JOLB

Hvornår starter man med at planlægge?

35 indlæg i dette emne

Hej alle!

Jeg er nyforlovet, og er allerede klar til at gå full-on bridezilla! Eller ej okay, måske ikke bridezilla, men min indre prinsesse er total klar til at planlægge det der bryllup! Min bedre halvdel mener, at det er lige tidligt nok, og det har han garanteret ret i - jeg har dog 'fået lov' at sidde og hyggeplanlægge, så længe jeg ikke beslutter noget uden ham :thumbsupsmileyanim:

Vi har ikke fastsat en dato - men skal giftes nok sidst på sommeren 2014. Måske en gang i august. Hvornår går man så i gang med at planlægge!? Jeg går og samler inspiration, bruger meget pinterest, og prøver først og fremmest at finde hale i, hvad sådan et bryllup overhovedet indeholder!! Det synes jeg godt nok er svært :blink:

Men ja.. Hvad siger i? Hvornår starter man typisk? Hvad gjorde i?

Hilsen en kommende brud, som også lige skal smide de der 30 kilo inden :oops:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et år i forvejen er såmænd overhovedet ikke for tidligt at begynde! Ikke at man ikke kan planlægge et bryllup på kortere tid, men jeg ville mene et års tid er godt i forhold til at indhente tilbud...

Min H2B friede til mig i april og så gik jeg så småt i gang med at hente inspiration på nettet. Jeg oprettede min planlægningstråd i starten af juni sidste år, så der er jeg i hvert gået "officielt" i gang med planlægningen - vi skal giftes i juli i år :) Så jeg kommer til at have brugt et lille års tid på planlægningen og det har været helt perfekt og stressfrit!

Vær opmærksom på, at visse ting bare tager lang tid - de fleste brudekjoleforretninger skal bruge tid på at bestille en kjole hjem + der skal være afsat tid til en evt. tilretning af kjolen, så der anbefales man at bestille kjolen senest fire måneder før. Dvs. det er en god ide at starte lidt før, især hvis man vil flere steder hen og prøve mange forskellige kjoler :)

Jeg vil sige, at lige så snart I har fastsat datoen, så kan I lige så godt få "overstået" de store poster:

  • kirke/rådhus/andet vielsessted skal bookes (ved kirke kan dette som regel gøres et år i forvejen, nogle steder længere tid forinden; ved rådhus/borgerlig vielse hedder det fire måneder forinden)
  • Læg et realistisk budget og afstem jeres ønsker, så I er på bølgelængde mht. hvilket type bryllup I vil have - lav evt. en nice-to-have og en need-to-have liste, som I kan gå ud fra i løbet af planlægningen.
  • Hvis I ved hvor I vil holde festen, så kan I jo lige så godt få det booket - hvis det er en populær dato og/eller et populært sted, så kan I jo risikere det bliver "snuppet" af nogle andre hvis I venter :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et år i forvejen er såmænd overhovedet ikke for tidligt at begynde! Ikke at man ikke kan planlægge et bryllup på kortere tid, men jeg ville mene et års tid er godt i forhold til at indhente tilbud...

Min H2B friede til mig i april og så gik jeg så småt i gang med at hente inspiration på nettet. Jeg oprettede min planlægningstråd i starten af juni sidste år, så der er jeg i hvert gået "officielt" i gang med planlægningen - vi skal giftes i juli i år :) Så jeg kommer til at have brugt et lille års tid på planlægningen og det har været helt perfekt og stressfrit!

Vær opmærksom på, at visse ting bare tager lang tid - de fleste brudekjoleforretninger skal bruge tid på at bestille en kjole hjem + der skal være afsat tid til en evt. tilretning af kjolen, så der anbefales man at bestille kjolen senest fire måneder før. Dvs. det er en god ide at starte lidt før, især hvis man vil flere steder hen og prøve mange forskellige kjoler :)

Jeg vil sige, at lige så snart I har fastsat datoen, så kan I lige så godt få "overstået" de store poster:

  • kirke/rådhus/andet vielsessted skal bookes (ved kirke kan dette som regel gøres et år i forvejen, nogle steder længere tid forinden; ved rådhus/borgerlig vielse hedder det fire måneder forinden)
  • Læg et realistisk budget og afstem jeres ønsker, så I er på bølgelængde mht. hvilket type bryllup I vil have - lav evt. en nice-to-have og en need-to-have liste, som I kan gå ud fra i løbet af planlægningen.
  • Hvis I ved hvor I vil holde festen, så kan I jo lige så godt få det booket - hvis det er en populær dato og/eller et populært sted, så kan I jo risikere det bliver "snuppet" af nogle andre hvis I venter :wink:

Tusind tak for et fyldestgørende svar! Jamen så er jeg jo ikke helt tosset, når jeg allerede nu kigger på hår, kjoler, makeup (ok, ok, det er nok de mindre vigtige ting de to sidste, men man er vel en tøs!), og laver lister over hvad vi skal bruge. Jeg har siddet og leget med budget, og vi ved allerede, at vi har et godt tilbud på en top-prof fotograf til 5000 for hele dagen, da L har kontakter gennem sit job som journalist. Endvidere har jeg stort set også allerede en aftale med en veninde jeg har, der er makeupartist, som vil lave negle og makeup for 500 kroner, så sådanne ting er jo bare om at få skrevet ned og lavet oversigter over.

Så må jeg nok hellere få manden med på snakken, for i første omgang skal vi da have valgt en dato! Det i sig selv er svært, da vi ikke kan finde ud af, om det er for varmt med sommerbryllup osv. Sikke mange tanker der ligger bag sådan et bryllup!

Men tusind tak for dine råd, dem noterer jeg lige med usynligt blæk bag øret :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal giftes med min dejlig H2B i maj 2014 og jeg har været i gang med at planlægge i over 1 år endnu - det har for mit vedkommende slet ikke været for tidligt :fløjt:

Altså jeg kunne nærmest være gået i gang på 1. date, men man må jo lige styre sig :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først - tillykke med forlovelsen! :)

Vi skal giftes juni 2014, og vi er så småt begyndt at planlægge. Datoen, kirken og location for fest er fastlagt. "Team" og invitationer er vi så småt ved at fundet frem til. Vi lader os inspirere, bl.a. også af pinterest. Og vi er begyndt at indhente priser på telt, borde, service m.m. Både fordi vi gerne vil gøre det så billigt som muligt (der er gået lidt "konkurrence" i det), men også fordi at når nu vi har priser fra forskellige udlejningsvirksomheder, så kan vi hurtigt tage en beslutning, og så er vi endda i god tid mht. det.

Husk, det er bedre at være i "god tid", end at skulle stresse over at nå det hele på ingen tid. :)

Så begynd I bare med at planlægge - det vil I nok være glade for i sidste ende. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil næsten sige at et år er i underkanten, hvis man er ubeslutsom - som mig :D Jeg kunne altså godt bruge endnu mere tid på at overveje og se muligheder.. Det har jeg så bare ikke mere. Men gå du bare i gang. Og vigtigt at i finder en dato som det første. Det nytter jo ikke at jeres fotograf-ven feks. er på ferie den dag så, eller noget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med forlovelsen! :)

Vi skal giftes slut august 2014 og vi har allerede planlagt nogle ting. Vi har indtil videre synes, at det har været rigtig rart at være i god tid og føle at man har "alle" muligheder uden at føle sig presset til noget. Dog endte vi med d. 30 august, fordi det simpelthen allerede var det eneste feststedet havde tilbage i hele sommeren 2014!! Men så blev der da taget en beslutning om dato :biggrin:

Vores familier (især min) synes dog vi er skøre! De kan ikke forstå vi er så tidligt ude og gider slet ikke høre om det og gør nærmest lidt grin med, at det da er så langt ud i fremtiden, så der kan man da slet ikke tage stilling til, om man skal noget... Familie :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

haha,,, kender det!!:.. :lol:

vi skal giftes 12. juli 2014, og vi har allerede styr på: Kirke, Feststed og fotograf :fløjt:

min kæreste synes også det var liiiige tidligt nok at begynde planlægge... men der har vist sig at være mange fordele ved at være så tidligt ude.. f.eks. kunne vi få lov at vælge lokale på feststedet (havde vi ventet lidt havde det ene, eller begge, allerede været optaget)

i kirken har vi fået lov at vælge tidspunkt for vielse fordi der endnu ikke er andre der har booket kirken den dag .... :happy:

så der ER altså fordele ved at være igang i god tid :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste friede på min fødselsdag (Valentins Dag) i år, og så gik jeg ellers også i planlægningsmode! Det skal lige siges, at jeg har været bryllupsskruk i et par år eller tre(!), så for mig kom det pludselig tæt på og blev legalt at planlægge rigtigt! Vi fik relativt hurtigt sat en dato (23. august 2014) bestilt kirke og feststed, som jeg var helt forelsket i (og som manden heldigvis godt ville gå med til) og fotograf, og madleverandørerne har sat kryds i kalenderen.

Det meste af mandens familie synes, der er lang tid til ("1,5 år, der er jo laaang tid til!!"), men hans moster viser dog entusiasme og har bestilt overnatning i nærheden til alle de nærmeste på den side.

Gå du bare i gang med at få alle de store ting på plads i nyd at googl'e/surfe efter alle de små geniale detaljer :-) Vi regner med at få styr på musikken i år (her til sommer), for det er i mine øjne en vigtig ting at få styr på, da de gode musikere typisk bliver booket af andre zillaer i god tid ;-) Tiden går jo alligevel, og bryllupsplanlægning er jo en hobby i sig selv :-)

Redigeret af Soon2bemrsH
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil heller ikke mene at det er for tidligt i går igang med at finde ud af, hvor og hvordan og hvornår I vil holde bryllup. Vi har idag været ude og kigge på et sted til at holde festen, og selvom det først er til næste sommer vi skal giftes, så var der mange weekender der allerede var booket. Så hvis man gerne vil have et bestemt sted, så er det om, at være ude i god tid. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med forlovelsen :-)

Min kæreste friede til mig 27. marts og jeg/vi er gået igang.. F.eks. var vi ude idag og prøve ringe, og tror allerede vi har lagt os fast på hvilke ;-)

Ellers snakker vi en del budget da vi gerne vil have en ide om hvad tingene koster. Synes det svært og sætte en dato, når vi ikke ved hvor meget vi skal spare op. Umiddelbart bliver det dog i november eller december!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Troede, at vi skille giftes næste sommer, men pludselig blev det til dette efterår! Alt er næsten planlagt på et par uger, bare for at sige, at det godt kan lade sig gøre ;)

However- flere steder/lokaler/kirker/venues er booket et til to år frem i tiden på lørdage især- derfor holder vi også vores en fredag eftermiddag til og med lørdag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså et år inden er slet ikke unormalt... Og under kan sagtens lade sig gøre, men der har man ikke frit valg på alle hyler mere, så det er bare om at komme igang :)

Tillykke med forlovelsen! :)

AS - hvor er den flot den tallerken du har som profil billede. Hvor har du den fra??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså et år inden er slet ikke unormalt... Og under kan sagtens lade sig gøre, men der har man ikke frit valg på alle hyler mere, så det er bare om at komme igang :)

Tillykke med forlovelsen! :)

AS - hvor er den flot den tallerken du har som profil billede. Hvor har du den fra??

Camillamusen - det er Royal Copenhagen Musselmalet (halvblonde) hedder den. Og ja - den er VILDT flot :)

Tak :) Det er musselmalet ja, men ikke blonde - det er fra en gammel restaurant faktisk, og så passer initialerne bare perfekt :biggrin: Alle tror det er noget vi har fået special designet (især fordi jeg er fra Nordsjælland, så folk tror automatisk det da lige er noget mine forældre har sørget for eller lign :rolleyes:) Det er lidt sjovt. Men jeg har faktisk haft det siden jeg var 12 (og mine forældre tilfældigvis faldt over 3 kælderrum fyldt med det i et dødsbo), så det er jo perfekt at min H2B's navn starter med S! Så nu er det "vores personlige stel" :thumbsupsmileyanim:. Elsker det!

Hold øje med loppemarkeder og antikforretninger - der bliver tit solgt musselmalet med initialer - det var åbenbart ret populært på restauranterne før i tiden!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil sige det er altid godt med lang tid, er forlovet men har ikke afsat en dato bliver først år 2015 da jeg først skal blive færdig som elev. men har da lavet et budget som er meget vigtigt og en gæsteliste, det er lidt vigtigt at vide hvor mange man bliver før man kikker på Lokation ..

har også kikket på pynt og invitationer...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt ny i det her - min kæreste.. nåh nej, min forlovede... friede til mig i søndags på vores fem års kærestedag :loveshower: Vi venter vores 2. søn til august, så synes jo det er super skønt, at vi alle får det samme efternavn i familien... Vi har snakket om at holde bryllup i 2015, da min kæreste også fylder 30 dér + vi har lidt længere tid til at spare op.. Jeg har været "bryllupsskruk" meeeeget længe efterhånden og har da også været inde og snuse til forskellige ting såsom kjoler/locations/ringe og lign. Min kæreste smiler bare ad mig..

Men, er glad for at jeg har fundet denne side - og denne tråd, for tænkte også om det mon var for tidligt at begynde at planlægge.. Kan se, at jeg lige skal snakke med h2b om en dato, men er ret sikker på et sommerbryllup i 2015.. Can't wait!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Afhængig af hvornår man skal giftes er det en rigtig god ide at få de store ting på plads i god tid, hvis man ikke vil forgæves. Det gælder alt hvad der kræver ekstern involvering: Kirke, feststed/lokaler, fotograf, musik, bil etc. De andre ting er ligesom smådetaljer som man kan klare hen ad vejen. Bare man har de ydre rammer på plads. For vores del er der rigtig mange som henvender sig nu vedr. 2014 og det har der faktisk været i det sidste år, såvel konfirmationer som bryllupsfester. De øvrige (fødselsdagsfesterne og firmafesterne m.v.) booker typisk tættere på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med dig :biggrin: velkommen til og hjerteligt tillykke med forlovelsen :cheerleader3: Jeg tror det er meget individuelt hvornår man starter på planlægningen af sit bryllup, fordi det kommer jo meget an på om man skal giftes 1 eller 2 år efter sin forlovelse.

Jeg blev forlovet d.01.01.2013 og allerede 2 uger efter havde vi fastsat datoen til d.24.05.2014. Kirken bookede vi i slutningen af Januar. Min brudekjole fik jeg købt i slutningen af februar, og feststedet blev valgt i marts. :fløjt: Vi har her i løbet af sidste uge fået fotograf og musikken på plads.

Der er jo nogen praktiske ting som kan være rare at få på plads hurtigst muligt. De er de små detaljer man kan gå og hygge sig med, og tage sig tid til at nyde :biggrin:

Du kan finde en liste i forummet med 2014 brude og der er nogle links til de forskellige planlægningstråde, så kan man se hvor langt folk er i planlægningen og få inspiration osv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste friede sidste år, og vi har lige besluttet os for at d. 12 december 2015 skal den store dag være. Jeg er begyndt at samle inspiration, tænke farver, hvad vi godt kunne tænke os og vi snakker lidt om hvor det skal holdes henne. Jeg er glad for ( indtil videre) at vi allerede nu er gået så småt igang, da vi gerne vil lave så meget som muligt selv, og den slags tager jo tid.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Maj og august er bryllupsmåneden! Så august 2014 skal planlægges nu, hvis du/I vil have de gode lokaler og tiden i kirken, som passer jer.

www.Sonnerupgaard.dk - det moderen forsamlinghus - masser af overnatning-kapacitet.

tlf. 4640 9531

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer