pia81

kirke

29 indlæg i dette emne

Hej skønne tøser

Håber at I vil hjælpe mig...

sagen er den vi har bokket kirke :) vi var så til barnedåb i søndags i samme kirke hvor vi får besked på at vores datter på 20 måneder ikke må være i kirken under prædiken og den kirkelige handlig :( og at der ikke må fotograferes. og tænker ikke mere over det, før mandag hvor vi får en mail fra vores præst om vores aftale med ham. hvor jeg så spørge ham om det med børn og fotografering i kirken... hvor til han svare at der IKKE med på nogen måde fotograferes i kirken og at han ikke ikke ha børn i kirken under den kirkelige handlig :pokey: og at der ikke må kastes ris eller fuglefrø på kirkens grund :angry:

dette fortæller jeg så H2b og han bliver stik tosset, for hvor skal vi gøre af vores datter (som til den tid er 2.5 år) og detsuden skal hun være brudepige.. H2b siger han synes vi skal finde en ny kirke evt den han er døb og konfimeret i... evt med den præst/provst der han konfimeret og døbt mig...

så nu vil jeg høre hvad I ville gøre?

kram pia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jesus sagde, lad de små børn komme til mig ... jeg ville finde en anden kirke med det samme - og evt. klage til sognerådet over at der ikke må komme børn i kirken.

Der er mange kirker man ikke må fotografere i til gengæld - stort set alle kirker må man ikke under kirkelige handlinger (dvs. selveste vielsen) - hvilket jeg i øvrigt synes er meget rimeligt. Mange steder må man dog før og efter (altså når bruden går op - når brudeparet går ud etc.)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hm, der er mange kirker, der ikke tillader fotografering under selve handlingen, men gerne stiller op bagefter, og det synes jeg i og for sig er ok.

Det med risene - jeg ville nu også blive lidt skuffet, hvis jeg ikke fik lov. Det er sikkert noget med oprydning bagefter at gøre, men jeg har læst flere tråde herinde, hvor folk løser problemet med at bruge sæbebobler i stedet for, eller også får de lov til at kaste ris på fest-stedet.

Men det med at jeres datter ikke er velkommen. Jeg ville blive så edderspændt rasende, at jeg ikke et SEKUND ville overveje at benytte mig af hverken kirke eller præst!! Hvad bilder han sig ind? Han kunne jo starte med at gå hjem og læse sin bibel - jeg er helt sikker på, han kan finde et sted, hvor der står, at man "skal lade de små børn komme til mig, det skal I ikke hindre dem, for Guds rige er deres". Mage til fjols skal man da lede længe efter!

Mja, det var så bare i al beskedenhed min mening...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

dette fortæller jeg så H2b og han bliver stik tosset, for hvor skal vi gøre af vores datter (som til den tid er 2.5 år) og detsuden skal hun være brudepige.. H2b siger han synes vi skal finde en ny kirke evt den han er døb og konfimeret i... evt med den præst/provst der han konfimeret og døbt mig...

så nu vil jeg høre hvad I ville gøre?

kram pia

Jeg er 100% enig med din gom og de øvrige her. Det hører ingen steder hjemme at forbyde børn i kirken og udover at vælge en anden kirke/præst ville jeg også indbringe ham for menighedsrådet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jesus sagde, lad de små børn komme til mig ... jeg ville finde en anden kirke med det samme - og evt. klage til sognerådet over at der ikke må komme børn i kirken.

Der er mange kirker man ikke må fotografere i til gengæld - stort set alle kirker må man ikke under kirkelige handlinger (dvs. selveste vielsen) - hvilket jeg i øvrigt synes er meget rimeligt. Mange steder må man dog før og efter (altså når bruden går op - når brudeparet går ud etc.)

Ja, jeg tror faktisk også, jeg ville klage. Det er fuldstændig langt ude!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var da en virkelig sur og uforstående præst.

Jeg synes Det lyser som en rigtig god idé med den kirke hvor din H2B er fra og så præsten fra din kirke. Det synes jeg er en super løsning. Selvom jeg selvfølgelig godt kan forstå at I gerne ville giftes samme sted som jeres datter (går jeg ud fra) er døbt..

Men det andet synes jeg er lige så godt.. Det skal være en god dag hvor man føler sig tilpas og føler at præsten kan sætte sig ind i ens hovede den dag.. og det kan ham der tilsyneladende overhovedet ikke.. Har aldrig hørt magen at man ikke må have sine egne børn med.. SIkker en omgang bullshit!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville straks vælge en anden kirke, det der er da under al kritik - børn må måske kun være i kirken, når de døbes?! Giver slet ingen mening at præsten har den holdning.

Det med fotograferingen er normalt, dog må man som regel gerne tage billeder inde i kirken til start og til slut. At kameraer skulle være helt forbudt derinde hører da ingen steder hjemme.

Vælg en ny kirke og en ny præst - det skulle da også gerne være en præst, I har det personligt godt med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert også finde en anden kirke... jeg kan slet ikke forstå det jeg læser.. han kan da ikke forbyde børn i kirken, ALLE er da velkommende i kirkerne i Danmark... jeg synes i skal klage over ham til kirkeministeriet eller hvordan man nu gør den slags også for at gøre dem opmærksomme på problemet..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er jeres barn døbt? For i så fald er hun jo med i folkekirken, og jeg kan ikke forestille mig, at man så må forbyde hende at komme...

Og det er da helt absurd! Sikke en møgpræst.

Jeg tror også, at jeg ville skifte kirke - jeg ville ikke bryde mig om at have en præst, som havde det synspunkt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den præst er da ikke rask oven i hovedet! Fotografering og riskastning er én ting, men jeg har ALDRIG hørt om, at der ikke må være børn i kirken :blink: OMG!!!! Skift straks kirke, og som andre også er inde på... Klag, klag, klag over ham!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi har nu besluttet at skifte kirke og præst:) og vi har snakket tingene igennem, og det viser sig at min svigermor kender menigrådsformanden :thumbsupsmileyanim: så hun vil kontakte os når hun kommer hjem fra ferie, for hun sagde at selvfølgelig skal børn ha lov at være i kirken også under den kirkeligehandling.. hun var meget sur over at vi havde fået sådan at vide både med hensyn til vores bryllup men også i søndags vi var til dåb..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej skønne tøser

Håber at I vil hjælpe mig...

sagen er den vi har bokket kirke :) vi var så til barnedåb i søndags i samme kirke hvor vi får besked på at vores datter på 20 måneder ikke må være i kirken under prædiken og den kirkelige handlig :( og at der ikke må fotograferes. og tænker ikke mere over det, før mandag hvor vi får en mail fra vores præst om vores aftale med ham. hvor jeg så spørge ham om det med børn og fotografering i kirken... hvor til han svare at der IKKE med på nogen måde fotograferes i kirken og at han ikke ikke ha børn i kirken under den kirkelige handlig :pokey: og at der ikke må kastes ris eller fuglefrø på kirkens grund :angry:

dette fortæller jeg så H2b og han bliver stik tosset, for hvor skal vi gøre af vores datter (som til den tid er 2.5 år) og detsuden skal hun være brudepige.. H2b siger han synes vi skal finde en ny kirke evt den han er døb og konfimeret i... evt med den præst/provst der han konfimeret og døbt mig...

så nu vil jeg høre hvad I ville gøre?

kram pia

Nå i har så lang tid til brylluppet så ville jeg finde en anden kirke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

vi har nu besluttet at skifte kirke og præst:) og vi har snakket tingene igennem, og det viser sig at min svigermor kender menigrådsformanden :thumbsupsmileyanim: så hun vil kontakte os når hun kommer hjem fra ferie, for hun sagde at selvfølgelig skal børn ha lov at være i kirken også under den kirkeligehandling.. hun var meget sur over at vi havde fået sådan at vide både med hensyn til vores bryllup men også i søndags vi var til dåb..

Det er den helt rigtige beslutning I har taget. :respekt: og hvor er det godt, at menigrådsformanden er blevet informeret og vil tage affære

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, jeg vil også rigtig gerne vide hvilken kirke og hvilken præst det er.. Især fordi jeg også er fra f

Fredericia, så nu bliver jeg da helt nervøs.. :o

Redigeret af Kimse&Pixie
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Taulov kirke...

nu har vi heldigvis valgt at flytte vores bryllup til gauerslund kirke :) er så lettet og glad for præsten der har dåbt og konfimeret mig og døbt min datter har sagt ja til at komme ned og vie os :cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor dejligt at i kan nå at skifte kirke og få en præst du er glad for.. :)

Vi skal vies i Trinitatis - foreløbigt har vi kun booket datoen i kirken, vi har ikke snakket med dem om noget af det praktiske endnu..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer