Posted March 17, 2011 · Report post Jeg har aldrig været i tvivl. H2b beholder sit eget navn og jeg tager hans efternavn og beholder mit mellemnavn. Så jeg kommer til at hedde Særkjær Gade, jeg dropper så mit efternavn - Jeppesen. Jeg er nok lidt old fashion lige på det punkt, men sådan har jeg altid synes det skulle være. Måske fordi det var sådan mine forældre har gjort :p Skulle der komme børn til engang, forestiller jeg mig at de får samme mellem- og efternavn som mig, men h2b har et mellemnavn som hans far tog og gav sine to sønner, da hans far døde midt i 90'erne. Det vil h2b gerne have sin(e) eventuelle søn(ner) til at hedde - det må vi jo så tage til den tid 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 18, 2011 · Report post Jeg tar' mit efternavn som mellem navn og min kærestes efternavn som efternavn. Så kommer jeg til at hedde det samme som vores datter. Norbrink Rosendal. Min kæreste har endnu ikke taget stilling til hvad han vil hedde. Han hedder nu Skjold Rosendal og jeg ved ikke om han vil droppe Skjold til fordel for mit navn. Han finde rnok ud af det snart når vi skal aflevere attester mv. Det betyder ikke noget for mig om han vælger mit navn eller ej. Jeg vælger nok mest hans navn fordi jeg er lidt gammeldags, men jeg vil nok kalde mig ved mit gamle efternavn når det kommer til stykket alligevel 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 18, 2011 · Report post Spændende at læse om jeres forskellige overvejelser. H2B og jeg står nemlig i en lidt træls situation. Vi har begge et 'sen og et 'gaard efternavn, men vi bruger begge mest vores 'gaard navne. Ville ellers have været nemt, hvis den ene af os brugte 'sen navnet mest. Vi har prøvet alle mulige kombinationer, men når det kommer til stykket vil vi begge blive ærgelige over at miste vores 'gaard navne. Vi synes bare det lyder mærkeligt med to gaard efternavne efter hinanden? Er der nogen af jer der kender sådanne kombinationer. De navne der i så fald ville skulle kombineres er: Bundgaard Hovgaard Nogle tanker? H2B har virkelig været insisterende om hans ønske om at vi ender med samme efternavn, for min skyld kunne vi sagtens beholde hver vores. Har nok noget at gøre med at mine forældre har hver deres navn, så jeg har aldrig synes det var mærkeligt. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 18, 2011 · Report post Ved ikke om man må men kunne man ikke bare hedde Bund-Havgaard Eller Hav-Bundgaard ? Bare hvis i gerne begge vil beholde jeres eget navn. Jeg synes nemlig også at det ville lyde sjovt med 2 *gaard 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 20, 2011 · Report post Vi hedder begge noget specielt og vil begge gerne beholde vores efternavne: Brud: Eva Astrid Ekman Gom: Christian Schirakow Efter Vielse: Eva Astrid Ekman Schirakow & Christian Ekman Schirakow 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 24, 2011 · Report post Jeg har droppet både mellemnavn og efternavn og vi har i stedet taget vores morfædres navne som ikke er der på dagen. Så vi kommer til at hedde Lund Sørensen.. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 24, 2011 · Report post Vi har ikke rigtig noget valg ang. efternavn. Da vi i forvejen hedde Hansen begge to Vi har da overvejet Hansen Hansen - for som vi siger ingen af os vil af med efternavnet! Ej det er en joke --------------------------------------------------------------- 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 24, 2011 · Report post jeg skifter mit efternavn ud med kærestens.... han er fra Polen og hedder noget så specielt som Gajos til efternavn, og jeg heder bare Larsen.... mit mellemnavn beholder jeg, det er fra min mors side af familien og jeg er meget glad for det.... min kæreste har ikke noget mellemnavn.... så altså, samme mellemnavn og nyt efternavn.... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 24, 2011 · Report post Uhh det store spørgsmål - Jeg hedder Mads Hjort Hoppe Christensen og min kommende mand hedder Rasmus Aggerholm Græsborg. Jeg vil helst ikke af med Hjort Hoppe (Hjort er fra min mor og Hoppe er fra min far) - Rasmus vil ikke af med Aggerholm Græsborg - Så tror faktisk vi kommer til at hedde Hjort Hoppe Aggerholm Græsborg - da vi gerne vil have ens navne :/ men kalder mig nu kun Mads Hoppe 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 25, 2011 (edited) · Report post Jeg hed Hansen og kæresten hedder Jensen, men vi synes begge de er mega kedelige, og jeg har ikke rigtig noget forhold til Hansen, da min mor ikke hedder det mere og kun blev gift til Hansen i tidernes morgen, da hun blev gift med min far, som døde da jeg var 6 måneder, og familien på min fars side som alle hedder Hansen har jeg ikke haft noget at gører med i 14 år, så ikke et navn der betyder noget. Så snakket vi om at det kunne sådan set være ligemeget hvem der skiftes til hvad, for begge navne er så kedelige, men så blev vi enig om at spørger min mormor som bor i Canada og vi måtte tage hendes efternavn, som er Gamst, og det måtte vi heldigvis godt. Men da der næsten er ingen der hedder Gamst i danmark, kan vi ikke bare tage det, så der var en masse papir der skulle udfyldes, osv, så mig og pigerne valgt at skiftes nu inden bryllupet, så vi var sikker på at vi kunne få det, og der gik også lidt kluder i det, så det var meget godt vi gjorder det. Min kæreste skifter så til bryllupet. Så vi bliver til familien Gamst. For os er det vigtig at vi hedder det sammen alle sammen..... Edited March 25, 2011 by Musen! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 25, 2011 (edited) · Report post Vi kombinerer vores mellemnavne. Jeg hedder Resdal Gimm og min H2B Lynge Larsen. Jeg vil simpelthen ikke hedde Larsen, og da han hedder Tim til fornavn går Gimm ikke. Lyder fjollet! Så vi snupper Lynge Resdal, og så er alle glade! Det betyder meget for mig at vi alle hedder det samme når vi skal til at stifte familie, og Tim er lidt træt af at hedde Larsen, så det passer fint! Edited March 25, 2011 by TrineG 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 29, 2011 · Report post Hej... Eftersom vi begge har nogle lidt specielle navne, har jeg også lidt svært ved at skulle "opgive" mit navn... Så... vi har også gjort det at jeg tager hans efternavn men har får så også mit - bare som mellemnavn i stedet.. Det bliver til Schwartz Alvheygg 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 4, 2011 · Report post Jeg tror det ender med at vi kommer til at hedde mit mellemnavn og hans efternavn.. Det er dog ikke helt afgjort endnu fordi han synes det er lidt svært at gå af med sit mellemnavn som er fra hans mors familie... Håber dog vi kommer til at hedde det samme - Det synes jeg er bedst når nu det hele med at blive gift er så traditionelt 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 4, 2011 · Report post vi tar mit mellemnavn og hans efternavn. og han har et ønske som at få hans farmors mellemnavn osse. så vi kommer nok til hedde Skovlund Abilgaard Pedersen 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 4, 2011 · Report post Mit efternavn betyder meget for mig, og vi er derfor blevet enige om at vi tager mit efternavn som er Kristensen, og så kommer vi begge til at hedde Elias til mellemnavn (det hed hans morfar), så jeg kommer til at hedde Rebekka Elias Kristensen 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 4, 2011 · Report post Vi har begge et særligt efternavn min H2B hedder Højstoft og jeg hedder David til efternavn. Men min H2B er træt af at ingen kan stave Højstoft rigtigt - selv hans sygesikringskort har været stavet forkert - så han vil gerne have mit efternavn. Derfor kommer vi til at hedde Højstoft David. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 5, 2011 · Report post Jeg tager min H2B efternavn har ikke nogen særlig tilknytning til mit eget og vores datter har også hans efternavn 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 7, 2011 · Report post Jeg synes det er lidt svært. Har overvejet at slette mit nielsen og tage kærestens Jensen, men synes bare det er sååååå kedeligt! Jeg hedder selv Trine dorf nordenbæk Nielsen og han hedder Ole Abildgaard Jensen. Så enten bliver det det mest traditionelle - Trine dorf nordenbæk jensen Ole abildgaard Jensen Ellers bliver det - Ole dorf nordenbæk Abildgaard Trine dorf nordenbæk Abildgaard Som jeg synes er meget flottere og mere specielt. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 7, 2011 · Report post Ihhh, saa er det man bor i Italien og her er der ikke tradition for decideret at skifte navn naar man bliver gift - har heller ikke haft lyst til det foer denne traads voooooksevaerk Hvis jeg skulle skifte navn, saa ville jeg skulle af med enten Moselund eller Toft, fordi jeg har min mors efternavn som mellemnavn og min fars som efternavn. Min HTB har et laekkert efternavn og jeg ville komme til at hedde Camilla Cameli - skulle naermest udgive en bog med det navn! Jeg ville saa skulle gaa fra Camilla Moselund Toft til Camilla Moselund Cameli Eller Camilla Toft Cameli MEN, men, men - det betyder meget for min far at hans navn, Toft, foeres videre af mig, da min soster har fravalgt det til min niece. Saa mine boern ville i givet fald skulle hedde det, hvis jeg skulle foere det videre og saa kan jeg ikke gaa af med det. Vi har bare haft et maekeligt forhold til den side af familien... Derimod har vi altid haft et meget taet og hjerteligt baand til min mors side af familien, Moselund. Udover at navnet skabte problemer i folkeskolen, a la Mosefund etc., saa har baade min kusine og faetter fravalgt det, saa min soster er den eneste til at foere det videre, hvis jeg ogsaa ville fravaelge det. Jeg synes det er lidt svaert at gaa af med de navne, omvendt har jeg altid vaeret Camilla T og det er det, jeg identificerer mig selv staerkest med. Jeg kan godt lide tanken om at vaere en familie - ogsaa navnemaessigt. Hans mor har ikke skiftet navn, svigerminden har heller ikke... SUK - ville I skifte navn i min situation 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 7, 2011 · Report post Jeg synes det er lidt svært. Har overvejet at slette mit nielsen og tage kærestens Jensen, men synes bare det er sååååå kedeligt! Jeg hedder selv Trine dorf nordenbæk Nielsen og han hedder Ole Abildgaard Jensen. Så enten bliver det det mest traditionelle - Trine dorf nordenbæk jensen Ole abildgaard Jensen Ellers bliver det - Ole dorf nordenbæk Abildgaard Trine dorf nordenbæk Abildgaard Som jeg synes er meget flottere og mere specielt. Synes da klart at nummer 2 er pænest . Men det er bare også så langt. (er måske ikke så meget længere end det andet, men synes at det virker sådan) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 7, 2011 · Report post Jeg synes det er lidt svært. Har overvejet at slette mit nielsen og tage kærestens Jensen, men synes bare det er sååååå kedeligt! Jeg hedder selv Trine dorf nordenbæk Nielsen og han hedder Ole Abildgaard Jensen. Så enten bliver det det mest traditionelle - Trine dorf nordenbæk jensen Ole abildgaard Jensen Ellers bliver det - Ole dorf nordenbæk Abildgaard Trine dorf nordenbæk Abildgaard Som jeg synes er meget flottere og mere specielt. Synes da klart at nummer 2 er pænest . Men det er bare også så langt. (er måske ikke så meget længere end det andet, men synes at det virker sådan) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 7, 2011 · Report post Ja, det virker lidt langt, men jeg er jo vant til det lange navn. Og mine mellemnavne betyder meget for mig. Men kan godt se at det er lidt langt. Jeg synes det er lidt svært. Har overvejet at slette mit nielsen og tage kærestens Jensen, men synes bare det er sååååå kedeligt! Jeg hedder selv Trine dorf nordenbæk Nielsen og han hedder Ole Abildgaard Jensen. Så enten bliver det det mest traditionelle - Trine dorf nordenbæk jensen Ole abildgaard Jensen Ellers bliver det - Ole dorf nordenbæk Abildgaard Trine dorf nordenbæk Abildgaard Som jeg synes er meget flottere og mere specielt. Synes da klart at nummer 2 er pænest . Men det er bare også så langt. (er måske ikke så meget længere end det andet, men synes at det virker sådan) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 7, 2011 · Report post Ja, det virker lidt langt, men jeg er jo vant til det lange navn. Og mine mellemnavne betyder meget for mig. Men kan godt se at det er lidt langt. Jeg synes det er lidt svært. Har overvejet at slette mit nielsen og tage kærestens Jensen, men synes bare det er sååååå kedeligt! Jeg hedder selv Trine dorf nordenbæk Nielsen og han hedder Ole Abildgaard Jensen. Så enten bliver det det mest traditionelle - Trine dorf nordenbæk jensen Ole abildgaard Jensen Ellers bliver det - Ole dorf nordenbæk Abildgaard Trine dorf nordenbæk Abildgaard Som jeg synes er meget flottere og mere specielt. Synes da klart at nummer 2 er pænest . Men det er bare også så langt. (er måske ikke så meget længere end det andet, men synes at det virker sådan) Jeg synes ikke det goer noget, at det er langt og synes ogsaa at nr 2 er mest harmonisk. Saerligt, hvis dine mellemnavne betyder meget for dig og HTB er med paa den 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 7, 2011 (edited) · Report post - Slettet Edited November 10, 2011 by tiggi 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 7, 2011 · Report post Jamen hvor meget betyder det for dig at få tobiesen med? For eller ville jeg sige Sarah aabom Bech eller Bech aabom. Du behøver jo ikke at have tobiesen med hvis det ikke betyder noget for dig. Vil din kæreste stadig have tobiesen? For så kunne det jo evt slettes? Ja, det virker lidt langt, men jeg er jo vant til det lange navn. Og mine mellemnavne betyder meget for mig. Men kan godt se at det er lidt langt. Jeg synes det er lidt svært. Har overvejet at slette mit nielsen og tage kærestens Jensen, men synes bare det er sååååå kedeligt! Jeg hedder selv Trine dorf nordenbæk Nielsen og han hedder Ole Abildgaard Jensen. Så enten bliver det det mest traditionelle - Trine dorf nordenbæk jensen Ole abildgaard Jensen Ellers bliver det - Ole dorf nordenbæk Abildgaard Trine dorf nordenbæk Abildgaard Som jeg synes er meget flottere og mere specielt. Synes da klart at nummer 2 er pænest . Men det er bare også så langt. (er måske ikke så meget længere end det andet, men synes at det virker sådan) Gør jo ikke så meget, især ikke hvis du er vant til det. Er jo ikke så tit at man bruger alle sine navne, så man behøver jo ikke bruge dem alle sammen Nogen idé til hvordan vi kan sættes vores sammen? Jeg hedder Sarah Bech Rasmussen Kæresten hedder Henrik Tobiesen Aabom Jeg vil ikke af med mit Bech men gerne af med Rasmussen, da jeg synes det er så kedeligt, og bruger det ikke rigtig nu alligevel. Kæresten vil ikke af med nogle af sine navne, da det ene er fra hans mor og det andet fra hans far. Men jeg synes at det bliver meget langt hvis vi både skal ha Tobiesen, Aabom og Bech med. Derudover taler vi meget om at flytte til udlandet, og så vil det jo være underligt med Aabom, men det er sådan et unikt navn, hvor det kun er kærestens familie som hedder det. What to do, what to do?? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites