MIlle'sMor

timepris på serveringspiger? OG Børn til bryllup

24 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :)

Vi skal ha hyret nogle piger som kan gi en hånd til receptionen med alt det praktiske. fylde op, sørge for at gæsterne ikke mangler noget osv... HVad skal de ha i timen? :)

De er 18 år på det tidspunkt :) Og det er sort :fløjt:

Udover det så er kæresten og jeg lidt uenige om vores datter skal med til brylluppet. Det skal siges at hun når lige at blive 4 år. Hvis det stod til mig, så er hun med i kirken, har fin kjole på, kommer med til receptionen og med ud og får taget billeder og inden selve bryllupsmiddagen tager hun hjem og sover hos os med en barnepige som hun er tryg ved. Og hvis det stod til min kæreste så er hun med hele dagen, dvs også om aftenen og så siger han at vi evt kan ligge hende til at sove i nogle jakke i garderobe om aften/natten...

Mit problem er her at jeg nok lige den dag må indrømme at jeg er lidt egoistisk, at jeg vil gerne kunne nyde talerne, og maden, uden at der er en som skal tisse, skal lege, keder sig, vil sige noget også videre...

Er jeg streng at jeg er af den mening? Jeg synes bare at det ville være surt at sidde med hende på skødet lige den aften og jeg synes bare ikke at hun vil få så meget ud af det.

Hvad gjorde i andre som har små børn?

Kh Tine

KH Tine :)

Redigeret af MIlle'sMor
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa jeg har ikke selv børn, så jeg er langt fra en ekspert.Men jeg synes din løsning virker rigtig godt.

Jeg var for nogle år siden til min fætters bryllup. Deres børn var på det tidspunkt 2 og 4 år. De var med i kirken og til reception så de også kunne smage far og mors bryllupskage, men derefter var der en sød barnepige(som de var trygge ved) der passede dem resten af aftenen. Det så ud til at fungere rigtig godt. For jeg kan godt forstå at du den dag selvfølgelig vil have hende med, men at du også gerne vil have den følelse af at være "prinsesse" i stedet for mor (bare noget af aftenen) :)

Det kommer jo også an på hvor tidligt eller sent i skal giftes . Hvis I skal giftes kl 13, får hun jo alligevel en god lang dag hvis receptionen f.eks. først slutter kl 17.00, men hvis I derimod skal giftes meget sent på eftermiddagen, er det måske derfor at din kæreste synes det er synd for jeres datter, hvis hun ikke når at være med særlig længe.

Hvis serveringspigerne er 18+ så synes jeg også at de skal have 110-125 kr og måske lidt ekstra efter kl. 21.00

pøj pøj

0

Del dette indlæg

Jeg ville også sige 100-120 i timen.

Ang. datteren, så ville jeg også sende hende hjem med en barnepige. Jeg har det lige som dig - den dag vil jeg gerne nyde. Og så meget af det forstår hun nok ikke. Og hun kommer givetvis til at hænge på jer alle de andre timer på dagen (jeg har aldrig set andet i hvert fald).

Jeg ville også overveje det med fotoen. Vi har taget en del billeder hvor der var små børn med - og de bliver hurtigt "trætte", vil ikke smile, kigge og alt det der. Så mit forslag er at de er med i starten af fotoshootet, og så er det jer alene bagefter så i også får jeres drømmebilleder.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har engang været barnepige for en skøn dreng, som var 2-3 år, da hans forældre blev gift. Han var med i kirken, til reception og til festen. Men han vidste også, at det var mig, som han skulle gå til den dag og jeg var der kun for ham. (og så lidt de andre børn under middagen).

Da han blev træt, så blev både mormor og farmor afvist - han ville putte hos mig. Nu havde de jo ikke haft tid til ham hele dagen, så nu skulle de ikke tro, at han ville have dem :happy: Da der skulle danses brudevals, så tog jeg ham på armen og vi stod og så på, at hans forældre dansede brudevals. Men han ville stadig ikke over til hverken mor, far eller bedsteforældre. Så blev han puttet i sin weekendseng og jeg tog hjem ved 1:30-tiden.

Hans mor fortalte senere, at hun havde været rigtig glad for, at jeg havde tænkt, at sønnen skulle se forældrene danse brudevals :heart:

Det skal lige bemærkes, at jeg kun havde passet ham en tre gange op til brylluppet, men alligevel var det mig, han valgte, når han skulle noget.

Så det kan lade sig gøre at have børn med, hvis man sørger for, at der er en person, som kun er der for deres skyld og som ikke skal være en del af festen :)

0

Del dette indlæg

Det med serveringspersonale vil jeg sige 100 kr. i timen hvis de ikke er uddannet.. Det gør jeg det nemlig selv for når jeg serverer :wink:

Mht. barn stod jeg lidt i samme situation som dig. men vi er nået frem til at min faster er barnepige om dagen. de sidder tæt på os og jeg har tænkt mig at hygge med hende, men jeg skal ikke made, skifte ble eller andet. (hun er 2 år) For jeg kan ikke forestille mig at skulle kigge tilbage på billeder hvor jeg er sammen med alle jeg elsker, men ikke min datter :blink:

Når hun er ved at være træt kører min faster hjem til hendes dagplejemor hvor hun skal sove..

0

Del dette indlæg

Hejsa jeg har ikke selv børn, så jeg er langt fra en ekspert.Men jeg synes din løsning virker rigtig godt.

Jeg var for nogle år siden til min fætters bryllup. Deres børn var på det tidspunkt 2 og 4 år. De var med i kirken og til reception så de også kunne smage far og mors bryllupskage, men derefter var der en sød barnepige(som de var trygge ved) der passede dem resten af aftenen. Det så ud til at fungere rigtig godt. For jeg kan godt forstå at du den dag selvfølgelig vil have hende med, men at du også gerne vil have den følelse af at være "prinsesse" i stedet for mor (bare noget af aftenen) :)

Det kommer jo også an på hvor tidligt eller sent i skal giftes . Hvis I skal giftes kl 13, får hun jo alligevel en god lang dag hvis receptionen f.eks. først slutter kl 17.00, men hvis I derimod skal giftes meget sent på eftermiddagen, er det måske derfor at din kæreste synes det er synd for jeres datter, hvis hun ikke når at være med særlig længe.

Hvis serveringspigerne er 18+ så synes jeg også at de skal have 110-125 kr og måske lidt ekstra efter kl. 21.00

pøj pøj

Vi skal giftes kl. 13, så hun er med meget af dagen og får en oplevelse ud af det :) Og en bid af kagen ;D

Jeg håber at det er den løsning vi kan snakke os frem til herhjemme :)

0

Del dette indlæg

Ang. datteren, så ville jeg også sende hende hjem med en barnepige. Jeg har det lige som dig - den dag vil jeg gerne nyde. Og så meget af det forstår hun nok ikke. Og hun kommer givetvis til at hænge på jer alle de andre timer på dagen (jeg har aldrig set andet i hvert fald).

Jeg ville også overveje det med fotoen. Vi har taget en del billeder hvor der var små børn med - og de bliver hurtigt "trætte", vil ikke smile, kigge og alt det der. Så mit forslag er at de er med i starten af fotoshootet, og så er det jer alene bagefter så i også får jeres drømmebilleder.

Med fotograferingen er det overvejet og vi starter med billeder med hende også kan hun blive underholdt imens vi får taget "vores" billeder :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med fotograferingen er det overvejet og vi starter med billeder med hende også kan hun blive underholdt imens vi får taget "vores" billeder :)

Årh super. For det er altså synd hvis det hele går op i at prøve at få barnet til at smile og kigge, og de bliver lokket og så skældt ud og hvad har vi. Så er det en gylden middelvej at de er med i starten, og så slipper de :)

0

Del dette indlæg

Ang. Jeres datter og deltagelse i brylluppet:)

Hvad med at tage barnepigen hun er tryg ved med til brylluppet og lade hende passe hende?

Vi havde en barnepige med hele dagen til at se efter vores unger på 1 og 3. Den mindste blev dog hentet inden maden af vores barnepiges forældre (vores naboer). Men den store på 3 og barnepigen var med hele dage og aftenen/natten inden de blev hentet af hendes forældre hvor ungerne de sov om natten.

Men i løbet af dagen og aftenen mærkede vi ham overhovedet ikke. Han kom og krammende en gang imellem, men ellers mega hyggede han bare.

Men selvom man kun er 3 opfanger man meget og husker noget :) vores søn snakker stadig om den dag "vi blev gift" som han siger..

Så mit råd er - tag hende med, men tag barnepigen med også :)

0

Del dette indlæg

Med hensyn til prisen af servering, så hænger det ofte sammen med hvor i verden man er... Vil sige at ca 100-125,- er passende... Kommer også an på hvor mange piger de er i forhold til gæster, altså om de er nok eller om de skal knokle røven ud af bukserne for at være med hele tiden...

0

Del dette indlæg

Vi giver 100 kroner i timen til serveringspersonale :)

Og med børn, vi har selv en søn der til den tid vil være knap 3, og han skal med! Jeg kan slet ikke forestille mig andet :) Familien står på spring for at få lov til at have ansvaret for ham den aften, så vi udvælger den der føles mest rigtig :) Jeg blev lige helt sikker på at det er den rigtige beslutning, jeg fik en knude i maven da jeg læste andre sender deres børn hjem inden festen, det er bare ikke det rigtige for mig :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

alt afhængig af serveringspigernes erfaring... mellem 100 og 150 i timen. efter 22.00 måske i den højere ende.

selvom det er sort, så er det vanvittigt hårdt arbejde, hele ens weekend er ødelagt, og det er ens krop i øvrigt også :) - især hvis man også skal knokle med opvasken :)

ang. børn til bryllup - gør som i finder bedst. var det mig, så var jeg heeeelt med på din ide :)

- vi kæmper selv for at kunne få lov til at gøre det sådan for alle dem der har børn

0

Del dette indlæg

Vi giver 100 kroner i timen til serveringspersonale :)

Og med børn, vi har selv en søn der til den tid vil være knap 3, og han skal med! Jeg kan slet ikke forestille mig andet :) Familien står på spring for at få lov til at have ansvaret for ham den aften, så vi udvælger den der føles mest rigtig :) Jeg blev lige helt sikker på at det er den rigtige beslutning, jeg fik en knude i maven da jeg læste andre sender deres børn hjem inden festen, det er bare ikke det rigtige for mig :)

Det ville også føles helt forkert for mig. Vores er så også lidt ældre (7 til den tid). Til gengæld er jeg heller ikke vild med den der ide med at lægge barnet til at sove ude i garderoben ovenpå nogle jakker. Jeg kan rigtig godt lide ideen med en barnepige. Sådan en regner jeg også med vi medbringer eller får fat på. Sådan en der primært skal tage sig af vores børn, og et stykke af vejen også de andre børn der skal med til festen. Sådan en der gider løbe med udenfor og lege, vil være med til at tegne og sådan når det hele bliver for kedeligt. Og som kan putte og være hos dem når det bliver tid til det.

/Josephine

0

Del dette indlæg

Vi gav 125 kr. i timen for 2 1/2 år siden.

Med hensyn til barnet, ja så havde vi mandens datter på , dengang 4 år, med til starten. Vi blev gift kl. 15 og hun tog med farmor og farfar hjem omkring kl. 23.00. Vi havde så taktiskt anbragt datteren mellem svigermor og mandens kusine (som datteren elsker højt), vi skulle overhovedet ikke tænke på hende (det lød egentlig ikke pænt). Hun tullede bare rundt i sin fine kjole og hyggede sig hele dagen. Hun var så også det eneste barn der var med til festen.

0

Del dette indlæg

Vi har en datter på 3 til den tid ( og evt en lille mere :o ). De skal med til festen. Derudover bliver vores to søstres børn inviteret med, men ellers ingen andre børn. Vi har planer om at lave en plads til dem hvor de kan have legetøj osv, og så vil vi tage madrasser og dyner osv med til dem, så de kan putte sig når de vil. Det har jeg været med til før, og det har fungeret fint.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad priserne på serveringsdamer er når det er i lommen ved jeg ikke for den slags gør jeg ikke. :) Men jeg vil tro at det der nævnes her er niveauet idet der dog bør være forskel på om vi taler 3 timer eller 10 timer. 10 timer er alt andet lige billigere pr. time.

Hvad priserne i timen på børn er tja :) Nej jeg hælder til at følge din H2B og lade den 4 årige "gå hele vejen" og finde et sted hvor hun kan sove når hun ikke kan mere og det gør jeg fordi jeg har oplevet det mange gange før. Faktisk havde jeg selv min egen søn - som 5 årig - med ude til en bryllupsfest og spille fordi brudeparret bad om det. De havde en søn i samme alder. Drengene hyggede sig og da min søn talte lang tid efter om brudevalsen og at have oplevet brudevalsen og en rigtig bryllupsfest. Så tør jeg selvfølgelig slet ikke tænke på hvor stort et indtryk det har gjort på parrets søn. Men her taler vi så om bryllupsfester hvor der da nok bliver drukket lidt, nogle bliver i lidt mere end godt humør men så er det også det. Altså en halv familie/vennefest. Der er også bryllupssfester hvor der drikkes meget og hvor det måske er knap så sjovt med børn. Det vurderer I ligesom bedst selv. Derudover har det meget at sige om stedet hvor festen skal holdes er egnet til det. Holder man festen et sted hvor man har flere lokaler til rådighed og er sig selv er det fint nok men taler vi om et feststed hvor der måske er flere selskaber samme dag og man kun har et rum til rådighed er det noget andet. Glem en evt. frygt for ikke at være midtpunkt. Det er I og er der aktivitetsmuligheder hænger datteren heller ikke i dine skørter hele tiden men det kan være en god ide at hun ikke er eneste barn

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi har valgt din løsning..

Vi har 2 døtre, der på det tidspunkt vil være næsten 3 år og 5½..

Vi har skal vies kl. 13, så de får masser af dag sammen med os.. :)

-og jeg er sikker på at de vil synes det er kedelig at sidde og spise hele aftenen,,, og have svært ved at skulle være stille ved alle talerne.. osv osv..

Derudover er der desværre kun 1 lokale der hvor vi skal være.. -så der er ikke rigtig mulighed for noget legerum eller andet ved siden af.. ej heller rigtig mulighed for at putte dem der...

Endvidere skal vi have band som spiller, og jeg synes musikken er ALT for høj til sådan nogle små sarte ører..

Derfor har vi valgt at de bliver hentet efter receptionen af deres dagplejer, som de begge kender og er trygge ved.. :)

-så kan vi også sove længe dagen efter.. ;P

Og vil selvfølgelig anbefale jer at gøre det samme!! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis musikken er for høj for børn på 3 og 5 1/2 år så kunne man vel befrygte at den også er for høj for flere af gæsterne. Musikken og bandet er der jo for jeres og gæsternes skyld og ikke omvendt. Min søn havde ingen problemer med at ligge og sove lige bag ved en højtaler som 3 årig men ok mine unger er måske også miljøskadet. :rolleyes: Men det er rigtigt. Har man kun et rum til rådighed er det ikke optimalt med børn. Derfor er det med børn faktisk noget man skal overveje og tage stilling til inden man vælger feststeds/lokaleløsning

0

Del dette indlæg

Vi skal give 150 kr. timen for vores serveringspersonale

Mht. børn - så har vi 2 stk på 2 (til den tid) og 5. Vi har valgt at holde børnefri fest - de skal med i Kirken og muligvis med ud på feststedet bagefter, men ikke med til selve festen - der får vi dem passet - enten hjemme hos os selv eller hos en barnepige.

0

Del dette indlæg

Jeg tror altså nogle gange at mænd er gode til at ignorere alle de mulige problemer - og kvinder er gode til at se dem :)

Hos os mente h2b også at en dreng på 3 og en pige på 1 /2 år ville være selvskrevne til vores bryllup.. og jeg vil lige så gerne som dig have en aften hvor "mor hatten" er lagt på hylden. Derudover gider jeg ikke at andre tager deres børn med - så det vil blive en laaaaang aften for drengen på 3...

De er med i kirke og til foto - hvorefter de bliver afleveret og vi kører til feststedet.

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt følge jer som siger at vi skal tage hende med hele dagen, Men vi har bare ikke et alternativ forstået på den måde at hun kan ikke ligges til at sove i et seperat rum, for det er en stor gildesal, med garderobe, toilet og køkken og jeg synes ikke at det er optimalt at ligge hende til at sove nogen af de steder. og dermed hellere ikke noget legerum. Og ydermere så kan jeg ikke og vil jeg ikke forvente at nogen af vores gæster skal rende rundt med hende under middagen. Lige den dag vil jeg gerne ha at alle kan sidde stille og nyde det. Og så er jeg slet ikke tilhænger af at begge forældre drikke mens barnet er der. og til vores bryllup synes jeg at det vil være rart at kunne nyde vinen, og "udnytte" at vi har bartendere til senere på natten. :tunge:

Og når alt kommer til alt afhænger det vil også af hvordan ens barn er, og jeg synes bare at min mavefornemmelse fortæller mig at hun vil synes det er kedeligt at sidde stille og ik vil få det optilmale ud af dagen. Det handler ikke om at jeg er bange for ikke at være i centrum. Det handler i bund og grund om at jeg gerne vil ha lov til at mig og ikke mor lige under middagen... :fløjt:

Men vi har snakket det igennem og planen er at vi tager hende med den første del af festen og så kører hun hjem med barnepigerne og hygger :)

Men tak for alle jeres input :loveshower:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer