Sign in to follow this  
Followers 0
M&R

Toastmaster - hvem og hvorfor?

18 posts in this topic

Søde brides and grooms to be.

Hvem valgte i som jeres toastmaster - og hvorfor?

Og hvornår spurgte i dem?

0

Annonce ♥

Vi har valgt min yngste brors kone, da hun er meget udadvendt og ikke bange for at snakke med fremmede, hvilket jo er en god ting, når hun skal snakke med bl.a. h2b's familie. Og så blev hun selv gift sidste sommer, så hun har styr på hvordan tingene forløber :thumbsupsmileyanim:

Vi spurgte hende faktisk i det postkort vi sendte fra Paris, et par dage efter h2b friede. Hun skulle godt nok lige tænke over det, fordi der ligger rigtig meget arbejde i det, men heldigvis sagde hun ja :biggrin:

0

Vi har valgt min søster, hun er skolelære og er derfor van til at tale foran mennesker og holde styr på de løse ender.

Jeg spurgte hende i går, altså ca 7 mdr inden brylluppet, og hun har sagt ja :cheerleader3:

0

Vi skal have en af mine gode kollegaer og ven som Toasmaster. Vi tænkte vores gæster igennem, hvem der vil kunne lide at stille sig op og tale for alle. Hvem der vil være god til at holde tiden og rækkefølgen. Han er rigtig meget inde i traditioner og regler for taler mv til brylluper og har også tidligere være toastmaster til brylluper.

Han sagde heldivis ja, da vi spurgte for ca 1 mdr siden - altså 8-9 måneder før. Det bliver skrevet i invitationen, at det er ham, der er toastmaster, så de kan henvende sig til ham. Det samme gældr gavekoordinator.

0

Annonce ♥

Det må ihvertfald klart anbefales at have en toastmaster men vedkommende behøver nødvendigvis ikke at være udadvendt og god til at tale til forsamlinger.

En god toastmaster kan også være en person "der agerer i det skjulte".Det vigtigste er at vedkommende er god til at koordinere i forhold til gæster og persanale og kan overskue tidsforløbet. Det er undtagelsen men det hænder at man er ude for toastmastere som er lidt for glade for at høre sig selv.

0

Vi havde en god kammerat som toastmaster. Han tilbød selv sine tjenester, så det var egentlig bare at sige ja tak. Det var vidst en måneds tid før brylluppet.

Vi præsenterede ham for gæsterne, da vi sagde velkommen - så havde folk et stykke tid til at henvende sig førend vi gik til bords.

Han valgte at gøre det, som Diskobil også skriver, fra det skjulte. Det foregik ved, at han diskret kom forbi og prikkede en på skulderen når det var ens tur (typisk i de små pauser i maden). Så kunne man rejse sig op kort efter når der igen var faldet ro over forsamlingen. Jeg synes egentlig at det var en meget elegant måde at gøre det på. Det virkede meget naturligt, men samtidig var talerne/indslagene fint fordelt over hele middagen. :thumbsupsmileyanim:

0

Vi spurgte H2Bs storebror.. Han kender os, kender vores familier ganske fint, har et godt humør, har overblik og overskud, er omhyggelig og engageret - og vant til store forsamlinger og menneske kontakt igennem hans arbejde som selvstændig! :)

Vi spurgte ham for små 14 dage siden, og der er ca. 4 mdr til brylluppet.. Hans navn, tlf nummer og mail adresse er kommet i indbydelserne - med en besked om at han skal kontaktes hvis folk har indslag eller lignende.. :)

0

Det er min kærestes bror som skal være toastmaster til vores bryllup.

0

Annonce ♥

Vi har spurgt en af H2Bs nære venner, som er skolelærer - VI har jo styr på tingene, hehe :-) han er blevet spurgt 10 mdr før og fik selvfølgelig betænkningstid, men sagde heldigvis ja med det samme :-)

Vi ser det som en nødvendighed, da vi begge er skilsmissebørn og tvivler på at vores familier ville kunne samarbejde ift taler/sange, så det er nemmest at have en udefra til at holde styr på det :-)

0

Vi har valgt H2B's ældste bror fordi han virker som en der vil passe den post til punkt og prikke. Da vi snakkede om toastmaster for 3 måneder siden, var det med det samme ham vi begge tænkte på. Han har bare et godt overblik! :D

Vi spurgte for ca. 2½ måned siden, og han var meget beæret og takkede ja med det samme :cheerleader3:

0

Vi vælger nok H2B forlover. De har været venner siden officersskole, og han har været min næstkommanderende i min tidligere enhed. Han er sjov, nem at tale med og betyder meget for H2B :blush:

0

vi har valgt en af mine bedste venner som har været overtjener nogle år og han er morsom og uadvendt og har styr på tingene... det var vigtigt for mig at det var en som jeg er tryg ved og stoler på, så derfor blev han valgt... og han ville heldigvis gerne... vi spurge ham 14 dage efter vi blev enige om at vi skulle giftes...

0

Annonce ♥

hos os bliver det min fætter... et meget naturligt valg for os (det stod mellem enten en af vores bedste venner og så min fætter) men det blev min fætter fordi han kender vores familie noget dybere end vores kammerat og min fætter er bare super god til sådan noget med at holde taler og elsker at være sjov i rampelyset dog uden det kommer til at handle om ham :loveshower: og så fordi min kære H2B ikke har så meget kontakt med sin familie så han ville rigtig gerne have ham vores kammerat som forlover :thumbsupsmileyanim::loveshower:

0

Vi valgte min storebror - det var faktisk h2b som foreslog det. Vi valgte ham fordi han ikke er bange for at tale til store selskaber, han bliver ikke vildt nervøs, han er god til at bidrage med humor og sidst men ikke mindst valgte vi ham, fordi vi gerne ville have ham inddraget i vores store dag. :loveshower:

0

Vi valgte min ældste veninde. Hun er meget udadvendt, er vant til at stå foran en masse mennesker i kraft af sit arbejde som selvstændig, og ikke mindst, har hun selv holdt bryllup for et års tid siden. Hun er helt perfekt til opgaven :thumbsupsmileyanim: Jeg spurgte hende ca. 10 måneder før brylluppet. Men mest fordi jeg ikke kunne vente med at spørge hende - vidste hun ville blive stolt og glad, og var næsten 100% sikker på at hun ville sige ja :biggrin:

0

Vi har valgt H2B's storebror og han blev spurgt med det samme...

Han er valgt fordi han er lærer og derfor vant til at tale til forsamlinger plus han er rimeligt organiseret :)

0

Annonce ♥

Jeg valgte min veninde som er tjener. Hun var helt fantastisk og kendte jo til det hele. SÅ alt gik som smurt hele vejen igennem festen.

0

og forresten så spurgte jeg, inden at vi sendte invitationer ud, så vi kunne skrive hendes navn i indbydelsen med telefonnummer så folk kunne kontakte hende.

0