DitteSchouNielsen

Den eneste ene <3 Troels & Ditte Sneak peak fra photoshot :)

1,747 indlæg i dette emne

Efter at have snust rundt har inde i et par måneder vil jeg også have gang i min egen planlægningstråd, men skal jeg dog starte....

... Jo jeg kunne starte med at fortælle lidt om mig selv og min H2B

Jeg hedder Ditte, er 25 år og kommer fra Randers. Jeg er uddannet kontorassistent og arbejder lige nu hos Atea i Århus, som kontraktkoordinator.

H2B hedder Troels, er også 25 år og kommer fra Hobro. Troels er desværre arbejdsløs for øjeblikket efter han blev færdiguddannet multimediedesigner sidste år. Han er dog hos Arden Hallerne i job med løntilskud/aktivering, hvor han tager sig af deres hjemmeside og andre design/grafiske opgave, samt andre ad hoc opgaver.

Det hele startede for lidt over 7 år siden. Jeg gik på handelsskole og Troels på gymnasiet lige overfor :)

Vi var 3 tøser der gik meget sammen (Cat, Sofie og mig) og de var 3 gutter der gik meget sammen (Simon, Jesper og Troels)

Cat besluttede sig en dag for at lege Kirsten Giftekniv 17.gif

Hun vil fixe Sofie og Troels sammen og Jesper og mig sammen. Sådan skulle det dog ikke gå. Efter en filmhygge aften hjemme ved Troels, spurgte Troels Cat om han måtte få mit telefonnr. Vi begyndte at snakket meget sammen og var hjemme ved hinanden, og inden ret længe blev vi kærester :heart:

På knæ :loveshower:

Så for lidt over 1½ år siden en fredag jeg kom hjem fra arbejde, tog Troels mig med ud på en lille kørertur til Bramslev Bakker, hvor der er rigtig smukt med udsigt ud over fjorden.

Solen skinnede og han tog mig med ned af en afsides sti med udsigt over fjorden, da han vender sig mod mig, går på knæ med en lille æske i hånden og "Vil du gifte dig med mig" lød det :a1221:

... Det ville jeg selvfølgelig.

Og jeg er sikker på at der var flag på busserne, fordi vi blev forlovet (.. og ikke fordi det var dronningens fødselsdag :fløjt: )

Vi gik en lille lille tur i Bramslev Bakker, hvorefter den gode nyhed selvfølgelig skulle fortælles til de nærmeste.

Så kørte vi hjem, hvor Troels forkælede mig med god mad.

Nu er datoen så sat til d. 14/7-2012, så nu kan planlægningen for alvor gå igang... :thumbsupsmileyanim:

Rød = Ikke på plads, Orange = Påbegyndt, Grøn = På plads

Borgerlig vielse - Rebild Bakker - Hvid løber - Aflyst! :(

Feststed - Bælum Skovpavilion

DIY invitationer

DIY bordkort

DIY "Thank you" banner til takkekort

DIY skilte - gavebord - gæstebog - menu - fotoscene

DIY drinkskort

Musik - Hjemmelavet playlister

Menu - Henrik's Køkken

Bryllupskage - 1 prøvekage - 2 prøvekage - 3 prøvekage - Bryllupskage 30/3-2012 - 4 prøvekage - bryllupskage kursus - tegning af bryllupskagen til d. 14/7

Topkagefigur - hoptimister

Bruden - kjole - drømme - kjoleprøvning 6/1 - kjoleprøvning 10/1 - kjoleprøvning 16/1 - KJOLEN

Bruden - sko - men hvilke? - farvede sko? - Skoene ikke alligevel - flere sko - Skoene

Bruden - hårdims - Perlehårbånd til d. 30/3-2012 - på besøg hos Miss Lena - mit headpiece Hermione

Bruden - strømpebånd - mit strømpebånd

Bruden - smykker

Bruden - undertøj - Mit lækre undertøj

Bruden - hår (min søster)/make up (min søster)/negle (min kære mor) - Hårinspiration - mere inspiration og leg - prøveopsætning - prøve make up

Bruden - something blue - Mine sko

Bruden - something old - Halskæde og medaljon

Bruden - something borrowed - Halskæde og medaljon

Gommen - tøj - Jakkesæt, skjorte og slips

Gommen - sko - Skoene

Brudebuket/knaphulsbuket - inspiration

Bordpynt - inspiration - lys og servietter købt - usynlige flydelys købt - test af flydelys - servietfoldningen - pyntede bloklys - Dunicel buttermilk dug

Fotograf - Troels' lillebror

Ringe - inspiration - Gommens midlertidig ring - Brudens ring - Brudens nye ring - Gommes nye ring

Ønskeliste

Øve brudevals

"Fotovæg" - Ramme

Gæstebog

Navneændring til Ditte Schou Bygballe & Troels Schou Bygballe - Done

Beretning d. 30/3-2012

Redigeret af DitteSchouNielsen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Borgerlig vielse - Rebild Bakker

Min H2B er ikke troende og vil derfor absolut ikke vies i kirke. Jeg er heller ikke troende, men ville godt vies i kirke, da jeg synes der er noget særligt over det.

Og da ingen af os ville vies på et rådhus, var en vielse i det fri et naturligt valg for os.

Så var det bare med at finde en kommune der ville vie of i naturen. Desværre skal det foregå på Rådhuset i Mariagerfjord Kommune, ville ellers rigtig gerne vies i Bramslev Bakker hvor H2B friede til mig.

Men Rebild Kommune vil gerne vie folk i naturen, hvilket også er perfekt, da Rebild Bakker er rigtig smuk (desværre ikke med udsigt over vand, som i Bramslev Bakker)

Så nu håber vi bare på godt vejr d. 14/7-2012 kl. 14.00 :fløjt:

1611_1_resizeImage_280x210_8.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hjertelig velkommen og tillykke med det kommende bryllup :balloons:

To datoer, som er til at huske... Forlovelsesdag: dronningens fødselsdag og bryllupsdag: Bastilledag :biggrin:

Tak :biggrin:

He det med Bastilledag, havde jeg ikke lige tænkt på

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Feststed - Bælum Skovpavillon

Jeg var på udkig efter et sted med charme og et sted hvor man kan feste som man vil og lige så lang tid man kan holde sig vågen til. Og da budgettet heller ikke er vildt stort har det mest været forsamlingshuse jeg har kigget på.

Jeg forelskede mig hurtigt i Bælum Skovpavillon, som jeg synes har det hele. Der er plads til 150 mennesker, så der er masser af plads til de 55 mennerske vi bliver hvis alle kommer og der er plads til dansegulv, buffetbord og gavebord :thumbsupsmileyanim: Så er der 2 x bar i den store sal og en fin lille scene, hvis nogen skulle have et festligt indslag :bunny_4:

Der er også plads til at gæsterne kan overnatte, hvilket vi synes er rigtig vigtig.

Men I skal da lige se billeder :thumbsupsmileyanim:

view_Billede%20011.jpg

view_Billede%20009.jpgview_pano3c.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spændende, og sikke lang tid du allerede har været forlovet... det er lang tid at få mange gode idéer i, og du må da efterhånden glæde dig til at vælge kjole :a1221:

Fedt med en borgerlig vielse mere, og så den vilde udgave :thumbsupsmileyanim: Lækkert forsamlingshus.

0

Del dette indlæg

Jeg var også rigtig ærgerlig over at vi ikke kunne blive viet i Bramslev Bakker, der er nemlig rigtig smukt og når det nu var der vi blev forlovet kunne det være perfekt. Men så er det næstbedste Rebild Bakker

Jeg glæder mig som et lille barn til at prøve kjoler :cheerleader3: og der er samlet rigtig mange idéer sammen lige siden H2B faldt på knæ.. (også lidt før :fløjt:)

0

Del dette indlæg

ØV ØV sikke en L¤@>< dag

:angry:

... Og så lige fra morgenstunden!

Jeg mødte ind på arbejde kl. 7, eller det vil sige ca. 20 min over da der var kø på motorvejen.

Jeg når lige at logge ind på min computer, da min chef spørger om hun lige må snakke med mig. Vi sætte os i mødelokalet og så kan jeg se at hun sidder med en opsigelse

:boohoo: For noget tid siden blev der lavet nogle interne omstruktureringer, hvilket betyder at den stilling jeg har nu forsvinder...... Øv øv og atter øv

Straks kom alle tankerne: "Åh nej, hvad nu med brylluppet, er der nu penge til det?"

:help:, plus jeg er rigtig glad for at være der, så har bestemt ikke lyst til at skulle væk. Jeg frygter også for at skulle være ledig igen, det er forfærdeligt at blive slæbt igennem systemet :td:

Jeg fik da heldigvis lov til at tage hjem.

Da jeg kom hjem, var H2B heldigvis klar med dejlige kram

:hug: og trøst.

Vi fik også snakket det igennem og brylluppet bliver heldigvis ikke aflyst. Det bliver lidt stramt med pengene frem til brylluppet, men IKKE aflyst.

Bagefter hyggede vi med nybagt boller og film.

Så nu skal der bare søges arbejde... Så hvis nogen mangler en ung og dygtig kontorassistent, så sig endelig til

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Neeej, hvor er det træls, det må være hårdt at sidde i den situation :( Håber godt nok du finder noget hurtigt, og husk at det jo langt fra er alle der behøver være arbejdsløse lang tid.. min svoger har lige været i to dage :biggrin: Hygge med boller og film, og så bare klø på, det er vejen frem :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Neeej, hvor er det træls, det må være hårdt at sidde i den situation :( Håber godt nok du finder noget hurtigt, og husk at det jo langt fra er alle der behøver være arbejdsløse lang tid.. min svoger har lige været i to dage :biggrin: Hygge med boller og film, og så bare klø på, det er vejen frem :)

Åhh tak Tine..

Det var ikke lang tid din svoger var ledig, så det satser jeg også på :lol: .. Jeg har da heldigvis lidt tid at løbe på endnu, har sidste arbejdsdag d. 29/2...

Krydser hvad jeg har for at det vil lykkes for mig at finde noget hurtig

Sikke nogle lækre festlokaler.. Vi havde kig på noget i samme stil, desværre kunne vi ikke få værelser nok i nærheden :(

Ja stedet er rigtig lækkert. Ligger ud af en lille skovvej lidt for sig selv, dog ikke helt ude på Bøøh-landet :wink: Der er 2 mindre sale, hvor vi laver gulvplads, så kan gæsterne smække en madras op og sove der, ellers er der også plads til at stille nogle telte op.

Det skal nok blive godt

0

Del dette indlæg

DIY Invitationer

I søndags fik vi afleveret invitationer til nogle af gæsterne. :cheerleader3:

Jeg var til julehygge hos mine forældre og jeg glædede mig til at skulle overraske mine forældre og min søster med en invitation. Men jeg havde tidligere spurgt min faster efter adresser og hun regnede ud at det var til bryllupsinvitationer og hun kunne ikke holde sin mund :td: Så det var desværre ikke den store overraskelse for dem. Til gengæld blev min ene moster meget overrasket og helt rør over det :thumbsupsmileyanim: Min mormor der også var der, forstod så ikke helt hvad det var hun havde fået.

Samtidig var H2B til fødselsdag med hans familie. Har var det heldigvis en overraskelse og han fik krammer af sin lillebror og de blev alle rigtig glade. Desværre var hans forældre ikke med til fødselsdagen, så jeg havde smidt deres invitation i postkassen med en lille seddel på, hvor jeg havde skrevet "Tak for lån af hobbykniv og skæreunderlag, her er hvad der er kommet ud af det". De blev også rigtig glade og som svigermutti skrev til mig "I tog helt pusten fra os og VI GLÆDER OS RIGTIG MEGET". - så det var dejligt, vi ville ellers gerne have været der da de åbnede invitationen.

Her er et billede af resultatet, synes de er blevet rigtig gode... og især teksten, som H2B har formuleret

post-55165-0-10418500-1340881201.jpgpost-55165-0-73283800-1340881253.jpg

I skal bare lige forstille jer et orange satinbånd om

Teksten lyder:

Blandt træer, buske, trolde og elver

I den gamle og stolte natur

En begivenhed der gør at grundvolden skælver,

skal markere en kærlighed så stor

Det vil være os en stor glæde, hvis X og Y vil komme til vores bryllup i Rebild Bakker d. 14 juli 2012 kl. 14.00.

Efterfølgende er der fest i Bælum Skovpavillon, helt til den lyse morgen.

Der er mulighed for overnatning i skovpavillonen og vi sørger for morgenmad søndag.

Kærlig hilsen .....

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Trist at du blev fyret / stillingen nedlagt! :( Det er da bare aldrig fedt at stå uden arbejde... Men håber at du når at finde noget nyt inden den 29/2.. :bearhug:

Og SUPER fin tekst på jeres invitation.. :7himmel: Så romantisk.. Og invitationerne er også rigtig flotte..

Mht. brylluppet - DEJLIGT det ikke blev aflyst pga. pengenød.. Det ville være en skam! :heart:

0

Del dette indlæg

Først og fremmest velkommen til :denmarkflag:

Og øv med job :td: - det er ikke lige det man har brug for. Jeg går selv ledig og det er altså frustrerende (y)

Rigtig fine invitationer og dejligt at folk blev glade på jeres vejne.

Du er jo allerede godt igang og glæder mig til at følge dig :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer