Sign in to follow this  
Followers 0
Chrisi01

Kan man det? Familie til spisning - så venner?

18 posts in this topic

Hejsa:)

Min kæreste og jeg er i den (u)heldige situation af vi har en masse dejlige venner :biggrin: Det er dog en samlet gruppe hvor alle kender alle, så derfor er det ikke muligt at skære fra så det er alle venner eller ingen venner med til brylluppet.

Desværre er det med vores økonomiske situation langt fra muligt at holde fest med både mad og drikke for 70-80 mennesker.

Jeg havde derfor egentligt affundet mig med "kun" at holde fest for familien på 25 personer.

Men men men jeg føler bare ikke at det er en fuldendt aften når mine venner ikke er med. Så nu har jeg flirtet lidt med en ide: at invitere familien i kirke og til spisning, og så invitere vennerne til fest senere. Så de simpelthen ikke er med til middag. Jeg vil så gerne dele dagen med dem alle :wink:

Mit spørgsmål er så: KAN MAN DET??? :blush:

Christina

0

Annonce ♥

Man kan hvad man vil! Det er jeres bryllup og I skal gøre som I ønsker det.

Vi stod i samme situation som jer, men har valgt at både familie og venner inviteres til vielsen og efterfølgende reception, hvor vi servere bryllupskage og danser brudevals, så alle er med til det og vi får den oplevelse sammen med alle. Vi inviterer derefter familie til middag og

regner med at vi slutter ved 24 tiden. Mandag tager vi på ferie med vores søn.

0

Det kan man - den ide legede vi også med - men endte ved at invitere alle til vielse og reception - og så "kun" de nærmeste 50 til spisning. grunden til vi gik fra det er at flere kommer langvejs fra og vi ønskede at alle sku ku være ved vielsen :)

0

Dejligt at høre at andre har gjort det :)

Jeg vil også gerne have alle med i kirke, så måske vi også burde gøre som jer, men jeg vil også gerne holde en "rigtig" bryllupsfest med vennerne :wink:

0

Annonce ♥

En af mine venners søster holdt bryllup, hvor de inviterede familien ud og spise efter vielsen (som vist var på rådhus) og så holdt de fest med drinks osv. for alle vennerne hjemme i lejligheden bagefter :balloon:

Så det er da set før :biggrin:

0

Jeg har også oplevet det før. Det har så været noget med at familien (eller de allernærmeste) er blevet inviteret ud og spise hvor parret så har lejet nogle lokaler til den efterfølgende fest for vennerne (og dem fra familien som måtte deltage). Det kan i princippet vel også godt lade sig gøre at gøre begge dele på samme sted uden problemer men på ovennævnte måde opnår man en todeling af festen sådan at ingen (af vennerne) får en fornemmelse af at de først må komme bagefter.

0

Jeg synes da det er en super fin ide :biggrin: - jeres venner bliver da bare glade for at nå at fejre jer på dagen. Jeg tænker at det måske ville virke bedste hvis i vælger at spise middag et sted og festen så afholdes andetssteds.

0

Det tror jeg da godt man kan. Det gør man f.eks. næsten altid i UK hvor min forlovede af fra. Vi har godt nok måttet forklare mange gange til britiske gæster, at vi holder et dansk bryllup og vi ikke har en "evening reception" som de kalder det. Jeg synes dog sagtens man kan holde sit bryllup sådan, også selvom det er i Danmark, hvis det er det man har lyst til!

0

Annonce ♥

ja - selvfølgelig kan man det. Det er jeres dag og I kan tilrettelægge den som I ønsker :)

Jeg tror den generelle holdning er, at folk bare gerne vil deltage i den store dag på en eller anden måde, og de fleste foretrækker vel at være med til noget af dagen, fremfor slet ikke at blive inviteret :wink:

Hav en fantastisk fest :loveshower:

0

Ja, det kan man da godt. Det er jeres dag og i skal gøre som i har det bedst med :)

0

Selvfølgelig kan man det!! Jeg har selv været til bryllup med vennefest om aftenen, efter familien har været til spisning, og det var super godt. Jeres venner vil selvfølgelig have forståelse for jeres økonomiske situation, og glæde sig over at komme til fest!! :balloons:

0

Jeg var selv med til et bryllup sidste sommer hvor brudeparret gjorde det på den måde, og det fungerede super fint :)

0

Annonce ♥

Ej hvor er jeg bare rigtigt glad for at høre så mange positive ting omkring det fra jer alle sammen. Det er rigtigt dejligt at høre at det sagtens kan lade sig gøre:)

Desværre skal jeg dog starte på studie i år og alle penge jeg sparer sammen skal derfor gå til det. Men lige så snart pengene er til det skal der holdes bryllup. Håber på at det kan lade sig gøre i år 2014 (man har jo lov at drømme;) ).

Så indtil der er penge i kassen (i hvert fald ikke så tomt), må jeg nyde allere jer andres billeder og planlægninger - det kan jo være man får et par gode ideer undervejs :)

0

Det kan man sagtens. Det skal vi nemlig:-) Men vi snakkede det da også igennem meget.

Men det er endt med 30 til spisning og så kommer vennerne om aftenen hov vi servere lidt sandwiches og godt til ganen:-)

0

Vi havde det planlagt fra start af, og synes stadig det er en god idé, men vi endte med at droppe det, fordi jeg blev bange for at festen ville blive "afbrudt" og der skulle sættes en ny stemning :)

0

Jeg hqr boet i Belgien det meste af mit liv og der gør man det sådan. Men jeg må ærligt indrømme at selvom det da er fedt at man bliver inviteret med, så er det ikke så fedt an ankomme til en fest hvor de spisende gæster f.eks. stadig sidder og drikker kaffe og hygger sig. Man får tit lidt på fornemmelsen at man kommer og afbryder hyggen. Synes også altid at delingen med de "to hold" hænger ved resten af aftenen. Men jeg kan selvfølgelig godt forstå at man er økonomisk trængt men man alligevel gerne vil fejre det med resten af vennerne også. Derfor ville jeg nok inspirere mig af Diskobils løsning om at spise et sted og feste et andet - så starter alle på noget nyt på samme tid.

KH en der ikke vil ødelægge den positive stemning, men vil dele erfaringer da jeg har været gæst til sådan et setup rigtig mange gange.

0

Annonce ♥

Jeg mener faktisk ikke man kan tale om at festen bliver afbrudt. Det kommer nok i højere grad tl at virke som 2 fester hvor første del er en hyggelig og intim middag (jf. at der jo ikke vil være så mange) og den anden del vil i højere grad være en egentlig fest. På samme måde kan man helt overordnet dele en bryllupsfest op i 3 dele. Men i den situation hvor man laver det med forskellige gæster vil der nok ikke være så meget fokus på at det er en bryllupsfest. Ikke mindst fordi brudevalsen - hvis der overhovedet bliver tale om det - formentlig vil finde sted i forbindelse med middagen af hensyn til dem fra nærmeste familie som måske ikke deltager senere. At der så kan være nogle af vennerne som måske også vil diktere brudevals senere er noget andet. Der kunne I jo tage disco-versionen af brudevalsen. :)

0

Selvfølgelig kan I det.

Vi står i den samme situation, men jeg tror vi ender med at vælge, at vennerne skal komme til reception og så familien til middag og fest.

Det er så svært, når man gerne vil have ALLE med :unsure:

0