cookieh

Bryllup aflyst.

377 indlæg i dette emne

Synesw det er nogle fine invitationer. Dog synes jeg du bør skrive bynavne og andre stednavne med stort. Nogen steder har du gjort det og nogen steder ikke, så det virker lidt rodet. Men ellers synes ejg det ser fint ud.

KH fru R

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synesw det er nogle fine invitationer. Dog synes jeg du bør skrive bynavne og andre stednavne med stort. Nogen steder har du gjort det og nogen steder ikke, så det virker lidt rodet. Men ellers synes ejg det ser fint ud.

KH fru R

Jeg er klar over det. Jeg elsker skriften, men problemet med den er at nogle bogstaver laves om til tegninger når de er skrevet med stort. Hvis du ser selve indbydelsen, der hvor der står invitation, så er I blevet til en lille pige. Men jeg finder lige ud af det :loveboard:

0

Del dette indlæg

Uhhhhhhhh altså Lone, jeg ender med at købe mange af de halskæder pga. dig, nej hvor jeg glad fordi du vil hjælpe mig :)

Mit umiddelbare valg er faktisk også dét sæt du henviser til :loveboard:

Den er SÅÅÅÅ smuk, ender med at købe den uanset hvad, skal lige vente til det bliver d. 15. hvor lønnen ryger ind :)

Men har lige skrevet til maidor, og spurgt dem hvad det vil koste at lave halskæden jeg vil ha' i forgyldt sølv, kan ikke få den ud af hovedet :)

Det så dejligt med det her forum, min stakkels kæreste kommer hjem sent og er træt og alt jeg vil er at snakke bryllup med ham :)

0

Del dette indlæg

Og så har jeg skrevet til maidor at jeg gerne vil ha' de her vielsesringe.. :)

post-45514-1291486852.jpg

Har bestilt min i 14 kt, med 0,10 kt diamanter.

Min kæreste skal ha' dem i sølv, da mænd ikke kan bære guld i islam.. :) Så sparer vi da på den post :D

Glæder mig helt vildt til vi får dem

Kæresten har sagt god for dem :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hi hi ja de stakkels htb :)

Det glæder mig at jeg kunne hjælpe, selv om det nok bliver dyrt hi hi.. Eeeelsker selv smykker og har mange forskellige, man kan aldrig få for mange :)

Jeg er spændt på at høre hvad Maidor skal have for at lave det smykke (hvad koster det i virkeligheden)! Det kunne da være så fedt at få det! Kan du ikke prøve at lave et billede med kjolen og begge smykkerne, så man kan forestille sig hvordan det vil se ud? Holdt op imod hinanden, lidt som det her billede:

post-39651-1291487544.jpg

Kramz fra Lone

Altså den virkelige pris er nok omkring mindst 15000 kroner :)

Så håber jeg at den i sølv måske er billigere hi hi :loveboard:

Ej genial idé! Går straks igang, og jeg gør det ordentligt denne gang, sidste gang var bare en hurtig omgang i paint :)

0

Del dette indlæg

post-45514-1291486852.jpg

Hvor er de flotte!! Woow :loveboard: me like!! Flotte og rustikke, et godt valg, de er både feminine og maskuline - med diamanterne og bredten, samt den rustikke overflade - et flot valg!! Dem tror jeg I bliver glade for. De er meget tidsløse også!!

Jeg er nemlig feminin, uden at være blød i det, og synes ringen repræsenterer denne balance helt perfekt. :)

Super flotte ringe! :)

Hvordan kan det være at mændt ikke må bære guld? Gælder det også hvidguld?

Det gælder guld, rød/hvidguld, silke, diamanter etc. Disse er forbeholdt kvinden, desuden siger traditionen at en mand med guld på vil ikke opnå "succes". Den er lidt svær at oversætte, da ordet er riz'a, dvs. noget man optjener. Det kan være i kærlighed, penge, status, børn, osv. Derfor tager mænd ikke guld på :)

0

Del dette indlæg

Py ha, det var mange penge! Bare Maidor kommer med et godt bud!

Glæder mig til at se billeder :loveboard::) :)

Ps: Jeg er også nysgerrig; hvorfor må mænd ikke bære guld? Er det noget med at de ikke må begære noget højre end Allah, da han er ophøjet og det vigtigste i livet? Jeg har haft om Islam i skolen, det er meget spændende, men vi har ikke så vidt jeg husker, hørt noget om det med guldet - eller også har jeg glemt det!

Det ikke normalt det man lægger mest vægt på i islam, så tvivler lidt på at du har haft det i skole. Det er sådan at kvinden har nogle rettigheder, som manden bare ikke har. Fx. skal manden forsørge hende og familien, mens hun må beholde hele sin løn selv. :) Vi plejer at være søde nok og hjælpe til, men mændene klarer for det meste det hele selv :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Py ha, det var mange penge! Bare Maidor kommer med et godt bud!

Glæder mig til at se billeder :) :) :)

Ps: Jeg er også nysgerrig; hvorfor må mænd ikke bære guld? Er det noget med at de ikke må begære noget højre end Allah, da han er ophøjet og det vigtigste i livet? Jeg har haft om Islam i skolen, det er meget spændende, men vi har ikke så vidt jeg husker, hørt noget om det med guldet - eller også har jeg glemt det!

Det ikke normalt det man lægger mest vægt på i islam, så tvivler lidt på at du har haft det i skole. Det er sådan at kvinden har nogle rettigheder, som manden bare ikke har. Fx. skal manden forsørge hende og familien, mens hun må beholde hele sin løn selv. (y) Vi plejer at være søde nok og hjælpe til, men mændene klarer for det meste det hele selv :)

Det er også længe siden, tror jeg blander noget sammen :cheerleader3::) Godt du kunne oplyse mig hi hi...

Ihhhhh glad for at kunne hjælpe :loveboard: Jeg interesserer mig meget for religion, ikke kun islam :)

Jeg har besluttet mig for at kaste mig over din planlægning, vi har vist samme smag kan jeg se :)

0

Del dette indlæg

Kan ikke sove :)

Så sidder og tænker over at jeg egentlig meget gerne vil ha' en bolero til kjolen, men den jeg prøvede i butikken kradsede rigtig meget :loveboard: så det skulle ihvertfald ikke være den, medmindre jeg skulle sidde og klø min arm hele brylluppet. Nej tak.

Her er et billede af den skønne bolero. Den er desværre ikke så tydelig, og har ikke andre billeder af den.

post-45514-1291511758.jpg

Vil forsøge mig på etsy efter noget lignende. Det skal nemlig bare ikke være for dyrt..

Redigeret af cookieh
0

Del dette indlæg

:cheerleader3:
Hej Asmaa

Nu har jeg fået læst hele din beretning igennem. Hold da op det lyder til at blive et spændende bryllup og en super dejlig dag (y)

Jeg var til et arabisk bryllup for en del år tilbage, ja nok 12-13 år siden, en fra min klasse skulle giftes.. Det var den mest fantastiske fest, der var glæde, musik og dans i en helt anden stil end danskere normalt gør.. Det var virkelig en fantastisk dag.

Jeg må sige jeg er vild med din kjole, og da jeg så du skrev at du normalt er en størrelse 46, så troede jeg at jeg læste forkert... Du ser super tynd ud med den kjole på, rigtig lækker :loveboard:

Jeg må også lige sige din H2B lyder som den mest romantiske mand, lucky you :)

Den halskæde du har fundet er super flot.... Det er lige min stil..

Den make-up du har vist billeder af ser bare fantastisk ud, jeg ville ønske jeg kunne gå med sådan en make-up, det giver jo lige det ekstra.. Det monogram du havde lavet med datoen under er rigtig flot, og jeg bliver nødt til at spørge, hvordan laver man det?? Er det noget almindelige mennesker kan, eller er det kun en superbruger som dig??? :)

Årh det varmer virkelig når man får sådan en sød besked. :)

Imponerende at du gad gå gennem alt det :)

Ja, jeg er en str. 46, så troede heller mine egne øjne da jeg så mig selv i kjolen

Og tusind tak, hvor er du sød :cheerleader3:

Ja, han er romantisk, men kun hvis han har fået mad og det andet :)

Nej, han er virkelig en dejlig man, elsker ham over alt :)

Jeg har ledt overalt efter en halskæde der kommer tæt på :) Må lede videre.. :huh:

Monogrammet er jeg gået videre med, har lavet et andet, venter lige med at sætte den ind indtil jeg er sikker på resultatet ihvertfald :huh:

Du kan sagtens lave det selv med Word eller Photoshop. Jeg laver også gerne et til dig :cheerleader3:

Selvfølgelig gad jeg læse alt det igennem, det er jo super spændende..

Ej du må meget gerne lavet et til mig hvis du gider:D

Jeg er selv meget kreativ, bare ikke på computeren, desværre...

Jeg havde tænkt vores monogram skal være: MD og nedenunder 11.august 2012. Gerne med nogle pæne "krummelure" bogstaver, lidt ligesom den du havde lavet herinde. Tusind tak :lol:

0

Del dette indlæg

Jo self. vil jeg da det :)

Jeg lavede lige to forskellige, sig endelig til hvis du vil ha' lave om på noget af det, eller hvis du ønsker en bestemt font. :loveboard:

Download nr. 1

Download nr. 2

Hvis du så åbner dem i fx. paint, og vælger markering uden baggrund, så vil de være gennemsigtige :)

Håber du kan li' dem :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg lagt halskæderne overfor hinanden :)

Se bort fra skygger og lys, samt lidt forkerte proportioner, orkede ikke at gå i gang med det :) :)

post-45514-1291560617.jpg

Hvad synes i ? :)

Synes begge er vildt flotte - men kan faktisk bedst lide nr. 2.. :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det flot!!! Og ved du hvad? Til den halsudskæring der er på din smukke kjole, så synes jeg altså at den billige kæde er den som er flottest. Jeg synes ike du skal have en kæde med noget der hænger ned, det er mere harmonisk hvis den runder, som på billede 2.

Har du tænkt på en kæde i sølv? Jeg tænker på, i forhold til kjolens farve og den pynt der er på kjolen?? Er det hvide pailletter eller er de i sølv?

PIIIIFT!! Sikke flot og frækt :) dit lingeri er. Du har go' smag

Jamen, så køber jeg nummer 2, og tager ned til BrideHouse og ser dem sammen :loveboard:

Kjolen er i ivory, hvilket er lidt svært at se på billedet, men jeg skal også ha' guld tiara, og mine forældre har købt den smukkeste armbånd til mig i massiv guld, som fylder rigtig meget, så kommer ikke uden om guld.

Desuden så får jeg jo også guld på i løbet af aftenen af min kæreste. Traditionen er at før kageudskæringen, skal vi udveksle ringe, og han skal give mig guld på i form af halskæde, armbånde, øreringe osv. Det altid sjovt at se manden prøve på at give sin dame øreringe på :) Det ender altid med at en tante eller moster viser ham hvordan han gør. :)

Og mange tak :)

HoneysuckleTiaraGOLDebay6537.jpg

GoldBluebellTiaraebay012.jpg

0

Del dette indlæg

Det lyder som en god idé med guld, når du nu bliver så begavet med det smukke metal :loveboard: Tror altså du bliver glad for den kæde du vil købe, og det er ikke så slemt med prisen. Så får du også en god ro på, når du får den prøvet på sammen med kjolen (y)

Hvor meget skal en mand så købe for? Det er der måske ikke nogen regler for, det er måske noget med at jo mere han køber, jo rigere er han eller ?

Det bliver vist en ordentlig udskrivning for ham. Men det er sørme godt at han har nogen til at hjælpe sig med øreringene hi hi....kender det godt, det kan godt drille det skidt. Tror nu det bliver være når lingeriet skal af :)

Det er nogle helt flotte tiara du har sat billeder ind af, skal du have dem begge eller? Må jeg godt spørge lidt personligt? Hvor meget kommer dit bryllup til at koste? Mit kostede omkring de 50.000 og vi var 15...

jeg glæder mig også ufattelig meget :)

Det han skal købe for aftales når ægteskabsaftalen er faldet på plads mellem familierne. I gamle dage sagde man en hel massiv guldmønt, som var ufattelig meget værd, som regel omkring en halv million. (Det var dyrt at blive gift haha). Han skulle så købe ting og sager til hende for nogle af pengene, og alt andet har hun så tilgode efter ægteskabet. Hvis det nu skulle ske og de blev skilt, har hun dem stadig tilgode og skal her ha' dem i hånden.

Nu om dage er der ingen der tør sætte så store beløb på papir, så man nøjes som regel med 25000 a la ny garderobe til bruden, et guld sæt og 50000 til gode.

Selv det har min stakkels kæreste ikke råd til, så han har aftalt med min far det der kaldes den islamiske aftale, dvs. en koran til mig, og så en pilgrimsrejse til gode. Så bestemmer min kæreste selv hvad han vil gi mig. Det synes jeg også var mest fair, for min kæreste er ikke så heldig når det kommer til økonomi.

Mit bryllupsbudget er faktisk utrolig lavt, på trods af at jeg skal ha' omkring 70 gæster med.

Hvis jeg beslutter mig for at få en fotograf til at tage video, løber det op omkring de 20000 inkl. vielsesringe

Det ser sådan her ud pt:

Stedet: 1000 kr

Fotograf: 3500 kr

Blomster, inkl buket: 1000 kr

Brudetilbehør: 1000 kr

Bryllupskage: 3000 kr.

Drikkevarer: 1000 kr

Mad: 5000 kr

Frisk frugt: 500 kr

Brudgommens tøj: 1000 kr

Videograf: 4000 kr

Leje af duge: 1000 kr

Vielsesringe: 3500 kr

Jeg har derudover vundet et gavekort på 300 kr til en herrebutik, så får han tilbehør til sit sæt derfra. :)

Maden er billig, fordi jeg får diverse arabiske kvinder jeg kender til at stå for maden, og da de har kendt mig allesammen siden jeg var baby, vil de ikke ha' noget for arbejdet udover udgifter til varer etc. :)

Hvis jeg så beslutter mig for at få favors med, har jeg regnet mig frem til at det vil koster mig de 500 kr, da jeg vil fylde almindelige hvide bokse med chokoladehjerter og binde dem med satinbånd.

Tja, sådan ser det ud, jeg har sikkert glemt noget, men målet er at brylluppet ikke må koste mere end 25000 kr.

Min kjole har jeg besluttet mig for at betale selv, så den indgår ikke i budgettet.

Bryllupskørsel finder vi ud af gennem vores venner, det bliver sikkert en rigtig lækker sort audi. :)

0

Del dette indlæg

Det lyder rigtig spændende. Det er godt der er sørget godt for dig - at kvinderne vil hjælpe, det er en stor post det med maden når man bliver så mange - og at din kommende mand ikke bliver ruineret, er jo bare så fint. Og så får I en pilgrimsrejser, og kan få den oplevelse sammen.

Det var godt nok en stor medgift. Men sådan havde vi det vist også i Danmark førhen... Der var ihvertilfælle noget dengang på sagaernes tid :)

Jeg er SÅ spændt på at følge dig :) Har efter mit bryllup ikke været herinde og kommenterer ret meget, men det ser vist fint ud igen :loveboard:

Det er lige præcis det samme med araberne, de der enorme medgifter er sådan noget vi hører når vores oldeforældre fortæller historier. Det er alt for urealistisk, specielt som studerende. Mænd som bliver skilt, bliver altid ruineret, og kvinderne får næsten altid børnene. Hvem sagde vi var undertrykt? :)

Jeg er glad for at være pige, det helt sikkert :)

Ej, hvor er du sød, det virkelig hyggeligt herinde synes jeg (y)

0

Del dette indlæg

Jo self. vil jeg da det :)

Jeg lavede lige to forskellige, sig endelig til hvis du vil ha' lave om på noget af det, eller hvis du ønsker en bestemt font. :)

Download nr. 1

Download nr. 2

Hvis du så åbner dem i fx. paint, og vælger markering uden baggrund, så vil de være gennemsigtige (y)

Håber du kan li' dem :)

Ih tusind tak :loveboard: De er bare super flotte, manden er også helt vild med dem, så det er bare dejligt.

Du er en stjerne :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhh super frækt undertøj :)

Leder efter noget i samme stil bare hvidt.. Ved du om man kan få det her i andre farver end sort??

Knus

Den fåes desværre kun i sort, men der er nogle andre.

Den her er ikke helt hvid

19887.jpg

19856.jpg

26692-2.jpg

Det er under hjemmesiden Love Honey

Forsiden er godt nok dildoer, men lingerie er der :loveboard:

Redigeret af cookieh
0

Del dette indlæg

Så fik jeg lagt halskæderne overfor hinanden :)

Se bort fra skygger og lys, samt lidt forkerte proportioner, orkede ikke at gå i gang med det (y):)

post-45514-1291560617.jpg

Hvad synes i ? :)

Jeg synes helt klart at den "runde" er flottest :loveboard: Den passer vildt godt til din smukke kjole og så er det sæt bare helt vildt fantastisk i sig selv :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer