Mette-keuter

IKKE børn med...

20 indlæg i dette emne

Hej alle..

Vi har valgt, at til vores bryllup skal der ikke andre børn med end min niece, nevø 7,9 og min kærestes niece, nevø 9,6... Vores venner med små børn er meget forstående undtagen ET Par ( eller retter sagt moderen var ikke helt tilfreds) og sagde at den måtte hun lige tænke over, og sagde at vi jo risikerede at folk så ikke kom med( dette skal siges at vi synes det må være folks eget problem, hvis de vil gå glp af vores bryllup, fordi de ikke kan undvære deres barn)

Vi fortalte, at vi synes, at de selv ville få en bedre fest pga ingen forstyrrelser, og at vi gerne ville holde en voksenfest... Vi blev lidt kede af det fordi de ikke var forstående overfor vores valg...

Vi har et andet vennepar der er sat til at føde 1 mdr. Før brylluppet og ikke en gang de ville have barnet med, lige meget hvad vores valg var. Hun kører et par gange under festen for at amme, ellers blir den lille på 1 mdr. passet...

Er det os der er helt galt på den?

Vi synes bar at det er for dyrt at holde en fest på 100.000 til at forældrene render under festen ( fordi børnene græder, keder sig, skal tisse etc.) og måske skal i seng kl. 20 fordi børnene ikke må sove alene på hotellet...

HVAD SIGER I?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er fuldstændigt op til jer! I betaler festen - I bestemmer reglerne:-)

Det er da iorden at jeres vennepar havde prioriteret anderledes, men det synes jeg ærligt talt ikke er noget der er relevant at "brokke" sig over. Det er jeres bryllup og de skal da bare være glade for at de er inviterede. Nu er jeg ikke mor, men det må da være rart at være ude uden de små engang imellem :-)

0

Del dette indlæg

Jeres fest - jeres regler!

Vi vælger også, at der ikke skal børn med til vores fest. Vi holder reception også, og her er børnene velkomne, men så snart aftenfesten går i gang bliver det uden børn. ( vi har selv 3, og synes bestemt også de skal være med til den store dag - men jeg vil gerne have lov at være kvinde og brud og ikke mor denne ene dag). Dog er babyer, som er afhængig af deres forældre, også velkomne.

Må jeg spørge - af ren nysgerrighed, jeg holder stadig fast i "jeres fest, jeres regler" - hvorfor i har valgt at nogle børn inviteres med? Det kan være det er det, jeres venner bliver stødt over?

Vi har ikke inviteret endnu, og har endnu ikke meldt det med børnene ud - men jeg ser da også helt klart et familiemedlem, som bliver stødt. Det er besværligt at de skal passes, de laver jo ingen ballade osv... Jeg vil nu mene, at 14 børn i alderen 2-10 giver lidt postyr, næsten uanset hvor opdragne de er... :)

Men altså, hæng dig ikke i det, hvis venneparret melder fra som følge af at de ikke må tage børnene med, er det deres valg! (i øvrigt da temmelig trist for dem selv, at de ikke for en enkelt aftens skyld kan være et par uden børn!)

0

Del dette indlæg

Vi havde også fest uden børn. Det var samme begrundelse som jer, at det var en voksenfest med lang middag, alkohol etc. Babyer synes jeg dog altid bør være velkomne - det er helt andre behov, der skal tages hensyn til

Men ja, hvorfor skal niecer og nevøer med? De skal vel også tisse og vil kede sig? Måske virker jeres argumenter lidt hule hvis I siger det er for forældrene har det sjovere er mere afslappede etc. For det ønsker I vel også for familien?!

Det er bedre at melde ærligt ud og sige at I har valgt at begrænse antallet af børn pga... Og ja, så hvorfor....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har gjort fuldstændig ligesom jer, vi har sagt nærmeste families børn velkommen, som så bliver mine svigerinders 2x3 børn på 14,12,8,8,6,5, men ellers ingen børn overhovedet.

Da vi holder festen langt væk og mange af gæsterne overnatter, er der et af vores vennepar der har spurgt om de måtte tage barnepige med og så få dem passet i deres bungalow hvilket vi har valgt l at acceptere. De to vi har der ammer har vi så også lavet en undtagelse med, da de jo ikke kan køre frem og tilbage de 200 km. Mellem hjem og fest.

Alle vores gæster har accepteret det og syntes bestemt ikke det er jer der er forkert på den! Det er et bryllup ikke en børnefest også selvom nærmeste familie har nogle andre regler.

Vi har så valgt at alle vores taler bliver holdt mellem foret og hovedret (vi har ikke så mange) og så har vi lavet aktivitetsbøger til børnene, så de kan overleve den halve time :)

Redigeret af namibianbride
0

Del dette indlæg

Vi holder også børnefri fest BORTSET fra min niece på 8 år som skal være brudepige (men hun bor lige ved feststedet og hendes bedsteforældre henter hende, når hun bliver træt, så min søster&hendes mand kan feste), og mine forældres plejebarn,praktisk talt min lillebror som er 14 år, (som også bare kan gå hjem når han ikke gider mere).

Og så har vi 1-2 vennepar som når at føde inden brylluppet og babyer, der ammes synes jeg er velkomme.

Og det må folk altså forstå eller blive blive hjemme. Så synes det er helt i orden at folk ikke må tage deres børn med. Og jeg kan sådan set godt forstå at jeres nevøer/niecer er inviterede selvom alle andre børn ikke er - det er jo familie :) Men derfor kan det da godt være de begynder at kede sig :griner:-

Redigeret af SoExited
0

Del dette indlæg

Jeg synes også, at i bare skal holde fast i jeres valg. Det er simpelthen jeres vennepar, der er forkert på den, hvis de ikke kan undvære deres børn en enkelt aften, i beder dem jo ikke om, at de aldrig skal se børnene igen.

Vi har også valgt uden børn under 13, af flere forskellige årsager. Primært har vi nogle børn i familien, som der aldrig bliver sagt nej til og jeg gider ikke, at de skal ødelægge dagen og snuppe al opmærksomheden. Derfor vælger vi at ingen af børnene er velkomne, for ikke at pege fingre af nogen bestemte. Det betyder bl.a. at en familie kan have deres to ældste med, men ikke den yngste og de brokker sig ikke.

Jeg håber det bliver som i kan have det godt med

0

Del dette indlæg

Vores niecer og nevøer skak med da det er meget tæt familie, de er så store og selvstændige og så leger de så godt når de er sammen, så vi plejer aldrig at se dem :) derfor er de med..

Tak for jeres tilbagemelding, det godt at vide vi ikke er de mærkelige ubamhjertige mennesker :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HELT enig med jeres valg, vi har gjort det samme OG der er faktisk et par hvor kun faderen kommer fordi de ikke kan finde babysitter... AS IF.!!!!

Nåh men ellers kommer kun min ældste søn og hans bedste ven med og så en venindes lille nyfødte søn på 6 dage :heart: på lørdag !!!

Et bryllup ER en voksenfest efter min mening, med mindre man holder det stille og roligt hjemme og ønsker at det er en familiebegivenhed!!

0

Del dette indlæg

Vil lige tilslutte mig dig og nogen af de andre. Vi har også kun valgt det nærmeste familie børn heraf fordi, at vi ønsker at vores egne skal med og fordi jeg har et nært forhold til dem. - Det er kun vores 2, mine to mostres 2 børn og så MÅSKE min H2B søsters yngste, hvis hun ikke er hos sin far.

Men venners børn bliver ikke inviteret, da vi ikke har dette forhold og der bare vil blive ALT for mange børn, og det er jo ikke noget børne gilde.

Vores to planlægger vi dog nok også, at de bliver hentet senere når de bliver trætte og det samme gør mine mostre nok helt sikkert også med deres. For man nyder bare festen mere/ slapper mere af, når man ikke lige skal have et øje og øre efter krudtuglerne.

Har det sådan lidt, at kan gæsterne ikke acceptere dette, så må de jo lade vær at komme. Synes sagtens, at man kan forsvare at nært familie børn må komme og ikke vennepars børn. Anden man selvfølgelig også har nært forhold til dem. Man skal jo altså skære et eller andet sted jo. =)

0

Del dette indlæg

Det er helt jeres valg!

Vi (jeg) var også meget i tvivl om, om vi skulle have børn med, netop fordi jeg tænkte: Kan man godt tillade sig ikke at invitere dem med? Men efter at have snakket med nogle forskellige blev vi (jeg) enige om ikke at invitere børn med som ikke var blevet konfirmeret endnu ud over vores egen to piger (8-12)Grunden til at det blev til at det var dem der var blevet konfirmeret (og ikke børn under 18 år) var fordi at kæresten har en kusine hvor hendes 3 søskende (som er over 18) + hendes mor og far bliver inviteret, og vi synes det var synd hvis hun ikke kunne komme med, og så har jeg én kusine som også er under 18, som ville have været den eneste kusine/fætter som ikke ville være kommet med.

Jeg er rigtig glad for at vi blev enige om det, for det er faktisk kun 2 ekstra under 18 år (ud over brudepigerne), og vi mente at det kunne vi sagtens argumentere for hvis der var nogle som ville blive sure... Det skal så lige siges at vores mindste datter på 8 bliver hentet efter maden, og så vil der være 5 børn tilbage på hhv. 12, 14, 14, 14 og 15. Og selvom jeg ikke er glad for at de skal se folk være fulde osv, så ved jeg også godt at de fleste af dem er så store at de udemærket godt ved hvad det handler om... Og så har jeg aftalt med min mor at hun "holder øje" med dem og tager vores datter (på 12) med hjem når hun kører, for hun drikker ikke, og så ved jeg (hønemor her) at der altid vil være opsyn med dem :)

Synes helt bestemt at I skal gøre som Imener er det rigtige for jer, for det er jeres dag.

0

Del dette indlæg

Vi havde først tænkt os at invitere børn med, men det gav os en masse skræmme billeder af hvad der kunne ske da H2Bs nevøer og niecer ikke har for 5 øre opdragelse... kunne virkelig se billeder af beskidte fingre på min kjole, hvordan de ville stå med fingerne i maden som vi andre også skulle have så til sidst blev vi enige om at det må blive uden børn - og sikke en lettelse! Det skal lige siges at det i alt ville være blevet til omkring 15 børn i alderen 1½ til 16 år (hvor de 10 af dem vil være under 10 år)

Så de eneste "børn" som bliver inviteret med er H2Bs niecer som er over 18 år, men det skal nok komme til at give en masse brok i familien fordi man er vant til i familien at det er på børnes præmisser :blink:

Heldigvis har andre i familien sagt at det ikke er noget problem at det er uden børn, så det er dejligt

Har altid haft det med at tage hensyn til alle andre så skal vænne mig til at tænke VORES bryllup - VORES regler... men det er jo faktisk ret dejligt at tænke sådan :)

Så hvis jeres venner ikke kan forstå at der er forskel på familiens børn og venners børn så er det jo deres problem! De burde jo faktisk bare nyde en aften uden børn :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores erfaring:

Til vores bryllup var der også megen tvivl om børn skulle med eller ej. Vi valgte at inviterer børn med...

Til vores store ærgelse....... De store børn fra 6-12 år opførte sig eksemplarisk og hyggede sig enormt.

Men der var en lille pige på 1 år med, som desværre græd ustandseligt under min og min fars tale. UDEN forældrene greb ind og gik ud med hende, selvom vi udtrykkeligt havde sagt at det var firudsætningen for at have så små børn med.

Til sidst måtte jeg selv gå ned og sige det til forældrene, ekstremt pinligt både for dem og jeg.

Vores fremtidige store fester bliver uden de helt små børn...

0

Del dette indlæg

Jeg må også tilslutte mig denne... Vi har også valgt at nevøer og niecer skal med mens venners børn må blive hjemme. Vores søskende blev egentlig overraskede over at vi ville have deres børn med, da de troede vi ville holde en "voksen fest", men da de betyder meget for os skal de selvfølgelig med:)

Det er ikke fordi vi ikke vil se vores venners børn men det ville blive alt for dyrt og der ville slet ikke være plads til dem.

Uanset hvad i vælger, så er det jeres fest og det skal være en god dag for jer. Hvis jeres venner ikke kan forstå eller respektere jeres ønsker må det være deres problem:)

0

Del dette indlæg

Vi holder uden børn. De er velkomne i kirke og til reception, men festen er for voksne. Undtagelsen er min ene fætter, der er 14 år og vandt til voksenfester - det er helt i orden. Har to i familien som jeg ikke ved om kan få deres børn passet (skal lige siges det skal være flere dage, da de bor i Norge). Det ene par... så kommer nok bare den ene af dem, evt. ingen - det ville være synd, men ingen skandale - det må være deres valg at man ikke synes man kan få passet en tiårig i to netter. Den anden er alene med barn på 2 år, og hvis hun ikke har mulighed for pasning skal vi nok finde ud af det - hun og hendes mor er også meget opmærksomme på evt. forstyrrelse, og der er et rom moren kan tage hende med ind i indimellem. Vi har dog ikke talt med dem om det endnu. Vores venner med børn ved det godt, og er glade for en voksenaften.

Det er altså jeres fest. Jeg synes ikke børn skal med, når voksne skal have voksenhygge. Med mindre det handler om de helt små, må det da være muligt at undvære dem en aften?? Modsat, så er det også deres eget valg... hvis de ikke synes børn kan passes en aften, så har de også prioriteret sit liv på den måde. Og prioriteret bryllup væk.

0

Del dette indlæg

Jeg kan også tilslutte mig koret, at det er helt i orden.

Vi har INGEN børn med, om så de kun er 3 dage gamle. Vi gider det bare ikke. De larmer, forstyrrer, græder osv. Og med de penge vi poster i vores bryllup, og så heller ikke bliver flere (antal), så er vi slet ikke interesseret i at have børn med. Og vil forældrerne så ikke komme, så er det deres eget problem. Vi har da nok nogen der melder fra, men det vil vi sådan set heller have, end at have en forældre der skal pendle frem og tilbage til et grædende og sultent barn.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også valgt at holde festen uden børn, men i kirke og til reception er de velkomne, hvis forældrene ønsker dem med der :)

Hvis der er nogle bette bebs, der stadig skal ammes (det kan jo nås endnu, da der stadig er 9+ måneder til den store dag), så er de naturligvis velkomne til festen, men ellers er den børnefri.

Vi har endnu ikke sendt invitationer ud, så det er ikke alle forældrepar, der ved det - min svoger og svigerinde (H2Bs lillebror + kone) ved det. De har tre børn, og de GLÆDER sig til en børnefri fest!! :thumbsupsmileyanim: Så de er i hvert fald positivt stemte overfor planen...

0

Del dette indlæg

det er helt jeres valg.

her holder vi kombineret barnedåb og bryllup næste år, og vi er blevet enige om, at receptionen/barnedåben er om eftermiddagen, hvor børn er velkommen og dåbsbarnet skal hyldes. men når kl nørmer sig de 18, jamen så er det farvel til børnene (vi har selv en på 3 og en på ½ år på det tidspunkt), og så er det ellers voksenfest... vi vil ikke bruge vores bryllupsmiddag på at være irriteret på børnene fordi de ikke vil sidde stille eller holde deres mund, så det er faktisk for vores alles skyld at vi har valgt dette...

vi har sagt at så længe at børnene ikke er konfirmeret, jamen så skal de ikke med. dette har også medført, at min kæreste har 2 fætre der ikke kommer med til brylluppet, selvom alle de andre fætre er inviteret - men det er vores fest, så det bestemmer vi... vi ved dog ikek endnu hvad forældrene siger til dette, men det kan vi ikke tage os af - basta.. hehe

0

Del dette indlæg

Må jeg spørge - af ren nysgerrighed, jeg holder stadig fast i "jeres fest, jeres regler" - hvorfor i har valgt at nogle børn inviteres med? Det kan være det er det, jeres venner bliver stødt over?

Ja jeres fest, jeres regler, jeres præmisser. Men jeg faldt lige også over denne. Naturligvis kan I sige at nogles børn er velkomne, i dette tilfælde niecer og nevøer, og andres ikke er, men bortset fra den situation hvor man vælger bare at tage egne børn med så kan det næsten ikke undgås at det giver anledning til "ballade", medmindre det som du er inde på kan forklares i børnenes alder eller særlige tilknytning til jer.

Man kan så godt, hvis men vel at mærke ønsker det, holde en bryllupsfest hvor der deltager eksempelvis 14 børn uden at det giver anledning til det store postyr (lidt vil der jo være) men det kræver næsten at man er på et sted hvor man har flere lokaler til rådighed så der er plads til aktivitetsmuligheder. Eksempelvis et forsamlingshus. Et mondænt feststed i indre by hvor man kun har et lokale til rådighed og der måske er flere selskaber på én gang er ikke optimalt til en bryllupsfest med børn medmindre vi taler om 2-3 børn.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer