Luiiise

Hvor meget giver i for musik? h

30 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi kører med en pris der typisk hedder 5.700 -6000 kr. for ubegrænset spilletid (op til 12 timer). Så skal man heller ikke tænke på ekstrabetaling hvis festen trækker ud og varer længere end til kl. 2. Når jeg siger typisk er det fordi alle fester ikke ligger lige rundt om hjørnet og der kan derved være noget med transport. Særligt på Fyn og i Jylland. Jeg syntes så der er andre ting man skal kigge på udover pris, og som nævnt, spilletid. Bl.a. om DJ'en kan spille til de festsange der kommer fra gæsterne under middagen (det kan playlister nu engang ikke), repertoire, spillestil m.v. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste, snart mand, tager ud og spiller som DJ til forskellige fester. Han spiller gerne til bryllupper.

Han tager 4000 kr. for en aften, 18-02.

Under middagen downloader han instrumentalmusik fra nettet, når der kommer en sang, så der er musik til fest sangene. Toastmasteren skal bare give besked lidt før sangen, eller han skal have et eksemplar af sangene.

Han har flere gange haft kontakt med Jan Glæsel når han mangler musik, så han kan klare det meste der skulle komme af festsange.

Han tager pult, højtaler og lamper med, efter hvad der ønskes, og efter hvor stor salen er.

Han har ingen hjemmeside, men diskoteket hedder Hysteria.

Redigeret af Helle KL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ole Erling, Jan Glæsel m.fl. er også dem vi bruger i forhold til festsangene men han gemmer dem vel i takt med at han "henter dem ned". Det man skal holde sig for øje er at disse festsange ikke altid tempomæssigt tager højde for for at dem der skal synge sangene ikke kender dem på forhånd, og ja det har jeg faktisk Jan Glæsels ord for. Derudover kræver det lidt øvelse og teknik i forhold til at håndtere impulsive skåle undervejs og sikre at næste vers startes op korrekt. Ja jeg har faktisk hørt om DJ kolleger som bare starter sangen forfra med den intro som der altid er og så falder det ligesom lidt til jorden for mig at se.

Jeg havde en konfirmation fornylig hvor sangen - Langt oppe i Norges dale - simpelt hen ikke var til at få fat i. Jeg fandt så et lydklip på Youtube som kun varede 18 sekunder og det svarede lige til et vers så jeg kunne gennemføre afviklingen af sangen og de ca. 12 vers uden at der var en sjæl der bemærkede at det ikke var en egentlig melodi men blot et lydklip.

Det var et sidespring. Prisen på en god DJ som er vant til at spille til bryllupsfester (kender jo nogenlunde kollegernes priser) ligger typisk på 4-5.000 kr. hvis der først skal spilles under middagen og 5 - 7.000 kr. hvis vi taler om helaftensarrangementer med dinnermusik. Det kan så være individuelt hvordan det forholder sig med sluttidspunkt og evt. betaling for ekstratimer ligesom det er individuelt med geografi og transport.

I Vejle og omegn vil jeg pege på Flaslight-gruppen.dk. De er fra Fredericia og også annoncør herinde. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand er musiker, og derfor er valget faldet på live musik fremfor en dj.. Ikke at det ene er bedre end det andet. Vi har booket A´Celebration, og de skal have 13.500 kr. Det er så for en pianist der spiller fra 18.00 til 23.00, - altså under middagen og til de sange og indslag der måtte komme. Bandet går så på kl. 23.00 og til 02.00.. Vi syntes det er en helt fair pris :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej DJ og musiker

Når I er ude og spille er jeres pris så honorar eller en pris incl. 25% moms?

Som "Black Jack" ganske rigtigt siger det så er musikere og DJ's omfattet af fritagelsesreglen i momsloven. Det matcher sådan set også meget godt med at private ikke kan fratrække momsen og det kan firmaerne heller ikke når vi taler om personalefester, hvilket jo det typisk handler om når de booker musik.

Det er også korrekt at bookingbureauerne er momspligtige af deres "fee". Det samme gælder dem i vores branche som har udlejning sideløbende med DJ virksomheden (fordelingsspørgsmål).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer