D+T

Københavnerbryllup 2. august 2014 - Baby on the way

587 indlæg i dette emne

Er I blevet enige om hvordan invitationerne skal se ud?

Det var en lang proces for os (den er stadig lidt i gang). Den foregik lidt sådan her: Jeg laver et udkast, Thomas siger: "Den er flot, men tror ikke det er "vores" invitation", gentag med nyt design... Haha... Men mit seneste indfald er han med på, så det holder jeg fast i indtil videre. :biggrin:

hahaha du godeste nej! Jeg sad og fjumrede lidt med noget udkast og (min) Thomas kunne heller ikke lige se det for sig. FOr at være helt ærlig, kan jeg faktisk godt li de der Etsy invitationer, med en masse vintage blomster på, men ved godt, at det er liiiiige i overkanten, når der også er en mand involveret!

Tror vi ender ud i noget 'kraft' papir (ved ikke hvad det hedder på dansk) med tekst - less is more agtigt. Men vi har ikke sat os ned og kigget endnu. Det bliver i hvert fald ikke pocket invitationer eller en masse diy - bare nemt og lige til at få printet hos Vistaprin (eller lign.)

Uh er der billede af invitationen i din tråd? Det skal jeg da lige se!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja - tiden flyver afsted!

Tillykke med milepælen i går...

Ærgerligt med havnefesten - har I så fundet/tænkt over en ny løsning?

Tak! Det er sgu vildt nok synes jeg!

Der er ikke andet for, end at holde receptionen i Bibliotekshaven også. Vi har snakket lidt om, at holde reception i vores går på Nørrebro, men er altså ikke helt sikre. Vi synes ikke, at folk skal køre for meget rundt og så må vi bare håbe, at vejret er med os! Puha det skal jeg ikke tænke for meget over!

0

Del dette indlæg

Altså... Der er billede af et udkast - har arbejdet videre på det siden, må lige se om jeg kan få taget billeder af det nye udkast - Jeg er nemlig også gået over i "less is more" mht. skrifttypen, så alt er i Courier New nu... det holder jeg måske fast i. Men der er tale om foldede origamihjerter - knapt så grafisk som jeg har lavet tidligere.

Link til billede i min tråd: http://www.bryllupsklar.dk/forum/83580/de-uorganiserede-origami-invititation-og-festlokale.html/?p=1437505

Link til inspiration der fik mig til at lave dem: http://www.behance.net/gallery/Origami-Wedding-invitation/3736347

0

Del dette indlæg

Altså... Der er billede af et udkast - har arbejdet videre på det siden, må lige se om jeg kan få taget billeder af det nye udkast - Jeg er nemlig også gået over i "less is more" mht. skrifttypen, så alt er i Courier New nu... det holder jeg måske fast i. Men der er tale om foldede origamihjerter - knapt så grafisk som jeg har lavet tidligere.

Link til billede i min tråd: http://www.bryllupsklar.dk/forum/83580/de-uorganiserede-origami-invititation-og-festlokale.html/?p=1437505

Link til inspiration der fik mig til at lave dem: http://www.behance.net/gallery/Origami-Wedding-invitation/3736347

De ser bare så seje ud! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er ikke andet for, end at holde receptionen i Bibliotekshaven også. Vi har snakket lidt om, at holde reception i vores går på Nørrebro, men er altså ikke helt sikre. Vi synes ikke, at folk skal køre for meget rundt og så må vi bare håbe, at vejret er med os! Puha det skal jeg ikke tænke for meget over!

Sorry :blush: - det var ikke for at stresse... Var bare nysgerrig :lol:... Men jeg vil også mene at mindre kørsel giver et mere afslappet selskab! Jeg skal nok krydse fingrene for godt vejr den dag og da min bror er en af verdens sødeste og har fødselsdag på Jeres bryllupdag, skal han nok også hjælpe til :tunge: ...

0

Del dette indlæg

De ser bare så seje ud! :thumbsupsmileyanim:

Tak :biggrin:

0

Del dette indlæg

Sorry :blush: - det var ikke for at stresse... Var bare nysgerrig :lol:... Men jeg vil også mene at mindre kørsel giver et mere afslappet selskab! Jeg skal nok krydse fingrene for godt vejr den dag og da min bror er en af verdens sødeste og har fødselsdag på Jeres bryllupdag, skal han nok også hjælpe til :tunge: ...

No worries hæhæ. Tog det slet ikke sådan, har jo i forvejen en masse bekymringer i forbindelse med det her udendørs vielse, så skal bare ikke tænke for meget over det.

Uha ja, så kan det kun blive godt vejr ;)

0

Del dette indlæg

Fotograf

Fra start af, var vi egentlig enige om, at vi ikke skulle have fotograf på dagen - min bonusfar er god til billeder og min svoger ligeså.

Men jeg har næsten ligget søvnløs over det de sidste par nætter, for hvad nu hvis? Hvad nu hvis ingen af dem tager DET billede, som lige er helt rigtigt. Eller vi ser fjollede ud på billederne, fordi ingen ved noget om lyssætning og tør kommandere rundt med os, for at få de bedste billeder (Vi er simpelthen jordens mest ufotogene mennesker!!).

Så vi bookede lige en fotograf! Hun hedder Claudia Dons og vi har valgt pakke 1 til 4.800 kr. hvor vi får taget billeder lige inden vielsen, vielsen, lykønskninger, portrætfotos og receptionen - og så kan jeg forhåbentlig snart få sovet ordentligt og ikke ligge og spekulere på alt muligt pjat om natten!

God aften derude!

Redigeret af D+T
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det tror jeg er en god beslutning:) I hvert fald så du får ro i hovedet, men tror også det betyder noget, at den der tager billeder er vant til at tage billeder til bryllupper OG kun skal koncentrere sig om det og ikke også være gæst.

Hvordan går det med invitationerne? Har I kigget på Inksaloons hjemmeside? Nu ved jeg ikke hvad priserne er på vistaprint, men synes faktisk priserne er ret rimelige på inksaloon og det er med kuverter.

0

Del dette indlæg

Det tror jeg er en god beslutning:) I hvert fald så du får ro i hovedet, men tror også det betyder noget, at den der tager billeder er vant til at tage billeder til bryllupper OG kun skal koncentrere sig om det og ikke også være gæst.

Hvordan går det med invitationerne? Har I kigget på Inksaloons hjemmeside? Nu ved jeg ikke hvad priserne er på vistaprint, men synes faktisk priserne er ret rimelige på inksaloon og det er med kuverter.

Det tror jeg bestemt også! Jeg synes i hvert fald, at det er rart og det er én bekymring mindre!

VI er ikke startet på invitationerne endnu, men måske i weekenden - vi venter stadig på svar fra de borgerrepræsentanter, som vi har fået anbefalet, og så snart vi ved mere, sender vi ægteskabserklæringen og så laver vi invitationerne!

Når vi nu 'bare' laver dem på computeren og skal have dem printet, så tager det jo ikke mere end et par dage før vi har dem og kan sende dem ud, så det burde gå op i en højere enhed!

Men jeg kigger da lige på deres side - har ikke kigget så meget efter det endnu hæhæ.

0

Del dette indlæg

Det var en lang proces for os (den er stadig lidt i gang). Den foregik lidt sådan her: Jeg laver et udkast, Thomas siger: "Den er flot, men tror ikke det er "vores" invitation", gentag med nyt design... Haha... Men mit seneste indfald er han med på, så det holder jeg fast i indtil videre. :biggrin:

hahaha du godeste nej! Jeg sad og fjumrede lidt med noget udkast og (min) Thomas kunne heller ikke lige se det for sig. FOr at være helt ærlig, kan jeg faktisk godt li de der Etsy invitationer, med en masse vintage blomster på, men ved godt, at det er liiiiige i overkanten, når der også er en mand involveret!

Tror vi ender ud i noget 'kraft' papir (ved ikke hvad det hedder på dansk) med tekst - less is more agtigt. Men vi har ikke sat os ned og kigget endnu. Det bliver i hvert fald ikke pocket invitationer eller en masse diy - bare nemt og lige til at få printet hos Vistaprin (eller lign.)

Tror måske det du mener med "kraft-paper" er det samme som det karduspapir jeg har printet mine hjerter på nu? Er det sådan noget gråbrunt lidt groft papir? Her er et link til mine nyeste hjerter: http://www.bryllupsklar.dk/forum/83580/de-uorganiserede-origami-karduspapir-invitationer.html/?p=1439983

Anyways: Hvis det er det, så fungerer det rigtig godt! Og fås hos Grafical her: http://www.grafical.dk/karduspapir/ (det er den der hedder grå, den er altså gråbrun). Og du kan få gratis fragt fra Grafical hvis du tilmelder dig nyhedsbrev, der kommer sådan en reklame op. Jeg ved ikke hvor mange ark du skal bruge, hvis det er det papir du mener, men ellers har jeg købt 500 ark - og jeg skal ikke bruge så mange (langt fra), men ville ikke løbe tør, så du kan også købe nogle ark af mig :)

0

Del dette indlæg

Tror måske det du mener med "kraft-paper" er det samme som det karduspapir jeg har printet mine hjerter på nu? Er det sådan noget gråbrunt lidt groft papir? Her er et link til mine nyeste hjerter: http://www.bryllupsklar.dk/forum/83580/de-uorganiserede-origami-karduspapir-invitationer.html/?p=1439983

Anyways: Hvis det er det, så fungerer det rigtig godt! Og fås hos Grafical her: http://www.grafical.dk/karduspapir/ (det er den der hedder grå, den er altså gråbrun). Og du kan få gratis fragt fra Grafical hvis du tilmelder dig nyhedsbrev, der kommer sådan en reklame op. Jeg ved ikke hvor mange ark du skal bruge, hvis det er det papir du mener, men ellers har jeg købt 500 ark - og jeg skal ikke bruge så mange (langt fra), men ville ikke løbe tør, så du kan også købe nogle ark af mig :)

Det var lige præcis sådan noget papir :) Det skal helst være ret tykt - men hvis vi får det trykt, så nytter det nok ikke at købe papiret! Vi har ikke helt fundet ud af, om det skal trykkes eller vi selv skal printe det. VI skal heldigvis kun have 16 invitationer, så det er til at have med at gøre!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ah ja, det er lige med at finde ud af hvad man vil - det er også en udfordring herhjemme. Det jeg har er 100gr så det er jo et stykke fra karton men noget kraftigere end almindeligt printerpapir. Men du kan bare sige til hvis det er. :)

0

Del dette indlæg

Ah ja, det er lige med at finde ud af hvad man vil - det er også en udfordring herhjemme. Det jeg har er 100gr så det er jo et stykke fra karton men noget kraftigere end almindeligt printerpapir. Men du kan bare sige til hvis det er. :)

Hæhæ ja, alle de småting, der pludselig betyder noget, når man selv står og skal tage en beslutning! Jeg siger til, hvis det er! Håber som sagt, at vi kommer i gang med det i denne uge ellers så i løbet af påsken :)

0

Del dette indlæg

Vielsen

ENDELIG! Var der bid og vi har aftalt med en borgerrepræsentant fra Købenavns Kommune, at han vier os den 2. august kl. 13.30 i Det Kongelige Biblioteks Have! Det betød også, at vi endelig kunne få sendt ægteskabserklæringen ind, så nu er de store dele på plads (og med 3 måneder endnu - i god tid haha).

Kjolen

Er i dag afleveret hos skrædderen. Her får den masser af fyld og kærlig behandling, så den går fra standard til brudekjole! Glæder mig helt vildt til at se den færdig!

Invitationer

Vi finder ud af, hvordan vi skal lave invitationer henover påsken. Nu er der jo ikke længere noget der holder os tilbage og det er bare sååååå skønt endelig at have det hele på plads!

Her er lidt af det jeg er vild med:

post-62978-0-89038800-1397505758_thumb.j

post-62978-0-16842600-1397505763_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at der er kommet styr på det! Og feeeede invitationer du viser, Den med træerne forneden er jeg særligt vild med! :a1221:

Det er SÅ fedt! Er vild med det.

Ja, less is more all the way! Vi er jo store fans af Twin Peaks, så det kunne godt ende med noget i den stil!

0

Del dette indlæg

Dejligt at der er kommet styr på det! Og feeeede invitationer du viser, Den med træerne forneden er jeg særligt vild med! :a1221:

Ja, less is more all the way! Vi er jo store fans af Twin Peaks, så det kunne godt ende med noget i den stil!

Twin Peaks er nok noget af det mest syrede jeg nogensinde har set! Noget af det eneste, som stensikkert kunne give min ekskæreste mareridt - SÅ for morsomt! Han vågnede op og var overbevist om at Bob var i skabet på øverste hylde.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med, at der er kommet styr på vielsen :wink: Dejligt! Og det er nogle virkelig flotte invitationer.. Kan slet ikke beslutte mig for, hvilke jeg bedst kan lide.

Det er simpelthen SÅ dejligt! De er nemlig bare så smadder flotte! Vi er begge nogle lidt halvkedelige typer, der altid går i sort og jeg kan egentlig meget godt li den sorte invitation, fordi den er simpel, men alligevel anderledes end så meget andet.. Men synes nu at de alle sammen har noget fint over sig!

Twin Peaks er nok noget af det mest syrede jeg nogensinde har set! Noget af det eneste, som stensikkert kunne give min ekskæreste mareridt - SÅ for morsomt! Han vågnede op og var overbevist om at Bob var i skabet på øverste hylde.

Det er SÅ syret! Ej puha! Mener også, at jeg havde lidt mareridt de første gange jeg så det. Det er ikke for sarte sjæle!!

tillykke med at de store poster nu er på plads

feeede indbydelser

Tak :cheerleader3:

Mange tak, er spændt på, hvad vi mon ender ud med. Det bliver forhåbentlig ikke så omstændigt at lave dem selv og få dem trykket, når vi først ved, hvilken én vi går efter!

0

Del dette indlæg

Hvor er det dejligt for jer, at der er kommet styr på tid og sted for vielsen. Det lyder rigtig smukt med Det Kgl. Biblioteks Have :)

Det bliver spændende med din kjole - Glæder mig til at se den helt færdig.

Super flotte invitationer, som du har kig på. Jeg er også ret vild med stilen på den med træerne.

0

Del dette indlæg

Bryllupsrejse VOL 2

Vi var dårligt blevet enige om, at turen skulle gå til Kina og Bali, da vi indså, at det skulle vi altså ikke! Ingen af os kan helt huske, hvorfor vi pludselig var så vilde med Kina og Bali, så vi blev enige om, at gå i tænkeboks hver for sig og så finde ud af, hvad pokker vi egentlig ville. (det lyder som noget jeg har skrevet før...)

Nå, men vi gik så i denne her tænkeboks og ud kom vi begge med samme forslag: USA!

Min kæreste er den eneste indehaver af kørekort (jeg har ikke tænkt mig at anskaffe et nogensinde), men han er ikke ligefrem en habil kører, i og med, at han kun har kørt bil 2-3 gange mens jeg har kendt ham (7 år), så vi måtte altså ud i en guidet tour rundt i det amerikanske. Det koster klejner, så vi blev enige om, at skyde ferien til 3. september, hvor man sparer 1.500 kr. pr. person på rejsen.

Vi har aldrig været i USA, men glæder os helt vildt til det! Vi har bare snakket om det så længe, så det er jo helt fjollet, at vi ikke har overvejet det som bryllupsrejse hæhæ.

Turen kommer bl.a. til at indeholde:

Los Angeles

• Hollywood

• Venice Beach

• Santa Monica

• Santa Barbara

• Solvang

• San Diego

• Las Vegas

• Grand Canyon Nationalpark

• Zion Nationalpark

• Death Valley

• San Francisco

• Yosemite Nationalpark

• Napa Valley.

Og her er lidt (halvdårlige) billeder taget fra rejsebureauet:

post-62978-0-31522800-1398034942_thumb.j

post-62978-0-96396900-1398034947_thumb.j

post-62978-0-39092600-1398034953_thumb.j

På trods af, at rejsen først foregår en måned efter brylluppet, holder vi altså fri et par dage efter brylluppet og her er jeg i gang med at planlægge en minibryllupsrejse for os - helt hemmeligt og alt muligt! Min kærestes lillebror arbejder i Tivoli og er ved at finde en sej måde, at gøre turen anderledes på, så den bliver helt speciel. Vi har trods alt været i Tivoli et par gange, så selvom det nok skal blive hyggeligt, så skal det jo helst være lige lidt ekstra :)

Så skulle der snart ikke være flere ændringer ;) God påske derude!

Redigeret af D+T
0

Del dette indlæg

Hvor er det dejligt for jer, at der er kommet styr på tid og sted for vielsen. Det lyder rigtig smukt med Det Kgl. Biblioteks Have :)

Det bliver spændende med din kjole - Glæder mig til at se den helt færdig.

Super flotte invitationer, som du har kig på. Jeg er også ret vild med stilen på den med træerne.

Det er bare det bedste altså! Og du kan tro - jeg glæder mig som til juleaften, til at se kjolen færdig! Det er helt underligt, at den ikke er hjemme!!

Kommer nok ikke udenom, at der skal være noget med træer på invitationen ;) På den ene eller anden måde!

0

Del dette indlæg

USA er også bare rigtig fedt! Vi var på en lignende, lidt længere tur, hvor vi startede helt oppe ved seattle i sommers! Det var så fedt! Vi rejste med en gruppe med Trek Amerika, og for at holde udgifterne nede på turen, sov man i telt alle nætter! Så nok ikke lige det fedeste som bryllupsrejse, men virkelig en god tur!!:)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer