Guest SigneFlor

Jeg er sku i tvivl om desserten....

24 posts in this topic

Vi havde planlagt at skulle have jordbærkage til dessert, men da vi også skal have kage (bryllupskage) til kaffen virker det voldsomt.

Jeg ønsker forslag til lette friske desserter, f.eks med frugt, men alligevel ''fine'' nok til bryllup..... :tunge:

Synes jeg googler og googler, men af en eller anden mærkelig grund er I herinde MEGET bedre til det :fløjt:

0

Annonce ♥

Hvad med nøddekurv (evt chokoladekurv) med frisk frugt og vaniliecreme eller råcreme??? Evt. med en klat sorbet eller vanilieis ved siden

0

Mette Blomsterbergs ananascapparcio er fantastisk.

Jeg holdt fødselsdag i går og havde lavet (for 2. gang) hendes dessert bestående af papirtynde ananasskiver marineret i sukker/vanilielage anrettet med en klat softice i midten og små chilistrimler rund som pynt.

Chilliens stærke smag, isens sødme og ananasens friskhed giver en SUPER spændende fornemmelse i munden og det smager fantastisk.

Måske kan du finde hendes opskrift på nettet fra det søde liv, og ellers er den i hendes bog ''søde sager''. :biggrin::metteholm

0

Det lyder godt nok lækkert! mega god ide!

0

Annonce ♥

Hvad med en panna cotta med blåbær eller skovbær i.?

Den søde vanilje creme giver et rigtig god sammenspil med de syrlige bær. Der kunne evt. laves en coulis til at hælde over. :)

Jeg lavede det til nytår og det var et hit!

167605_10150100136741649_705956648_6280623_1305976_n.jpg

1

hvorfor ikke bare vælge at få bryllupskagen til dessert? det gjorde vi og det var rigtig godt! Til kaffen bagefter blev der så serveret lidt lækkert chokolade :)

0

Til vores bryllup skal vi ha bryllupskage som desseret , men masse af frisk frugt :thumbsupsmileyanim:

på det tidspunkt er folk jo sikkert heller ikke så sulten :cheerleader3:

Edited by Andrup pigen :))
0

Blander mig også :-) elsker desserter!

Blomsterberg's var en super idé!

Hvad med en islagkage - altså af den mere spændende slags... ismageriet laver de skønneste islagkager (nu fik jeg ikke set hvor du er fra :-))

Rababer og lakrids er skøn blandning. Evt. vanilje is med rabarber kompot (eller grillet rabarber )og så et godt drys rålakrids.

Til en panna cotta kan du evt. bruge en stikkelsbær kompot.

Karameliseret annanas med kokos is er også skønt og friskt

Får lyst til is...

Eller den her skønne kolde jordbærsuppe http://www.madogbolig.dk/Opskrifter/Desserter-og-bagvaerk/jordbaersuppe.aspx

Bare du ikke hopper på den tunge lækre chokoladekage - det er simpelthen for meget når der også er bryllupskage.

Har du besluttet dig for hvad der skal i bryllupskagen?

0

Annonce ♥

Det lyder sku lækkert alt sammen (o:

Der skal tobleronemousse og hindbærmousse i bryllupskagen ved jeg (o;

Jeg tænker noget med jordbær ? Da det jo lige er årstiden for det, måske en moderne ''jordbær med vaniljecreme'', forslag ?? (o:

Nej vi skal bestemt ikke have noget tungt kage, det skal bare være noget frisk og let.

0

Vi inviterer 75 mennesker, og vi skal selv lave desserten, så det skal også være nemt :wink:

0

Hvis I selv skal stå for det så ville jordbærsuppen klart være mit favorit. Den kan laves inden og skal en lille kugle vanilje is i så er det jo også lige til at klare :-)

Rødgrød er også bare super lækkert når den er hjemmelavet.

Måske lige rette lidt i opskriften men som inspiration og igen noget der kan laves på forhånd: http://veg-veg.no/mat/dessert_bakst/enkel_b%C3%A6rparfait

ser bare lækkert ud i små glas.

Jeg fandt en gang en opskrift på en myntepesto som man kunne bruge til is og friske jordbær. Det var en rimelig nem løsning.

Må simpelthen spise dessert nu!

0

Jeg så lige lidt af et afsnit af "Masterchef Australia" i går, hvor det blev vist hvordan man lavede maden. De lavede en desert der hedder: White chocolate cannelloni with strawberry soup. Jeg så kun resultatet, der så vildt lækkert ud, så jeg har ingen anelse om hvor let eller svær den er at lave. Og nu ved jeg ikke om I selv skal lave maden eller har en kok til at gøre det - det kunne jo også spille en rolle.

Jeg har fundet opskriften og linker den til dig her, så kan du selv bedømme om det var noget. :)

http://tvnz.co.nz/masterchef-australia/ep-29-white-chocolate-cannelloni-3753900

0

Annonce ♥

Jeg arbejdede på et tidspunkt i en bager, der lavede vi frugt stænger meget ala jordbærtærter bare som stænger.

I grove træk: en mørdejsbund og så kransekagemasse i kanterne. Pyntes med kagecreme og så en masse flotte bær.

Bundene kan komme på frys med kransekagemassen på, lad dem tø og så bage dem når de skal bruges.

Et andet forslag:

Nogen synes kransekage er tungt (personligt synes jeg ikke det er så slemt) med det kan gøres lækkert. Lave eventuelt i små ringe og fyldes med bær.

0

Jeg stemmer for et par kæmpemæssige frugttærter! :)

Fruit%20Tart.jpg

Eller en hel masse små frugttærter:

MiniFruitTart-MiniFallenCho.jpg

Edited by Shedevil
0

Fruit%20Tart.jpg

Har du en opskrift på disse tærter, da de ser mega lækre ud, og jeg mangler noget inspiration til vores bryllupsdessert... Vi skal godt nok have bryllupskage som dessert, men synes på et eller andet plan, at det bliver lidt for tamt kun med bryllupskagen... Eller hvad tænker I?

0

Kan se mange anbefaler jordær suppe, men en iskold rabarber suppe evt med lidt isflager i smager fantastisk og en kugle vanilie is i er også skønt..

Den er anderledes og mange har sikkert ikke set den før...

0

Annonce ♥

Hvad med hjemmelavet is, frugt sauce af forskellige bær og en lækker dessert chokolade kage.

Eller jordbær dyppet i chokolade, is, kage evt panne cotta ( tror jeg nok de hedder ) i små glas på et tá selv bord?

0

Jeg tænker friske jordbær med fløde/mælk, evt. sukker, til dem, der plejer at putte det på. Eller friske jordbær med en lækkerbisken is.

0

Nævner lige det vi skal have.. Kunne være du fik lidt inspiration :wink:

Til dessert skal vi have:

Bryllypskagen,

Soft ice, med en masse forskellige krymmel/saucer

Cheesecake

Slik buffet

En masse lækker frugt, som er skåret i stykker.

Måske også tiramisu :loveshower:

Åh den kærlig til dessert.

0

Signe blev gift sidste år :lol: Men derfor kan det jo være god inspiration til andre. :lol:

0

Annonce ♥

Vi skal bare have en meget let dessert, da Bryllupskagen bliver lidt tung i det.

Så vi besluttede os for mini flødeboller fra Summerbird http://www.summerbird.dk/923/festen hvis vi stadig kan få dem til August.

De skal serveres med masser af frisk frugt og måske en klat is

0

Signe blev gift sidste år :lol: Men derfor kan det jo være god inspiration til andre. :lol:

Der kan man bare se :tunge:

0

Vi har valgt at 3 ret er en lille fin oste anretning med figner , nødder i honning og pæreglace , det afslutter middagen og så spiser vi bryllupskagen til kaffen

0

Fruit%20Tart.jpg

Har du en opskrift på disse tærter, da de ser mega lækre ud, og jeg mangler noget inspiration til vores bryllupsdessert... Vi skal godt nok have bryllupskage som dessert, men synes på et eller andet plan, at det bliver lidt for tamt kun med bryllupskagen... Eller hvad tænker I?

Jeg har tænkt det samme som dig, og er nået frem til at vi skal have dessertbuffet bestående af:

Bryllupskage

Friske frugter som kan dyppes i chokolade

Brownies med vanilleis og hindbær"sovs"

Marengslagkager

Cheesecake

7 slags småkager

Jeg tror vi får alt for meget til dessert - men jeg ELSKER dessert (hvilket man desværre også kan se, hehe) :)

0