Guest Babyrex

Undre mig over mødre&svigermødre

26 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Næææ egentligt ikke. Svigermor gør slet ikke, men min egen mor gør - nok mest fordi jeg gerne vil indrage hende i planlægningen. Men hun kan nok godt finde på at ville overtage, så jeg holder hende lidt i stram snor :sm: Men umiddelbart synes jeg, at folk omkring os godt kan forstå, at det er VORES bryllup :)

0

Del dette indlæg

Neeej, ikke meget.....jo da vi have sagt at vi have bestilt en fotograf og det kostede 6500,- blev min far lidt sur, for han have nok regnet med at han skulle tage vores billeder. Men da min søster blev gift var det min far som tog deres billeder, og det var kun op ved alter. Jeg synes bare at de var lidt kedelige ,men det gjorde man nok dengang i 1997.

Jeg sagde til ham, at så længe vi bad om penge af dem, ja så kunne han jo være ligeglad. Det eneste de har betalt er vores kage, og det gjorde de også til min søsters.

0

Del dette indlæg

Min mor tager med glæde del i planlægningen. Det er dog på langdistance da vi bor i hver sin ende af landet. Jeg er glad for at hun interesserer sig og gerne vil høre om hvordan det går, men det kunne aldrig falde hende ind at forsøge at bestemme noget som helst.

Min svigermor bor i New York og ved endnu ikke at vi skal giftes (det får hun først at vide om et par uger) så hende har jeg heller ingen problemer med :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min har været skøn, min mands mor lige så, og når de i få tilfælde er trådt lidt over stregen, så er det bare fordi de er så utroligt glade på vores vegne, og de har lyst til at fortælle hele verden om deres børn... Og mor og svigermor har kun mødt hinanden meget få gange i de 5 år vi har været sammen, men under bryllupsplanlægning, PA og brylluppet er de blevet fine venner, og de svinger rigtig godt sammen... så jeg har fundet ud af at der ikke er det store problem mellem vores familier som nogen har :thumbsupsmileyanim: De er sågar alle sammen på kryds og tværs blevet facebookvenner :lol:

0

Del dette indlæg

Ingen blandet sig i mit, det er heller ik deres bryllup men mit hi hi.. jeg bestemmer hvad de skal blande sig i, ellers så er alle gode til at holde afstand og lade mig gøre "arbejdet" Faktisk havde jeg troede min svigermor ville have blandet sig men suprise hun har ikke gjort det.. faktisk synes jeg bedre om mine svigerforældre nu end jeg hidtil har gjort tænk at der skulle gå så mange år :)

0

Del dette indlæg

Min mor er en MUMZILLA. Hun startede med at være meget negativ overfor vores bryllup, hvor hun mente at vi skulle komme og snakke om det, så HUN kunne fortælle os hvad det indebar at være gift.

For meget.

Nu er hun så vendt 180 grader og interesserer sig for alt planlægning; Ja hun mener heller ikke jeg kan lave bordplanen selv! Hun skal holdes i kort snor....

Hun har selv nogle opgaver, bla. forret og pindemadder, hvilket jeg er super glad for hun gider (Hun går meget op i mad).

Ligesom Heidis mor sørger for blomsterdekorationer og bryllupskage.

Det sjove er bare at min mor blander sig i min svigermors opgaver, og er bange for at hun ikke gør det godt nok.

Min mor skal holdes nede, da hun ellers vil tage kontrollen.

0

Del dette indlæg

Min mor er en MUMZILLA. Hun startede med at være meget negativ overfor vores bryllup, hvor hun mente at vi skulle komme og snakke om det, så HUN kunne fortælle os hvad det indebar at være gift.

For meget.

Nu er hun så vendt 180 grader og interesserer sig for alt planlægning; Ja hun mener heller ikke jeg kan lave bordplanen selv! Hun skal holdes i kort snor....

Hun har selv nogle opgaver, bla. forret og pindemadder, hvilket jeg er super glad for hun gider (Hun går meget op i mad).

Ligesom Heidis mor sørger for blomsterdekorationer og bryllupskage.

Det sjove er bare at min mor blander sig i min svigermors opgaver, og er bange for at hun ikke gør det godt nok.

Min mor skal holdes nede, da hun ellers vil tage kontrollen.

Det er dejligt også at høre noget kritik af "egne" mødre, det er ikke altid svigermor der er så slem :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes jo nærmest, at jeg skal hive min mor ind i planlægningen ...hun er sådan "der er jo så længe til" - men jeg mener jo ikke at et halvt år er ret længe, når det handler om et bryllup. Hun vil gerne interessere sig for det, men hun synes vist bare, at jeg er i AAAALT for god tid med nærmest alting.

Min svigermor er jo ikke på banen, da de ikke engang ved, at vi skal giftes (vi har ingen kontakt med dem) :shooter: :shooter: :shooter:

Til gengæld så vil min (søde) EX-svigermor gerne hjælpe med alt det, hun kan - det synes jeg faktisk er MEGET underligt, men også mega-sødt og overskudsagtigt :) ...men hun er stadig meget ked af, at det ikke holdt med hendes søn :huh: så jeg tror hun kompensere lidt ...

0

Del dette indlæg

Tror også min mor er lidt MUMZILLA. Heldigvis er det blevet lidt bedre. Nu vil hun bare ikke sige sin mening overhovedet.. :unsure:

Måske hun bare er lidt børnesur over vi ikke inviterer al familie med. Men vi prioterere bare vores venner/veninder frem for familie vi dårligt ser, og som H2B kun har mødt to gange.. Da jeg sagde hun bare kunne lægge 10.000, så skulle vi nok inviterer resten af familien, havde hun ikke rigtigt nogen kommentar.. :huh: Ligesom hun SLET ikke kunne forstår at H2B ikke skal have nogen ring - overhovedet..

Min far og svigerfamilier er derimod bare så søde og meget hjælpsomme, og de ved det er vores bryllup og vores beslutning i sidste ende.. De var alle 3 med ude at se feststedet bl.a.

Overvejer om mor skal med ud når jeg skal prøve kjole - eller om det bare går galt :(

0

Del dette indlæg

Tror også min mor er lidt MUMZILLA. Heldigvis er det blevet lidt bedre. Nu vil hun bare ikke sige sin mening overhovedet.. :unsure:

Måske hun bare er lidt børnesur over vi ikke inviterer al familie med. Men vi prioterere bare vores venner/veninder frem for familie vi dårligt ser, og som H2B kun har mødt to gange.. Da jeg sagde hun bare kunne lægge 10.000, så skulle vi nok inviterer resten af familien, havde hun ikke rigtigt nogen kommentar.. :huh: Ligesom hun SLET ikke kunne forstår at H2B ikke skal have nogen ring - overhovedet..

Min far og svigerfamilier er derimod bare så søde og meget hjælpsomme, og de ved det er vores bryllup og vores beslutning i sidste ende.. De var alle 3 med ude at se feststedet bl.a.

Overvejer om mor skal med ud når jeg skal prøve kjole - eller om det bare går galt :(

Uh, dét må være lidt besværligt, når mor bliver børnesur - øv! Men synes det var en super kommentar at hun da er velkommen til at bidrage med et tilskud :wink: Jeg kan sagtens forstå jeres valg - sådan har vi også gjort det. Og det er altså også det mest almindelige idag, tror jeg.

Synes du skal tage din mor med, for det vil betyde meget for hende og eller s bliver hun måske både vred og ked af det .. men sørg for at tage en søster eller veninde med også, så der er nogen, der kan bakke dig op, så mor ikke overtager det hele!! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Svigermor snakker vi ikke meget med, så det gives jo sig selv.

Min mor når ikk at spørge, for jeg fortæller bare og har sagt at uanset om hun er enig el ej skal hun bare bakke mig op.

Sviger-bedsteforældre havde pludselig (3uger før bryllup) en mening om hvem vi IKKE havde inviteret. Skabte en masse ballade...

Har det sådan, at hvis folk ikk har noget positivt at sige til mit bryllups skal de holde deres munde ;-)

0

Del dette indlæg

Min svigermor har blandet sig lidt... Oprindeligt ville vi ikke have alle tanter og onkler med, men da mine svigerforældre donerer 25.000 kr til vores bryllup, fortalte hun, at dem regnede hun bestemt med kom med... Underforstået: ellers får I ingen penge... :( Hmm, hader når andre blander sig, men vi kan ikke holde det bryllup vi gerne vil, uden deres flotte og generøse tilbud... Så altså, vi får onkler og tanter med, og det er blevet en beslutning jeg er rigtig rigtig glad for! :)

Men sys hun var lidt træls i det øjeblik...

Min mor blander sig ikke nok.... Og når hun gør, er hun ikke altid enig... ;)

0

Del dette indlæg

Uhm ... Har ikke rigtig nogen der blander sig på den dårlige måde .. vi har fået penge og guld for ialt ca. 19000 af mine forældre, som var kærkommen :) men de har ikke ville bestemme noget - jeg har spurgt om meninger og det har de bidraget med (så er det jo bare dejligt når vi deler nogenlunde samme smag)... Svigerforældrene har kun spurgt ind til brylluppet og været nysgerrige.. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe dejligt at der er visse tråde man kan komme ud med lidt familieirritationer :tunge:

Problemet med min mor er lidt at hun rigtig gerne vil hjælpe mig med en hel masse, som fx at sy en brudekjole - men i realiteten er hun altid syg eller på arbejde (hun kan godt være lidt af en karrierekvinde). Så jeg står med en sød mor der lover mig en masse, men som i realiteten ikke har tid eller overskud til at hjælpe.. og så ender jeg bare med at blive skuffet.

Men ellers deltager min familie mest når jeg beder dem om det. :)

0

Del dette indlæg

Her blander de sig lige præcis så meget som vi vil have. :) De hjælper gladeligt hvis vi spørger, men forsøger slet ikke at presse noget ned over ørerne på os.

De kender ikke hinanden så godt. Men nu har de mødt hinanden en del gange og det er så de to der sørger for tingenen til receptionen. Den skal holdes hos mine svigere, så det er rart ikke at skulle tænke på det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har desværre ingen mor mere, men har en svigermor, og hun blander sig overraskende nok ikke :rolleyes: Tror hun har lært, at jeg gerne vil klare tingene selv, og ikke har brug for en ny mor, men hun spørg interesseret, så det er rart :) Min far blander sig ikke super meget, men han prøvede dog at få indført et anden-dags-bryllup, fordi vi nægter at holde en stor fest og invitere alle mulige, som vi ikke har den store kontakt med. Vi bliver så kun 14, hvilket er helt perfekt i vores verden - vi vil hade et stort bryllup :td: Min far bliver dog ved med at fortælle, at min onkel og tante er skuffet over, at de ikke skal med, hvilket giver mig dårlig samvittig og det ødelægger lidt min glæde omkring brylluppet :( i min verden giver det bare ikke mening at bruge 100.000 på et bryllups, som hverken H2B eller jeg vil nyde, bare så hele familien kan komme med :shooter::td:

0

Del dette indlæg

begge hold forældre/svigerforældre er super glade på vores vegne, og vi prioriterer det rigtig højt, at de skal indvolveres i alt det de kunne tænke sig :) Svigermors første spørgsmål var, om hun ikke godt måtte komme med ud og prøve kjole, og selvfølgelig skal hun det :) (som ene kvinde i en husholdning med 3 mænd, så kan jeg godt forstå at hun gerne vil det) Og ærlig talt, så vil jeg ELSKE at have begge mødre med :) De er sådan nogle hyggetanter begge to og så kunne de sidde og knævre mens jeg prøver kjoler ;) Og svigerfar er blevet betroet jobbet som toastmaster, for han er rigtig dygtig til at holde taler og være "centrum" for alles øjne :)

Og det med maden, kommer mine forældre ind over, for det vil de rigtig gerne. (Vi betaler selv, men kontakten ordner de :) )

Jeg tror, at vi kommer til at nyde, at have to hold forældre, som gerne vil engagere sig i vores bryllupsdag.

0

Del dette indlæg

Jeg synes, at der er stor forskel på "blanderi".

Èn ting er at komme med idéer, en anden ting er ikke at kunne kontrollere, at holde sine egne meninger lidt for sig selv.

Hvis nu bruden har fundet "KJOLEN", så synes jeg selv, at man bør ønske hende tillykke med fundet, og være glad på hendes vegne. I stedet for eksempelvis at kommentere på, at mon den er varm nok, det der broderi - er det ikke lige i overkanten, slæbet er da alt for langt, osv.

Input er fine! Men de skal helst præsenteres pænt, og som det, de er - nemlig input, ikke diktering :)

0

Del dette indlæg

min svigermor blander sig overhoved ikke - hvis jer spørg efter noget svar hun og hjælper, men ellers overlader hun det hele til os. Min mor derimod er en helt andet boldgade. Hun kommer med alle mulige ideer og forslag hvordan tingende skal gøres og hvad vi skal huske. Tingende vi slet ikke har lyst til eller som bare koster. Det bliver nok rigtig sjovt med hende - håber vi ikke kommer oppe og skændes for meget før bryllupet.

0

Del dette indlæg

Mine svigerforældre og forældre blander sig ikke. De vil meget gerne høre om det hele og kommer med idéer hvis jeg beder om det. Min lillesøster der blev gift i marts, kan der i mod ikke holde mund. Hun mener bl.a. ikke jeg skal have en brudebuket, fordi det er for dyrt, og at det er latterligt hvis hun ikke må sidde ved siden af sin mand til brylluppet (bordplanden er slet ikke lavet endnu).Hun synes at stort set alt er galt til vores bryllup. Synes det er rigtig ærgerligt at hun slet ikke har noget pænt at sige, men jeg prøver at lukke ørene.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer