for-glem-mig-ej

Duge til bordene

32 posts in this topic

skal jeg ud og leje duge kommer jeg af med over 1000 kr, men jysk har tilbud 3m. velour dug for 50 kr. Men ville i ligge velour duge på? er det et sted man bør spare? nogle snakker også om papir men..... ?

0

Annonce ♥

Vi skulle have haft velourduge, men fandt noget andet stof i jysk med sådan en rynket effekt, til ca samme pris - og syns det er så meget federe.. Intet problem i velour, men syns det er et rigtig godt alternativ, du kan evt. se det i min tråd her :shopping:

0

Altså normalt har jeg ikke noget imod velour, men kan lige så godt indrømme at det var et af de store krav det borddækningen til brylluppet at det altså ikke skulle være velour denne dag. Vi kiggede på forskellige ting, men endte med at leje stofduge, da det var billigst i forhold til tykkelse (så man ikke kan se bordene igennem)

0

Velour er simpelthen det værste jeg ved. Vi købte duge på ebay for omkring 1000 kr. De kan enten sælges bagefter eller bruges. Er storforbruger af hvide duge. Men nej velour, og så til et bryllup. Nooooo :biggrin:

0

Annonce ♥

enig med finken83, hader velour. ville ikke engang bruge det til almindelig fest. Hvis du har mulighed for det, så kig i IKEA, der fandt jeg en god løsning

0

Jeg er også enig med metteholm og finken83 - jeg ville IKKE vælge velour duge.

Men jeg ved også at man kan være temlig uheldig med lejede duge - brændhuller og rødvinspletter der ikke kan gå af. Så jeg ville nok kigge forbi stof2000 eller et andet sted efter et alternativ.

0

Vi har tidligere anvendt velourduge til fest, men det vil jeg helst undgå hvis muligt. Til brylluppet lejer vi duge. Jeg synes velourduge har en tendens til at fnugge uanset hvor mange gange de er blevet vasket og det er da rigtig ærgeligt hvis gæsternes og ens eget tøj bliver sat til med fnug.Man vil da godt se lidt godt ud til festen.

0

Synes heller ikke om velour - det er praktisk, men meget lidt kønt som dug

0

Annonce ♥

Du kan sagtens bruge velour duge, vi skal have hvide velour duge på vores bord, synes det giver en fed effekt med det spil dugen i sig selv giver....

0

Til andre lidt mindre begivenheder ville jeg sagtens kunne finde på at bruge velour, men til bryllup synes jeg slet ikke de egner sig. Så det var bestemt ikke et sted jeg ville spare.

0

Jeg syntes nu at Det handler om hvilken fest man holder...

altså hvis man ikke behøver at signalere dyr, fin, fest så kan man sagtens bruge velour!

og hvis man ønsker en meget fin fest, kan man altså også også godt bruge velour bare de resterende detaljer er på plads!

Det er bestem ikke dugene gæsterne går op i sådan en dag!!

jeg syntes at velour giver et super godt spil til bordene i stedet for en kedelig nystrøget stof/papirsdug...

så på med velouren og brug pengene på noget andet! :thumbsupsmileyanim:

det eneste der er med velour er netop at den "drysser" -lidt øv på det fine tøj!

ellers kan man nemt finde stof rester til billige penge! -prøv at google ostelærrede!!

der er mange penge at sparre....

1

Annonce ♥

Jeg er med de andre. Ikke denne dag :cheerleader3: .Ud og kikke i stof200

:thumbsupsmileyanim:

0

Vi har valgt at købe 60 meter, hvid velour dug, til vores bryllup.

Fordi vi syntes det er meget pænt...

Det kommer også an på, hvordan ens bryllup er, hvis det er fin og alt er perfekt, så passer velour duge ikke rigtig til restn af det.

Men, vores bryllup, bliver et Motorcykelbryllup - og der går folk ikke rigtig op i sådan nogle ting...

Så vil jeg hellere bruge pengene, på nogle andre ting, end vores duge...

Men, super fedt, at nogle af jer andre, ikke vælger at have det på :)

Smag og behag...!

0

Jeg har set det fungere på en hvid dug som bordløber, men er ikke fan af det ellers. Det glider rundt, og det er mega svært at få en pænt kant på.. Jeg ville til nøds bruge det til en nytårsaften, men ellers holde mig væk..

0

Vi har valgt at købe en hvid stof-engangs dug. Det er nemt og billigt. Kan ikke huske hvor mange meter rullen er på men til ca en rulle til 40 pers. og den koster ca. 250kr.

0

Annonce ♥

Jeg ville ALDRIG ALDRIG vælge det :)

Uanset fest. Synes det er virkelig grimt...

unsure.gif

0

Synes velour er gyseligt, og ville aldrig vælge det til bryllup. Og faktisk heller ikke til andre fester, så hellere en papirsdug.

0

Jeg syntes nu at Det handler om hvilken fest man holder...

altså hvis man ikke behøver at signalere dyr, fin, fest så kan man sagtens bruge velour!

og hvis man ønsker en meget fin fest, kan man altså også også godt bruge velour bare de resterende detaljer er på plads!

Det er bestem ikke dugene gæsterne går op i sådan en dag!!

jeg syntes at velour giver et super godt spil til bordene i stedet for en kedelig nystrøget stof/papirsdug...

så på med velouren og brug pengene på noget andet! :thumbsupsmileyanim:

det eneste der er med velour er netop at den "drysser" -lidt øv på det fine tøj!

ellers kan man nemt finde stof rester til billige penge! -prøv at google ostelærrede!!

der er mange penge at sparre....

Men ostelærred er bare utroligt gennemsigtigt..... Træls, men det er i hvert fald min erfaring. Jeg tror, det duer som dug, hvis bordet nedenunder er pænt og hvidt, men ikke hvis det fx er et træbord. Jeg ville bide i det sure æble, og købe/leje nogle pæne duge istedet.

0

Annonce ♥

Vi har valgt at købe en hvid stof-engangs dug. Det er nemt og billigt. Kan ikke huske hvor mange meter rullen er på men til ca en rulle til 40 pers. og den koster ca. 250kr.

Jeg overvejer også papirsduge i stoflignende kvalitet. Jeg har kigget på Paperdeluxe og de ser rigtig gode ud. Har ikke lige undersøgt markedet for at se hvad der ellers findes. Men jeg synes der er en stor fordel i at det er engangs - så er det bare at rulle sammen og smide ud, ikke noget med vask mm.

Edited by Losse
0

Min kære mormor har en masse hvide stof duge, de er 100 % ens i farven (hvide) men kan variere i mønster, men det ser man jo ikke når bordene ikke står sammen. Kan godt høre velour er NO GO!!! :blush:

jeg har også tidligere erfarret ved udlejningsduge at der var pletter eller huller i, det er heller ikke fedt.

0

vi regner med at skal bruge velour duge :) Kan ikke se det dårlige i dem.. Men det er jo smag og behag

0

Vi har lejet hvide duge. Jeg overvejede et kort øjeblik velourduge af praktiske årsager, men der nedlagde min h2b altså veto. :biggrin: Så lejede duge it is :wink:

0

Jeg synes tit velour laver fnuller på tøjet.. Så hvis man vælger hvid velour vil det kunne ses på alle jakkesæt og farvet tøj... Og det synes jeg er ærgerligt - derfor skal vi ikk bruge velour..

0