smuk sang, så hvis det er den I vil have, så synes jeg, I skal få kirkesangeren til at synge den :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hvad er det for en sang og hvorfor skal hun tale ud fra sangen? Vi har da snakket med vores præst fotalt hvordan vi mødte hinanden osv...

Jeg forstår det ikke helt... :thumbsupsmileyanim:

Anne Linnets: Ingen anden drøm:

Jeg har ingen anden drøm

End at ligge her hos dig

Mærke varmen fra din krop

Jeg har ingen anden drøm

Jeg har ingen anden tro

Troen på at du og jeg

Hører sammen her og nu

Vi kan ikke leve hver for sig

Jeg har ingen anden drøm

End at ligge her hos dig

Jeg har ingen anden drøm

Jeg har ingen anden tro

Troen på at du og jeg

Vi hører sammen her og nu

Vil slet ikke ku’ leve hver for sig

Jeg har ingen anden drøm

End at være her hos dig

Jeg har ingen anden drøm

Jeg har ingen anden tro

End troen på at du og jeg

Vi hører sammen her og nu

Kan slet ikke leve hver for sig

Og kan slet ikke leve hver for sig

Vi kan slet ikke leve hver for sig

Nej, vi kan slet ikke leve hver for sig

Anne Linnet - Ingen Anden DrøM Music Lyrics

Jeg er heller ikke helt med på, hvorfor hun skal tale ud fra sangen. Vi vil jo bare gerne slutte seancen i kirken af med en selvvalgt sang, som ikke er en salme....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror bare hun mener, at sangteksten ikke rigtigt hænger sammen med en kirkelig vielse, og den måde hun vælger at tolke et kærlighedsforhold og en velsigelse. Men jeg læser det ikke som om, at hun direkte afviser det. Argumentet med orgelet brugte vores præst også i forbindelse med " du kom med alt det der var dig" og foreslog også at kirkesangeren synger den solo, da rytmerne ikke passer til orgelmusik.

Men jeg synes, det er en rigtigt smuk sang, så hvis det er den I vil have, så synes jeg, I skal få kirkesangeren til at synge den :thumbsupsmileyanim:

Ja den er nemlig rigtig smuk og hun behøver vel for fanden ikke tage udgangspunkt i vores sang, men I de ting hun finder ud af omkring os, når vi skal mødes med hende.

Må se hvad manden siger, han har helt sikkert ogås en holdning til det.

0

Del dette indlæg

Puha ja det var da godt nok noget af en mail at få! Men det jeg forstår ud fra mailen er, at hun mener, at sangen vil sige det modsatte af, hvad hun netop har talt om i sin tale: At i følge sangen er kærlighed kun du og jeg, men i følge kirken er kærlighed noget langt større, noget evigt.

Men tror da helt ærligt ikke at det er noget gæster osv. vil lægge mærke til! Det er jo bare en smuk sang!

0

Del dette indlæg

Hun siger jo bare at der i teksten står "jeg har ingen anden drøm... jeg har ingen anden TRO" og det stemmer ikke overens med troen på gud og kærligheden mener hun. Hvordan kan hun prædike om ægteskab og gud, når der i sangen (som er symbol på jer) står i overført betydning at I ikke har andet end troen på hinanden....

Jeg forstår hvad hun mener, men synes da sagtens at hun kan sige noget betydningsfuldt uden at gæsterne/menigheden tolker talen/sangen som modstridende.... :thumbsupsmileyanim: Lidt skørt. Men lyder ellers som en meget sød og forstående præst. Hun tolker åbenbart bare på ALT.

I kan eventuelt forklare at I ikke tolker den således...

0

Del dette indlæg

Hun siger jo bare at der i teksten står "jeg har ingen anden drøm... jeg har ingen anden TRO" og det stemmer ikke overens med troen på gud og kærligheden mener hun. Hvordan kan hun prædike om ægteskab og gud, når der i sangen (som er symbol på jer) står i overført betydning at I ikke har andet end troen på hinanden....

Jeg forstår hvad hun mener, men synes da sagtens at hun kan sige noget betydningsfuldt uden at gæsterne/menigheden tolker talen/sangen som modstridende.... :thumbsupsmileyanim: Lidt skørt. Men lyder ellers som en meget sød og forstående præst. Hun tolker åbenbart bare på ALT.

I kan eventuelt forklare at I ikke tolker den således...

Enig

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

19 dage and counting står der på min Facebook profil og det gør jeg sgu… :unsure:

Var i går hjemme hos min veninde med hele udstyret :cheerleader3:

Fik prøvet kjolen efter den er blevet lagt ind, besluttet mig for hvilke sko det skal være, droppet bh’en ellers kan jeg ikke trække vejret og bh-stropperne ville også blive synlige.

Fik diskuteret om et riveslør skal på banen og vi blev enige om at jeg bare smider sløret inden vi skal danse brudevals. Ikke fordi sløret har været dyrt eller fordi jeg skal bruge det til noget specielt bagefter, synes bare det er synd at rive det i stykker.

Fik også hendes samtykke til at det er ok at min taske er sølv, selvom jeg ikke valgte sølvskoene. Jeg skal jo ikke bære rundt på tasken. Hun sørger for at den kommer ind at ligge på min plads og så skal jeg jo allerhøjest have den med ud på toilettet, hvis jeg lige skal friskes op. Smider nok et billede ind af den senere i dag.

Ift. menukort, så er det åbenbart at kutyme at kokken udarbejder sådan et med vores navne på og jeg har i dag bedt hende, der laver dem om at bruge den samme font og farve som, der er på bordkortene og det var ikke noget problem, så fedt at kunne slippe for det.

Og hun lagde også et blik på det album med boudior billeder jeg har fået lavet til manden i morgengave. Hun synes det var super flot, men jeg mangler at skrive en eller anden personlig tekst/hilsen, så det skal jeg lige have stykket sammen...

Så alt i alt er der faldet en del på plads henover weekenden og det føles bare rart.

Så mangler jeg bare stadig den ”skide” polterabend bliver ”overstået”. :pokey:

Redigeret af Dbrix
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sidst men ikke mindst billeder af morgengaven, som jeg stadig mangler at skrive en personlig hilsen i. Den starter med et fælles billede af os i farve og slutter med det det samme i s/h. Imellem de 2 billeder er der 18 boudior billeder af mig i en blanding af s/h og farve:

post-37401-1281377409.jpg

post-37401-1281377431.jpg

post-37401-1281377447.jpg

0

Del dette indlæg

Smuk morgengave - den skal han nok blive begejstret for!

Jeg forstår faktisk godt, hvad præsten mener; det er en smuk sang, men klinger indholdsmæssigt skævt med en kirkelig velsignelse, da den giver udtryk for at der IKKE er nogen anden tro. Så tror bare, I skal se det som en hjælp, at hun har nærlæst teksten for helhedens skyld.

Jeg kan klart anbefale en anden af Anne Linnets sange: "Lad mig være den". Den fik jeg en ung sangeringe til at synge for min mand i kirken og det var SÅ godt!

Held og lykke med det :cheerleader3:

Ps. Min taske var også lidt sølv-agtig...

Redigeret af pilgrim
0

Del dette indlæg

Har lidt "krise"... Ved ikek hvad jeg skal gøre med hensyn til noget lånt....

Har følgendee

Brugt: Kjole og sko

Nyt: Smykker, slør, selvsiddende og trusser

Blåt: Strømpebånd

Men mangler noget lånt... Nogen ideer?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan du ikke låne et gammelt og fint lommetørklæde, eller en lille broche til at hæfte sløret fast med på hoften(hvis du da skal have langt slør?), eller et smykke af en slags?

Kram

Lone

Min mor har faktisk også foreslået lommetørklæde... Det er lige nu det bedste bud... Broche er jeg ikek til og jo skal have slør på, som slutter lige over måsen--

Men tak for dït input Lone!

0

Del dette indlæg

Jeg anede heller ikke, hvad jeg skulle bruge som det lånte... Jeg endte med at låne et lille Dagmarkors-vedhæng af min mor, som jeg syede fast i indersiden på skørtet på kjolen - det kunne ikke ses, men jeg vidste, at det var der :cheerleader3: Dgentlig blev jeg rigtig glad for det, fordi det var noget fra min mors dåb (så det var også mit 'noget gammelt') + at min mor blev rigtig glad for at jeg spurgte.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så skulle jeg poltes, eller det var umiddelbart tæt på…

Min veninde, som er mobilfrisør skulle i går hjem til mig og smide nogle striber i mit hår inden brylluppet..

Vi har aftalt ved 17-tiden, men hun ringer lidt i 15:30 og spørger om jeg er hjemme og om hun må komme nu, fordi en kunde har brændt hende.

Vi er jo hjemme, så hun kan jo bare komme. Hun har ikke været der mange min. før hun siger at vi hellere må komme i gang og når jeg er færdig skal jeg gå ovenpå og tage noget pænt tøj på, for det er i dag jeg skal poltes.. Nej det tror jeg jo ikke på og hun er helt rolig og siger at det er det altså….

Hun har et svar parat hver gang jeg spørger om noget,… Og hver gang der kører en bil forbi vores indkørsel står hun og tripper, iiiihhh det er så spændende siger hun…

Spørger om jeg nogensinde har kørt i bus osv.

Jeg bliver sådan lidt fortørnet over at de kunne finde på at vælge en torsdag…. Nå men føler mig stadig ikke overbevist… Kæresten kommer hjem og leger med.. Begynder at lave mad kun til ham og min knægt…. Jeg ender med at sige at jeg tror ikke på det, før der dukker andre op… Og trylle rylle, rylle, så dukker en veninde mere op med drikkelse…. Så er jeg overbevist!

Går ovenpå og får vasket farven ud af håret og får at vide a jeg ikke behøver finde tøj, de har en kjole i bilen til mig…

Men da jeg kommer nedenunder igen, har kæresten dækket op til 4 i stede for 2 og den sidst ankommende veninde meddeler at hun skal videre i sit program…

Der tog de sgu røven på mig… :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Min veninde, som er mobilfrisør skulle i går hjem til mig og smide nogle striber i mit hår inden brylluppet..

Vi har aftalt ved 17-tiden, men hun ringer lidt i 15:30 og spørger om jeg er hjemme og om hun må komme nu, fordi en kunde har brændt hende.

Vi er jo hjemme, så hun kan jo bare komme. Hun har ikke været der mange min. før hun siger at vi hellere må komme i gang og når jeg er færdig skal jeg gå ovenpå og tage noget pænt tøj på, for det er i dag jeg skal poltes.. Nej det tror jeg jo ikke på og hun er helt rolig og siger at det er det altså….

Hun har et svar parat hver gang jeg spørger om noget,… Og hver gang der kører en bil forbi vores indkørsel står hun og tripper, iiiihhh det er så spændende siger hun…

Jeg bliver sådan lidt fortørnet over at de kunne finde på at vælge en torsdag…. Nå men føler mig stadig ikke overbevist… Kæresten kommer hjem og leger med.. Begynder at lave mad kun til ham og min knægt…. Jeg ender med at sige at jeg tror ikke på det, før der dukker andre op… Og trylle rylle, rylle, så dukker en veninde mere op med drikkelse…. Så er jeg overbevist!

Går ovenpå og får vasket farven ud af håret og får at vide a jeg ikke behøver finde tøj, de har en kjole i bilen til mig…

Men da jeg kommer nedenunder igen, har kæresten dækket op til 4 i stede for 2 og den sidst ankommende veninde meddeler at hun skal videre i sit program…

Der tog de sgu røven på mig… :)

:cheerleader3: Jeg synes der er rigtig godt gået af din veninde, det er da nogen man vil huske :griner:-

Du må være spændt på hvad der så skal ske på den rigtige polterabend?

Kærlig Hilsen Charlotte

--------------------------------------------------

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Del dette indlæg

He he det er altså lidt sjovt. En veninde der får hylet dig helt ud af den. Og nu afventer det rigtige Polterabend stadig. Er du ikke pludselig blevet mere spændt?

Synes det er godt gået af hende! :cheerleader3:

Jeg er meget spændt, vil gerne have det "overstået" og i min verden kan det kun være den her weekend!

0

Del dette indlæg

:cheerleader3: Jeg synes der er rigtig godt gået af din veninde, det er da nogen man vil huske :griner:-

Kærlig Hilsen Charlotte

5178921e1d4fb9c9.gif

Spekulerer ikke så meget på hvad, der skal ske, mere på hvornår fanden det bliver... Er total kontrolfreak og hader ikke at kunne stre omstændighederne...

0

Del dette indlæg

Kærlig Hilsen Charlotte

5178921e1d4fb9c9.gif

Spekulerer ikke så meget på hvad, der skal ske, mere på hvornår fanden det bliver... Er total kontrolfreak og hader ikke at kunne stre omstændighederne...

Som andre skrev til mig herinde: Slip kontrollen - for a moment, og lad tingene ske og nyd dem. Jeg går selv og tænker konstant over tidspunktet, for det KAN kun være den 4. september - ugen før brylluppet, og det stresser mig helt vildt!! Medmindre de har snøret mig og holder det i morgen...så jeg har det på præcis samme måde... Jeg er bare nødt til at lytte til de kloge piger herinde. De har jo ret :thumbsupsmileyanim:

Ja det er jo kloge ord, ingen tvivl om det... Men denne zilla håber nu alligevel at kunne skrive en PA-beretning senest på søndag ;o)

Redigeret af Dbrix
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer