D+T

Københavnerbryllup 2. august 2014 - Baby on the way

587 indlæg i dette emne

Nej, men det er jeg :)

Jeg var ikke i tvivl om, at du er medlem :) Jeg vil sige, at han ikke støder nogen eller gør noget forkert ved at blive gift i kirken. Hvis han selv er i tvivl om det, så bed ham at tale med præsten, som skal vie jer. Præsten er altid god at tale med i sådanne situationer og det er jo præsten, som I skal stå over for og dermed også præsten, som bedst kan vejlede/råde din H2B :)

Mit spørgsmål var møntet på, at hvis han var medlem, så betalte han jo til det og så burde han slet ikke være i tvivl :) Men du betaler jo også til det, så ingen problemer :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, men det er jeg :)

Jeg var ikke i tvivl om, at du er medlem :) Jeg vil sige, at han ikke støder nogen eller gør noget forkert ved at blive gift i kirken. Hvis han selv er i tvivl om det, så bed ham at tale med præsten, som skal vie jer. Præsten er altid god at tale med i sådanne situationer og det er jo præsten, som I skal stå over for og dermed også præsten, som bedst kan vejlede/råde din H2B :)

Mit spørgsmål var møntet på, at hvis han var medlem, så betalte han jo til det og så burde han slet ikke være i tvivl :) Men du betaler jo også til det, så ingen problemer :)

Arh okay :) Så er jeg med.

Altså jeg fik ikke mange ord indført, da vi snakkede med præsten i går, fordi min kæreste og præsten snakkede og snakkede. Vil nok lige foreslå ham at snakke med præsten igen, hvis han beslutter sig for, at det er for underligt for ham. Det er egentlig heller ikke fordi mit liv afhænger af, om vi bliver viet der. Der er bare så mange gode ting ved det, som jeg helst ikke vil være foruden og som jeg har svært ved at se, at vi kan få på en anden måde.

Det kunne være, at jeg skulle få ham tilmeldt hæhæ ;) Så er der jo ingen problemer!

0

Del dette indlæg

Nu har jeg jo ikke kommenteret i din tråd før, men for en gangs skyld vil jeg give mit besyv med.

Jeg er nok det, de fleste i min omgangskreds vil kalde über-troende og så er jeg katolsk -> meget traditionsbunden kirke. Når det så er sagt, så kan jeg altså ikke se noget som helst problem med at I bliver gift i en kirke selvom I måske ikke er troende eller i hvert fald i tvivl. Kirken er åben for alle, uanset hudfarve og religion (når man snakker giftermål og anden religion ved jeg at der er noget undervisning forbundet i den katolske kirke), men alle har lov til at komme der. Hvis andre folks mulige negative reaktioner er alt hvad der står i vejen og I ikke nødvendigvis kender disse personer, så synes jeg ikke I bør betragte det som en forhindring.

0

Del dette indlæg

Nu har jeg jo ikke kommenteret i din tråd før, men for en gangs skyld vil jeg give mit besyv med.

Jeg er nok det, de fleste i min omgangskreds vil kalde über-troende og så er jeg katolsk -> meget traditionsbunden kirke. Når det så er sagt, så kan jeg altså ikke se noget som helst problem med at I bliver gift i en kirke selvom I måske ikke er troende eller i hvert fald i tvivl. Kirken er åben for alle, uanset hudfarve og religion (når man snakker giftermål og anden religion ved jeg at der er noget undervisning forbundet i den katolske kirke), men alle har lov til at komme der. Hvis andre folks mulige negative reaktioner er alt hvad der står i vejen og I ikke nødvendigvis kender disse personer, så synes jeg ikke I bør betragte det som en forhindring.

Tak for dit svar! Det er rart at høre, at det ikke er totalt blasfemi at blive viet i en kirke, på trods af det hele.

Jeg tror jeg viser din besvarelse (og de andres) til min kæreste, når han kommer hjem og ser, om det måske kan ændre noget i hans følelse omkring det hele.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Arh okay :) Så er jeg med.

Altså jeg fik ikke mange ord indført, da vi snakkede med præsten i går, fordi min kæreste og præsten snakkede og snakkede. Vil nok lige foreslå ham at snakke med præsten igen, hvis han beslutter sig for, at det er for underligt for ham. Det er egentlig heller ikke fordi mit liv afhænger af, om vi bliver viet der. Der er bare så mange gode ting ved det, som jeg helst ikke vil være foruden og som jeg har svært ved at se, at vi kan få på en anden måde.

Det kunne være, at jeg skulle få ham tilmeldt hæhæ ;) Så er der jo ingen problemer!

Næ, han behøver da ikke at være indmeldt i folkekirken. Det er nok, at du er det :) Men hvis han har det bedre med det, for så betaler han også, jamen, så skal han da bare gøre det. Men jeg synes ikke, at han behøver det :)

0

Del dette indlæg

Nye sko :a1221:

Efter al Jeres dejlige feedback på mine guld glimmersko og om at finde nogle mere vintage, faldt jeg over et par fra Rachel Simpson, som koster 165£!

Jeg nægter at betale så meget for sko (og det samme gør min mor, som er min hovedsponsor). Oveni alt det med kirken, har jeg følt mig lidt nedslået og fortabt, for jeg kunne bare ikke finde nogle sko der lignede overhovedet!

Jeg smuttede lige en tur forbi Ebay og der var de - ovenikøbet i min perfekte størrelse; 38,5! Skoen er brugt, men det tager jeg ikke så tungt - det er kjolen også, så det dør jeg nok ikke af. Jeg måtte slippe 730 kr. for dem og selvom det stadig er lidt mange penge, så må det bare være sådan og så vil jeg forsigtigt høre min mor, om hun vil bidrage til dem.

Det endte med disse:

post-62978-0-73220700-1383148256_thumb.j post-62978-0-22716800-1383148300_thumb.j

post-62978-0-77995100-1383148290_thumb.j

Jeg føler mig helt sikker denne gang; De er perfekt i højden, stilen og forhåbentlig også i farven! Ellers må jeg sgu bruge dem til noget andet og erklære mig fortabt som internetshopper og prøve ude i den virkelige verden.

Og endnu en gang mange tak for Jeres svar og interesse i det hele taget. Det er så dejligt at være en del af det herinde.

God aften!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter al Jeres dejlige feedback på mine guld glimmersko og om at finde nogle mere vintage, faldt jeg over et par fra Rachel Simpson, som koster 165£!

Jeg nægter at betale så meget for sko (og det samme gør min mor, som er min hovedsponsor). Oveni alt det med kirken, har jeg følt mig lidt nedslået og fortabt, for jeg kunne bare ikke finde nogle sko der lignede overhovedet!

Jeg smuttede lige en tur forbi Ebay og der var de - ovenikøbet i min perfekte størrelse; 38,5! Skoen er brugt, men det tager jeg ikke så tungt - det er kjolen også, så det dør jeg nok ikke af. Jeg måtte slippe 730 kr. for dem og selvom det stadig er lidt mange penge, så må det bare være sådan og så vil jeg forsigtigt høre min mor, om hun vil bidrage til dem.

Det endte med disse:

attachicon.gifmimi-128-pair.jpg attachicon.gif8eeffe681617e7711ffcb53f331b0697.jpg

attachicon.gifa6ac1d7e9c16346c62a7a1e39445ca45.jpg

Jeg føler mig helt sikker denne gang; De er perfekt i højden, stilen og forhåbentlig også i farven! Ellers må jeg sgu bruge dem til noget andet og erklære mig fortabt som internetshopper og prøve ude i den virkelige verden.

Og endnu en gang mange tak for Jeres svar og interesse i det hele taget. Det er så dejligt at være en del af det herinde.

God aften!

Yes det var meget bedre. De er smukke de sko. Meget elegante! :)

0

Del dette indlæg

Hvorfor slår i ikke reje og bryllups sammen og bliver gift på en lækker strand. Bare jer to.

Det har nogen (mig) også foreslået hæhæ. Min kæreste vil rigtig gerne have en fest også, så det blev desværre hurtigt nedstemt. Men jeg vil nok blive glad for, at vi får en fest i sidste ende.

0

Del dette indlæg

Hæhæ tak piger :cheerleader3:

Er så glad for dem og det virker MEGET bedre! De skulle gerne lande hos mig torsdag næste uge og så skal jeg nok lige smide nogle billeder :wink:

Forhåbentlig er sløret her også snart.

Hvordan planlagde man bryllupper før internettet?! Damn

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor slår i ikke reje og bryllups sammen og bliver gift på en lækker strand. Bare jer to.

Det har nogen (mig) også foreslået hæhæ. Min kæreste vil rigtig gerne have en fest også, så det blev desværre hurtigt nedstemt. Men jeg vil nok blive glad for, at vi får en fest i sidste ende.

Hvad med at tage afsted på rejse og blive gift der - og så have en killer fest, når I kommer hjem igen? :)

Det har vi faktisk også snakket om og jeg tror heller ikke, at det er helt udelukket endnu. Nu har vi besluttet os for Kina og Filippinerne, så jeg ved ikke lige, hvor let det er at blive viet der fremfor nogle af de andre mere traditionelle steder.

0

Del dette indlæg

Piiiiiiiiiiift nogle lækre sko :)

Vielsen skal I nok få styr på, - mon ikke din h2b lige skal gruble lidt???

Kunne det tænkes at I kunne vies borgerligt der hvor festen skal holdes; en spejderhytte med ild i pejsen, en herregård/gods eller sårn med nogle smukke efterårstræer...

0

Del dette indlæg

Piiiiiiiiiiift nogle lækre sko :)

Vielsen skal I nok få styr på, - mon ikke din h2b lige skal gruble lidt???

Kunne det tænkes at I kunne vies borgerligt der hvor festen skal holdes; en spejderhytte med ild i pejsen, en herregård/gods eller sårn med nogle smukke efterårstræer...

Tak :cheerleader3:

Jeg tror også bare, at han lige skal overveje situationen en gang. Han havde aldrig overvejet at skulle giftes, før jeg foreslog det, så det hele er stadig meget anderledes og tildels unaturligt for ham.

Vi regner med at holde det i et festlokale, som er ret hyggeligt. Jeg har ikke selv set det, men han spurgte tidligere i dag, om det kunne være en mulighed, men mente at det nok alligevel var for småt. Der hører en lille (bitte) udeområde til, som man da godt kunne bruge i tilfælde af varm sensommer i oktober eller hvis det bare er til at holde ud at være udendørs i mere end 15 minutter.

I værste fald, må vi jo betale os fra et andet sted, hvor vi gerne vil vies og så er det bare sådan. Der er jo også stadig Rådhuset, hvis det går helt galt.

Mest håber jeg bare, at han forelsker sig i kirken ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det endte med disse:

attachicon.gifmimi-128-pair.jpg attachicon.gif8eeffe681617e7711ffcb53f331b0697.jpg

God aften!

Wow - meget bedre!!

Hvor er de fantastiske... Glæder mig til at se billederne af dem sammen med kjolen :lol: .

0

Del dette indlæg

Angående det du skriver med kirkevielse... :)

Jeg er kristen - ikke mega-troende og helt ekstrem, men jeg tror på Gud. Jeg ville giftes i kirken fordi det for mig var vigtigt at knyttet båndet til min mand i Guds hus. Det var altså for mig slet ikke et spørgsmål. Til gengæld er min mand slet ikke kristen, og havde bestemt ikke behov for at blive gift i kirken.

Hvis I vil giftes i kirken så gør det. Vær fuldstændig lige glad med hvad andre mener og og tænker - hvis I hele tiden skal forholde jer til hvad andre mener bliver det ikke JERES dag. Det er altså vigtigt at huske HELE vejen igennem! :)

Derimod synes jeg, at I bør overveje de andre muligheder der findes frem for kirken hvis din H2B ikke føler sig 100% tryg der. I kan jo sagtens blive borgerligt viet et fantastisk sted - og på samme måde som i kirken, bare uden alt det kristne. Din far kan føre dig op, borgmesteren (eller hvem der nu skal vie jer) kan holde en tale og sige nogle smukke ting, i kan synge nogle sange der betyder noget for jer osv. I kan gøre det lige som I vil! :)

Jeg håber I mærker efter hvad der giver jer den bedste mavefornemmelse!

PS. Godt du købte de nye sko - de passer SÅ meget bedre til din smukke kjole...

Mange tak for dit svar. Det er rigtig dejligt, at høre Jeres svar og jeg har videregivet dem til min kæreste. Nogle gange skal han bare høre det fra en objektiv side, men i dette tilfælde tror jeg, at vi skal satse på, at det nok ender i en borgerlig vielse. Det er intet dårligt, det er bare så hurtigt overstået synes jeg, men det er der jo, som du skriver, råd for!

Jeg vil aldrig presse ham til det, for jeg vil giftes med ham uanset hvor og hvordan vi gør det, så der findes nok en løsning til os :)

Hæhæ tak, jeg er også mega glad for dem - tror at de står SÅ flot til kjolen og der kommer selvfølgelig masser af billeder, når de lander i min postkasse, forhåbentlig sammen med sløret.

0

Del dette indlæg

Det endte med disse:

God aften!

Wow - meget bedre!!

Hvor er de fantastiske... Glæder mig til at se billederne af dem sammen med kjolen :lol: .

Tak! Er simpelthen så spændt på dem :D

De er desuden fra England, så der er hverken told eller lang forsendelse på Jubiiiiii

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vielsesringe

Jeg skal love for, at der er mange ting, man skal tage stilling til, når man planlægger bryllup. SOm de fleste herinde, elsker jeg at planlægge, men havde ærligt ikke troet, at der ville være så meget 'besvær' med det. Egentlig vil jeg helst bare have planlægningen overstået, så vi kan blive gift og nyde at være ægtefolk :wink:

Men jeg kan jo ligeså godt nyde denne tid, hvor alting stadig er muligt og den store dag er noget at se frem til.

Vi har kigget (meget) lidt på vielsesringe, for det er nok noget vi først kan sætte os ind i, når alt det andet er faldet på plads. (Den dato er sgu stadig svær at blive enige om)

Her er dog, hvad jeg har forelsket mig i, indtil videre. Alle ringene er fra Ege art, som klart er favoritten:

post-62978-0-37626500-1383400155_thumb.j

Og jeg elsker selvfølgelig den med flest diamanter og som der ikke er pris på :oops:

post-62978-0-19414700-1383399862_thumb.j

0

Del dette indlæg

Ej nogle smukke ringe! Diamanter er jo altid godt :wink::a1221: Men er faktisk også ret vild med ideen om to enkle guld-bånd. Synes det er så fint og klassisk! Så et sæt på aveny's hjemmeside til kun 2800kr!! I 14k guld. Var lige før jeg overvejede om ikke vi skulle have et sæt mere :lol:

0

Del dette indlæg

Ej nogle smukke ringe! Diamanter er jo altid godt :wink::a1221: Men er faktisk også ret vild med ideen om to enkle guld-bånd. Synes det er så fint og klassisk! Så et sæt på aveny's hjemmeside til kun 2800kr!! I 14k guld. Var lige før jeg overvejede om ikke vi skulle have et sæt mere :lol:

Hæhæ der er vel også plads til at par stykker på hver finger ;)

Jeg elsker også de meget simple ringe! Det er en svær balancegang mellem simpelt, enkelt og nede på jorde og så diamantringe! Måske man bare skulle have én af hver :wink:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer