Vanggaard

&%/#"&%&)=! MIN MOR OG BLOMSTER!

27 indlæg i dette emne

FOR H**********!!! :angry: (mangler en mere rasende smiley!!)

Jeg får snart et anfald over min mor!!! :angry: Min mor er blomsterbinder, og har i bryllupsgave givet os alle blomsterne til brylluppet; borddeko, pynt til hjemme (vi skal holde festen hjemme) brudebuket osv.

Vi har meget forskellig stil, hvad jeg synes er flot, synes hun er grimt. Vi har haft meget svært ved at blive enige om hvilke blomster, der skal bruges, hvad farve og i hvilken form! Vi er endelig blevet enige om blomsterne og borddeko (sådan da, gad ikke diskutere mere med hende)

Vi er blevet uvenner flere gange, fordi hun åbenbart ser det som, at når det er noget hun giver, skal hun stort set bestemme hvordan det skal se ud. Hun bliver meget sur, når jeg ikke er enig i det, hun synes er pænt. Hun har flere gange truet med, at så må jeg fandme bare bestille et andet sted, at jeg er den mest besværlige kunde, hun nogensinde har haft. :blink:

Jeg kan ikke sende hende nogen inspirationsbilleder what so ever, for hun tager dem fuldstændig bogstavligt; 'Skal det nu være med den blomst'??! 'Var vi ikke lige blevet enige om den anden form'??! 'Vil du have en broche der??!!' NEJ, FOR GUDS SKYLD, DET ER TIL I N S P I R A T I O N!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o :o :o :o :angry:

Jeg har 'givet' mig med borddeko for at få fred, fordi hun fik et anfald på mig, da jeg ikke faldt i svime over dem første gang (hun havde lavet en model). Men nu vil hun nærmest ikke snakke med mig om brudebuketten, for nu skal der altså lidt ro på (hendes ord) Jeg må have tillid til hende, da hun har arb med blomster så længe, så hun skal nok sørge for den buket, og det skal vi ikke snakke mere om. :huh:

Jeg ved, hun gerne vil have brudeslør i, det har jeg sagt, jeg ikke synes. Jeg vil gerne have en helt enkelt buket uden ret mange dikkedarer, da min kjole er meget pyntet. Men min mor ellers at overpynte, så vil vædde med den kommer med både brudeslør, blonder og perler, sommerfugle og hvad har vi... :shooter:

Min mor er en dygtig blomsterbinder, men vi har bare vidt forskellig smag og hun nægter at lave noget, hun synes er grimt. Og grimt er lig det jeg kan li'!! Ved bare jeg ikke kan fake på dagen, at jeg kan li' brudebuketten, og den er bare meget vigtig for mig.

Åh, havde bare lige brug for at læsse af blandt ligesindede, da jeg lige har snakket med hende i tlf, og er så p*sse sur lige nu!!!!! :angry::)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun skal da overhovedet ikke bestemme hvordan din buket skal se ud :pokey: Hvis en alm kunde kommer til en blomsterhandler får man da lov at bestemme det man vil :huh:

Kan godt forstå du er bekymret for din buket, min betyder ogs meget for mig og selvom svigermor binder blomster i sin fritid har det aldrig været på tale, at hun skulle binde den, det turde jeg simpelthen ik,fordi jeg ikke ville nænne at sige noget, hvis den var grim :unsure:

Har du overvejet at få andre til det, eller er det slet ikk en mulighed? For hvis ikke, så er du nød til at forklare hende at det skal være på din måde, da den betyder meget for dig...

0

Del dette indlæg

Aw nej kære, nu er det da også nok både med kjole frustration og så det her oveni!

Kan du og din mor ellers tale godt sammen? Altså når det ikke omhandler blomster?

Hvis hun ikke kan skelne mellem billeder til inspiration - er det så en idé at "diktere" hvordan det skal se ud? Altså, kan du finde noget, der bare er lige i øjet, og så give hende de billeder?

Så er det bogstaveligt det, hun skal lave det ud fra.

At hun siger, at du er den mest beværlige kunde hun har haft - har jeg svært ved at tro.

Hvis hun har haft besværlige kunder, og ikke har lyttet til dem, som hun ikke lytter til dig - så tror jeg ikke, at hun ville have mange kunder.

Er der andre følelser i klemme?

Måske du kan få hende til at google et par billeder, og så kan hun vise dig, hvordan hun har tænkt sig at lave det?

0

Del dette indlæg

Hun skal da overhovedet ikke bestemme hvordan din buket skal se ud :pokey: Hvis en alm kunde kommer til en blomsterhandler får man da lov at bestemme det man vil :huh:

Kan godt forstå du er bekymret for din buket, min betyder ogs meget for mig og selvom svigermor binder blomster i sin fritid har det aldrig været på tale, at hun skulle binde den, det turde jeg simpelthen ik,fordi jeg ikke ville nænne at sige noget, hvis den var grim :unsure:

Har du overvejet at få andre til det, eller er det slet ikk en mulighed? For hvis ikke, så er du nød til at forklare hende at det skal være på din måde, da den betyder meget for dig...

Det er ikke en mulighed at få en anden til det, så tror jeg ikke min mor overhovedet kommer til brylluppet!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Aw nej kære, nu er det da også nok både med kjole frustration og så det her oveni!

Kan du og din mor ellers tale godt sammen? Altså når det ikke omhandler blomster?

Hvis hun ikke kan skelne mellem billeder til inspiration - er det så en idé at "diktere" hvordan det skal se ud? Altså, kan du finde noget, der bare er lige i øjet, og så give hende de billeder?

Så er det bogstaveligt det, hun skal lave det ud fra.

At hun siger, at du er den mest beværlige kunde hun har haft - har jeg svært ved at tro.

Hvis hun har haft besværlige kunder, og ikke har lyttet til dem, som hun ikke lytter til dig - så tror jeg ikke, at hun ville have mange kunder.

Er der andre følelser i klemme?

Måske du kan få hende til at google et par billeder, og så kan hun vise dig, hvordan hun har tænkt sig at lave det?

Der er self mere i det.... Bl.a. at jeg er en meget selvstændig person, der har opdraget mig selv. Min mor føler, tror jeg, at jeg tromler hende og er for arrogant. Min mor og jeg har i lange perioder af mit liv ikke kommunikeret ret godt, i nogle perioder har vi slet ikke set hinanden. Hun er ikke den, jeg spørger om hjælp til noget normalt.

Jeg kan ikke diktere hende noget, så bliver hun tosset. Jeg har sendt hende mange billeder, men hun kan ikke li' dem... :(

Hvis hun bare behandlede mig som en alm. kunde, ville der ikke være nogen problemer, for hun kan jo ikke lave ting altid, hun selv synes er fantastiske - hun bliver jo nødt til at gøre hvad kunden beder om!

0

Del dette indlæg

Der er self mere i det.... Bl.a. at jeg er en meget selvstændig person, der har opdraget mig selv. Min mor føler, tror jeg, at jeg tromler hende og er for arrogant. Min mor og jeg har i lange perioder af mit liv ikke kommunikeret ret godt, i nogle perioder har vi slet ikke set hinanden. Hun er ikke den, jeg spørger om hjælp til noget normalt.

Jeg kan ikke diktere hende noget, så bliver hun tosset. Jeg har sendt hende mange billeder, men hun kan ikke li' dem... :(

Hvis hun bare behandlede mig som en alm. kunde, ville der ikke være nogen problemer, for hun kan jo ikke lave ting altid, hun selv synes er fantastiske - hun bliver jo nødt til at gøre hvad kunden beder om!

Præcis, det er det jeg mener. Hvis der er en måde, hvorpå hun lige kan ligge de følelser hun har i klemme på hylden og huske, at du er ligeså meget en kunde der skal gøres tilfreds, som enhver anden kunde hun har haft.

Jeg tænker blot, hvis I kan mødes om, at hun viser dig nogle billeder af, hvordan det bliver - måske det kan hjælpe til at få konkretiseret, hvad hun har tænkt. Om det så er et forfærdeligt resultat - så kan du i hvert fald gøre klart, at det ikke skal være sådan. Er resultatet knapt så forfærdeligt, kan I måske tale sammen om, hvad du gerne vli have ændret?

Det er ikke mit ønske at "tage for let" på dette dilemma du står i - forsøger bare at finde en løsning, så du kan få den ro, du har behov for :)

0

Del dette indlæg

Præcis, det er det jeg mener. Hvis der er en måde, hvorpå hun lige kan ligge de følelser hun har i klemme på hylden og huske, at du er ligeså meget en kunde der skal gøres tilfreds, som enhver anden kunde hun har haft.

Jeg tænker blot, hvis I kan mødes om, at hun viser dig nogle billeder af, hvordan det bliver - måske det kan hjælpe til at få konkretiseret, hvad hun har tænkt. Om det så er et forfærdeligt resultat - så kan du i hvert fald gøre klart, at det ikke skal være sådan. Er resultatet knapt så forfærdeligt, kan I måske tale sammen om, hvad du gerne vli have ændret?

Det er ikke mit ønske at "tage for let" på dette dilemma du står i - forsøger bare at finde en løsning, så du kan få den ro, du har behov for :)

Føler heller ikke du tager let på det :-)

Du har ret i det med billederne, det vil jeg sige til hende. Jeg er i hvert fald færdig med at sende billeder til hende.

Jeg vil jo heller ikke være besværlig, men jeg er et ret kontrolfikseret menneske, det ved min mor, og jeg har allerede lagt kontrollen fra mig i flere andre situationer, selvom det var svært. Men synes det er lidt ærgeligt, min mor hellere vil lave buketten, så hun synes det er flot, fremfor at JEG synes det! Ved godt det heller ikke er hendes hensigt, men det bliver det jo, når hun ikke vil lytte til mig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror HELT ærligt at jeg var gået til en ude i byen og fået lavet det der...

Det er simpelthen ikke en option. Så boycutter hun brylluppet, er jeg ret sikker på.

Der er da også nogle ting, vi er enige om i buketten, som vi har nået at tale om i fred og fordragelighed, så jeg ved nogle ting ikke bliver helt skæve!

0

Del dette indlæg

Det lyder slet ikke som om det var en opgave der skulle være givet til din mor, til at starte med! :blink:

Det er så nemt at sige: "Jeg havde sagt......" fordi hvis nu det var ens selv der sad i samme situation er det ikke sikkert man havde kunnet gøre det man råder andre til - men - jeg havde sagt, at hvis ikke hun kunne lave det som JEG ville have det, så skulle hun ikke lave det! Ens mor skal støtte ens valg og hjælpe en så man får den bedst tænkelig dag! Hun skal ikke hverken diktere eller skabe sig på den måde! :td:

0

Del dette indlæg

Årh, altså, jeg kan godt forstå at du er frustreret :hug:

Man skulle synes at netop når til mor vil giver jer blomsterne som en GAVE, skulle hun give præcis det I ØNSKER, og være langt mere lydhør og åben over for jeres (dit) ønske. :wink:

Selv om det kan virke svært så tror jeg trods alt at det bedste vil være at "slutte fred" med din mor så hurtigt som muligt, så der ikke kommer yderligere dårlig stemning her inden brylluppet, og jeg tror at det vil være en dårlig løsning af få en anden til at lave din brudebuket, det vil muligvis sætte en torn i jeres forhold som vil sidde der for altid...

Hvad med at du finder et billede af en buket, som er så nær det du ønsker som overhovedet muligt, og stille og roligt præsenterer din mor for billedet og siger at det er en buket som denne du altid har ønsket dig og at du vil være meget glad og taknemmelig hvis hun vil lave en buket som denne til dig.... tror du så ikke at hun "falder til ro" og vil respektere dit ønske, når hun nu har noget helt specifikt at gå efter?

Og så tror jeg iøvrigt at man altid vil blive overvældet og lykkelig på dagen, når man ser sin smukke friske brudebuket, som er lavet specielt til en selv :a1221: - også selv hvis den skulle afvige en smule fra ens "skabelon" :)

Jeg skal "bare" have en buket udelukkende bestående af røde roser, men har alligevel ikke kunnet finde et foto af en buket som svarer præcis til det jeg forestiller mig i form, størrelse og skaft, som jeg vil kunne tage med til blomsterbinderen, men jeg har slået mig til tåls med at min buket nok skal blive smuk - og så må de små (ubetydelige) detaljer være et "overraskelsesmoment" :)

Og prøv at tage emnet op med din mor en dag hvor I begge er i godt humør, prøv at vise overskud og vær "large", mon så ikke at din mor (forhåbentlig) vælger samme tilgang til sagen!? :wink:

Iøvrigt så er jeg næsten misundelig på at du har en mor at skændes med :rolleyes: Jeg har desværre ikke længere min mor i denne verden... :7himmel:

0

Del dette indlæg

Jeg tænker en helt anden løsning kunne måske være at snakke med din h2b om hvad du godt kunne tænke dig og at det så var ham der tog ned og snakkede med svigermor. Tænker bare hvis det er manden der kommer og siger det kunne han godt se dig med ville det måske hjælpe.

Bare et forslag.

Redigeret af Freja pigen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville seriøst overveje at sige på en høflig og kærlig måde, at du sætter stor pris på, at hun vil hjælpe, men at du synes, I har meget forskellig smag, og at I begge kommer til at lægge alt for mange følelser ind i projektet, og at du tror, det vil være bedst for jer begge, hvis hun bakker ud og lader dig bestemme over projektet eller accepterer, at du går til en anden blomsterbinder. Eneste andet alternativer, som jeg ser det, er en konstant kamp og sårede følelser, eller at du vælger at acceptere, at det er et projekt, der er ude af dine hænder, hvis hun skal stå for det....

0

Del dette indlæg

hm ja den er svær.. min mor pressede meget på for at vi lavede mig en hvid brudekjole, men jeg stod fast og sagde nej.. men hun reagerede ikke så slemt som din mor..

Jeg ville nok gøre som Luciabruden foreslår, :) finde et billede af en buket lige som du vil have den til at se ud og så fortælle din mor at du er fuldstændigt forelsket i den og det er sådan en du kan se dig selv med på dagen.

0

Del dette indlæg

Måske skulle du lade h2b overtage (også i og med traditionerne siger det er hans job ) og så lade de to finde en løsning.

Måske ville det være nemmere for dem, hvis deres forhold ikke også er anstrengt i forvejen?

0

Del dette indlæg

Heisann

Så utrolig trist, og irriterende.

At du må kunne oppleve dette, også med din mor, rett rundt hjørnet når du skal gifte deg.

Det er en flott gave du har, og heldig som har en så dyktig mor...MEN...

Det er da aldeles ikke din mor som skal gifte deg!!

Ikke gi deg, sett ned foten vel..skal hun bestemme får hun sannelig bruke det til sitt eget bryllup.

Her er det du som skal gifte deg, og det er din store dag.

Jeg tror rett å slett visst det hadde vært meg, hadde jeg hatt problemer med å godta det, å dermed sagt til henne: at visst ikke jeg får bestemme noe av det viktigste på dagen min, bestiller jeg fra noen andre..selvom det kanskje hadde såret henne.

Ikke gi deg kjære deg.

Du skal ha akurat de blomster du har drømt om :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja det er lidt træls, at i ikke kan komme til enighed, og i ikke har fået snakket om forventningerne inden aftalen blev lavet, for så havde du allerede der kunne sige nej tak. Men det er jo nemt at være bagklog, og nemt at sige, en masse, fordi det jo ikke er os, som står der med følelserne i klemme.

Mit råd vil være, at lade din mor få lov til at lave borddekorationerne, og lad hende bestemme, hvordan de ser ud. Ja det kan være en torn i dit øje, men jeg husker slet ikke vores borddekoration til vores bryllup. :) Der var fokus på så mange andre ting, så jeg bemærkede dem ikke rigtig. Jeg tænker, at ved at lade hende om det, og bestemme selvom du ikke synes de er kønne, så føler hun at hun får lov til at være en del af jeres dag, og jeres liv. Det er lidt en måde at holde fast i dig på, og holde dig som en lille pige, som nu er blevet voksen.

Angående brudebuketten, så kan jeg godt forstå, hvis du er bekymret. Din kjole er meget detaljeret, og du ønsker en enkel buket, din mor elsker detaljeret buketter. Men har din mor set i kjole? mon du skal lade hende se den, så hun kan få en ide om, hvilken buket, som vil passe til?? For måske hun overrasker dig positivt.

Og du siger hun er blomsterbinder, er det noget hun lever af, eller er det interesse?? for jeg tænker hvis hun lever af det, så må hun jo havde leveret til mange brude, som jo også kan være kritiske :)

0

Del dette indlæg

Tak for de gode råd :) (har ikke helt styr på multi quote)

Min mor er uddannet blomsterbinder og arbejder med det til dagligt, så ja, hun burde kunne håndtere vanskelige kunder!

Hun har ikke set kjolen endnu (har jeg heller ikke selv....!!!) Kun på billeder, men når den kommer hjem, skal hun se den. For så tror jeg nemlig også (håber jeg) at hun vil forstå, hvorfor den skal være enkel.

Har snakket med hende i dag, og vi er enige om, at vi snakker om det igen, når hun har set kjolen. Så må vi se, om vi kan holde kammertonen.

Det duer ikke at blande min kæreste ind i det. Han ved ikke en dyt om blomster, og har glemt hvad jeg har sagt om det lige så hurtigt, som jeg har sagt det :wink:

Det er ikke ret nemt at skulle sige til hende, hun ikke må lave buketten, så det vil jeg helst ikke ud i. Tror som sagt hun boycutter brylluppet så. Forrige år snakkede vi ikke sammen i 3 mdr, fordi hun havde brug for en pause fra mig...Jeg var overlegen og arrogant, så hun kunne ikke holde ud at være sammen med mig....Jeg ved stadig ikke, hvad jeg havde sagt/gjort. Så der skal ikke så meget til....

0

Del dette indlæg

Måske kunne det hjælpe hvis i sammen lavede en prøve buket i hendes butik?

Altså at I i fællesskab ser på blomster og prøver at udvælge dem du finder smukkest, med hendes vejledning og imputs, så processen måske bliver lidt hyggeligere for jer.

Håber hun kommer "til fornuft" :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha, det lyder som en træls situation! Synes du har fået nogle gode råd fra de andre herinde. Du kunne måske også prøve at finde et eller andet indenfor dekoration, som ikke er brudebuketten, som du kan give hende fuldstændig frie tøjler med, og så får du "lov til" at bestemme brudebuketten? Hvis du altså kan komme i tanker om et eller andet som betyder langt mindre for dig, og hvor hun kan få udfolde sin smag og stil. Så vil det måske være nemmere for hende at "slippe" brudebuketten...

0

Del dette indlæg

Øv altså hvor irriterende! Hvis det var mig der stod i denne situation (men det er det jo ikke, så du kan ta rådet og kaste over højre skulder hvis det ikke lige er dig :wink: ) Ville jeg sige det til min mor som det var. Det er dit bryllup, så det er dig (og din kommende mand!) der bestemmer hvordan tingene skal være, man kan sagtens tage i mod råd og inspiration, men i sidste ende er det din kommend mand og dig der er i jeres gode ret til at beslutte hvad I ønsker. Jeg ville gøre hende dette klart og fortælle hende at det er en utroligt flot gave hun har valgt at give, men hvis I ikke kan få det som I ønsker (eller som minimum et kompromis mellem jeres 2 meget forskellige idéer) så må I bruge en anden. Hvis din mor ønsker at trække sig fra brylluppet pga dette må det virkelig være hendes egen sag, sm jeg ville synes var helt og aldeles urimelig.

Jeg har selv haft riiiiigtig mange familieproblemer de sidste år og har mht brylluppet valgt at sige: Det her er vores dag og det er sådan her vi vil ha det! Så må folk deltage hvis de ønsker ller lade være hvis de ikke kan affinde sig med sitiationen! :)

Håber på I finder den bedste løsning for jer :bearhug:

0

Del dette indlæg

Åh hvor det desværre lyder bekendt..suk, nogle gange er blodets bånd godt nok nogle besværlige størrelser... !

Jeg er selv udd. blomsterdekoratør, så kan fint sætte mig ind i den ære det må være at binde sin datters buket, MEN det SKAL være DIN drømmebuket og efter DINE ønsker og hvis ikke du bryder dig om brudeslør, så skal du overhovedet ikke have det !!!Hvis ikke din mor kan forstå det er hun ikke specielt proff..om så hun er nok så dygtig ! I det her tilfælde tror jeg desværre det er din mor der er barnet og dig, der er den voksne..din mor skriger på at få opmærksomheden fra blomsterdeko og buketten, men det er jo ikke det der er meningen ! Brudebuketten er dit valg og dine drømme der skal udføres - Ingen blomsterbinder kan evigt og altid stå og binde noget de altid selv vil falde i svime over, jo men, så har de ihvertfald en masse ikke tilfredse kunder..hurra for forskellighed !

Jeg ligger inde med en frygtelig,frygtelig masse billeder af brudebuketter jeg har bundet, så vil tilbyde at maile billeder til dig, hvis jeg evt havde noget der ligner det du kunne drømme om ?! Syntes det er en god ide der er kommet med en meget konkret buket på et billede, nu når din mor er så konkret :0/ tænkende... suk hvor jeg kender de familiekvaler og familiepauser :0( Lad det for alt i verden ikke ødelægge Jeres dag ! Det er det bare ikke værd ! Og husk så til en anden gang luk aldrig elefanter ind i dit indre glashus..de forstår ikke at gå varsomt og der er kun dig til at samle skårene op igen.. Det har hjulpet mig meget!

Mange mange forstående tanker og held og lykke med resten af planlægningen !

Skriv endelig i min indbakke, hvis du mangler nogle fotos til hjælp.

Bedste ønsker fra Anette

0

Del dette indlæg

Nej hvor irriterende. Det er da en øv situation at stå i. Jeg kan godt forstå du ikke vil gå udenom din mor - det er da selvfølgelig hende, der skal lave din brudebuket når nu hun kan... det ville jeg også have valgt. Og vi havde sikkert også fået problemer herhjemme ved det... men til sidst tror jeg altså, at det er de problemer værd i sidste ende.. Det er skide hårdt at ryge i totterne på hinanden når det er mor og datter - for samtidig med man bare HADER at de skal blande sig, så betyder deres meninger jo også et eller andet sted noget for den vi er i dag...

Jeg fornemmer, at din mor er MEGET fagligt stolt. Og hun er sikkert også rigtig god til sit fag, derfor vil hun ikke "gå ned på udstyr" når det gælder selveste hendes datters bryllup... det er da meget forståeligt. Men skrevet så mange gange tidligere herinde.. så er det bare ikke hende, der skal bestemme udstyret i sidste ende... Jeg tror det er en god idé at vente med at bestemme blomsterne til du har brudekjolen, så kan I måske bedre forestille jer helheden. Når I så kommer dertil, kan du så ikke bare forsøge at gøre det klart, at det vil betyde meget for dig, at brudebuketten er helt enkel, og så måske bede hende gå udenom de blomster du ikke vil have i den, og de farver du ikke vil have i den? Jeg ved ikke om det lyder helt håbløst eller om det er noget du i forvejen føler du har forsøgt? Men jeg håber, at I stille og roligt mødes - og jeg må altså sige, jeg tror ikke på, at du har en mor, der er totalt ligeglad med, hvad du mener, det er bare dælens svært at forstå, at når man selv føler man har lavet verdens smukkeste buket, at alle så ikke deler ens mening.

Krydser fingre for, at I finder løsningen meget snart, for det her er bare ikke sjovt for nogen af jer.

0

Del dette indlæg

øv, øv, øv! Hvorfor kan venner og familie ikke være de første til at respektere de ønsker man måtte have til sin bryllupsdag. Det er jo din dag!

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige for er ikke sikker på at jeg har et bedre råd end dem du allerede har fået. Jeg er ked af at hun ikke kan se at du har nogle planer og ønsker til din store dag. Moden ændre sig og hvad hun syntes er smart er nok ikke det samme som en brud i dag - forstå mig ret :-)

Håber at I får talt sammen og at hun indser at det er dig det handler om den dag. Hvis hun syntes du "fylder" for meget til hverdag er det en ting men den kan hun ikke bruge imod dig lige her - for her er det dig der SKAL fylde det hele.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer