DitteSchouNielsen

Den eneste ene <3 Troels & Ditte Sneak peak fra photoshot :)

1,736 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Super fine bordkort! :thumbsupsmileyanim:

Hvad har du brugt til at lime med? Lim, dobbeltklæbende tape eller?

Det ser meget bedre ud end de ting jeg er igang med at lime - mit "gaber" lidt i kanterne :blink:

Tak

Ja jeg har brugt lim til dem -faktisk trælim :) det er lige hvad vi har. Det "bølger" lidt, kan nok ikke undgås når man bruger flydende lim, men jeg synes ikke det gør mig noget. Men ellers er dobbeltklæbende tape manges ven :)

Redigeret af DitteSchouNielsen
0

Del dette indlæg

Store Bagedag

:metteholm

Idag står den på Store Bagedag hjemme ved min mor sammen med min søster

Ihh jeg glæder mig, er sikker på det nok skal blive super hyggeligt, men det bliver også dejligt at få øvet sig lidt til "eksamensprojektet" bryllupskagen

:wink: Vi snakkede om at bage kagerne i store bradepander og så lave en masse små i af dem, så vi rigtig kunne øve os i at pynte den pænt.

Skal også lige lidt mere øvelse til inden jeg skal på Bryllupskagekursus sammen med min mor og veninde d. 18 april, har jo set hvor dygtige de var på det kursus som Frk. A var på

:blink: og det var det kursus de anbefaler at man tager inden bryllupskagekurset... som jeg ikke har været på og kommer det heller ikke :fløjt: Der var udsolgt af aftenkurserne

Så glæd jer tøser i aften eller imorgen (alt efter hvornår jeg kommer hjem) er der masser af billeder af forhåbentlig lækre og flot pyntet kager

og måske også af undertøj

:wink: skal jo lige i butikkerne i Randers inden min søster får fri og vi så kører ud til mine forældre ... Så håber virkelig at jeg finder et lækkert sæt.

Nå vi ses i aften tøser, nu vil jeg gøre mig færdig og komme afsted mod toget til Randers

0

Del dette indlæg

3. prøvekage

Så er der lidt billeder fra Store Bagedag igår hjemme hos min mor.

Det gik absolut ikke lige efter planen, hverken for mig eller min søster

:(

Bundene gik lidt i ged....

Min søster ville bage chokoladekagebunde, efter den har fået over dobbelt så lang tid i ovnen som den skulle ifølge opskriften, tager de den ud og den ser rigtig fin ud. Men der går ikke længe så falder den bare fuldstændigt sammen

Jeg ville bage lyse bunde. Da den har fået den tid i ovnen den skulle have ifølge opskriften, er den slet ikke færdig, så den får lige 10 min mere. Efter 10 min er den stadig ikke færdig, så den skal lige have noget mere.... men jeg glemmer alt om den og sætter mig til at lave fondant pynt. Da min mor spørger til kagen, har den rejst sig fin og har fået en fin mørke brun og lettere brandt kant

:angry: Når jeg må skærer toppen og lidt af kanten af, så kan den godt bruges.

Mousserne gik lidt i ged....

Min søster ville lave hindbærmousse. Lige præcis hvad der gik galt ved vi ikke, men det var noget tyndt snask, så det blev til en nødplan - Dr. Ötcher jordbærmousse

Jeg ville lave hvidchokoladecreme. Da det skal piskes op efter det er kølet ned, sker der bare INTET

:blink: Fuck hvad nu, der skal jo noget i kagen og cremen er bare lige så tynd som fløde :help: Vi hælder det så i min mors køkkenmaskine, der kan gøre arbejdet mens jeg panikker.... Men så begynder det da heldigvis at ligne flødeskum :thumbsupsmileyanim: Pyyyha

Det lykkedes at få bikset en kage sammen til sidst og her er resultatet, som jeg må siger jeg er rigtig godt tilfreds med, taget i betragtning af alle de problemer

432224_10150617586902045_733922044_9399965_972376803_n.jpg421624_10150617589997045_733922044_9399989_968054296_n.jpg430514_10150617589332045_733922044_9399986_814035094_n.jpg421119_10150617592662045_733922044_9400009_989570856_n.jpg425992_10150617590377045_733922044_9399993_669868223_n.jpg

Den smagte godt. Der var banan i bundene og dem synes jeg var rigtig gode og det synes H2B også, så de er også en mulighed til den endelige kage. Den hvide chokoladecreme smagte også godt, men den bliver lige sød nok. Men prøves det skulle den, for jeg kan rigtig godt lide hvid chokolade

:rolleyes:

I får også lige et billed af min søsters første kage med fondant. Hun synes så den var kedelig... Der manglede noget til at poppe op fra kagen

:lol: Men jeg synes nu den er fin.

430607_10150617599217045_733922044_9400065_1069472750_n.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Undertøj

Jeg tog jo tidligt til Randers igår, så jeg lige kunne nå at gå i butikker inden min søster fik fri fra arbejde og vi skulle ud til vores forældre til Store Bagedag.

Planen var jeg jeg forhåbentlig kunne finde mig et sæt rigtig flot og lækkert undertøj til brylluppet.

og jeg fandt det hos Hunkemöller

:cheerleader3:

post-55165-0-98952800-1340967912.jpg

Det findes også i en rigtig flot kongeblå, som jeg heller ville have, hvis jeg var sikker på at det ikke vil kunne ses igennem kjolen, men for at være på den sikre side blev det i denne farve, som jeg også godt kan lide

:a1221:

1

Del dette indlæg

Super sødt og sexy undertøjssæt!!

Håber du får en masse ud af kurset - det er jo syndt hvis der går kage i bundende og cremen bliver for flydende. Jeg har heller ikke haft særlig meget held... (o;

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mums, de ser gode ud, kagerne. :metteholm Godt I fik lavet kager trods småproblemer undervejs (endnu en grund til, at jeg ikke selv skal lave kage, he he). Undertøjet ser super lækkert ud :cheerleader3:

Tak :)

Vi havde det sjovt og hyggede os virkelig med det og ja det var rigtig dejligt at vi fik hver vores kage ud af anstrængelserne :)

Og som min veninde sagde idag, da jeg fortalte hende om vores bagedag "heller at det går galt 10 gange ved prøvekagerne, end at det går galt ved den endelige kage" ... Og det har hun da sådan set ret i :)

Er også rigtig glad for undertøjet

0

Del dette indlæg

Super sødt og sexy undertøjssæt!!

Håber du får en masse ud af kurset - det er jo syndt hvis der går kage i bundende og cremen bliver for flydende. Jeg har heller ikke haft særlig meget held... (o;

Tak tak tak, jeg er også bare helt vild med mit undertøj.. havde så meget lyst til at vise det til H2B med det samme jeg kom hjem :) men det må vente.

Nu må vi se om jeg over hovedet skal have bh'en på til brylluppet, eller om den kommer på når kjolen ryger af:) det er ikke sikkert der er plads til den i kjolen.

Håber også det bliver godt at komme på det kursus og forhåbentlig få en masse fif og kundskaber til at kunne opbygge den smukkeste kage :) Jeg glæder mig i hvert fald.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og du kalder mig prof??? Hvis jeg er prof, må du være über prof, for nuj hvor ser din kage godt ud (og det gør din søsters også) :tunge:

Og sikke noget lækkert undertøj :thumbsupsmileyanim:

Men øv, at der gik kage i moussen :griner:- gud hvor har jeg dårlig når jeg er træt.

Men som din veninde siger, hellere 10 kager hvor der er gået nået galt, end at der går noget galt ved den endelige kage.

0

Del dette indlæg

Og du kalder mig prof??? Hvis jeg er prof, må du være über prof, for nuj hvor ser din kage godt ud (og det gør din søsters også) :tunge:

Og sikke noget lækkert undertøj :thumbsupsmileyanim:

Men øv, at der gik kage i moussen :griner:- gud hvor har jeg dårlig når jeg er træt.

Men som din veninde siger, hellere 10 kager hvor der er gået nået galt, end at der går noget galt ved den endelige kage.

Hehe tak men så må det være billederne der snyder :) for din kage er da meget pænere. Men jeg synes min bamse blev meget gid, selvom den blev mere og mere tilbagelænet i løbet af dagen :)

Hvad smurte i kagen op med på kurset og blev det ordenligt stiv?

Tak er også glad for sættet

0

Del dette indlæg

skal nok tage billeder når jeg får lavet noget men det bliver ikke før end til påske...

Men er sikker på at du bliver en hel ørn til det kage halløj..

De ser gode ud... Og de kunne være man skal prøve at lave sådan en...

Selvfølgelig skal du da prøve :) det er rigtig sjovt.

Glæder mig allerede til at se billeder af hvad du får lavet ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

skal nok tage billeder når jeg får lavet noget men det bliver ikke før end til påske...

Men er sikker på at du bliver en hel ørn til det kage halløj..

De ser gode ud... Og de kunne være man skal prøve at lave sådan en...

Selvfølgelig skal du da prøve :) det er rigtig sjovt.

Glæder mig allerede til at se billeder af hvad du får lavet ;)

Nå ja men der er heller ikke såå længe til påske :)

0

Del dette indlæg

Når jeg læser om jere kage problemer, så syntes jeg absolut IKKE at det akn ses på nogen af kagerne. Rigtigt flotte begge to!!!

Og super flot undertøj!

Tusind tak.. det er da dejligt at høre at det ikke kan ses på dem at vejen mod færdig kage var MEGET problematisk :)

Tak for rosen om mit undertøj, er selv super glad for det og mon ikke også det bliver et hit hos H2B ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis h2b ikke kan lide det undertøj, er han lidt underlig, men ok så må han jo bare pille det af :fløjt:

Hehe ja det må han bare gøre :)

Og er sikker på at han med fornøjelse vil gøre det ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer