ditte_r

Hvem skal have invitationer?

14 indlæg i dette emne

Hmm.. Er der nogen herinde der ligger inde med en "uskreven" regel omkring hvem der skal have invitationer? Er det både dem som skal med til receptionen og festen? Eller er det kun dem der skal med til festen.. -det er min omgangskreds nemlig ikke helt enig om!

Håber i kan hjælpe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

jeg vil mener, at de skal de alle sammen nu hvor du holder receptionen og festen. Men der er mange som siger at reception er ligesom åbenhus og så skal man ikke sende ud. men for din skyld vil du jo gerne vide hvor meget du skal bestille af drikke og mad. så det kommer an på hvor meget stress du vil havde :a1221:

0

Del dette indlæg

Vi laver "rigtige" invitationer til festgæster kun. Mange af receptionsgæsterne er vennegrupper eller festgæsters kærester/børn, så de får mundtlig besked eller på mail. Der er dog et par stykker hvor vi vurderer at lave en miniversion af invitationen, fordi de ville sætte pris på det. Eneste princip her er vel, at dem der kender hinanden/får invitationen samtidig skal have samme type invitation.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil sige, at det kommer an på hvor omfattene ens reception er. Er det chips og et glas, så synes jeg det er fint nok med mundtlig invite.

Men til vores, som er med snacks, sandwich, kaffe/te, øl vand og vin, og bryllupskage, der sender vi invitationer ud til alle der bliver inviteret. (hvis vi overhovedet inviterer nogle kun til reception....)

0

Del dette indlæg

Jeg vil sige, at det kommer an på hvor omfattene ens reception er. Er det chips og et glas, så synes jeg det er fint nok med mundtlig invite.

Men til vores, som er med snacks, sandwich, kaffe/te, øl vand og vin, og bryllupskage, der sender vi invitationer ud til alle der bliver inviteret. (hvis vi overhovedet inviterer nogle kun til reception....)

Det samme gør vi - jeg er helt enig i at det er afhængig af "omfanget" af receptionen. Vi skal have sandwich, frugt, bobler og bryllupskage, så vi sender invitationer ud til reception også. Men er anretningen noget lettere, synes jeg mundtlige invitationer er fint.

Man kan måske omvendt sige - at hvis man inviterer, så er man lidt mere forpligtet til at servere lidt mere end en omgang chips...

0

Del dette indlæg

Vi serverer også lidt let mad, drikkelse og bryllupskage til receptionen, men sender ikke rigtige invitationer ud til receptionen. Kun via mundtlig overlevering samt elektronisk. Så jeg tror det er meget individuelt hvad de forskellige brudepar vælger at gøre mht invitationer til reception. Sådan er det jo med mange ting og derfor er det så sjovt at følge med herinde og høre de mange forskellige meninger :)

Vi har fravalgt invitationer til reception fordi vi gerne vil give indtryk af, at det er et "åbent" arrangement, hvor man ikke behøver at have en undskyldning for ikke at deltage. Dvs hvis man ikke har råd til at tage turen derhen, skal arbejde eller laver andre planer, så er det ikke noget vi vil blive kede af.

Omvendt forventer vi at de, der er inviteret med til selve festen sætter kryds i kalenderen og gør alt for at kunne deltage. Det er derfor vi har valgt denne løsning - bare lige en lille forklaring hvis det giver mening :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi sender invitationer ud både til reception og til festen om aften - invitatíonen til receptionen er en mindre udgave af den til hele dagen. Vi sender invitation ud til begge dele for at vide hvor meget mad der skal sættes på bordet af den simple grund at jeg vil have det forfærdeligt og det vil virkelig kunne ødelægge dagen for mig hvis der ikke er nok og mit farmor-gen har slået helt fejl :)

Det betyder at der ikke må komme nogen til receptionen som ikke er inviteret - der er bare venner og bekendte som vi gerne vil se, men som vi af økonomiske grunde ikke kan invitere med hele dagen, så de får en invitation :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer