SoExited

"Det sidste sommerbryllup" 31-8-13!/sneak-peaks side 63/

1,262 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg lagde godt mærke til din kjole i "Bruden" men den er svær at se, hvilket er synd for det er den FLOTTEST af Gudnitz kjolerne! Jeg tror også kommentaren kan have noget at gøre med stilen på hele shootet - nogle af modellerne ser altså lidt uintelligente ud i ansigtet og der er op til 3 kjoler + en masse kæmpe blomster presset ind på et billede, og det kan måske virke lidt overvældende og "for meget". Sådan er din kjole jo slet ikke. Den er smuk, enkel, overdådig og detaljeret på samme tid :thumbsupsmileyanim: Jeg er vild med din kjole, men kan ikke lide fotoserien i Bruden. Måske er veninden i virkeligheden enig med mig :)

Og fedt der er styr på boblerne! Det er altså bare en vigtig ting til receptionen!

0

Del dette indlæg

Jeg lagde godt mærke til din kjole i "Bruden" men den er svær at se, hvilket er synd for det er den FLOTTEST af Gudnitz kjolerne! Jeg tror også kommentaren kan have noget at gøre med stilen på hele shootet - nogle af modellerne ser altså lidt uintelligente ud i ansigtet og der er op til 3 kjoler + en masse kæmpe blomster presset ind på et billede, og det kan måske virke lidt overvældende og "for meget". Sådan er din kjole jo slet ikke. Den er smuk, enkel, overdådig og detaljeret på samme tid :thumbsupsmileyanim: Jeg er vild med din kjole, men kan ikke lide fotoserien i Bruden. Måske er veninden i virkeligheden enig med mig :)

Og fedt der er styr på boblerne! Det er altså bare en vigtig ting til receptionen!

Jeg er også enig i, at det er en totalt åndsvag måde kjolerne er fotograferet på - man kan jo slet ikke se hver enkelt af dem. Vi har også snakket om, at de ser virkelig unge ud de der piger - altså man bliver jo ikke gift som 17-årig :blink:

Men derfor er det stadig mærkeligt at hun kommer med sådan nogle kritiske kommentarer, når hun ikke ved hvad jeg har købt (eller faktisk ved hun det godt, hun har nok bare glemt det igen). Hendes kommentarer gik jo ikke på fotoshootet, men på at Gudnitz var overvurderet og hendes kjoler var grimme og ikke pengene værd.

0

Del dette indlæg

Jeg er også enig i, at det er en totalt åndsvag måde kjolerne er fotograferet på - man kan jo slet ikke se hver enkelt af dem. Vi har også snakket om, at de ser virkelig unge ud de der piger - altså man bliver jo ikke gift som 17-årig :blink:

Men derfor er det stadig mærkeligt at hun kommer med sådan nogle kritiske kommentarer, når hun ikke ved hvad jeg har købt (eller faktisk ved hun det godt, hun har nok bare glemt det igen). Hendes kommentarer gik jo ikke på fotoshootet, men på at Gudnitz var overvurderet og hendes kjoler var grimme og ikke pengene værd.

Nej altså det er rigtigt nok at kommentaren var på kjolerne, men det gør jo noget ved kjolerne ikke blir "solgt" rigtig og shootet får ikke det bedste frem i kjolerne! Min kærestes tvillingebror + hans kæreste (mand) har også disset næsten samtlige kjoler i bladet! De har så set et billede af min kjole og den heldigvis langt fra. Men helt ærligt, jeg kan godt lide mange af kjolerne, bare ikke på mig :)

Og hvad sker der for de unge modeller?? Jeg fik på messen et postkort fra "Celina Christensen Wedding dresses" og de to modeller på billedet kan jeg genkende som tvillingerne fra "danmarks næste topmodel" - bitte små 40kg piger på 16 år! De ligner altså mere konfirmander og ikke rigtige kvinder...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej altså det er rigtigt nok at kommentaren var på kjolerne, men det gør jo noget ved kjolerne ikke blir "solgt" rigtig og shootet får ikke det bedste frem i kjolerne! Min kærestes tvillingebror + hans kæreste (mand) har også disset næsten samtlige kjoler i bladet! De har så set et billede af min kjole og den heldigvis langt fra. Men helt ærligt, jeg kan godt lide mange af kjolerne, bare ikke på mig :)

Og hvad sker der for de unge modeller?? Jeg fik på messen et postkort fra "Celina Christensen Wedding dresses" og de to modeller på billedet kan jeg genkende som tvillingerne fra "danmarks næste topmodel" - bitte små 40kg piger på 16 år! De ligner altså mere konfirmander og ikke rigtige kvinder...

Ja, de der tvillinger var også med i modeshowet på messen. Og jeg var generelt glad for at "modellerne" var kvinder på nogenlunde normal størrelse - og så var der lige de der to anoreksi-ramte teenagere, der ødelagde billedet :blink:

0

Del dette indlæg

Lyder lækkert med valg af bobler!

Jeg har kigget på denne guide fra bryllupsbusiness.dk:

Så mange glas pr. flaske:

Rød- og rosé vine ca. 6 glas

Hvid- og rhinskvine ca. 8 glas

Dessertvine og sherry ca. 15 glas

Champagne ca. 7 glas

Cognac og likør ca. 15 glas

Hvor meget drikkes der:

Velkomstdrink ca. 1,5 glas pr. person

Forret ca. 2 glas pr. person

Hovedret ca. 3 glas pr. person

Dessert ca. 1,5 glas pr. person

Cognac / likør max. 1 glas pr. person

Sodavand / øl ca. 3 glas pr. person

Kilde:
.

Hvis du følger den, er det nok en god ide at have et par ekstra flasker. I kan jo evt. lave en aftale med Irma om at I kan aflevere uåbnede flasker tilbage efter brylluppet og få pengene retur - det ved jeg en del har haft held med, og så er det jo ikke spild at købe ekstra :)

0

Del dette indlæg

Tusind tak, Cille. Det er super fedt! :thumbsupsmileyanim:

Hvis man går efter den, skal vi have 180 glas champagne (1,5 per person), og når der så går 7 glas per flaske, så bliver 25,7 flasker. Så måske skal vi købe 26-27 flasker... Men så er der nok også rigeligt!

Og det ser ud som om, at til middagen kan man regne med ca. 1 flaske vin per mand ialt. Der tror jeg vi har overestimeret lidt. Der står 135 flasker i vores budget. Vi kan nok nøjes med 100-110 flasker (vi regner med 90 gæster).

Har ikke lige overvejet dessertvin.. Det plejer vi ikke at få i min familie. Skal I andre have det??

Vi skal iøvrigt have fadølsanlæg, så det kan godt være, der er nogle, der ikke drikker helt så meget vin...

Redigeret af SoExited
0

Del dette indlæg

Selv tak :)

Hvis I skal have fadølsanlæg så tror jeg godt I kan regne med max en flaske vin pr. mand - der er jo sikkert nogle, der hellere vil have øl til maden end vin...

Vi har ikke snakket om det, men jeg tror ikke vi skal have dessertvin. Jeg har personligt ikke noget forhold til det og det tror jeg heller ikke H2B har, så derfor sparer vi nok den post væk....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh jeg synes virkelig det er svært med de der drikke vare, fordi man bare ikke vil have for lidt, så hellere for meget. Vi er let ikke nået til alt det endnu, men følger lige lidt med her, for vi bliver også omkring de 90, men vi tager til Tyskland og køber ind, så der skal være alt muligt forskelligt, hvilket jeg synes er endnu sværere.

0

Del dette indlæg

Lyder lækkert med valg af bobler!

Jeg har kigget på denne guide fra bryllupsbusiness.dk:

Så mange glas pr. flaske:

Rød- og rosé vine ca. 6 glas

Hvid- og rhinskvine ca. 8 glas

Dessertvine og sherry ca. 15 glas

Champagne ca. 7 glas

Cognac og likør ca. 15 glas

Hvor meget drikkes der:

Velkomstdrink ca. 1,5 glas pr. person

Forret ca. 2 glas pr. person

Hovedret ca. 3 glas pr. person

Dessert ca. 1,5 glas pr. person

Cognac / likør max. 1 glas pr. person

Sodavand / øl ca. 3 glas pr. person

Kilde:
fest-guiden.dk
.

Hvis du følger den, er det nok en god ide at have et par ekstra flasker. I kan jo evt. lave en aftale med Irma om at I kan aflevere uåbnede flasker tilbage efter brylluppet og få pengene retur - det ved jeg en del har haft held med, og så er det jo ikke spild at købe ekstra :)

Smart den der.. den hapser jeg lige.. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hvis I skal have fadølsanlæg så tror jeg godt I kan regne med max en flaske vin pr. mand - der er jo sikkert nogle, der hellere vil have øl til maden end vin...

Vi har ikke snakket om det, men jeg tror ikke vi skal have dessertvin. Jeg har personligt ikke noget forhold til det og det tror jeg heller ikke H2B har, så derfor sparer vi nok den post væk....

Vi har nemlig overhovedet heller ikke noget forhold til dessertvin, så tænker at det bare er besværligt :blink: Nye glas og endnu flere flasker der hives op og risikerer at ende halvfyldte. Folk kan vel bare fortsætte på rødvinen eller hvidvinen!?

0

Del dette indlæg

Vi har nemlig overhovedet heller ikke noget forhold til dessertvin, så tænker at det bare er besværligt :blink: Nye glas og endnu flere flasker der hives op og risikerer at ende halvfyldte. Folk kan vel bare fortsætte på rødvinen eller hvidvinen!?

My sentiments exactly :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Argh, en træls veninde :pokey: Tror nogle gange folk glemmer at tænke sig lidt om når de er i nærheden af kommnde brude desværre..

Normalt er jeg heller ikke til Gudnitz kjoler, men din kjole er virkelig så flot til dig!

Lækkert i har fået styr på hvilken 'pagne det skal være :) Synes også det er ret svært hvor meget man skal regne med folk drikker

0

Del dette indlæg

sikke noget med den veninde... Men hun har jo nok bare ikke tænkt sig om... Din kjole er jo slet ikke over-the-top eller noget der ligner. Den er smuk og enkel og klæder dig så godt!

åh, antal drikkevarer... Det er her jeg er glad for at være på et feststed, der sørger for det hele og som (bør) have styr på alt det.. :wink: Dog skal vi stadig selv købe ind til receptionen, så når vi nærmer os det, kan det være jeg også er lige så forvirret over, hvor meget vi skal købe... :lol: (og vi ved jo ikke, hvor mange der faktisk kommer til receptionen, så vi skal også gætte antal receptionsgæster.. det bliver morsomt.. :wink: )

0

Del dette indlæg

Invitationer:

Så kom kartonen til invitationerne endelig og jeg kunne komme i gang med at lave invitationen som den rigtig skal se ud. Udover at prøve mig frem med størrelse af indstikskort m.m. fik jeg lavet de første 15 omslag :thumbsupsmileyanim: Som I andre sikkert ved så tager det lidt tid at finde ud af at gøre så det ikke bliver skævt :blink:

Nå, men her til sidst tog jeg lige tid - jeg kunne lave et omslag på 6 min, så det synes jeg selv er meget godt. Jeg skal lave 60 i alt :o :cowsleep:

Farverne er ikke helt naturtro, da det er lidt mørkt i vore stue lige nu... Og undskyld at billedern er lidt store, men har ikke lige tid til at lave dem mindre :wink:

WOW, hvor er de flotte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I forhold til vinen, så gav min mor mig det husketrick, at man skulle regne med lige numre i glas, så hvidvin 6, rødvin 4 og champagne 8 og så skulle man indregne alle gæster også børn og runde op til nærmeste hele kasse. Så skulle der helt sikkert være nok. f.eks. hvis du skal bruge 20 flasker rød, køber du 24 flasker (4 kasser) :rolleyes:

Redigeret af namibianbride
0

Del dette indlæg

Hverken H2B eller mig drikker dessertvin, så det tror jeg også at vi springer let og elegant over. Til gengæld kunne jeg sagtens finde på at købe fx en flaske Baileys eller cognac/portvin til kaffen - det er mere os og udfylder i min bog lidt samme funktion (måske fordi jeg lige har været til to fester hvor kaffen blev serveret sammen med desserten?) :happy:

0

Del dette indlæg

Og vinderen blev.....:

Rikke Gudnitz Couture, 2013 model kaldet "Gudnitz Fanny Flounces". Helt enkelt tætsiddende silkeduchess med et moderne og sjovt skørt

:a1221::balloon:

Passer perfekt ind i vores bryllup, passer perfekt til min personlighed, den er ikke for stor og voldsom, men har stadig WOW effekt synes jeg. Den var lige kommet i sidste uge, så er sikker på, at det er "meant to be" :lol:

Den koster 16.000, men de havde Gudnitz-kampagne til og med i går med 15 % rabat, som jeg så også fik i dag :cowsleep: :thumbsupsmileyanim: Så "slap" med 13.600

Og bonus er, at den passer som hånd i handske, så den skal formentlig næsten ikke tilrettes. Måske lægges 2 cm op, men det er ikke engang sikkert, da jeg jo skal have rimelig høje hæle på på dagen, som jeg ikke havde på i dag :fløjt:

Så det blev ikke blondekjolen (selvom den første jeg prøvede i dag også var flot), da jeg i sidste ende synes denne her havde mere WOW effekt og synes min krop ser mega smækker ud i den :thumbsupsmileyanim: Man finder ud af hvor meget det betyder, at kjolen klæder ens krop :lol:

Jeg håber I kan lide den :toot:

den er virkelig virkelig flot. simple og alligevel ikke :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og vinderen blev.....:

Rikke Gudnitz Couture, 2013 model kaldet "Gudnitz Fanny Flounces". Helt enkelt tætsiddende silkeduchess med et moderne og sjovt skørt

:a1221::balloon:

Passer perfekt ind i vores bryllup, passer perfekt til min personlighed, den er ikke for stor og voldsom, men har stadig WOW effekt synes jeg. Den var lige kommet i sidste uge, så er sikker på, at det er "meant to be" :lol:

Den koster 16.000, men de havde Gudnitz-kampagne til og med i går med 15 % rabat, som jeg så også fik i dag :cowsleep: :thumbsupsmileyanim: Så "slap" med 13.600

Og bonus er, at den passer som hånd i handske, så den skal formentlig næsten ikke tilrettes. Måske lægges 2 cm op, men det er ikke engang sikkert, da jeg jo skal have rimelig høje hæle på på dagen, som jeg ikke havde på i dag :fløjt:

Så det blev ikke blondekjolen (selvom den første jeg prøvede i dag også var flot), da jeg i sidste ende synes denne her havde mere WOW effekt og synes min krop ser mega smækker ud i den :thumbsupsmileyanim: Man finder ud af hvor meget det betyder, at kjolen klæder ens krop :lol:

Jeg håber I kan lide den :toot:

den er virkelig virkelig flot. simple og alligevel ikke :-)

Tak - det er altid virkelig skønt at høre :7himmel: Er begyndt at blive nervøs for, om min H2B kan lide den :huh: Glæder mig til at prøve den igen, og forhåbentlig få den samme følelse som første gang :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer