NulleVB

Bo & Pernille - 21.1.12 - Bryllupsberetning :)

478 indlæg i dette emne

200kr!!!!! :o

Det synes jeg er meget at give for noget på Ebay... Hehe..

Men ja - pris og kvalitet hænger sommetider lidt sammen.. :) Fandt den her:

$(KGrHqZ,!ioE4rqM6QsGBO(EGBdWv!~~60_12.JPG

Synes den SER fin ud (man kan jo blive snydt) men den er lidt "finere" end den du har købt - knap så "tung" (Eller hvad faen man nu skal kalde det :) ) og så ser den ud til at have en lidt anden "farve"...

Den koster 18 dollars = ca. 100 kr - og du kan finde den her...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes den SER fin ud (man kan jo blive snydt) men den er lidt "finere" end den du har købt - knap så "tung" (Eller hvad faen man nu skal kalde det :) ) og så ser den ud til at have en lidt anden "farve"...

Det ER også det dyreste jeg har købt på ebay, og har fået strenge ordre på jeg ikke må købe mere..... men bare en lille bitte ting vil han nok ikke lægge mærke til :D er lige på mobilen, og er på vej ud for at serverer, så kigger lige på. det i morgen

0

Del dette indlæg

Det ER også det dyreste jeg har købt på ebay, og har fået strenge ordre på jeg ikke må købe mere..... men bare en lille bitte ting vil han nok ikke lægge mærke til :D er lige på mobilen, og er på vej ud for at serverer, så kigger lige på. det i morgen

Nu kom jeg til at købe den 00000858.gif

0

Del dette indlæg

Menu

Så er vi nået til maden loveshower.gif

Forretter

• Hønsekødssuppe m.boller.
  • Aspargessuppe
  • Svampesuppe.
  • Skaldyrscremesuppe m.cognac.
  • Fransk Løgsuppe m.ostecrouton.
  • Italiensk minestrone.
  • Karrycremesuppe m. kylling.
  • Skaldyrssalat m. sauce Verte.
  • Tunmousse på salater.
  • Gravad Laks m. mild sennepsdressing.
  • Røget Laks m.flødespinat.
  • Indbagt Laks m. purløgscreme.
  • Kold Lakseanretning.

Stegeretter

• Kalvesteg m. årstidens friske grøntsager, skysauce og hvide kartofler.
  • Rosastegt kalvefilet m. årstidens grønt, svampesauce og Pommes "Cicilienne".
  • Gammeldags stegt oksesteg m. glacerede perleløg, gulerødder, bønner, sødt og hvide kartofler.
  • Oksekød i flødepeberrodssauce, surt, sødt og hvide kartofler.
  • Oksetyndstegsfilet m.krølfedt, salat, sauce Bordelaise og bagt kartoffel.

Desserter

• Sognegårdens hjemmelavede is.
  • Islagkage.
  • Pære "Belle Helene" (m. is og varm chokoladesauce).
  • ½ Frisk ananas fyldt m frisk frugtsalat, serveret m. råcreme.
  • Kage- desserttallerken m.eksotisk frugt og sorbet (frugtis).
  • Nøddekurv m. 4 forskellige slags is.
  • Chokolade mousse m. frisk frugt.
  • Pandekager m softice.
Natmad
Hotdogs (da det var vores første middag, og jeg friede over en hotdog)

Ellers så skal vi gå i den anden retning og vælge buffet:
Buffet:

• Ferskrøget laks m. grønne slikasparges
  • Gravad laks m. mild sennepsdressing
  • Rosastegt oksefilet m. ovnbagt kartoffel
  • Krydret lammekølle m. pommes Cicilienne
  • Sennepsglaceret herregårdsskinke m. kartoffelsalat
  • Hertil stort salatbuffet m. forskellige dressinger
  • Ostevogn m. forskellige Franske & Danske oste m. eksotisk frugt og grønt
  • Forskellige frugttærter m. rørt creme fraìche

Og her få frugttærterne byttet ud med is (manden er en sucker for is)

Hvordan ville jeres menu se ud?

Redigeret af NulleVB
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså..

Der er jo masser af lækre lækre ting at vælge imellem.. Så kan godt forstå det er lidt svært! :) Vi har selv valgt en serveret forret, buffet til hovedret og serveret dessert - og fordi det er i januar (weekenden efter jer) så har vi valgt en god varm karrysuppe med kylling til natmad! :loveshower:

Ud fra det du har lagt ud ville "min" menu se sådan her ud:

Forret:

Svampesuppe

Hovedret:

Oksetyndstegsfilet m.krølfedt, salat, sauce Bordelaise og bagt kartoffel

Dessert:

Pære Belle Helene

Jeg ved ikke om det er en fejl - eller der bare ikke er nogen kartoffel/pasta retter til buffeten? :) Fordi hvis ikke der er det, og forretterne var de to første retter, så ville jeg nok vælge fadservering istedet.. :)

Men det kommer jo helt og holdent an på hvad man selv synes.. Vi har 100% valgt ud fra hvad vi kunne lide, tager INGEN hensyn til gæsterne.. Haha... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg er klart til buffet'er, så får folk rejst sig lidt også, og hygget ved buffet bordet. Plus den der menu - mummenums :thumbsupsmileyanim:

Hmm jeg tror jeg ville vælge at få tallerken anrettet forret også buffet derefter.. :)

Er selv på ideen om at holde et vinter bryllup og jeg vil have kartoffel-porre suppe til forret hehe.. Syntes bare suppe gør sig rigtig godt til en vinter menu :D

Altså..

Der er jo masser af lækre lækre ting at vælge imellem.. Så kan godt forstå det er lidt svært! :) Vi har selv valgt en serveret forret, buffet til hovedret og serveret dessert - og fordi det er i januar (weekenden efter jer) så har vi valgt en god varm karrysuppe med kylling til natmad! :loveshower:

Ud fra det du har lagt ud ville "min" menu se sådan her ud:

Forret:

Svampesuppe

Hovedret:

Oksetyndstegsfilet m.krølfedt, salat, sauce Bordelaise og bagt kartoffel

Dessert:

Pære Belle Helene

Også den hovedret og dessert jeg hælder til (mest fordi jeg ELSKER chokoladesovs loveshower.gif), men det mener H2b ikke vi skal have...

Jeg ved ikke om det er en fejl - eller der bare ikke er nogen kartoffel/pasta retter til buffeten? :)

Sådan som jeg læser og forstår buffeten er der forskellige kartofler til hver ret, de står efter kødet..

Fordi hvis ikke der er det, og forretterne var de to første retter, så ville jeg nok vælge fadservering istedet.. :)

Men det kommer jo helt og holdent an på hvad man selv synes.. Vi har 100% valgt ud fra hvad vi kunne lide, tager INGEN hensyn til gæsterne.. Haha... :thumbsupsmileyanim:

Tusinde tak for jeres besyv ilovebryllupsklar.gif Vi hælder faktisk mere og mere til buffetten selv, mest fordi der er nogen for enhver smag. Vi overvejer at skifte fisken ud med en sup til forret, igen fordi det er et vinterbryllup, så synes jeg godt det kan bærer lidt "tungere" mad :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg trukket min eksamenscase i dag, Marie, 74 år og lider af depression.... What to do with her...

Skal til eksamen på mandag, så har en lille uges forberedelse..

Har næsten fået svar fra alle, mangler 10-12 svar og indtilvidere kommer alle cheerleader3.gif

0

Del dette indlæg

Øv hvor synes jeg det er forvirrende det nye BK :( Skal ihvertfald lige vende mig til det, og det er slet ikke godt på mobilen mere :(

Jeg har overstået min første eksamen med et 10 tal, og har netop i dag sat igang med projektskrivningen :) 15 dage til jeg er færdig :D

Oooooog så fortsætter min jagt på det perfekte par sko :P Har indkøbt mit 3. par igår :D

Nå off til zumba med mig :)

God dag til jer alle :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med eksamen, og det fine 10 tal, held og lykke med opgaven, den skal du nok klare.

Tusinde tak :) Lige nu går det egentlig meget godt med skrivningen, men det er mere den mundtlige del jer er bekymret for :)

0

Del dette indlæg

Det er vidst lidt tid siden, jeg har været forbi her.

Tillykke med 10-tallet :denmarkflag: Det er da super flot!

Nu må du snart være færdiguddannet? :thumbsupsmileyanim:

Kan godt følge dig i det med at mangle meget, men alligevel ikke vide, what to do... (selvom jeg lige har nogle flere måneder at gør med)

Redigeret af louisevibe
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Opdatering:

Først: MILEPÆL!!!!!!!!!!

3 mdr

:a1221:

1. Eksamensprojekt DONE!!!

:bunny_4: Skal forsvarer det mundtligt på torsdag, så holder mig en velfortjent friaften i dag = bryllupsklar, hvilken jeg har forsømt MEGET på det seneste :blush:

2. 3 Måneder til bryllup, hvilket vil sige, jeg kan komme igang med alt det administrative, få søgt navneændring, prøvelsesattest osv.

3. Det evige eventyr om mine sko fortsætter men NU!! har jeg fundet skoene - tror jeg

:lol: De her har en super højde, og er tilpas elegante og diskrete, så de er perfekte. (Nu skal jeg bare lade være med at kigge efter flere sko :fløjt:)post-53317-0-14259000-1319220992.jpg

4. Prototype på bordkort incl. kysseklokke.

post-53317-0-08328200-1319221125.jpg Rettelse hertil: Bredere navnekort og en pænere håndskrift :blush:

5. Vi har købt en lille sjov ting til bestman, fædre, toastmaster.

post-53317-0-36756900-1319221631.jpgpost-53317-0-26968500-1319221461.jpgpost-53317-0-48213300-1319221433.jpgpost-53317-0-91700200-1319221608.jpgpost-53317-0-96980500-1319221596.jpgpost-53317-0-70756700-1319221498.jpg

6. 57 ud af 66 gæster har svaret

:balloon: alle komme indtil videre

Mangler:

- Tidsplan

- Ønskeseddel

- En lille ting til mine brudepiger

- Noget lånt, er på jagt efter et sølvarmbånd

- Bestilt tid til: kjoleprøvning og retning (først i januar), møde med fotografen, kokken, feststedet, kirken

- Vi har en aftale d 6 november, med en der vil lære os at danse brudevals

:griner:- stakkels ham, han burde ha risikostillæg

- En lighter med en indgravering til vores fyrmester

- Bestille tid til frisør, skal klippes og ha lyse striber i

- Bestille tid til foddame

- Have indgraveret ringene

- Undertøj, selvsiddende bh og trusser, evt. strømpebukser

- Bolero - er mor igang med at strikke

- Bryllupskage, prøvesmage, bestemme, bestille. Ved hvem der skal levere den

- Bordkort

Kan godt se jeg har slappet en del af på det seneste, men nu er jeg også snart færdiguddannet, kun en sølle uge tilbage

:7himmel:

0

Del dette indlæg

Ej, hvor er jeg vild med machetknapperne - hvor har du købt dem?

Dejligt at alle gæster indtil videre kommer - det er da flot!

Og ja, det mangler da lidt endnu - men mange af tingene er da hyggelige. Elsker at være til frisør, og kjoleprøvning/tilretning er da også hyggeligt. Og foddame - lyder skøøøønt!

Ønskeseddel... ihh det kan være svært! Men I kan jo være heldigt at få en masse ting, der er købt under udsalg :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Ej, hvor er jeg vild med machetknapperne - hvor har du købt dem?

Dejligt at alle gæster indtil videre kommer - det er da flot!

Og ja, det mangler da lidt endnu - men mange af tingene er da hyggelige. Elsker at være til frisør, og kjoleprøvning/tilretning er da også hyggeligt. Og foddame - lyder skøøøønt!

Ønskeseddel... ihh det kan være svært! Men I kan jo være heldigt at få en masse ting, der er købt under udsalg :thumbsupsmileyanim:

De er købt her: https://cushionsandveils.co.uk Vi har også købt vores topfigur på den side

post-53317-0-19619900-1319222950.jpg

Mener vi kom af med 300 og nået, for alle manchetknapperne, topfigur og fragt. De er indtil videre også faldet i god jord, min far er SÅ stolt og viser hans nye bling til alle der er på besøg :loveflag:

Og er også imponeret over så mange indtil videre kommer, der er 5 jeg er i tvivl om, men resten er jeg sikker på kommer :)

Ja, det var faktisk lidt meget jeg mangler, kan jeg se når det bliver listet op :blink: men meget af det, er også nemt klaret, jeg skal bare lige have lidt tid i overskud igen.. Jeg blir klippet i freestyle,der har de massagestol ved håndvasken, så det er massage samtidig med hårvask - me like :biggrin:

Ja, men lige pt er det mest penge vi ønsker os, vil gerne ha globen (lampe), men den kan købes billigere i england. Jeg ville gerne ha samlet på megamusel, men samler på et andet spisestel nu, og der har jeg næsten til 12 personer, så orker ikke at gå igang med at samle på nyt.

0

Del dette indlæg

Tak for linket :ilovebryllupsklar:

Selvom listen er lang, er jeg sikker på, at du nok skal få det hele klaret!

Uhh massagestol ved frisøren. Jeg tager stadig hjem til Thy til min frisør jeg har haft siden jeg var 3 år :)

Vi ønsker os også dyre ting. Vi har så gjort sådan, at vores gavekoordinator samler penge ind til dem/gæsterne kan købe andele i dem. Det håber vi kan fungere, så vi også samtidig får nogle ting den dag.

Derudover har vi valgt at ønske os Royal Copenhagen - bare alm. riflet, da min far dels har mega mussel og ikke vil efterligne, og dels at det er for dyrt synes vi. Men har overvejet at kagetallerkenerne skal være en af de malede, ved bare ikke hvilken.

Redigeret af louisevibe
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for linket :ilovebryllupsklar:

Selvom listen er lang, er jeg sikker på, at du nok skal få det hele klaret!

Uhh massagestol ved frisøren. Jeg tager stadig hjem til Thy til min frisør jeg har haft siden jeg var 3 år :)

Vi ønsker os også dyre ting. Vi har så gjort sådan, at vores gavekoordinator samler penge ind til dem/gæsterne kan købe andele i dem. Det håber vi kan fungere, så vi også samtidig får nogle ting den dag.

Derudover har vi valgt at ønske os Royal Copenhagen - bare alm. riflet, da min far dels har mega mussel og ikke vil efterligne, og dels at det er for dyrt synes vi. Men har overvejet at kagetallerkenerne skal være en af de malede, ved bare ikke hvilken.

Ja, skal bare ha taget hul og få noget af det krydset af, men er færdig uddannet torsdag, så kan jeg derefter gi den fuld gas med planlægningen, kan ikke rumme begge dele kan jeg mærke :unsure:

Hvis du får lyst til at prøve en frisør i viborg, kan Louise hos freestyle varmt anbefales,bliver KUN klippet af hende :)

Vi snakker lidt om, at kun ønske os penge, så vi evt kan få til udbetalingen på et hus (alt efter hvad vi får self), men det er bare en ide vi leger med :)

Jeg håber jeg får lov at arve et spise stel fra min farfar, han har blå blomst, det er så fint synes jeg, h2b er ligeglad, det er en tallerken :shooter:

0

Del dette indlæg

Ved ikke om jeg tør - bliver også altid klippet af den samme frisør. Men hun lever jo ikke evigt, og på et tidspunkt bliver det også for besværligt at køre hjem til Thy hele tiden.

Åhh ja, vi vil også gerne have til udbetalingen på et hus - synes bare ikke, at det er noget vi vil have i gave. Kan godt lide tanken om, at få nogle ting, jeg kan huske tilbage på, at jeg fik at x og y. Så må huset vente det år indtil vi selv har sparret sammen til det. For her er der i hvert fald ikke råd til både bryllup og hus.

Kunne være lækkert at arve :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Ved ikke om jeg tør - bliver også altid klippet af den samme frisør. Men hun lever jo ikke evigt, og på et tidspunkt bliver det også for besværligt at køre hjem til Thy hele tiden.

Åhh ja, vi vil også gerne have til udbetalingen på et hus - synes bare ikke, at det er noget vi vil have i gave. Kan godt lide tanken om, at få nogle ting, jeg kan huske tilbage på, at jeg fik at x og y. Så må huset vente det år indtil vi selv har sparret sammen til det. For her er der i hvert fald ikke råd til både bryllup og hus.

Kunne være lækkert at arve :thumbsupsmileyanim:

Det er jeg også helt sikkert til, vi har derfor ønsket os vandbæren i Royal copenhagen. Så har vi den som minde. Jeg fik tvillingen af mine forældre da jeg blev student, for at kunne mindes det :) Men ellers er vi helt blanke på ønskeseddel fronten :)

0

Del dette indlæg

KÆMPE TILLYKKE MED DIN NYE TITEL

Kæft hvor er det flot!! SUPER godt gået :balloon:

Hvor skal du hen og arbejde så?

:) Og er det dét du brænder for?

Hold da op hvor er der sket meget i din planlægning! :o Im impressed.. Det er hvad der sker når man går i ego mode i et stykke tid og kun har øjne for ens egen lille planlægning! :blush::ilovebryllupsklar:

Super fine gaver i har købt til "alle de vigtige mænd"

:heart: Har lige hapset linket, der skal jeg vist liiiige ind og se..

Og søde sko.. De er meget enkle og elegante synes jeg.. Det er jo heller ikke alt der behøver være bling bling og perler og glitter.. Hehe..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer