Trinenor

Bryllupsfest der slutter kl. 19??

18 indlæg i dette emne

Er der nogen der har været til bryllup hvor festen sluttede tidligt?

Vi skal giftes skærtorsdag næste år og vil gerne have et stille og roligt romantisk bryllup. Derfor har vi planlagt at det skal holdes et utrolig flot sted ved vandet og børn er velkommen også :-)

Vores plan er at starte festen ved 13-14 tiden og slutte ved 19 - 20 tiden om aftenen hvor bedsteforældrene så tager børnene med hjem og hvor vi kører til lufthavnen pg flyver til Rom :-)

Der bliver ingen band/dj men jazzmusik i baggrunden i stedet for og vi har valgt at maden skal serveres som buffet.

Nogen erfaringer eller andet med et sådant bryllup? Evt idéer er meget velkommen :-) :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ingen erfaringer.. Men lyder rigtig dejlig, usnobbet og romantisk!

Der er nok mange der ikke har mulighed for at starte festen så tidligt, da mange (i hvert fald i kirke) bliver viet kl 14-16 tiden. Vi skal selv giftes i kl 14, og det er kun lige med nød og næppe at maden bliver serveret kl 18/19.

0

Del dette indlæg

Jeg har af gode grunde ikke - som udøver - nogen erfaringer med bryllupsfester der afholdes som en god middag men der er ingen som siger at en bryllupsfest skal være middag, fest og dans. Det kan også være en god og hyggelig middag for de nærmeste.

Selvom I slutter tidligt så taler vi alligevel om 7-8 timer og der vil være god tid til kaffe osv. efter middagen. Jeg vil måske sige at det godt kan blive lidt ensformigt med jazz-musik i hele tidsrummet; men der er jo mange former for jazz og I skal gøre helt som I selv vil. Sørg for at der er nogle aktivitetsmuligheder for børnene. Det er altid en god ide.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har som sådan ikke nogen erfaring endnu, men det har jeg efter d. 20. august i år. For vi skal nemlig have et frokost bryllup hvor vi efterfølgende spærrer os inde på et hotel værelse sammen og dagen efter tager vi derfra i lufthavnen og flyver på bryllupsrejse. Vi skal giftes kl. 11 og derefter skal vi gå til bords kl. 13 på en lækker restaurant. Kl. 17.30 siger vi farvel til vores gæster :-))

Kh Anja

0

Del dette indlæg

Min kusine blev gift en lørdag kl 11:00, Efterfulgt af frokost i et forsamlingshus. De havde frabedt sig sange og taler så kl 18:00 var det hele slut! Ret kedeligt IMO. Der var i øvrigt heller ikke musik. Synes det var en lang eftermiddag...

Synes dog jeres version lyder rigtig hyggeligt!

Redigeret af tanteette
0

Del dette indlæg

Jeg syntes godt nok det er synd, dagen går i forvejen MEGA stærkt så at korte den så meget af ville jeg ikke være frisk på.. + Det er ikke særlig hyggeligt at vente i en lufthavn på ens bryllupsdag?

0

Del dette indlæg

jeg ville ligesom Anna ikke vælge det, nu blev jeg gift for 2 uger siden og er stadig ikke helt landet, det var den mest FANTASTISKE dag nogensinde, så dejligt at fejre den med venner og familie, og ville VIRKELIG have ærgret mig over at stoppe tidlig for at tage i lufthavnen... det ville jeg hellere vente et par dage med, og så nyde dagen med gæsterne. intet i vejen for at stoppe tidligt, men synes det ville være synd ikke at have muligheden for at tage det roligt og snakke med folk indtil man ikke har lyst mere... ens tanker flyver bare rundt og tror det ville dræbe stemningne lidt at stå kl 19 i lufthavnen og vente en times tid på et fly...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg tænker lidt som Anna, at tiden går enormt hurtigt, og jeg er altså ikke sikker på, at i kan nå det hele på den korte tid fra kl 14 til 19. Jeg synes vi havde problemer med at nå alt til festen og det var fra kl 17- 3 om natten, hvor vi forlod festen.

0

Del dette indlæg

Jeg tror det vigtige her er at finde ud af hvad man selv gerne vil have. Min kommende og jeg er absolut ikke gode til at sidde til højbords og være i centrum. Derfor valgte vi som vi gjorde, men man skal helt sikkert følge sine drømme som jo heldigvis er forskelligt fra person til person :-)

Kh Anja

0

Del dette indlæg

Jeg har en veninde som lige er blevet gift. De valgte at tage på rådhuset og blive gift, hvorefter de fik taget billeder i valby parken og så tog på kanotur bare hende og hendes mand. Det syntes jeg, selvom det var et hurtigt bryllup uden spisning eller noget , var meget smuk og romantisk og passede godt til dem. Det kommer selvfølgelig an på hvad man ønsker sig. Jeg vil også gerne fejre dagen med venner og familie, men syntes jeres ide er meget romantisk. Jeg kan godt sætte mig ind i spændingen ved endelig at have forladt festen og være alene som mand og kone og så sidde der i lufthavnen forventningsfulde og klar til at begynde et nyt eventyr sammen!!

knus Trine

0

Del dette indlæg

Jeg synes det lyder rigtig hyggeligt og kan godt forstå jeres valg.Sådan kunne vores bryllup også have endt.

Min mand og jeg er heller ikke vilde med at skulle sidde til højbords. Vi valgte dog alligevel at holde en fest men det var uformelt med bordfodbold,buffet og bar og så kom der en DJ senere. Flere af os endte med at danse rundt i bare tæer og bare hygge og feste til den lyse morgen.

Ligesom Diskobil synes jeg det er en god idé med mogle aktiviteter både til børn og voksne.

Held og lykke med planlægningen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes, det lyder som en dejlig idé at ende dagen på den måde. Det er JERES store dag, så naturligvis er det jer selv, der bestemmer, hvordan den skal være - og hvis I ikke har lyst til en fest, der varer til langt ud på natten, så er det jo jeres beslutning.

Super romantisk bare at flyve afsted om aftenen - held og lykke med det!

0

Del dette indlæg

Uha, den er svær denne her............... hvis jeg skal være helt ærlig, så ville jeg udskyde rejsen til Rom til dagen efter. Af flere grunde:

– på denne måde får I mere fleksibilitet på jeres bryllupsdag, og hvis I har lyst til at bruge en time mere sammen med jeres gæster, så kan I det uden problemer. Ikke noget fly I skal nå

– selve det at rejse, vente i lufthavnen, flyve, køre i taxa/bus/tog til hotellet, tjekke ind på hotellet osv. er ikke specielt spændende, og det har jeg ikke lyst til at bruge min bryllupsdag på. Hellere gøre det dagen efter

Så hvis I har mulighed for at lave planerne om, så synes jeg I skal gøre det. Jeg tror det romantiske i at "stikke afsted på selve bryllupsdagen" nemt kan drukne i praktiske besværligheder og ventetid

Et lille pip fra mig :loveshower:

0

Del dette indlæg

En kær veninde blev gift juni, jeg forestod selv vielsen kl. 11 i kirken og der var så frokost buffet, kage og en hamrende hyggelig eftermiddag i gode menneskers selskab inden Brud og Gom satte sig ind i en fiiiin pyntet bil ved 18-19 tiden og susede mod Paris på bryllupsrejse. Gæsterne snakkede sg lige så meget i kirken som efter kirken, griner...

Det var en rigtig god og hyggelig oplevelse, der var tid til at tale med rigtig mange mennesker fordi formen var så uformel. Der manglede intet, maden var lækker, men enkel, kagen og kaffen var sød og stærk. Gæsterne mange og forskellige, men alle hyggede sig. Det var en rigtig god måde at holde bryllup på og jeg ved at hverken brud eller gom fortryder det mindste. Jeg stor nød det, men jeg er også STOR fan af utraditionelle bryllupper ;)

Jo flere mennesker I skal nå at tale med på dagen, jo flere timer bør i have til rådighed. Men giv den da gas og brug pengene på rejsen, det gjorde vi selv :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har nu overvejet frem og tilbage og jeg har været rigtig glad for alle besvarelser på mit oplæg :-)

Vi har valgt at vente til næste morgen med at tage afsted og så forlænge en dag i den anden ende. Dog vil vi stadig gerne slutte festen før midnat...tænker omkring kl. 22-23 i stedet for, da vi har børn med og vi synes ikke at vores egne børn skal hentes før festen er slut :-)

Det med børn er lidt svært, for på den ene side ville det være rart uden, men vil vil jo også gerne have vores piger med og vi vil heller ikke "snyde" vores søskende for at deres børn (som er over 10 år alle sammen)ikke kan få del i denne glædelige dag.

Men da vi i forvejen har valgt at det skal holdes på det afslappede niveau er det også fint at de er med.

Maden vil vi stadig have serveret som buffet; så kan man selv tage det man kan li ;-)

..og angående musik er vi nu i overvejelser om vi skal booke en pianist til at spille klassisk hygge musik...den er sværere...

uuuhh jeg glæder mig :-)

0

Del dette indlæg

Vores bryllup kan også godt tænkes at slutte tidligt - men det er fordi vi har inviteret til "helaftensreception" og derfor kan vi jo risikere, at folk går kl. 18 eller at de bliver hele natten.

Vi har dog planer om at "holde lidt på dem" og lave en musikalsk overraskelse kl. ca. 18.30, hvorefter vi vil servere bryllupskage.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer