Stjarna

E + J Bryllup 16. Juni. Lykkelig nygift! Flere billeder fra dagen

372 indlæg i dette emne

Vi skal giftes!....

Det er nu ca. 4 år siden jeg mødte min kæreste på vores fælles landbrugsskole og den 16. juni 2012 biver vi rette ægtefolk at være. Nu vil jeg begynde min planlægning (som egentlig har været igang i et stykke tid. Jeg har været meget i tvivl om jeg ville starte en tråd herinde, eller simpelthen lave den fysisk som scrapbog, hvilket jo er mere privat. Men efter at have smugkigget længe herinde, kan jeg se at jeg vil savne muligheden for at diskutere dilemmaer med andre kommende brude, hvis jeg holdte mig til scrapbogen alene.

Lidt om os:

Vi er begge uddannede inden for landbruget, min kæreste er 26 år og agraøkonom og jeg selv er 24 år og jordbrugsteknolog. Min kæreste er selvstændig, og jeg er ansat som udviklingskoordinator i en stor landboforening. Han friede til mig en hverdagsaften, men jeg var ikke vildt overrasket da vi egentlig havde sat datoen af på forhånd.

Vielse: 16. juni 2012, kl. 13.30 i Sankt Nikolaj Kirke, Middelfart

Feststed: Hindsgavl Slot, Middelfart

Farvetema: Bliver formegentlig hvidt, blåt og sort.

DSC02151.JPG

01.jpg

Huskelisten: Ikke startet, igang, færdigt.

6-12 måneder før brylluppet

•Vælg datoen - 16. juni 2012

•Vælg og book kirke - Sankt Nikolaj Kirke i Middelfart, kl. 13.30

•Vælg og book feststed - Hindsgavl Slot

•Book transporten - Sørger forældre for (håber på hestevogn eller veteranbil)

•Book fotografen - Mørkøv Foto

•Book musik - Kamilla Sørensen, pianist og Diskotek Railion

•Gæstelisten laves - Færdig vi bliver 86 hvis alle kommer

•Fastsæt farvetema -Råhvidt, sort og blåt

•Lave indbydelserne - Sendt ud den 25. februar

•Evt. monogram - Færdigt

Køb brudekjole og slør - OK

Køb brudeundertøj - OK

•Køb brudesko - OK

3-6 måneder før brylluppet

•Indsend ægteskabserklæring og navneændring - tidligst 4 mdr. før.

•Vælg toastmaster - Min far

•Vælg gavekoordinator - Svigerinde

Brudekjole til skrædder - næste fitting 25. maj

•Køb gommens tøj - Vi har lejet kjole og hvidt hos Amor til Gom og forlover.

•Booking af stylist - Frisør/makeupartist er booket

•Ønskeseddel færdiglaves så den er klar til gavekoordinator - OK

•Møde med Hindsgavl ang. menu og dagens forløb - Menu og forløb er på plads

2-3 måneder før brylluppet

•Vælg salmerne -

•Find vielsesringe - Er i produktion

Find smykker -

•Lave menukort -

•Lave bordplanen -

•Bestille blomster hos mor -

•Lave tidsplan - Medsendt i invitationer

1 måned før brylluppet

•Vielsesritualet gennemgåes med præsten -

•Lave risposer og andet pynt -

•Aftal aftenens forløb med toastmasteren -

•Vælg forlover - Bedste ven

•Vælg to vidner til kirken -

Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleveret til kirken -

•Købe strømpebånd -

•Finde taske - OK

•Købe paraply -

•Lave gæsteoverraskelse til værelserne -

1-2 uger før brylluppet

•Morgengave til kommende mand -

Indgravering i vielsesringe -

•Gå skoene til -

•Lær at danse brudevals -

•Undertøj -

•Møde med præst og evt. feststed -

Dagen før brylluppet

•Pak en taske med det tøj, som vi skal have på til brunch dagen efter -

•HUSK en fnugrulle til de hvide pletter risene laver på jakkesættet -

•Gå tidligt i seng!

På selve BRYLLUPSDAGEN

•Afhent brudebuket og knaphulsblomster hos mor -

Redigeret af Stjarna
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valg af kirke, feststed og dato.

Nogle vil måske undre sig over, at vi vælger lige netop den dato og det feststed og den kirke, da vi bor på midtsjælland. Min famile er fra jylland og kærestens fra sjælland så vi kunne ligesom mødes, lidt midt i mellem familierne. Vi boede sammen i Odense i godt et år, mens vi gjorde vores uddannelser færdige.

Mens vi boede i Odense arbejdede jeg både som tjener og receptionist på slottet, så det oplagt at festen skal holdes der.

Datoen er ikke en bestemt mærkedag for os, men vi synes dog at den er rigtig fin alligevel.

Nu håber jeg dog ikke, at det skal være ustadigt vejr, som det ofte er i juni måned, da det vil vanskeliggøre vores mulighed for at blive fotograferet i den smukke park. Da vi førhørte os om ledige datoer på Hindsgavl, var der faktisk også kun denne dato tilbage i forårsmånederne, så det gjorde det jo forholdvis nemt at vælge. Vi har reserveret Sankt Nikolaj Kirke i Middelfart, da det er en virkelig flot kirke, (med en laaaanng tur op til alteret blush.gif :fløjt: ).

post-21521-1180040177.jpg

post-21521-1180040093.jpg

post-21521-1180040724.jpg

Billederne er lånt fra en tråd herinde, af en brud som også blev viet i Middelfart kirke.

Jeg havde lagt nogle billeder ind af Hindsgavl her, men de virker ikke rigitg...

Måske det går bedre med et lille filmklip biggrin.gifhttp://www.hindsgavl...-panorama/film/

Redigeret af Stjarna
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IH hvor ser slottet og kirken bare flot ud. Og jo helt perfekt, når du kender slottet så godt. Skal I overnatte der med jeres gæster?

Vi skal for øvrigt giftes samme dag - jeg glæder mig til at følge din planlægning :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mange tak!!!

Ja, jeg synes det ser ud til at blive godt, så må vi se om vi kan føre det til dørs så det bliver gennenmført!

Vi skal overnatte med alle gæster på slottet forhåbentligt, (gæsterne skal selv betale for overnatningen).

Jeg håber, at rigtig mange vil benytte sig af det, så ikke festen slutter for tidligt. :shooter:

Det bliver SÅ fedt at nørde herinde det næste års tid, glæder mig til at kigge i alle I andre brides2bes planlægningstråde!!!! :toot:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min far er direktør på Hindsgavl Slot og det betyder utroligt meget for mig, at kunne holde festen på dette fantastisk smukke sted.

Mens vi boede i Odense arbejdede jeg både som tjener og receptionist på slottet, så det oplagt at festen skal holdes der

Det må man sige er meget naturligt. Det må ikke forstås negativt for jeg syntes også selv det er et rigtig godt sted men da jeg var ovre på slottet og spille for et par år siden bemærkede jeg at der var møgbeskidt (og jeg er ellers ikke kræsen). Det var næppe et tilfælde for en DJ kollega ovre fra det jyske havde faktisk "advaret" mig nogle dage forinden. Det er muligt tingene har ændret sig men ellers syntes jeg det er noget du skal nævne for din far, for jeg har hørt et par bryllupsfotografer sige det samme.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, hvornår var det du oplevede dette?

Stort set hele personalestaben er udskiftet siden min far blev ansat for ca. 3 år siden. Jeg er helt rolig ang. det problem du beskriver, har aldrig i den tid jeg er kommet på Hindsgavl, oplevet at stedet var beskidt overhovedet.

Da min far tiltrådte, var der mange problemer og mange klager men ved positivt (i og med at jeg selv har været både tjener og receptionist der) at skuden er vendt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tanker om musik

Hehe... der var du nok hurtig på tasterne!! :thumbsupsmileyanim:

Jamen, sagen er den at vi havde forestillet os 2 slags musik:

1. Musik under middagen i form af en pianist, gerne ledsaget af nogle andre instrumenter, vi har muligvis et bud på denne del af musikken.

2. Vi har faktisk besluttet at vi nok foretrækker en DJ, som vil give den gas med dansemusik efter middagen, primært 80'er og 90'er hits. :bunny_4:

Det lidt specielle ved Hindsgavl er jo at når man holder bryllup har man hele den ene side af slottet til rådighed. Vi skal afholde selve middagen på første sal. Men dans og kaffe bliver i henholdsvis marmorsalen og stuerne, fordi at den gamle bygning ikke tåler at 80 mennesker danser samtidigt på førstesalen :blink:

Det er fint med mig, lidt ala den gang man gik i rygeværelset når man skulle ryge, hehe :fløjt:

Har været inde og se jeres hjemmeside, og vil da helt sikkert have jer i mine tanker. Er I forøvrigt ledige på dagen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men dans og kaffe bliver i henholdsvis marmorsalen og stuerne, fordi at den gamle bygning ikke tåler at 80 mennesker danser samtidigt på førstesalen :blink:

Jeg forstår hvad du mener med opdelingen men realiteten er at man - udover brudevalsen- kun meget sjældent vil opleve at alle gæsterne "danser" på én gang. Der vil typisk være perioder hvor mange danser og perioder hvor der kun er få der danser; Fordi en bryllupsfest er meget andet end musik og dans.

Mon ikke Jesper og co. skulle kunne klare den - Selvom der er gang i 2012 bookingerne p.t. så er der næppe nogle datoer hvor man endnu må melde udsolgt (vi er begge så priviligerede at vi kan tage flere jobs ind samme dag). Selvom vi selv spiller en del på Fyn så er Jesper & co. med en placering i Fredericia et bedre (billigere) bud end vi er, fordi vi slås med kilometerne og broafgifterne. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fotografen

Vi har endnu ikke booket nogen fotograf, ej heller musik. Men det er helt sikkert 2 ting, som snarest skal falde på plads. :unsure:

Med hensyn til fotograf skal det jo være en, der huserer i nærheden af Middelfart.

Da jeg ikke kender til nogle gode fotografer derovre, er jeg åben for anbefalinger.

Har dog tænkt lidt på den fotograf som MissMette brugte til deres bryllup i august sidste år. Synes han tog nogle meget stemningsfulde billeder. :blush:

http://www.marcobjensen.dk/

Han er ikke så forfærdelig dyr, men vidst også ''kun'' amatør. Dog ganske professionel når man ser hans portfolio. Han kunne godt være et bud. Nogle andre der kan anbefales? :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fotografen

Vi har endnu ikke booket nogen fotograf, ej heller musik. Men det er helt sikkert 2 ting, som snarest skal falde på plads. :unsure:

Med hensyn til fotograf skal det jo være en, der huserer i nærheden af Middelfart.

Da jeg ikke kender til nogle gode fotografer derovre, er jeg åben for anbefalinger.

Har dog tænkt lidt på den fotograf som MissMette brugte til deres bryllup i august sidste år. Synes han tog nogle meget stemningsfulde billeder. :blush:

http://www.marcobjensen.dk/

Han er ikke så forfærdelig dyr, men vidst også ''kun'' amatør. Dog ganske professionel når man ser hans portfolio. Han kunne godt være et bud. Nogle andre der kan anbefales? :rolleyes:

Hej

Vil lige anbefalde dig/jer vores fotograf han hedder Kevin Lee og er uddannet fotograf i USA (han har været ansat i militæret i usa som krigsfotograf og arbejdet for en del avis i krigszoner, men er nu flyttet til Børkop mellem vejle og fredericia. han tager nogle ret fede billeder du kan se ham her www.kevinlee.dk vi har valgt at booke ham hele dagen, han er virkelig overalt når der tages billeder og han får mange skæge, gode, anderledes billeder ud af det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa. Velkommen til, og stort tillykke med det forestående bryllup.

Glæd dig til at dele ideer og få inspiration herinde, alle pigerne er SÅ søde, og man får altid et ærligt svar.

Det ser i øvrigt ud til at i allerede har styr på en masse op til brylluppet, men jeg er spændt på at se hvad i ellers finder på!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Vil lige anbefalde dig/jer vores fotograf han hedder Kevin Lee og er uddannet fotograf i USA (han har været ansat i militæret i usa som krigsfotograf og arbejdet for en del avis i krigszoner, men er nu flyttet til Børkop mellem vejle og fredericia. han tager nogle ret fede billeder du kan se ham her www.kevinlee.dk vi har valgt at booke ham hele dagen, han er virkelig overalt når der tages billeder og han får mange skæge, gode, anderledes billeder ud af det.

Hvad skal I give for det så? Og vi snakker fra ankomst til kirken og helt til brudevals? Eller er det med klargøring af bruden også?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa. Velkommen til, og stort tillykke med det forestående bryllup.

Glæd dig til at dele ideer og få inspiration herinde, alle pigerne er SÅ søde, og man får altid et ærligt svar.

Det ser i øvrigt ud til at i allerede har styr på en masse op til brylluppet, men jeg er spændt på at se hvad i ellers finder på!

Mange tak!!! :loveshower:

Ja, har cirkuleret lidt rundt herinde, og folk kommer jo utroligt godt ud af det.

Skønt at man kan få nogle helt uvildige meninger, om forskellige dilemmaer man møder under vejs. :blink:

Du skal også op ad gulvet i 2012, jamen altså :thumbsupsmileyanim: Så kan vi jo følges ad med planlægningen!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Vil lige anbefalde dig/jer vores fotograf han hedder Kevin Lee og er uddannet fotograf i USA (han har været ansat i militæret i usa som krigsfotograf og arbejdet for en del avis i krigszoner, men er nu flyttet til Børkop mellem vejle og fredericia. han tager nogle ret fede billeder du kan se ham her www.kevinlee.dk vi har valgt at booke ham hele dagen, han er virkelig overalt når der tages billeder og han får mange skæge, gode, anderledes billeder ud af det.

Hvad skal I give for det så? Og vi snakker fra ankomst til kirken og helt til brudevals? Eller er det med klargøring af bruden også?

det er aftalt at han skal komme hjemm til os og tage billeder af klargøringen og indtil brudevals og det skal vi ca gi 12000kr for det synes jeg ikke er galt, når man tænker på at vi får alle billederne han tager og de er redigeret (min svigerinde havde ham til at fotografere til deres bryllup kun klargøring og kirke og potræt billder der gik de 5 cd´er med 1500 billeder på hver + de fik nok 100 billeder der var fremkaldt)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Vil lige anbefalde dig/jer vores fotograf han hedder Kevin Lee og er uddannet fotograf i USA (han har været ansat i militæret i usa som krigsfotograf og arbejdet for en del avis i krigszoner, men er nu flyttet til Børkop mellem vejle og fredericia. han tager nogle ret fede billeder du kan se ham her www.kevinlee.dk vi har valgt at booke ham hele dagen, han er virkelig overalt når der tages billeder og han får mange skæge, gode, anderledes billeder ud af det.

Hvad skal I give for det så? Og vi snakker fra ankomst til kirken og helt til brudevals? Eller er det med klargøring af bruden også?

det er aftalt at han skal komme hjemm til os og tage billeder af klargøringen og indtil brudevals og det skal vi ca gi 12000kr for det synes jeg ikke er galt, når man tænker på at vi får alle billederne han tager og de er redigeret (min svigerinde havde ham til at fotografere til deres bryllup kun klargøring og kirke og potræt billder der gik de 5 cd´er med 1500 billeder på hver + de fik nok 100 billeder der var fremkaldt)

Okay. Tusind tak for tippet og for hurtig respons! :thumbsupsmileyanim:

Har kigget lidt på hans hjemmeside. Umiddelbar tror jeg ikke han fotograferer i den stil jeg efterlyser... Synes måske også det er lidt mange penge, når jeg ved vi kan få nogenlunde det vi søger til den halve pris. Men stadig, vil da tænke over det, for hans fysiske udgangspunkt i Børkop er jo ok. :rolleyes:

Redigeret af Stjarna
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Monogram

Jeg havde først besluttet at det med monogram, det var kun for de kongelige. Men kunne alligevel ikke stå for udfordringen og prøvede da at lave et i word. Det endte så ud med at bogstaverne E og J komplimenterede hinanden ganske godt :cheerleader3:

Så nu kommer jeg nok ikke uden om det i invtitationen og det er da også med på første udkast :thumbsupsmileyanim: Regner iøvrigt med at bruge det øverste udkast, men hvad synes I?:help:

Monogrammer BK.pdf

Redigeret af Stjarna
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes også at øverste udkast er flottest! Og iøvrigt VELKOMMEN TIL!

Jeg selv er født og opvokset i Middelfart så det her bliver jo über spændende at følge!

Drømte også selv om bryllup på Hindsgavl, men det bliver desværre for dyrt i forhold til bugettet :( Men elsker stedet! Drømmer også selv lidt om at få taget billeder i parken, men der er bare SÅ mange steder jeg gerne vil ha taget billeder den dag og så lidt tid til det, så det ender nok med at parken ryger og vi bruger Hannerup skov i stedet (festen holdes derovre)

For mig er Middelfart kirke desværre blevet en "sorgens kirke" da jeg har været til flere begravelser derinde :( Meeen måske man kunne snige sig til et glo-bryllup næste år ;)

Glæder mig til at følge dig i din planlægning!

Og husk: Masser af billeder af ALT :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det øverste monogram er det pæneste, selvom de da begge er virkelig flotte. Men det er som om det øverste er flettet bedre sammen og bliver et monogram mere end bare to bogstaver. Jeg er generelt ikke vild med at kaste datoer ind i alt pynt, monogram osv., men skal den være der så synes også den passer bedre ind i det øverste monogram, det hele er ligesom bare lidt mere sammenhængende :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes også at øverste udkast er flottest! Og iøvrigt VELKOMMEN TIL!

Jeg selv er født og opvokset i Middelfart så det her bliver jo über spændende at følge!

Drømte også selv om bryllup på Hindsgavl, men det bliver desværre for dyrt i forhold til bugettet :( Men elsker stedet! Drømmer også selv lidt om at få taget billeder i parken, men der er bare SÅ mange steder jeg gerne vil ha taget billeder den dag og så lidt tid til det, så det ender nok med at parken ryger og vi bruger Hannerup skov i stedet (festen holdes derovre)

For mig er Middelfart kirke desværre blevet en "sorgens kirke" da jeg har været til flere begravelser derinde :( Meeen måske man kunne snige sig til et glo-bryllup næste år ;)

Glæder mig til at følge dig i din planlægning!

Og husk: Masser af billeder af ALT :D

Ihh mange tak!!:cheerleader3:

Du skal være SÅ velkommen både i min tråd og til globryllup næste år, der er jo så RIGELIGT med plads, vi har ikke en chance for at fylde den :rolleyes:

Ville da være så hyggeligt, hvis nogle af de zillaer man følger herinde, ville komme til globryllup. Hvis jeg er på de kanter til dit bryllup skulle jeg måske kigge forbi?

Hvad gør I så med kirke? Der er jo kun den ene i Middelfart, så I skal vel lidt ud på landet til en af de smukke landsbykirker?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer