Marie og Patrick

Marie og Patrick 28.07.2012

32 indlæg i dette emne

Så skete det!

Jeg mødte drømmemanden på en bar i Kbh lørdag d. 22 august 2009. En måned efter flyttede han ind på mit lille værelse hos min mor og far, mens vi istandsatte lejlighed. D. 5. Marts 2010 flyttede vi sammen i vores hyggelige lejlighed fuld af kærlighed og hygge :blush:

Så tog vi til Grækenland i sommers og d. 30.07.2010 lade han sig ned på knæ og spurgte om jeg ville gifte mig med ham!

Det kan man jo ikke sige nej til :lol:

Datoen er fastsat. Det blvier den 28. Juli 2012

Vi vil selv betale for det hele, og gæstelisten er på ca. 70, så vi skal bruge noget tid til at spare op.

Men lokale jagten er allerede gået ind. Vi har kigget mange steder, men noget af familien kommer langvejs fra, så enten skal det være meget centralt eller så skal vi sørge for overnatning -Synes vi selv. ( + noget af familien)

Nu skal vi en aftale næste uge hvor vi skal ind og se på lokaler her i Kbh :)

Vi er begge, meget overraskende, meget enige om hvordan det hele skal foregå. Det skal være romantisk og efter traditionerne ( mere eller mindre) :thumbsupsmileyanim:

Jeg kan ikke vente med at komme ordentlig igang med det hele!!

Men mest af alt glæder jeg mig til at blive gift med den dejligste, lækreste og bedste mand i verdenn og blive fru. Ziebell Severinsen.

P.s jeg elsker dette forum, og er allerede meget afhængig -HAHA-

Jeg har aldrig været til et bryllup, så ved at jeg kommer til at bruge denne side meget :oops:

Redigeret af Marie og Patrick
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til :blush:

Havde selvom ligesom dig et par år at planlægge mit bryllup i, og det har jeg nydt rigtig meget. Men tiden går nu også bare lige pludselig rigtig stærk ;)

Glæder mig til at følge din planlægning.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:blush: Velkommen til...! :)

Glæder mig til at følge din planlægning..!

22. august har 2009 har tydelig været en fantastisk dag i hele landet, var den dag min htb friede :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af louisetina
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu vil jeg igang med vores (MIN :thumbsupsmileyanim: ) planlægningstråd:)

Nogle ting er allerede på plads, så for overskueligheden laver jeg lige en liste.

Rød=mangler

Orange=er igang

Grøn = er gjort

- Bestil kirke - Det bliver højdevangens kirke, hvor jeg er konfirmeret

- Udarbejd et bryllupsbudget :rolleyes:

- Udarbejd en gæsteliste - Vi arbejder på det, men er ikke helt enige

- Bestil festlokale - Vi har lejet et beboerlokale

- Bestil bryllupsmenuen - Vi har haft 1. møde med kokken

- Bestil bryllupskagen

- Arrangér serveringspersonale

- Bestil bryllupsfotograf

- Bestil musik og anden underholdning til festen - Vi har booket diskobilen

- Bestil transportmiddel til dagen

- Bestil tid til brudehår, makeup og negle - Jeg har booket Camilla Hentze

- Køb brudekjole

- Køb brudesko

- Køb smykker, lingeri, strømpebånd og øvrigt tilbehør

- Køb tøj til brudgom

- Indhent og udfyld en ægteskabserklæring

- Aflevér prøvelsesattest til vielsesstedet

- Køb vielsesringe

- Køb/design invitationer og send dem ud

- Udarbejd en ønskeliste

- Vælg gavekoordinator

- Køb/design takkekort, bordkort, menukort, risposer m.m.

- Vælg forlover (ved kirkelig vielse)

- Vælg brudepiger og –svende

- Vælg toastmaster - Det er gjort. Det bliver H2B's fætter Mads

- Bestil brudebuket, knaphulsblomster, borddekorationer m.m.

- Forbered tale/sang/event til din tilkommende

- Øv jer på brudevals

- Bestem hvilke salmer der skal synges i kirken

- Gennemgå vielsesritualet og ceremonien med præsten ¨

- Udarbejd en bordplan

Når jeg tænker på der er lidt over 1 år endnu, synes jeg det ser godt nok ud :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har lejet det her beboerlokale.

Det har vi gjort dels fordi det sparre rigtig mange penge, men også for at kunne sætte vores helt eget præ på det :biggrin:

Vi prøver at hold os til farverne rød(dyb rød), hvid og guld.

Jeg forestiller mig noget med noget tyl i loftet, altså meget romantisk stil.

Men er der nogle der har ideer til oppyntning?

Vi er ikke helt sikre på bordopstillingen endnu, enten runde borde, eller heste sko. Det kommer lidt an på pladsen, men vi lejer bord, stole osv.

Menn hvad har i af erfaringer med bordopstilling, hvad er bedst? :thanks:

På billederne er det rum hvor middagen skal foregå.

Der er 2 aflang lokaler på hver sin side af det på billedet. Her vil vi have velkomstdrink, gavebord, kaffe osv.

post-44280-0-20472400-1309964365.jpg

post-44280-0-29923300-1309964377.jpg

0

Del dette indlæg

Og vi takker selvfølgelig for tilliden og skal nok gøre vores til at I får en rigtig god fest. Såvidt jeg lige kan se har vi et andet feststed stående i kalenderen. Det haster ikke men giv lige Lone (eller mig via PM) besked om hvad det nye sted hedder så vi får det rettet.

De fleste i dag hælder nok til runde borde men når vi taler om 70 mennesker og et ikke meget stort lokale kan runde borde nemt komme til at fylde for meget hvorved det kan blive meget trangt (men det er ikke sikkert - jeg har svært ved at vurdere hvor stort lokalet er). Der skulle man måske overveje en opstilling i stil med et E eller et T, hvis det da ikke skal være en hestesko.

0

Del dette indlæg

Fedt at se, at der nu kommer gang i din planlægningstråd :balloons:

Det er et meget flot lokale I har fundet, er faktisk temmelig herskabeligt!! Jeg synes derfor ikke I overhovedet behøver at spekulere på at pynte loftet med tyl eller noget andet stof. Loftet er flot i sig selv :thumbsupsmileyanim:

Så I kan bare nøjes med at leje borde og stole.... (Og måske duge, service osv. osv. osv. osv.)

Jeg har rigtig gode erfaringer med runde borde, men temmelig dårlige erfaringer med aflange borde, fx hestesko eller E-form. Derfor vil jeg til hver en tid stemme for runde borde.

0

Del dette indlæg

Dårlige erfaringer - Hvordan ? Tænker du ud fra et "alle kom hinanden ved" synspunkt eller ud fra et serveringsssynspunkt ?. Runde borde er mere oplagt når vi taler om buffet fordi bordene kan gå op enkeltvis og alle ikke skal ud på én gang fra en lang væg men taler vi om serveringsmad er det alt andet lige lettere for personalet når folk sidder på række. Runde borde virker nok mere afslappet på de fleste og mere uformelt men der er jo lige det med plads.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var over og måle lokalet forleden dag, så nu skal vi prøve at tegne for at se hvilken opstilling der er bedst.

Vi lejer borde, stole, service osv, men det var faktisk mest for at få den der bryllups stemning ind i lokalet at jeg tænkt på tyl.

Men det kan da godt vær i alle sammen har ret i, at vi ikke skal gøre det.

Har i ellers nogle ideer til en romantisk opdækning? :rolleyes:

Vill i gøre noget ved væggene?(ved ikke helt hvad jeg tænker, men det kan jo være der er en med en genial idé :cheerleader3: )

Vi skal i hvertfald have rød løber :D

0

Del dette indlæg

Og vi takker selvfølgelig for tilliden og skal nok gøre vores til at I får en rigtig god fest. Såvidt jeg lige kan se har vi et andet feststed stående i kalenderen. Det haster ikke men giv lige Lone (eller mig via PM) besked om hvad det nye sted hedder så vi får det rettet.

De fleste i dag hælder nok til runde borde men når vi taler om 70 mennesker og et ikke meget stort lokale kan runde borde nemt komme til at fylde for meget hvorved det kan blive meget trangt (men det er ikke sikkert - jeg har svært ved at vurdere hvor stort lokalet er). Der skulle man måske overveje en opstilling i stil med et E eller et T, hvis det da ikke skal være en hestesko.

Vi er helt klar over at I ikke har den rigtige adresse, men det er først lige kommet på plads, at vi valgte en hel anden vej for brylluppet :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er klart. Det sker at folk skifter feststed undervejs og medmindre det er i en helt anden del af landet (kørsel) så ændrer det heller ikke noget og det er i bund og grund fint nok at vores mand ved hvor han skal køre hen på selve dagen, som der jo er mere end et år til :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annas idé er rigtig god...

Jeg ville ikke gøre noget ved væggene, men i stedet måske give den lidt gas på stolene. Enten leje "guldstole" eller leje alm. stole og betrække dem med tyl/stolecovers. Men tror faktisk det er billigst bare at leje flotte stole, i forhold til at leje alm. stole OG købe pynt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg skal lige tænke over udsmykningen, men der er jo tid endnu:)

Mn vi er tilgengæld begyndt at kigge efter ringe.

H2B vil gerne have en hel glat blank, lidt bred guldring. Vi regner med at købe den til bryllupsmesse til januar. Vi var der i år, og der var nogle gode tilbud på ringe nemlig :thumbsupsmileyanim: .

Jeg har kigget meget på denne ring fra nuran. Det er ringen med alle stenene i :rolleyes:

Jeg er ikke helt sikker endnu, jeg er bange for jeg måske bliver træt af, at den er meget "lige" og ikke rund.

Men indtil videre er det en klar favorit :cheerleader3:

I løbet af næste uge regner jeg med, at starte op på projekt invitationer :biggrin:

Så må vi se hvordan det går. Jeg kan være ret perfektionistisk :shooter:

post-44280-0-10198600-1310390980.png

0

Del dette indlæg

jeg er da lige nødt til at lægge en hilsen her fra mig.

Hej Marie, hvor er det hyggeligt at støde ind i dig herinde. Jeg havde da vidst slet ikke lagt mærke til at du var blevet forlovet. Tillykke. :cheerleader3:

jeg er selv forlovet og finder også bare så meget inspiration inde i dette skønne forum.

Vi har også planer om at skulle vies i Højdevangens kirke - hvilken præst skal I have? Og hvor er det lokale I har lejet?

Hvor er det altså hyggeligt at møde folk herinde man kender.. :thumbsupsmileyanim:

Kys Malene (vi gik i klasse sammen på højdevangens skole... :thumbsupsmileyanim: )

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer