D+T

Københavnerbryllup 2. august 2014 - Baby on the way

587 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Sommerbryllup 2. august 2014

Og hold nu kæft det har da været længe undervejs! Men i går besluttede vi os simpelthen for at den 2. august 2014 skal være den store dag :loveshower:

De hurtige af Jer kan jo se, at der ikke kommer til at være meget efterår i luften der, men når vi begge gerne vil i gang med at læse fra henholdsvis september og oktober, så er der sgu ikke mange efterårsmåneder at gøre godt med!

Nu er svigermor så sat i sving med at booke lokalet og egentlig ved vi jo ikke, om det kan lade sig gøre, men jeg er så fortrøstningsfuld, at jeg nu melder datoen ud til hele internettet hæhæ.

Hold fast hvor føles det godt at have en konkret dato at arbejde hen mod!

Iiiih.... Min lillebrors fødselsdag! Det er også en god dag :loveshower: .

Selv om det nu ikke bliver efterår....

Jeg kom til gengæld til at tænke på at august er "sensommer" - selv om I jo godt nok har valgt en dato i starten - og at sensommer for mig byder på en masse jordtoner... Jeg google "earth color wedding" og blev helt forelsket i dette tema... Det minder lidt om det jeg selv planlægger bare uden det vinrøde element!

Bare en idé - når du nu er vild med efterårets farver...

post-65875-0-68008500-1385474613_thumb.j post-65875-0-03563900-1385474637_thumb.j

post-65875-0-36074200-1385474623_thumb.j

Redigeret af Signemin
0

Del dette indlæg

Sommerbryllup 2. august 2014

Og hold nu kæft det har da været længe undervejs! Men i går besluttede vi os simpelthen for at den 2. august 2014 skal være den store dag :loveshower:

De hurtige af Jer kan jo se, at der ikke kommer til at være meget efterår i luften der, men når vi begge gerne vil i gang med at læse fra henholdsvis september og oktober, så er der sgu ikke mange efterårsmåneder at gøre godt med!

Nu er svigermor så sat i sving med at booke lokalet og egentlig ved vi jo ikke, om det kan lade sig gøre, men jeg er så fortrøstningsfuld, at jeg nu melder datoen ud til hele internettet hæhæ.

Hold fast hvor føles det godt at have en konkret dato at arbejde hen mod!

Iiiih.... Min lillebrors fødselsdag! Det er også en god dag :loveshower: .

Selv om det nu ikke bliver efterår....

Jeg kom til gengæld til at tænke på at august er "sensommer" - selv om I jo godt nok har valgt en dato i starten - og at sensommer for mig byder på en masse jordtoner... Jeg google "earth color wedding" og blev helt forelsket i dette tema... Det minder lidt om det jeg selv planlægger bare uden det vinrøde element!

Bare en idé - når du nu er vild med efterårets farver...

attachicon.gifEarth-Tones.jpg attachicon.gifgreenwedding.jpg

attachicon.gifearth_colors_theme_wedding.jpg

Hæhæ ja, hvis vejret ikke er godt, så giver jeg bare ham skylden ;)

Jeg tænkte præcis det samme - noget af inspirationen kan jo sagtens bruges stadig, så det går nok. Er ikke til de der sarte nuancer, så helt sommer-tema bliver det aldrig. Har også forsøgt mig med lidt 'woodland' inspiration. Der er også en masse dybe farver, som minder om efterår, men er mere henad natur end direkte efterår. Kan godt li det du har fundet frem, så må vist hellere se, om der er mere i den stil :)

Det er heldigvis ikke ulovligt at bruge efterårstema om sommeren ;) (endnu)

0

Del dette indlæg

Mange tak for Jeres lykønskninger! Det var godt nok tiltrængt at få en dato på! Det gør det hele meget lettere og nu skal vi dælme bare have bestilt den bryllupsrejse asap, så vi kan komme afsted lige efter brylluppet!

Jubiiiii :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig med de andre, glimmerskoene passer ikke til den kjole. Fede sko ellers... Jeg er pjattet med de sorte stiletter du har tidligere i tråden, de kunne sagtens gå dertil eller ja, de lyse sko ville også være lige i skabet hvis farven passer til kjolen.

0

Del dette indlæg

Ej hvor dejligt at få en dato på, det tog også lang tid for os, og vi er faktisk ikke helt sikre på den endnu alligevel... For det tyder på, at der kommer noget facaderenovering og efterisolering af lejlighedskomplekset, og det kommer til at betyde at vi ikke kan spare lige så meget op som forventet. Men vi må se hvad det bliver til, når der er generalforsamling til foråret.

August er en dejlig måned (jeg har fødselsdag d. 6. august), det skal nok blive godt :)

0

Del dette indlæg

Enig med de andre, glimmerskoene passer ikke til den kjole. Fede sko ellers... Jeg er pjattet med de sorte stiletter du har tidligere i tråden, de kunne sagtens gå dertil eller ja, de lyse sko ville også være lige i skabet hvis farven passer til kjolen.

Jeg synes også at de sorte var smukke, men de er desværre elendige at have på. De hvide passer perfekt til kjolen, så det bliver dem :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

tillykke med at i har fundet datoen! august er høst-tid, og et dejligt valg!

Tak og ja, det kan da ikke være helt skidt, når alle andre også gerne vil giftes der!! Glæder mig vildt meget!!

Ej hvor dejligt at få en dato på, det tog også lang tid for os, og vi er faktisk ikke helt sikre på den endnu alligevel... For det tyder på, at der kommer noget facaderenovering og efterisolering af lejlighedskomplekset, og det kommer til at betyde at vi ikke kan spare lige så meget op som forventet. Men vi må se hvad det bliver til, når der er generalforsamling til foråret.

August er en dejlig måned (jeg har fødselsdag d. 6. august), det skal nok blive godt :)

Det er også svært, når resten af ens liv ikke går i stå, bare fordi man skal giftes. Vi kunne jo vælge at rykke bryllup eller uddannelse, men det gider man sgu egentlig heller ikke. August er superdejlig! Den behøver bare ikke blive ligeså varm som i år, så smelter jeg sgu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det er nemlig en mega god dato!!

Det hele afhænger stadig af lokalet - hvis det ikke er ledigt den 2., så kunne jeg godt få et zillatrip, men mon ikke det er ledigt. Tør ikke tænke på alternativet hæhæ. Men det er fanme dejligt at have en dato at gå ud fra!

0

Del dette indlæg

Lokalet er booket (yay)

Jeg skal da love for, at tingene tager fart haha. I dag blev lokalet booket fra fredag den 1. august til søndag den 3. august, så nu er der ingen vej udenom;

Vi skal giftes den 2. august 2014!

Uha det er lige dele spændende og nervepirrende!

Det er dejligt at have det hakket af og nu skal v så i gang med den gæsteliste, så folk kan reservere dagen! Ud fra, hvad jeg kan læse mig frem til herinde, så er jeg ikke den eneste, der tumler lidt med gæstelisten - det er sgu svært, for uanset hvad, så føler vi begge, at vi dele venner og familie op i A og B hold. Nå, det er der heldigvis masser af tid til at bekymre sig om senere!

0

Del dette indlæg

Første (rigtige) zilla-moment

Det skulle jo ske på et tidspunkt og med fast dato og lokalet på plads, begynder de praktiske ting at hobe sig op og min hjerne kan snart ikke holde til mere Pinterest, Google søgning og alt hvad der ellers hører til, når man er sådan en moderne internetbrud!

Vi har besluttet os for en borgerlig vielse og da vi nu har flyttet brylluppet, er der altså lidt færre penge. Det betyder, at vi dropper lokalet i Kødbyen og bliver viet i festlokalet. Problemet (og årsagen til zilla) er, at vi jo gerne vil have så mange som muligt med til vielsen, da vi regner med at begrænse gæstelisten til middagen ret meget.

Lokalet er desværre for småt til, at vi kan dække op i den ene ende og vielse i den anden ende, så hvis det regner og vi ikke kan bruge gårdhaven, skal vi altså dække borde efter receptionen, mens alle vores middagsgæster er til stede og inden vi skal have taget billeder og.. Pludselig virker det bare lidt uoverskueligt. Så jeg har jo bare brugt 3 nætter på at finde ud af, hvad den bedste løsning er og er bare hammertræt nu. Og jeg er ikke en gang kommet på en genial løsning!

Jeg håber sgu ikke, at de næste 7 måneder kommer til at være sådan, for så dør jeg sgu da af overbekymring!

Tænk at man ikke kan sove, fordi man bekymrer sig om borddækning!

0

Del dette indlæg

Velkommen i de søvnløse Zillaers klub.. :wink:

Hvor kan jeg godt forstå din bekymring og jeg har ike engang et genialt forslag ud over at dække så meget op som i kan? og jeg tror ikke du vil synes det er hittet.. :unsure:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hæhæ jeg tror heller ikke, at der er en genial løsning!

Det er ikke fordi jeg tror det bliver så omstændigt, jeg har bare ikke nogen, der går lige så meget op i det her som mig, så selvom jeg kommer til at forberede det hele dagen forinden, så er lidt bange for, at jeg kommer til at snerre ad de gæster der prøver at hjælpe og ikke kan finde ud af, at stille glas ordentligt eller hvem der skal sidde hvor og alt det der. Det er sgu mest mine gæster jeg er lidt bekymret for ;)

Jeg havde dog tænkt på, at udpege nogle veninder til at hjælpe med at dække bordene på dagen. Så kan jeg jo altid dække det første og vise, hvordan det skal være og så håbe, at jeg er så forelsket og rolig den dag, at jeg ikke skælder nogen ud! Derudover vil jeg lige få anskaffet mig nogle kasser af en art, som kan indeholde lige præcis det pynt og de navne, der skal på hvert enkelt bord, så man bare griber en kasse og så ellers gå i gang med at dække bordet.

Så må vi have de stærke drenge til at sætte borde og stole på plads :)

0

Del dette indlæg

Kan virkelig godt forstå din bekymring. Har ligget søvnløs over det samme. Vi overtager jo først vores lokale kl 14 på dagen. Vi er så gået lidt ud i det "ekstreme", da vi bliver viet kl 14 i København, er der ingen vi kender, som kan modtage lokalet og gå i gang med at stille borde/stole frem, dække bord, pynte op osv til 90 (!!!) gæster. Og jeg tør bare ikke overlade hele det ansvar til 5 18-årige eller lignende, for er også rigtig bange for det ikke bliver, som jeg vil have det (og nu kommer vi (aka jeg) jo til at have brugt vildt lang tid på at forberede og klippe/klistre bøger osv osv...

Løsningen: laver prøveopstillinger herhjemme af hvert bord (bordpynten bliver forskellig) og tager billeder fra alle vinkler og pakker hvert bord i sin kasse (som du også har tænkt på). Og så har vi faktisk hyret en vaske ægte bryllupsarrangør til at stå for, at det hele er klar og styre slagets gang! Hun er virkelig sød og jeg stoler 100% på, at hun forstå hvordan jeg vil have det skal være. Og vi skal id i lokalet en måneds tid før, hvor vi kan snakke om, hvordan det hele skal stå. Hun bliver ikke under middagen, og regner ikke med hun skal hjælpe os ud over på dagen.

Nå men måske du kan gøre lidt samme princip - pakke i kasser (som du allerede er inde på), udvælge nogle du stoler på til at dække op efter dine anvisninger, og så tage derud med de personer en uge eller to inden, så i kan snakke planerne igennem og udpege hvor hvad skal stå?

0

Del dette indlæg

Baldrian!! :wink: Ikke den mindste antydning af "skævhed" eller svimmelhed eller NOGET som helst - bare indre ro. Jeg tager dem af og til for søvnløshed, fordi de er de eneste piller i mit "menageri" (som smertepatient) som jeg ikke får hangover af - og en dag da jeg skulle til jobsamtale efter et MEGA skænderi med prinsen tog jeg én....og glemte alt om det, til jeg kom til at tænke på hvor rolig jeg følte mig under og efter samtalen. Kan anbefales "imod hysteri" :lol:

0

Del dette indlæg

Kan virkelig godt forstå din bekymring. Har ligget søvnløs over det samme. Vi overtager jo først vores lokale kl 14 på dagen. Vi er så gået lidt ud i det "ekstreme", da vi bliver viet kl 14 i København, er der ingen vi kender, som kan modtage lokalet og gå i gang med at stille borde/stole frem, dække bord, pynte op osv til 90 (!!!) gæster. Og jeg tør bare ikke overlade hele det ansvar til 5 18-årige eller lignende, for er også rigtig bange for det ikke bliver, som jeg vil have det (og nu kommer vi (aka jeg) jo til at have brugt vildt lang tid på at forberede og klippe/klistre bøger osv osv...

Løsningen: laver prøveopstillinger herhjemme af hvert bord (bordpynten bliver forskellig) og tager billeder fra alle vinkler og pakker hvert bord i sin kasse (som du også har tænkt på). Og så har vi faktisk hyret en vaske ægte bryllupsarrangør til at stå for, at det hele er klar og styre slagets gang! Hun er virkelig sød og jeg stoler 100% på, at hun forstå hvordan jeg vil have det skal være. Og vi skal id i lokalet en måneds tid før, hvor vi kan snakke om, hvordan det hele skal stå. Hun bliver ikke under middagen, og regner ikke med hun skal hjælpe os ud over på dagen.

Nå men måske du kan gøre lidt samme princip - pakke i kasser (som du allerede er inde på), udvælge nogle du stoler på til at dække op efter dine anvisninger, og så tage derud med de personer en uge eller to inden, så i kan snakke planerne igennem og udpege hvor hvad skal stå?

PUHA hvor er jeg glad for, at det ikke kun er mig! Det er det gode ved det her forum, at der er nogen der forstår ens bekymringer!

Det lyder som en rigtig god idé med en bryllupsarrangør, når I får 90 gæster, det tror jeg simpelthen heller ikke, at jeg kunne holde til! Det er så åndssvagt, at man går op i de her ting, for jeg tror faktisk ikke, at ens gæster tænker så meget over det. Det betyder bare så meget, at man kan lave små detaljer og ting, som er hyggelige og personlige til festen. Tror jeg holder fast i ideen om de kasser der! Det er ikke helt tosset.

Min mor (som jeg lige panikringede til) sagde, at hun har taget fri hele ugen op til, så hun var bare totalt frisk på at køre alle mulige steder hen og købe ind med os og købe blomsterne og alt muligt, så nu er jeg lidt mere rolig. VI har ingen bil, så det er sgu dejligt, at hun vil hjælpe så meget. Desuden har vi jo hele svigerfamilien i området, da det jo er i hjembyen lokalet ligger, så hvis noget skal opbevares eller klares i sidste øjeblik, burde der være rig mulighed for det.

Hvor er det altså dejligt, at der er de her fora til at få råd og vejledning!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Baldrian!! :wink: Ikke den mindste antydning af "skævhed" eller svimmelhed eller NOGET som helst - bare indre ro. Jeg tager dem af og til for søvnløshed, fordi de er de eneste piller i mit "menageri" (som smertepatient) som jeg ikke får hangover af - og en dag da jeg skulle til jobsamtale efter et MEGA skænderi med prinsen tog jeg én....og glemte alt om det, til jeg kom til at tænke på hvor rolig jeg følte mig under og efter samtalen. Kan anbefales "imod hysteri" :lol:

Det noterer jeg lige! Har fået det anbefalet før :)

0

Del dette indlæg

Forstår din bekymring... Ville også kradse langsomt af!

Er der nogen mulighed i den der gårdhave for at sætte en pavillon op? En sådan vil jo kunne tage det meste sommerregn.. Ja med mindre det er en af de der Langeland/Skanderborgfestival skyller der kommer væltede.. Men ellers kan en pavillon i hvert fald være en løsning til vielsen - og skulle solen være ulidelig giver den jo også lidt skygge. Stængerne kan pyntes så de bliver fine :)

0

Del dette indlæg

Forstår din bekymring... Ville også kradse langsomt af!

Er der nogen mulighed i den der gårdhave for at sætte en pavillon op? En sådan vil jo kunne tage det meste sommerregn.. Ja med mindre det er en af de der Langeland/Skanderborgfestival skyller der kommer væltede.. Men ellers kan en pavillon i hvert fald være en løsning til vielsen - og skulle solen være ulidelig giver den jo også lidt skygge. Stængerne kan pyntes så de bliver fine :)

Jeg har kun set stedet udefra i mørke og det virkede ikke som om der var plads - min bedre halvdel kender stedet godt og mener ikke, at det kan lade sig gøre. Jeg vil dog lige give det en chance mere, når det bliver forår og jeg kan se det i dagslys. Vi har heldigvis mulighed for en pavillon, så vi skal ikke ud og leje den - og med lidt stof og andet godt, kan den sagtens blive rigtig fin.

Vi må se, hvordan vejret bliver dagen før. Vi har alle sammen taget fri, så vi kan sagtens dække op dagen inden, hvis vi tør stole på, at vejret bliver godt og så er der jo ingen problemer.. Hvis man dog bare kunne styre vejret!

0

Del dette indlæg

Vielsesringe!

Så fik jeg sgu lige skrevet til Ege Art og forhørt mig om prisen på yndlingsringene og de ligger på ca 7.600 kr., hvilket er overraskende billigt! Og så bliver vi jo nødt til lige at prøve dem på og se, om det er noget! Synes det kunne være fedt, hvis vi fandt endnu en ting, som er købt over nettet hæhæ. Man behøver jo slet ikke gå i butikker længere!

Her er lige et billede af ringene;

post-62978-0-04028800-1387209432_thumb.j

Jeg skal desuden til skrædder med kjolen i starten af det nye år - nu kan jeg altså ikke vente længere med lige at få ordnet livet i kjolen og fundet ud af, om der kan komme et andet stof under den, så den ikke er helt gennemsigtig og måske lige puffer lidt mere!

I weekenden skal vi så en tur forbi CC Travel og lige snakke med dem om at ændre bryllupsrejsen fra Filippinerne til Bali, så vi kommer fra Beijing -> Shanghai -> Bali OH YEAH! Det er sgu rejsen jeg glæder mig mest til lige nu!!

Vi er desuden begyndt at fortælle venner og familie, at de skal reservere den 2. august 2014 og alle bliver bare så glade! :blush:

Vi sender ikke et STD ud, men regner bare med at sige det videre til alle vi kender og så senere finde ud af, hvem der skal med til hvad. Nu er det jo også jul, så man får jo set alle lige om lidt. Ihh hvor det bare kører! :loveflag:

P.s.

Jeg skal dælme love for, at der er forskel på at være kærester med forlovelsesring og så kærester der skal giftes om under 8 måneder. Min bedre halvdel er sådan lidt ekstra sød og lidt ekstra opmærksom og skal lige holde mig lidt mere i hånden og lige give et kys mere. Kan godt mærke, at vi er sammen om det her og bare glæder os begge to! Synes han er endnu dejligere end han plejer at være hæhæ.

0

Del dette indlæg

Vielsesringe!

Så fik jeg sgu lige skrevet til Ege Art og forhørt mig om prisen på yndlingsringene og de ligger på ca 7.600 kr., hvilket er overraskende billigt! Og så bliver vi jo nødt til lige at prøve dem på og se, om det er noget! Synes det kunne være fedt, hvis vi fandt endnu en ting, som er købt over nettet hæhæ. Man behøver jo slet ikke gå i butikker længere!

Her er lige et billede af ringene;

attachicon.gif1407.jpg

Jeg skal desuden til skrædder med kjolen i starten af det nye år - nu kan jeg altså ikke vente længere med lige at få ordnet livet i kjolen og fundet ud af, om der kan komme et andet stof under den, så den ikke er helt gennemsigtig og måske lige puffer lidt mere!

I weekenden skal vi så en tur forbi CC Travel og lige snakke med dem om at ændre bryllupsrejsen fra Filippinerne til Bali, så vi kommer fra Beijing -> Shanghai -> Bali OH YEAH! Det er sgu rejsen jeg glæder mig mest til lige nu!!

Vi er desuden begyndt at fortælle venner og familie, at de skal reservere den 2. august 2014 og alle bliver bare så glade! :blush:

Vi sender ikke et STD ud, men regner bare med at sige det videre til alle vi kender og så senere finde ud af, hvem der skal med til hvad. Nu er det jo også jul, så man får jo set alle lige om lidt. Ihh hvor det bare kører! :loveflag:

P.s.

Jeg skal dælme love for, at der er forskel på at være kærester med forlovelsesring og så kærester der skal giftes om under 8 måneder. Min bedre halvdel er sådan lidt ekstra sød og lidt ekstra opmærksom og skal lige holde mig lidt mere i hånden og lige give et kys mere. Kan godt mærke, at vi er sammen om det her og bare glæder os begge to! Synes han er endnu dejligere end han plejer at være hæhæ.

Fine ringe...

Jeg bliver sgu helt misundelig - selv om jeg er glad for min ring der jo både skal være forlovelsesring og vielsesring, bliver jeg nu mere og mere hug på at få mig en mere... Tsk tsk tsk - og mig først lige har lært at gå med ringe...

Et kommende bryllup får sgu lidt ekstra frem i vores mænd - dejligt!! Selv om min til tider synes jeg lige skal slå koldt vand i blodet kommer han selv ind imellem til at drømme lidt!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer