cookieh

Bryllup aflyst.

377 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Tillykke kære Asmaa!

Jeg er lidt forvirret over traditionerne. Er det så på fredag, du skal have den smukke, smukke kjole på?

Åh, husk nu at tage billeder!!

Knus

0

Del dette indlæg

Tusind tak for den dejlige støtte allesammen :cheerleader3:

Metteholm: Nej, brylluppet er ihvertfald ikke aflyst :bestwishes:

Selvom vi teknisk set er mand og kone, bliver vi først kaldt for det efter vores bryllupsfest. Hvilket er d. 25. juni. :a1093:

I gamle dage gjorde man det som regel dagen før brylluppet eller selve dagen. Men nu om dage gør man det, så man kan få fred fra forældrene og tilbringe så meget tid sammen uden at folk ser lidt skævt på en. :balloons: Men min kæreste og jeg, vi mødes lige så ofte vi vil, det skal ihvertfald ikke stoppe os, og mine forældre er egentlig glade for at jeg har det godt med ham :) Så det er helt anderledes ift. danskere og det med at ha en kæreste :)

Mon ikke han bliver i weekenden :denmarkflag:

Ja jeg er også nysgerrig.

Først og fremmest tillykke med vielsen for det er jo i morgen, kan jeg næsten regne ud. Mon den muslimske skik ligner den gamle danske med en trolovelse...og efter trolovelsen måtte man så sove sammen og de fleste boede også sammen og blev så først gift rigtigt i kirken når det første barn blev døbt. Som jeg forstå det du skriver betyder Imanens velsignelse at I nu kan være alene sammen uden der er nogen som ser skævt til det og det bliver da rigtig dejligt for jer.

Stort tillykke med i morgen.

KH fru R

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

SÅ føler jeg at jeg har energi til at skrive herinde..

Bare lige som en start, jeg havde ikke kjolen på i går, da selve brylluppet først annonceres ved festen, som er d. 25. juni :)

For det andet, tuuuuuusind tak allesammen, hvor er det rart at komme tilbage til efter et par dage væk fra bk.

Dagen i går var overhovedet ikke som planlagt, og dog var det den mest surrealistiske dag i mit liv.

Min kæreste fortæller han kun kan være der den dag, så det skulle bare gå hurtigt med vielsen, og så skulle jeg følge ham tilbage til Københavns lufthavn :cheerleader3:

Dagen startede med at han blev en time forsinket pga. vejret, hvilket resulterede i mindre tid sammen :( Far og jeg henter ham fra Århus Lufthavn og far kører stærkt, så folk ikke skal vente for længe. Vi sætter os ved siden af imamen, med alle mine gamle folkeskolelærer, mine fars venner og mennesker, som har kendt mig fra dengang mine forældre boede i asylcenteret. Jeg var overvældet over alle disse mennesker, og jeg blev så rørt og glad, for mine forældre havde slet ikke fortalt mig hvem der var der. Mine to gode veninder havde været der hele tiden, for at shine mig op med tøj og makeup. Vi gentager så efter imamen "Jeg Motez **** tager Asmaa **** foran Gud og vidnerne etc". Lidt svært at oversætte. Jeg gentager så det samme, vi underskriver på vielsesattesten og folk begynder at ønske os tillykke. Motez og jeg tager ud, og sætter os på mit værelse, for at snakke om det hele. Han var helt høj af glæde, men han havde blandede følelser, da han havde ønsket hans familie ville være der for ham på denne store dag.. Jeg kan desværre ikke billeder op af os, da jeg ikke havde tørklæde på.. Efter en stor middag og lidt hygge, kører mine forældre os ned til hovedbanegården. Vi sætter os i toget, og snakker sammen hele vejen. Efter 1½ time, ringer hans storebror og fortæller at en snestorm er brudt ud i Holland. :cheerleader3:

Vi smutter på nettet, og tjekker at et af flyene til Holland er aflyst, dog heldigvis ikke hans. Så stopper toget fuldstændig, og melder om signalfejl, og toget kører ikke i 15 minutter. I mellem tiden er min stakkels søde mand faldet i søvn, og nægter at give slip på min hånd i søvne. Jeg synes det var lidt sødt :cheerleader3:

En time før vores ankomst tjekker vi hjemmesiden igen, og opdager hans fly er aflyst :wink::o:):o:)

Men jeg gik ikke i panik og ringede til Norwegian. Efter en halv time i røret opgiver jeg at de vil tage telefonen, og går straks igang med at finde et andet fly til ham. Alt er aflyst, eller fuldt booket. :kiss:

Ved Høje Taastrup stopper toget igen pga. personpåkørsel :hug:

Jeg tænker, kan min dag dog blive værre. Vi ankommer til Kastrup, og lufthavnen er fuld af grædende mennesker med annullerede billetter. Jeg prøvede at få et nummer ved sas, men der var 120 mennesker foran mig i kø. Så ringer jeg til norwegian, så vi kan aftale at de kan skaffe ham et sted at bo, og vælger billet bestilling istedet for information, og selvfølgelig kommer jeg straks igennem. Jeg får en meget flabbet nordmand i røret, der forklarer mig at jeg skal ringe til mit forsinkringselskab, og at jeg ikke skal snakke så hurtigt. Nej, hvor gik han mig på nerverne. Han forklarer at det eneste han kan gøre er at ombooke hans fly til d. 19. dec, eller få pengene refunderet. Ja tak for lort, hvad fanden skal jeg bruge det til, hvordan skal han komme hjem, hvor skal han sove, han kan ikke dansk! Han har ingen penge på sig, og SKAL hjem idag!!!!! Han forklarer at jeg burde få fat i det rigtige nummer, og ønsker mig en god aften og lægger på. Jeg havde indtil dette tidspunkt været helt rolig, men her kom tårerne ud. Jeg græd og græd, og min kæreste syntes det var så sødt at jeg var så bekymret for ham, og gav mig et stort knus og holdte mig inde, mens han aede min kind, og sagde jeg ikke behøvede at græde. Jeg begyndte at græde endnu mere, og han begyndte at grine. Der begyndte jeg at grine selv, og sagde at han bare kan blive på lufthavnen indtil næste fly.

Imellem tiden er det blevet vores tur hos sas, hvor vi får at vide at der er én billet tilbage og den koster 8000 kroner. Nej hvor var jeg færdig der. Vi var så trætte begge to, det havde været en lang dag, og jeg ville bare sikre mig at han kunne komme hjem, for jeg kunne tage hjem igen. Vi finder en billet hos norwegian kl. 10 næste morgen, til 3000 kr, og beslutter os for at booke den, da vi ikke havde et andet valg. Jeg blev hos ham så længe jeg kunne, og var først hjemme i Århus igen kl 5 om morgenen. Jeg tudede hele vejen tilbage, for jeg savnede ham så meget.

Jeg blev vågen indtil jeg kunne se på cph.dk at flyet var begyndt at kalde til gate. De varslede nye aflysninger, og vejret i Holland var begyndt at blive værre. Da han så var ombord på flyet kl. 10, blev afgangen udsat med en halv time konstant. Han var først afsted kl. 13 :hug:

Jeg har aldrig været ude for så meget på en dag, og nu er han heldigvis i sin seng, og kan sove ud. Den stakkel har ikke sovet i over 35 timer.

Det har været den mest spændende, fantastiske og frustrerende dag i mit liv. Jeg er så sikker på at han er den eneste ene, og vi er som skabt for hinanden.. :thumbsupsmileyanim:

Nu må det meget gerne snart blive d. 25. juni, så vi kan fejre vielsen, og så den fuldendes. Så kan vi flytte sammen <3

Jeg har også modtaget min bestilling, og prøvet, og fundet ud af hvad jeg gerne vil beholde. Den lyse kjole har en helt anden farve i virkeligheden, men er så smuk med et sort bælte, og beholder den. Den er så dejligt behagelig, men så smuk. Regner med at den skal bruges til min polterabend.

En lang fortælling, men det her er bare et udpluk af hvad der er sket i går. En dag jeg aldrig glemmer.

post-45514-1292703721.jpg

post-45514-1292704548.jpg

0

Del dette indlæg

Hold da op.. Drama. Kan da godt forstå, hvis du er fuldstændig udkørt. Men det bidrager alt sammen til en uforglemmelig dag ;-)

Og stort TILLYKKE!!! Må have været vildt hårdt at sende ham hjem så hurtigt igen.

Mange kram herfra

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer