DitteSchouNielsen

Den eneste ene <3 Troels & Ditte Sneak peak fra photoshot :)

1,736 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej Ditte. Stort velkommen til Aalborg for det første :bearhug:

Håber du finder et nyt job hurtigt, og i mellemtiden synes jeg det lyder som en fin ide med BK, pakning og tabe lidt kilo.. Det er en god plan banan :bunny_4:

Tak.. :)

Jeg glæder mig også til at komme der op, i nye rammer og starte på en frisk, hvis man kan sige det :)

0

Del dette indlæg

Er SÅ vild med dine sko!! :a1221: :a1221: De er bare SÅ lækre og super fede!! :thumbsupsmileyanim:

Tak Janne, er også rigtig glade for dem :a1221:

har dem også på nu, de skal jo gåes til, så jeg ikke får vabler og ondt den store dag :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Navneændring

Vi er ikke blevet endeligt enige om hvad vi skal hedde (har heller ikke snakket så meget om det endnu).

Som man jo nok kan regne ud så hedder jeg jo Schou Nielsen og H2B hedder Bygballe til efternavn.

Jeg har altid haft en idé om at når vi blev gift, så skulle vi hedde Schou Bygballe til efternavn

:)

H2B har dog nogle gange nævnt at han ikke altid har været lige begejstret for Bygballe, bl.a. fordi det har givet anledning til drilleri/mobning.

:td:

Men jeg kom også til at tænke på hvilke omkostninger der er ved at vi skifter navn?? Jeg synes ikke helt jeg kan gennemskue det

:blush:

Redigeret af DitteSchouNielsen
0

Del dette indlæg

Det koster ikke noget at skifte navn i forbindelse med bryllup.... men ellers ligger prisen vist på 500 kr pr. person... Med mindre man vil "designe" sig et nyt efternavn - så koster det et sted mellem 5000-10.000 kr (har jeg ladet mig fortælle)... Hvis I skifter i forbindelse med jeres bryllup - så er den eneste udgift et nyt navneskilt til dør og postkasse :)

0

Del dette indlæg

Det koster ikke noget at skifte navn i forbindelse med bryllup.... men ellers ligger prisen vist på 500 kr pr. person... Med mindre man vil "designe" sig et nyt efternavn - så koster det et sted mellem 5000-10.000 kr (har jeg ladet mig fortælle)... Hvis I skifter i forbindelse med jeres bryllup - så er den eneste udgift et nyt navneskilt til dør og postkasse :)

Ok, så dropper vi nok lige det der med at "designe" et nyt efternavn :wink:

Ved du hvordan der er med sådan noget som pas, kørekort og sygesikring?

0

Del dette indlæg

Sygesikringskortet bliver automatisk opdateres, såfremt det er over 6 måneder man sidst har fået nyt kort, både kørekort og pas skal man betale sig fra - desværre fuldpris, øv bøv... :) Ehhh, kan bare ikke huske hvad fuld pris er - synes dog at kunne erindre noget med 500 kr for et kørekort, men er ikke sikker... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sygesikringskortet bliver automatisk opdateres, såfremt det er over 6 måneder man sidst har fået nyt kort, både kørekort og pas skal man betale sig fra - desværre fuldpris, øv bøv... :) Ehhh, kan bare ikke huske hvad fuld pris er - synes dog at kunne erindre noget med 500 kr for et kørekort, men er ikke sikker... :)

Ok, ærgerligt at der så er 7 år til at de pas vi har nu udløber :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Vi skifter også navn, men fordi bryllupsrejsen er bestilt i vores nuværende navne, venter vi med at forny vores pas til engang senere på året - det var i alle fald den anbefaling vi fik fra borgerservice :) Diverse rejse arrangører er i alle fald enige om, at der skal være overensstemmelse med navnet på bestillingen og passet.. Men jo, det er da rigtig ærgeligt, for fornyelsen af pas er desværre ikke helt billig... Var lige inde på polititets hjemmeside - fornyelsen af kørekort hedder noget med et duplikat kørekort, kunne kun finde prisen hvis ens første kørekort er bortkommet og så koster det 260 kr - men intet om, hvis man skifter navn...

0

Del dette indlæg

Schou Bygballe eller Bygballe Schou lyder rigtig flot i mine øre, men kan absolut godt forstå, at I overvejer noget andet, hvis din mand har oplevet mobberi grundet navnet. Egentlig er det jo også et RET oplagt navn at finde på drillerier omkring - og her skal det ikke læses som om, at jeg mener, at det er ok!

Jeg havde da på intet tidspunkt overvejet, at jeg skulle have lavet et nyt kørekort... hm... godt man har fulgt med her :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skifter også navn, men fordi bryllupsrejsen er bestilt i vores nuværende navne, venter vi med at forny vores pas til engang senere på året - det var i alle fald den anbefaling vi fik fra borgerservice :) Diverse rejse arrangører er i alle fald enige om, at der skal være overensstemmelse med navnet på bestillingen og passet.. Men jo, det er da rigtig ærgeligt, for fornyelsen af pas er desværre ikke helt billig... Var lige inde på polititets hjemmeside - fornyelsen af kørekort hedder noget med et duplikat kørekort, kunne kun finde prisen hvis ens første kørekort er bortkommet og så koster det 260 kr - men intet om, hvis man skifter navn...

Ja det er nok bedst at stemmer over ens på bestillingen og pas, de er vel også noget strikse med sådan noget i lufthavnene. Det vil godt nok være træls ikke at kunne komme af sted pga. navneændring :td:

0

Del dette indlæg

Schou Bygballe eller Bygballe Schou lyder rigtig flot i mine øre, men kan absolut godt forstå, at I overvejer noget andet, hvis din mand har oplevet mobberi grundet navnet. Egentlig er det jo også et RET oplagt navn at finde på drillerier omkring - og her skal det ikke læses som om, at jeg mener, at det er ok!

Jeg havde da på intet tidspunkt overvejet, at jeg skulle have lavet et nyt kørekort... hm... godt man har fulgt med her :wink:

Ja jeg synes også det lyder godt i mine øre, og jeg har aldrig tænkt øgenavne og mobbeoffer mm. over Bygballe, men det er jo selvfølgelig heller ikke mig der har levet med efternavnet som barn :blink: Men den er svær for jeg tænker også lidt at børn kan være "onde" og hvis de synes der er en der skal drilles/mobbes, så skal de desværre nok finde et eller andet at drille/mobbe en med, om det så er efternavnet som i H2B's tilfælde eller hårfarven, som jeg blev drillet med som barn. :pokey:

Og der er jo ikke noget nu, så det er jo vores kommende børn, han tænker på.

Men vi må jo lige tage en snak om det snart, for der er jo heller ikke lang tid til at vi skal igang med alt papirarbejdet til brylluppet.

Nå kørekort skal man åbenbart ikke ændre på :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Så vidt jeg ved, så skal man ikke have have nyt kørekort, det fortsætter vi bare med at gæld med vores gamle navn, indtil det skal fornyes når vi bliver 70 :-o

Dejligt med nogen der ved noget :biggrin:

Så lader vi bare kørekortet være som det er

0

Del dette indlæg

Det er ikke nemt, det med efternavne, men jeg synes dit forslag lyder godt :)

Jeg har jo, som skrevet i min tråd, købt vores bryllupsrejse i morgengave, og jeg har bare bestilt rejsen i vores nuværende navne... Så mon ikke, man bare skal vente med at registrere navneændringen til man kommer hjem fra rejsen? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er ikke nemt, det med efternavne, men jeg synes dit forslag lyder godt :)

Jeg har jo, som skrevet i min tråd, købt vores bryllupsrejse i morgengave, og jeg har bare bestilt rejsen i vores nuværende navne... Så mon ikke, man bare skal vente med at registrere navneændringen til man kommer hjem fra rejsen? :)

Tak :)

Vi har ikke bestilt rejse endnu, vi håber på tilskud til bryllupsrejse i gave.

Men vi kan jo også sagten vente med at ændre det i passene til de engang skal bruges igen. og H2B skal også lige bruge lidt tid til at tænke over hvilket efternavn han synes vi skal have.

0

Del dette indlæg

Lækker lækker menu

:smiley-eatdrink026:

Så er der endelig styr på menuen

:cheerleader3:

Det er bare så dejligt at vi endelig har fået styr på hvor vi skal have maden fra og hvad vi skal have. Det er som, der er taget en stor sten fra mine skuldre (eller hvad man nu siger). Det var så småt begyndt at stresse mig en lille smule, at vi stadig ikke havde fået styr på det endnu.

Vi får en dygtig kok til at lave maden. Det er faktisk den samme, som lavede maden til H2B's storebror's bryllup for snart 3 år siden, og han kan bare lave lækker mad

Men vi skal have:

Forret:

Fiskeanretning med laks, rejer og torsk

på små salater og urtecreme

hertil sprød baguette og smør

Hovedret:

Helstegt ungkvægsfilet

grillet unghanebryst

små nye kartofler med smør og urter

rødvinssauce

årstidens mixede salater

Dessert:

70% chokoladekage

med honningmarinerede jordbær, vaniliecreme

samt skovbærculis

Natmad (laver vi salv):

Trekants sandwich med forskelligt fyld

f.eks.

skinke og ost

kylling og bacon

æg

frikadelle

:smiley-eatdrink026: :smiley-eatdrink026::smiley-eatdrink026: :smiley-eatdrink026:

Redigeret af DitteSchouNielsen
0

Del dette indlæg

Dejligt, at I har fået det på plads. Vi skal snakke mad på torsdag, og jeg synes godt nok også, at det er ved at gå mig en del på, at jeg ikke har nogen endelig menu eller pris endnu, så jeg kan godt sætte mig ind i din lettelse. Det lyder lækkert :smiley-eatdrink026:

0

Del dette indlæg

Dejligt, at I har fået det på plads. Vi skal snakke mad på torsdag, og jeg synes godt nok også, at det er ved at gå mig en del på, at jeg ikke har nogen endelig menu eller pris endnu, så jeg kan godt sætte mig ind i din lettelse. Det lyder lækkert :smiley-eatdrink026:

Ja også når man kan læser om mange andre der bare har styr på det som noget af det første :blink:

Så håber I får styr på det på torsdag...

Nu kan jeg også rigtig gå og hygge mig med resten af planlægningen, fordi de store ting er på plads og resten kan jeg bare tage når jeg har tid ... og det har jeg jo MASSER af :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

H2B har dog nogle gange nævnt at han ikke altid har været lige begejstret for Bygballe, bl.a. fordi det har givet anledning til drilleri/mobning.

Men jeg kom også til at tænke på hvilke omkostninger der er ved at vi skifter navn?? Jeg synes ikke helt jeg kan gennemskue det

Som jeg husker det er der ingen økonomiske omkostninger ved det. Når folk spørger mig om jeg er i familie med den og den i kraft af mit efternavn siger jeg altid til dem at jeg har betalt en høj pris for det og har giftet mig til det. :) Den eneste omkostning ved det var man skulle vænne sig til det og der var lidt priviligeret ved at jeg arbejdsmæssigt skiftede fra Skat til den private rådgiververden en måned efter vi blev gift og så ventede jeg bare den måned med at tage det nye navn i brug. :rolleyes: Jeg ville dog nok overveje hvordan det vil se ud om 4-5 år og om det fortsat vil give anledning til mobning når I er blevet lidt ældre. Fordi der kan være rigtig mange fordele ved at have et specielt efter navn som ikke alle andre har. Det navn jeg havde før vi blev gift var bare en massebetegnelse hvor man er meget mere genkendelig i dag. Det er en kæmpe fordel for mig både arbejds-/branchemæssigt og på DJ fronten.

0

Del dette indlæg

Lækker lækker menu

Så er der endelig styr på menuen

:cheerleader3:

Det er bare så dejligt at vi endelig har fået styr på hvor vi skal have maden fra og hvad vi skal have. Det er som, der er taget en stor sten fra mine skuldre (eller hvad man nu siger). Det var så småt begyndt at stresse mig en lille smule, at vi stadig ikke havde fået styr på det endnu.

Vi får en dygtig kok til at lave maden. Det er faktisk den samme, som lavede maden til H2B's storebror's bryllup for snart 3 år siden, og han kan bare lave lækker mad

Men vi skal have:

Forret:

Fiskeanretning med laks, rejer og torsk

på små salater og urtecreme

hertil sprød baguette og smør

Hovedret:

Helstegt ungkvægsfilet

grillet unghanebryst

små nye kartofler med smør og urter

rødvinssauce

årstidens mixede salater

Dessert:

70% chokoladekage

med honningmarinerede jordbær, vaniliecreme

samt skovbærculis

Natmad (laver vi salv):

Trekants sandwich med forskelligt fyld

f.eks.

skinke og ost

kylling og bacon

æg

frikadelle

:smiley-eatdrink026: :smiley-eatdrink026::smiley-eatdrink026: :smiley-eatdrink026:

Det lyder da super lækkert :thumbsupsmileyanim: Og dejligt at I fik styr på prisen i går :)

Vi har ikke snakket menu endnu... Det gør vi i junimåned, tror jeg :) Det glæder jeg mig også til :)

0

Del dette indlæg

Nøj en lækker menu (og nøj hvor er jeg sulten nu og jo slet ikke fordi det er første dag på kur :td: ) :thumbsupsmileyanim: Skønt at i har fået styr på maden, det er jo også en rimelig væsentlig del af en bryllupsfest (nogle ville i hvert fald nok bemærke det hvis den manglede :biggrin: )

0

Del dette indlæg

Som jeg husker det er der ingen økonomiske omkostninger ved det. Når folk spørger mig om jeg er i familie med den og den i kraft af mit efternavn siger jeg altid til dem at jeg har betalt en høj pris for det og har giftet mig til det. :) Den eneste omkostning ved det var man skulle vænne sig til det og der var lidt priviligeret ved at jeg arbejdsmæssigt skiftede fra Skat til den private rådgiververden en måned efter vi blev gift og så ventede jeg bare den måned med at tage det nye navn i brug. :rolleyes: Jeg ville dog nok overveje hvordan det vil se ud om 4-5 år og om det fortsat vil give anledning til mobning når I er blevet lidt ældre. Fordi der kan være rigtig mange fordele ved at have et specielt efter navn som ikke alle andre har. Det navn jeg havde før vi blev gift var bare en massebetegnelse hvor man er meget mere genkendelig i dag. Det er en kæmpe fordel for mig både arbejds-/branchemæssigt og på DJ fronten.

Jeg vil også meget hellere have et navn som ikke er masseproduceret. Godt nok ikke af professionelle årsager, for jer er bare en kontormus :)

Kan bare godt lide ideen om at der ikke findes ret mange med det navn.

Schou synes jeg så jeg ser flere og flere af, men trods alt ikke samme mængde som Nielsen :)

Og Bygballe, kender jeg kun H2B's familie.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer