Meggers

Brian Og Mette - 9. juli 2011

3,332 indlæg i dette emne

Hvor skønt, at I er nået så langt med ringene. Dejligt med en guldsmed, der forstår sig på kunden. Glæder mig til at se, hvad den endelige beslutning bliver.

Og hvor lyder det spændende med din fars tøj. Han bliver uden tvivl en far, du kan blive super stolt af på dagen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt I er nået længere med ringene... Det er også en stor ting, og jeg kan godt forstå det er svært, du skal kigge på den hver dag resten af dit liv :thumbsupsmileyanim:

Og nu overvejer jeg lidt om man mon skal tage nordpå til globryllup. Og ikke andet, så bare for at se din far -HAHA-

0

Del dette indlæg

Dejligt I er nået længere med ringene... Det er også en stor ting, og jeg kan godt forstå det er svært, du skal kigge på den hver dag resten af dit liv :thumbsupsmileyanim:

Og nu overvejer jeg lidt om man mon skal tage nordpå til globryllup. Og ikke andet, så bare for at se din far -HAHA-

Du skal være så velkommen! :hug: (Og det gælder også jer andre zillaer herinde. :))

Men altså, det er min far i en nøddeskal... Han har tit en masse store idéer, som vi "almindelige dødelige" ikke fatter en dyt af, men som ofte viser sig at være ret fede. Jeg havde godt nok forestillet mig ham i helt almindeligt sort jakkesæt, med vest og kravat og sådan, men hey... Min far må alt, bare han går med mig op af kirkegulvet :loveboard:

0

Del dette indlæg

Synes det ser rigtig spændende ud med ringene...!! Glæder mig til mere update idag :thumbsupsmileyanim: Hvor var i henne og kigge?

Ha ha er lidt svært at fange din fars vision med tøjet, men er da betryggende at han plejer at have styr på tøj - prøvet pt at tvinge min far ind og kigge jakkesæt :pokey: Er hårdt arbejde!

Hehe, det er ikke nemt med de fædre. :wink:

Det var guldhjertet i fynsgade, vi var hos :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, er lige blevet ringet op (!) af Guldhjertet (den guldsmed, som vi også besøgte i lørdags og som havde et virkelig godt bud på vores vielsesringe..).

Den søde dame fortalte, at hun simpelthen havde tænkt og tænkt på os, og overvejet om hun nu kunne tillade sig at ringe, men hun endte så med at gøre det. Sagen var, at hun havde nævnt overfor en kollega, at vi gerne ville kigge ringe i Århus fordi vi havde set nogle ringe med firkantetslebne sten. Og så havde kollegaen sagt "Jamen sådan nogle har vi da også?", og så var det at hun var kommet i tanke om, at de jo faktisk havde diamanter i mange forskellige slibninger ude bagved, de havde dem bare ikke fremme, fordi folk sjældnet spurgte efter dem. Så hun ville bare lige sige, at vi ikke skulle føle os pressede, men at vi da kunne spare turen til Århus, hvis der altså ikke var noget særligt ved ringen udover slibningen af stenen.

Det kan man da kalde en motiveret sælger :wink: Skal lige snakke med Brian om det når han kommer hjem, men umiddelbart tror jeg at det betyder, at vi dropper Dauf og Pede (i hvert fald medmindre dem i guldhjertet er helt forkerte til os...). Synes det er superfedt, at hun ringer, fordi hun alligevel har det vi har ledt efter, og jeg er 99% sikker på at Brian vil ELSKE at slippe for at køre til Århus :tunge: Og jeg er ærlig talt revnende ligeglad med hvad ringene "hedder" (altså om de er af "mærket" Dauf og Pede eller noget andet), jeg vil bare gerne se den firkantede slibning...

Såeh... Planen VAR at vi skulle til Århus imorgen... Men Brian kommer hjem om lidt, og så tror jeg snart at planen ændrer sig til at vi tager i guldhjertet, og kigger igen. Og så bliver det nok den brede, letrundede guldring, og så skal vi bare finde ud af om der skal rund eller firkantet sten i, og hvor stor og hvor mange. :wink: Hvem ved, måske bestiller vi ringe imorgen? :o

0

Del dette indlæg

Sikke en dejlig service :super:

Uhhhh, det bliver spaendende at foelge med imorgen saa - jeg haaber, du naermer dig endnu mere!

:cheerleader3:

Altså jeg kan da godt se at der også er en "finte" i det for dem, for vi står jo og skal til at lægge forholdsvist mange penge et sted, og så vil de jo helst have at det er hos dem :wink: Men jeg synes stadig at det er flot, at de ligefrem ringer til os, for at sige, at de (tror at de) har det, som vi søger. Og hun virker slet slet ikke påtrængende, hun er hele tiden rigtig sød til at sige, at vi IKKE skal føle os pressede og at vi GERNE må tænke over det, så længe vi vil (og den slags tæller bare SÅ meget for mig!)

Men ja, jeg er lidt spændt på imorgen. Brian var - helt som forventet - MEGET glad for at slippe for at skulle køre til Århus :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke en dejlig service :super:

Uhhhh, det bliver spaendende at foelge med imorgen saa - jeg haaber, du naermer dig endnu mere!

:cheerleader3:

Altså jeg kan da godt se at der også er en "finte" i det for dem, for vi står jo og skal til at lægge forholdsvist mange penge et sted, og så vil de jo helst have at det er hos dem :wink: Men jeg synes stadig at det er flot, at de ligefrem ringer til os, for at sige, at de (tror at de) har det, som vi søger. Og hun virker slet slet ikke påtrængende, hun er hele tiden rigtig sød til at sige, at vi IKKE skal føle os pressede og at vi GERNE må tænke over det, så længe vi vil (og den slags tæller bare SÅ meget for mig!)

Men ja, jeg er lidt spændt på imorgen. Brian var - helt som forventet - MEGET glad for at slippe for at skulle køre til Århus :tunge:

Det er klart, men der er langt fra gerne at ville saelge og til at yde den ekstra service, der maaske goer en forskel - og det kan jeg godt lide, for langt fra de fleste har det servicegen :wink:

Godt, at Brian ogsaa er med paa den - ligefrem ovenud glad :tunge:

0

Del dette indlæg

Jeg synes det virker til at være rigtig god service! :) Man skal aldrig tage fejl af, at de selvfølgelig ønsker at sælge, men det er da fedt hun sådan ringer til jer. Det er jo win-win for begge parter. :)

Det bliver rigtig spændende! Er spændt på om I så ender med at bestille i morgen. Jeg kan hvert fald godt unde jer lidt ro på den konto. ;) Især når man tænker på hvor kjole-forvirret du også har været. :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det er et anerkendt og efterspurgt firma som er inde på markedet så handler det nødvendigvis ikke bare om at sælge men også om at yde en god service. Det er jo bl.a. det der giver dem en tilfredsstillelse ved det de laver. De behøvede måske ikke at gøre de store anstrengelser fordi varerne nok skal blive solg men gør det for at yde servicen og få den gode omtale (som de jo så bl.a. får her). Det samme kan man opleve med nystartede firmaer men der er salgsgenet om ønsket om "at vokse" måske lidt mere fremme.

0

Del dette indlæg

Jeg synes det virker til at være rigtig god service! :) Man skal aldrig tage fejl af, at de selvfølgelig ønsker at sælge, men det er da fedt hun sådan ringer til jer. Det er jo win-win for begge parter. :)Det bliver rigtig spændende! Er spændt på om I så ender med at bestille i morgen. Jeg kan hvert fald godt unde jer lidt ro på den konto. ;) Især når man tænker på hvor kjole-forvirret du også har været. :hug:

Hehe tak, søde :hug: Men jeg er nu forberedt på at jeg "nok" også bliver ringforvirret på et tidspunkt. Sådan er jeg bare. :blush: Men jeg nyder da at føle mig sikker, så længe det varer og hvem ved, måske er jeg "heldig" at det bliver ved :wink:

Ihh hvor bliver det spændende, glæder mig helt på jeres vegne. :cheerleader3: Og det med service er bare SÅ vigtigt! Én gang dårlig betjening og man sætter aldrig sine ben i den butik igen.Jeg glæder mig til at høre om stenen i morgen.

Lige præcis. Altså vi er da enige om, at det er ringene og prisen, der er det ALLERvigtigste... Vi behøver jo aldrig se guldsmeden igen efter at have fået ringene... Men vi sætter alligevel begge service meget højt, og den behandling som vi har fået herinde, er da med til at gøre, at vi nok er lidt mere interesserede i at finde ringene derinde. I virkeligheden er det jo noget ret "klassisk" vi søger, så vi kunne højest sandsynligt have fundet ringene hvor som helst. Men vi har været nogle steder, hvor vi ikke følte os særligt velkomne, og så er vi altså hurtigt "tabt" som kunder. :) Og jeg glæder mig også til at se nærmere på det med de sten! :cheerleader3:

Uhh hvor bliver det spændende hvad i finder ud af med ringene... :) Syntes da også at det var fedt at butikken ringede, specielt når de var så søde som du fortæller :thumbsupsmileyanim:

Helt sikkert. :) Og hun er virkelig virkelig sød. Hun minder faktisk lidt om min kære gamle farmor, haha!

Det lyder da bare rigtig godt med de ringe...jeg er SÅ SPÆNDT på dine vegne :cheerleader3:

Yay! :cheerleader3:

Hvis det er et anerkendt og efterspurgt firma som er inde på markedet så handler det nødvendigvis ikke bare om at sælge men også om at yde en god service. Det er jo bl.a. det der giver dem en tilfredsstillelse ved det de laver. De behøvede måske ikke at gøre de store anstrengelser fordi varerne nok skal blive solg men gør det for at yde servicen og få den gode omtale (som de jo så bl.a. får her). Det samme kan man opleve med nystartede firmaer men der er salgsgenet om ønsket om "at vokse" måske lidt mere fremme.

Helt bestemt! Det var på ingen måde heller for at "anklage" dem for kun at have salget i tankerne, det var mere for ikke at virke 100% naiv og "neeeeeeej, de er GODT nok søde, at de vil lade os bruge en masse penge hos dem", hehe. :tunge: Men god service, fra deres side. HELT sikkert! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg oplever jo lidt det samme i mit andet firma med nogle af de kunder der kommer "ind fra gaden". Dvs. via nettet m.v. Nogle gange er man for servicemindet overfor dem med det resultat at de måske har nået at få det de gerne vil have uden at man har lavet en egentlig aftale. Dvs. uden at der bliver tale om betaling. Andre gange bliver de kunder (ofte engangsopgaver). Men i alle situationer får de en positiv oplevelse hvor de mange andre steder bare har fået besked på at foretage en acontobetaling. Det er muligt at det ikke giver mig fuldt udbytte her og nu men det får jeg så ved at de anbefaler firmaet til andre. Det samme er jo lidt tilfældet her. Det kan godt være at I vælger at købe et andet sted og skal ikke købe flere :thumbsupsmileyanim: Men når en af dine veninder en dag står i samme situation m.h.t ringe, kan man jo ikke afvise at dine tanker falder på pågældende firma på grund af den service de gav dig.

0

Del dette indlæg

Jeg oplever jo lidt det samme i mit andet firma med nogle af de kunder der kommer "ind fra gaden". Dvs. via nettet m.v. Nogle gange er man for servicemindet overfor dem med det resultat at de måske har nået at få det de gerne vil have uden at man har lavet en egentlig aftale. Dvs. uden at der bliver tale om betaling. Andre gange bliver de kunder (ofte engangsopgaver). Men i alle situationer får de en positiv oplevelse hvor de mange andre steder bare har fået besked på at foretage en acontobetaling. Det er muligt at det ikke giver mig fuldt udbytte her og nu men det får jeg så ved at de anbefaler firmaet til andre. Det samme er jo lidt tilfældet her. Det kan godt være at I vælger at købe et andet sted og skal ikke købe flere :thumbsupsmileyanim: Men når en af dine veninder en dag står i samme situation m.h.t ringe, kan man jo ikke afvise at dine tanker falder på pågældende firma på grund af den service de gav dig.

Du har så evigt ret. :) Og god indstilling til service. :super:

0

Del dette indlæg

Du har så evigt ret. :) Og god indstilling til service. :super:

0

Del dette indlæg

Hehehe, har lige haft det mest syrede bryllupsmareridt (har været på nattevagt i nat, det er derfor jeg lige har sovet...). Eller bryllupsdrøm var det vel egentlig bare... :lol:

Det var ikke mig, der skulle giftes, men min far og stedmor, der skulle forny deres løfter. Og de gjorde det som en surprise, så i min drøm var de allerede blevet viet. Jeg opdagede det ved at min far havde slør på :rolleyes::blink: Faktisk et rigtig rigtig flot slør, langt etlags men med små similisten (skulle man selv overveje det mon?) Men som sagt, så vidste jeg det ikke, og det var der heller ingen andre, der gjorde. Men de var MEGET fornærmet over ikke at have fået nogle gaver. Så de tog afsted på bryllupsrejse, mens jeg proppede hele lejligheden med stearinlys, så de kunne "få i gave" at komme hjem til en romantisk belyst lejlighed - selvom min far hader stearinlys. :tunge:

Gad vide, hvad min underbevidsthed lige ville sige med det? :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha! Fantastisk drøm! Mega underlig. :thumbsupsmileyanim:

Min umiddelbare tanke er noget omkring forandring i dit og din fars forhold. Som jeg forstår det er du virkelig fars pige.. Jeg tror som sådan ikke tingene ændrer sig, men ved et bryllup går du jo fra at være fars pige til at blive Brians hustru - hvis vi skal tage de gamle briller på altså. :) Din far gør noget uden du ved det - det er måske der jeg tænker forandrig. Jeg aner det ikke.. Jeg ævler vist bare nu. :wink:

0

Del dette indlæg

Haha! Fantastisk drøm! Mega underlig. :thumbsupsmileyanim:

Min umiddelbare tanke er noget omkring forandring i dit og din fars forhold. Som jeg forstår det er du virkelig fars pige.. Jeg tror som sådan ikke tingene ændrer sig, men ved et bryllup går du jo fra at være fars pige til at blive Brians hustru - hvis vi skal tage de gamle briller på altså. :) Din far gør noget uden du ved det - det er måske der jeg tænker forandrig. Jeg aner det ikke.. Jeg ævler vist bare nu. :wink:

Haha, meget sejt med en personligt drømmetyder herinde :lol: Og der er sikkert noget om det. Jeg ER i hvert fald MEGET fars pige. :wink: Og selvom både Brian, min far og jeg ved at jeg vil være fars pige hele mit liv, så har jeg da også tænkt tanken at min far jo "videregiver" mig sådan i symbolsk forstand. Så jeg har tænkt samme tanker som dig... Mit umiddelbare bud var dog a la metteholms at det kom af en nysgerrighed overfor hvor festlig han har tænkt sig at være på dagen :tunge:

0

Del dette indlæg

Så er der kigget ringe igen... :cheerleader3:

Uf, det er svært, og vi har stadig ikke besluttet os, men den søde søde dame kæmper virkelig for at hjælpe os med at finde det rigtige. :wink:

Vi kiggede to ringe: Den som jeg forelskede mig i sidst, og en der var en smuuuuule fladere men som så ville være bedre, hvis der skulle firkantet diamant i. Uden sten skulle man ret tæt på, for at se forskellen, men jeg hældte måske en mikrolillebitte smule til den som jeg også forelskede mig i i lørdags. Dog ikke mere, end at vi kunne konkludere at det var stenene, der afgjorde det.

Så jeg kiggede læææææææææææææææææænge på stenene (der var ikke en ring, der passede mig i bredde/tykkelse/farve og samtidig havde firkantet sten, så jeg kiggede på sten, der ikke var i ringe, men synes nu at det gav et fint indtyk alligevel...) og begyndte at hælde til at de runde nok egentlig var flottest. Eller i hvert fald mest klassiske + de skinnede mere og så større ud (Gad vide om jeg har været skade i et tidligere liv? :blush:)

Mens vi kigger, ringer en kollega til producenten og hører hvor stor en firkantet sten, der kan komme i ringen. Og det er faktisk ikke en ret stor sten... Det ville i hvert fald ikke komme til at se ud, som jeg havde forestillet mig. De ville gerne få deres egen guldsmed til at "lege" med det, men jeg var nok allerede der begyndt at blive lunken overfor den firkantede sten. Så jeg TROR at det er droppet...

Så jeg TROR at ringen er bestemt. Og jeg tror også at det ligger fast at det skal være runde sten, og at der skal være tre af dem (har dog en mikrolillebitte bekymring i om det er "for lidt design"? Men vil jo omvendt helst have dem enkle og uden streger og mønstre, så det er vel sådan det skal være... Og den var FLOT med én sten, så forestiller mig at den er tre gange så flot med tre. :tunge:)

Som sådan kunne vi nok godt have købt idag, men jeg går altså med livrem og seler efter min kjoletvivl. :tunge:

Så lige nu går jeg bare lige og mærker om der dukker noget tvivl op, og i mellemtiden tjekker ekspedienten priser og hører hvad hun kan få hjem af forskellige karatstørrelser (altså sten) fordi jeg havde LIDT svært ved at bedømme størrelsen på de der sten (jeg så en 0,07, som jeg troede var mindst 0,15, men det var så åbenbart noget med fatningen. :blink:). Jeg tænker at størrelsen skal være et sted mellem 0,07 og 0,09 sådan umiddelbart... Ringen kan godt nok bære 0,12, men jeg tænker at det faktisk bliver FOR stort (trods alt muligt :tunge:) og nok også dyrere end vi har råd til... Og jeg synes i forvejen at det er uhyggeligt mange penge, vi er ved at bruge på de ringe. :o

Men det var status fra denne gang. Ikke noget køb endnu, men jeg tror at vi nærmer os. :)

Og imorgen kommer ringene igennem en lille tvivlstest: At jeg fortæller om dem til min mor. Det er selvfølgelig vores ringe, men min mor er lidt mit "smykkeidol", så jeg kan ikke lade være med at spidse ører, når hun giver råd og meninger. :) Og så er hun god til at tænke ekstra over tingene og i "hvad nu hvis"-baner, så hvis der findes en tvivl, så kan hun sikkert finde den. :lol:

0

Del dette indlæg

Btw: Vi kiggede også lige "for sjov" på ringe, der var helt lige/flade/skarpe. Og de var superflotte, men ikke så klassiske, som jeg gerne vil have vores vielsesringe skal være. Så de er udelukket. :)

Og vi så også lige en mat ring med forskelligt farvede diamanter. Slet ikke vielsesringspotentiale, meeeeen der var en GRØN diamant. :7himmel: Var lidt forelsket. Og overvejer lidt om Brian kan påvirkes diskret til at en pyntering med grøn diamant kunne være oplagt morgengave. :badgirl:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer