Namak

Line&Henrik 050714. Pas på hinanden. <3

2,401 indlæg i dette emne

Wow, hvor er det bare lige om lidt!! Og virkelig god ide med den "skillevæg"! Glæder mig til at se billeder af den færdige slikbuffet - tegner vist til at blive den vildeste nogen sinde!! :lol:

Tak :cheerleader3:

Jeg tror den slikbuffet bliver som at være barn igen haha.. Lige efter planen.... :tunge::lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

4 dage tilbage..

Indtil nu har jeg fået vasket og ihh hvor er det rart at have det overstået. Jeg synes det er noget så svært at komme til ved vaskemaskinen så det er en skod tjans at have hængende. Men vasketøjskurven er tom! -Og jeg er glad.

Jeg har også fået bagt kage til søndag. Jeg valgte bare en snydekage, for jeg har ikke overskud til andet. I det mindste ved vi så hvordan den smager sådan ca.

Lige nu står den og køler af og så skal den fryses, så den er klar til afterparty.

post-64428-0-88244600-1404208083_thumb.j

Min ispusher gik kold... Altså jeg kunne ihvertfald ikke komme i kontakt med ham, så jeg greb mobilen og fik fundet en anden løsning, heldigvis. Det er bare 1-2-3 hvis jeg ikke kan komme i kontakt med min leverandør, for jeg vil altså ikke gamble med noget som helst.

Jeg fandt en ny weekend løsning til knap 2900 i alt hos softicekongen, så det er ok, men ikke ekstremt billigt. Til gengæld får vi så 2 slags is i stedet for 1 så det skal nok bringe lykke. De sætter også hele balladen op og finder ud af strøm osv. De kommer med maskinen lørdag formiddag, men tidligt, så jeg ikke skal stresse over det. Min nabo tager imod herhjemme og får vist hvordan man fylder på osv.

Det var faktisk en lettelse at få det helt på plads, så jeg ikke skal bekymre mig mere om det. Pyyyh..

post-64428-0-37129800-1404208199_thumb.j

Resten af dagen står på projekt kropspleje bla. Jeg skal have fat i torturmaskinen og lige køre sidste gang over benene.

post-64428-0-30879300-1404208242_thumb.j

Der skal rettes bryn og jeg skal have givet håret olie så det bliver endnu blødere. Sidste ansigts "rens" skal gøres og så håber jeg på at jeg ikke bliver ramt af mens, da jeg har timet det perfekt at jeg kan risikere at stå med den ballade på dagen...grrr... Det gider jeg ikke, så det kan være at jeg skal begynde at stresse for at holde det fra døren haha..

Projekt "find plads til det som ikke har en plads" skal også påbegyndes. Vi har desværre ikke super meget skabsplads i huset, så det betyder også at vi har en del ting, som ikke har en reel plads. Det skal vi så slås med i dag. Spørg mig lige om der er noget jeg gider mindre.

Tidsplanen for de næste dage skal også redigeres så der er styr på hvornår og hvem og hvad. (hvorfor undlader jeg lige her :tunge:) Jeg er i gang med at strikke den sammen.

H2B har (heldigvis) sagt ja til at tage min enorme, men smarte, samsonite kuffert med, når han skal hjem til moooar på fredag. Det betyder at jeg kan komme til at luske helt i fred med at pakke sjove ting ned til ham, uden at han nødvandigvis opdager det, før han er kommet frem.. *gnææææk* det kan jeg altså godt leve med hihi..

Jeg skal lige have pakket ind og også morgengaven (erne) skal have papir omkring. Det har jeg nemlig ikke nået endnu, og før jeg kan komme til det så skal jeg have købt gavepapir. Det vi har er nemlig ikke lige så godt til anledningen.

Redigeret af Namak
0

Del dette indlæg

3 dage tilbage... Countdown nu for alvor i gang..

I dag skal vi rykke vildt derud af igen. Vores borde og stole ankommer snart (før 12.00) og så kan vi komme videre i festteltet. Alt skal stilles op, duge og løbere skal lægges på og stolene skal have chaircovers og lilla organzabånd på. Der skal dækkes borde, så jeg har været ved at finde tallerkenerne frem og det nye bestik. (lige bortset fra teskeer, for kan jeg huske hvilken kasse de er i? naaaaarj.. :blink:) Glassene er også kommet ned fra loftet og de skal pudses, før de kommer på bordene. Pyyh der er nok at lave bare i det ene projekt. Vaserne skal lige en tur igennem opvaskeren, men jeg er lidt doven og har ikke været i gang med det endnu..

I går fik vi rengjort det lille ekstra køleskab, som skal være ude i festteltet med drikkevarer. Jeg vil have det fyldt op så jeg bare skal sætte stikket i kontakten fredag. Vi er så småt begyndt at slæbe sodavand, vand, icetea osv. ud i teltet. Vinen kommer først senere, så den ikke får for mange temperatur ændringer..

Al bordpynten er så småt ved at komme i poser, så det kan slæbes ud i teltet. Det er at slæbe for altså, over græsplanen i kørestol.. det er en tjans helt i sig selv. H2B jobber hele ugen til og med torsdag så jeg har mit at se til med alt det jeg skal have flyttet. Heldigvis er han god til at tage fra når han kommer hjem fra job. I går begyndte sporene dog at være synlige på, at han synes der er meget at lave. Jeg tænker lidt gnækkende at han skulle da bare prøve at have min tjans så kan vi se hvem der skal brokke haha.. Alt er altså bare en tak mere besværligt når man skal køre omkring 117 ting som står i vejen og man ikke kan komme til. Meeen han trænger nok også bare snart til at få ferie. :wink:

Efter sortering og flytning af bryllupsting er der dog kommet lidt luft. Jeg har endda fået tømt adskillige kasser!!! Hurraaaaaaaa... Mere plads (til at sætte flere dimser) -HAHA-

Nå men mon ikke jeg lige når at få smidt et par billeder ind, i løbet af aftenen forhåbentlig af fremskridtet fra dagen. :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder som lidt af et projekt Line, jeg bor desværre langt væk ellers havde jeg kommet og givet en hånd

Tak Camilla.. :loveshower:

Jeg skal nok nå det hele og så kan jeg jo sove i næste uge haha.. Det er heldigvis de hyggelige ting der skal gøres i dag. (altså efter jeg har haft gang i det kedelige pudsning osv.) Det bliver fedt at komme til at se sammenhængen og det bliver en hel det tydeligere i løbet af dagen. :wink: Det alene er jo en kæmpe gulerod, så det skal nok hænge sammen. :biggrin:

0

Del dette indlæg

:cheerleader3: Sikke en omgang Line - det kan sgu ikke være så sjovt i en kørestol - kan være du i aften skal sætte Henrik i den og bede ham køre frem og tilbage med dimser mens han sidder i den! Ej jeg kan godt forstå at han også begynder at synes det er hårdt, når han er på arbejde hele dagen. Jeg kan ikke huske om I har ferie efter brylluppet? Det er nok i hvert fald tiltrængt.
0

Del dette indlæg

:cheerleader3: Sikke en omgang Line - det kan sgu ikke være så sjovt i en kørestol - kan være du i aften skal sætte Henrik i den og bede ham køre frem og tilbage med dimser mens han sidder i den! Ej jeg kan godt forstå at han også begynder at synes det er hårdt, når han er på arbejde hele dagen. Jeg kan ikke huske om I har ferie efter brylluppet? Det er nok i hvert fald tiltrængt.

I ren protest siger jeg den sætning, når der har været for meget i vejen for mig. Af og til tror jeg det kan være fornuftigt at placere andre i min stol så de kan prøve det. Det er nemlig meget lidt sjovt og jeg bliver mega irriteret, hvis jeg ikke kan komme omkring. Det er ikke så slemt når han er hjemme, for så er han super til at komme og rykke rundt så jeg kan komme til, men det er jo ikke sjovt i første omgang at have behov for at kalde på andre for at kunne komme forbi. Jeg er overbevist om at det kun bliver bedre i takt med, at vi får bryllupstingene ud, for hold k*ft hvor de bare står i vejen for hvert eneste "skridt".

Han har først ferie 2 uger efter brylluppet, men det er egentlig min "skyld". Jeg er jo godt klar over at jeg sikkert sover en hel uge, når først brylluppet er ovre, så jeg bad ham vente med sin ferie. Når han holder så har vi heldigvis både alenetid og tid med tøserne. :biggrin: Denne sommerferie er det dog kun kort at jeg skal se ungerne. Jeg har dem kun i 2 uger og resten er fordelt på deres far og mormor så de kan komme til at se lidt af landet. Det er lige i underkanten for mig, men jeg vælger at lade det være sådan i år, fordi der er så meget på kalenderen. Så må jeg se om jeg kan få lidt ekstra til efteråret og i julen i stedet. :biggrin:

Redigeret af Namak
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor lyder det spændende!

Vi har også booket hos Softice-kongen og er umiddelbart ret trygge ved dem :-) Jeg synes ikke prisen er fantastisk, men sammenlignet med det meste andet jeg kunne finde var de i den billigere ende - især fordi det med transporten er så nemt klaret :-)

0

Del dette indlæg

hold da op et projekt du har sat dig for søde Line :cheerleader3::cheerleader3: Synes du er kæmpe sej, at du bare "kører" der ud af

Haha ja jeg kører ufortrødent på. Bortset fra at jeg altså brokker mig lidt, men det er vel kun ret og rimeligt -HAHA-

Jeg er jo bare en lille anelse Zilla og VIL, OM DET SÅ SLÅR MIG IHJEL.. have tingene på en bestemt måde.. Så må jeg knokle for at få det sådan. :lol:

0

Del dette indlæg

Hvor lyder det spændende!

Vi har også booket hos Softice-kongen og er umiddelbart ret trygge ved dem :-) Jeg synes ikke prisen er fantastisk, men sammenlignet med det meste andet jeg kunne finde var de i den billigere ende - især fordi det med transporten er så nemt klaret :-)

Jeg er også ret glad for den snak jeg havde med dem, og føler mig en helt del mere rolig ved dem end popudlejning som jeg først havde aftale med. Deres priser er lidt billigere, men jeg tror vi får mere ud af softicekongen i sidste ende. Det skal jeg nok berette mere om når jeg ved hvordan det går. :biggrin:

0

Del dette indlæg

Jeg er helt enig! Jeg har afprøvet både kørestole, krykker og rollatorer for at få en fornemmelse af hvad de forskellige går igennem, selvom det jo aldrig bliver helt det samme, når jeg med min sunde, raske krop (sådan da - i hvert fald :rolleyes: ) tager deres hjælpemidler i brug. Det er sundt at prøve, for man får en helt anden fornemmelse for hvad det andet menneske går igennem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er helt enig! Jeg har afprøvet både kørestole, krykker og rollatorer for at få en fornemmelse af hvad de forskellige går igennem, selvom det jo aldrig bliver helt det samme, når jeg med min sunde, raske krop (sådan da - i hvert fald :rolleyes: ) tager deres hjælpemidler i brug. Det er sundt at prøve, for man får en helt anden fornemmelse for hvad det andet menneske går igennem.

For et par mdr. siden mens jeg var på krykker bad jeg hele familien sætte sig på gulvet. Uden at bruge vestre ben, skulle de rejse sig med krykkerne, så de kunne se hvad jeg skulle for at komme op. Ikke en af dem kunne rejse sig op, før jeg fik vist dem teknikken.

Det var til gengæld i den grad mega sjovt at se dem bøvle og slide for at komme op. Uuuh mine stakkels mavemuskler.. haha.. :lol:

Jeg er HELT sikker på at det gav et godt indblik i hvor svært, det er at gøre noget helt "almindeligt", hvis man ikke er rask.

Redigeret af Namak
1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihhh altså, Line.. Det er jo lige om lidt :cheerleader3: Hvor er tiden dog gået hurtigt.. Jeg læser med, men får nok ikke lige kommenteret på det hele (mindstemanden fik lagt dræn i går, så han er lidt pyller!) Men, jeg håber I når det hele og jeg GLÆDER mig virkelig til at læse beretningen om jeres store dag..

PS: Du kommer ikke til at sove den første uge efter brylluppet - du skal skrive en milelang beretning med tonsvis af billeder :tunge:

0

Del dette indlæg

Hehe - det var et godt eksperiment! Det burde alle udsættes for! Jeg ville ønske man kunne lave tilsvarende eksperimenter med psykiske lidelser! :a1221:

Jeg tænkte præcis på det samme...

Det er vel bare med at være kreativ af og til :tunge:

0

Del dette indlæg

Hold nu op hvor er der sket meget , siden jeg sidst var herinde. Du er simpelthen bare SÅ sej altså!! :cheerleader3:

Håber for jer at I får en HELT fantastisk dag :a1221:

Ja der sker jo lidt ekstra når man kommer tæt på. :wink:

Tusind tak Rikke. :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihhh altså, Line.. Det er jo lige om lidt :cheerleader3: Hvor er tiden dog gået hurtigt.. Jeg læser med, men får nok ikke lige kommenteret på det hele (mindstemanden fik lagt dræn i går, så han er lidt pyller!) Men, jeg håber I når det hele og jeg GLÆDER mig virkelig til at læse beretningen om jeres store dag..

PS: Du kommer ikke til at sove den første uge efter brylluppet - du skal skrive en milelang beretning med tonsvis af billeder :tunge:

Den tid stormer bare afsted. Lige nu synes jeg den går alt for hurtigt ift. hvad jeg stadig har af opgaver. :o

Jeg er også begyndt at glæde mig til min beretning haha.. Grunden er klart at så er festen jo ovre og jeg så ikke mere skal slide i det. hihi.. Nej pjat jeg glæder mig også rigtig meget til dagen og festen. (og afterparty også)

Jeg tror desværre at jeg ikke får lov at bestemme selv. Det siger BANG! og så rammer jeg enten puden eller gulvet haha.. Men jeg skal nok huske at tage billeder løbende :loveboard:

0

Del dette indlæg

2 dage tilbage... And the countdown continues..

I dag får jeg altså heller ikke lagt vilde fotos op. Jeg tager mig lige tid til at fortælle om mine projekter osv, men jeg er ved at kunne mærke at tiden er blevet mere knap.

I går fik vi sat bordene op, da de endelig kom kl.16.00! Jeg ringede til middag og konstaterede at der var sket en fejl så de som skulle levere ikke havde fået at vide at det var før 12. Nå men det var der jo ikke så meget at gøre ved, så jeg sagde til damen som beklagede at det var ok for jeg var jo hjemme når de ville komme om eftermiddagen.

I mellemtiden fik jeg flyttet en masse ting og lagt nogle i teltet. Jeg smuttede på en handletur for at få det sidest købt, men det viste sig altså ikke så let da de fleste ting ikke kunne findes på hylderne. (Gæt hvad der så skal ske i dag?)

I butikken løb jeg på en af vores søde naboer og hun tilbød mig at køre på dagen, hvilket jeg takkede ja til fordi hun har handicap bil. Det var bare så perfekt at hun orker at køre mig og min brudepåpasser, så vi ikke skal klappe kørestolen sammen.

2 skridt senere støder jeg så på vores hundeopdrætter og hun siger også at jeg bare skal sige til hvis jeg mangler noget. Det er altså rart med de fine tilbud. På vejen hjem får jeg talt med den anden nabo som skal tage imod maden. (og jeg fik fortalt om at hun skulle tage imod ismaskinen også. Det synes hun er et stort hit også hihi)

Jeg får aftalt at hun kommer fredag middag så vi kan aftale nærmere.

Bageren ringede og vi fik talt hele 4 gange + mailet da han skal have billederne til kagen. Jeg sendte ham billederne men han er ikke pcørn, så jeg fik strikket billederne sammen på et enkelt ark til ham i nat kl. 1.30 og sendt dem afsted efter han ringede igen og spurgte om jeg kunne det haha.. Jeg sagde ja men jeg var jo nødt til at vente til H2B var kommet i kassen så han ikke kunne lure med hehe..

Tdc smsede at de ville komme og kigge på kabel i dag og det har de så gjort i formiddags. (Lige hvad jeg har tid til NOT!) Manden kom, undlod at ringe på, men heldigvis kunne min hund i haven afsløre, at jeg var her. Han var noget fornærmet over at jeg ikke hørte ham, indtil jeg påpegede den SKRIGGRØNNE klisterdims på døren, hvor der står at klokken virker og at hvis man kan høre den kan jeg også!

Han kiggede i "skabet" hvor boksen står og så måtte jeg ellers forforklare, at det jo var et kabel UDENFOR, som var blevet gravet over. Flot!

Så lettede han på pladen, som er lagt over hullet og kiggede ned. "ja det kan jeg godt forstå ikke virker" jeg kontakter kabelservice og så må de komme og se på det! Ja Hurra.. koklusionen som han udbrød var " ja I har jo en kabelfejl!!"....!!!!!!!!!!!!! (Genial gut ikke??! )

Nå for fanden det vidste jeg jo ikke og det havde vi jo slet ikke sagt da både udlejer og vi kontaktede dem i første omgang.... FJOLS. Så lukkede han bildøren og kørte igen! Jeg fik derefter en fin sms fra tdc hvor de skriver at de kommer d. 16!!!!! Altså hvis ikke jeg var Zilla før, så blev jeg det på et spiltsekund. Det er kraft******** dårligt. Fejlen har være knap 2 uger nu og så sender de en som kiggee, det er en kabelfejl og så daffer han igen! grrrrrrrrrrr..... :angry:

Nå men jeg fik fat i en af udlejers viceværter og han ville lige undersøge og vende tilbage. Måske sætter de elektriker på igen og laver noget nyt midlertidigt, jeg får videre besked. Tdc gutten sagen at vi jo var heldige at have internet og tv, men det er jo bare et spørgsmål om tid før de enten får det fikset eller det hele smutter. FEDT. Jeg fik så nu her nu sms fra tdc om at de nu kommer d. 16.. Ja jeg synes bare der er vild god service..
Nu som jeg skriver fik jeg så lige besked om at udlejer kommer og kigger og dækker til d. 16 også. Elektrikeren komme i løbet af dagen i dag og ser om han kan strikke noget sammen (og evt. sætte plastik over.) Måske er vi heldige at han kan gøre noget så vi kan ringe igen. :goodluck

Nå men ellers skal jeg i dag have lavet couscous salat, tzatziki og kartoffelsalat. Slikbuffetten skal sættes op, men det bliver først i aften.

Vi skal også til Førslev hvor vi skal pynte op og måske rengøre lidt. Projektet der er ikke så stort, men det tager tid at komme frem og tilbage. Jeg er ved at pakke de ting som skal med. (når jeg altså ikke lige skriver her på bk. :wink:)

Jeg skal også have fejlrettet i teltet da fjolset her glemte løberen til bordet, så der er en lille ekstra tjans i at flytte for at sætte tilbage. :unsure:

Der skal pakkes til H2B til turen i morgen og jeg har næsten fået pakket survivalkit færdigt. Jeg mangler bare småting og at få det lusket i kufferten. Han skal selv pakke sit tøj, men mon ikke Zilla dukker op og hjælper med at huske det hele.

Sengetøjet skal skiftes så støvsugeren kan svinges i soveværelset.

Fade, skåle, termokander glaskander skal sættes frem og der skal styr på tatøjet.

Sukkerskålen skal fyldes og kaffestellet og vinen mv. skal ud i teltet.

Gangen skal komplet ryddes sidst på dagen. Badeværelsets spejl skal have en tur.

Blomsterne skal sættes i krukker udenfor døren.

Jeg har sat vandperlerne i vand i går aftes (i nat) og nu har jeg en HEEEL spandfuld af dem. Mon jeg har nok? -HAHA-

post-64428-0-27707800-1404384572_thumb.j

post-64428-0-84374200-1404384597_thumb.j

Og så er der en hel masse flere ting men nu må jeg altså i gang hvis jeg skal nå bare noget af det hele.. :wink:

Redigeret af Namak
0

Del dette indlæg

Søde Line, jeg har faktisk fulgt lidt med i din tråd, og har af en eller anden tråd ikke fået mails selvom jeg har meldt mig til. Nåh men pludselig så jeg igen din tråd forleden dag, og har ikke fået skrevet. En dag jeg har omkring 24 time i overskud skal jrg læse hele din tråd, den er for vild. Jeg syntes du skriver godt og beskrivende, og det er en oplevelse at læse.

Udover det beundre jeg dit gå-på-mod og din vilje med livet i rullestol. Du er en tapper kvinde! Der r ikke noget ar sige til at alle gerne vil hjælpe dig.

NU skal jrg lige have fulgt dig de sidste par dage og glæder mig til at høre om din store dag:-)

0

Del dette indlæg

hold nu op, du sidder da ikke stille i to sekunder unge dame :lol: sidder her, retter sagt ligger her og flyder på sofaen med høj feber og får stress over at du farer rundt på den måde......men dejligt at du har folk omkring dig der tilbyder deres hjælp :hug:

De der tdc mænner, er skisme ikke hvad de har været :sm:

-HAHA- tror lige du har vandperler nok søde

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg

Søde Line, jeg har faktisk fulgt lidt med i din tråd, og har af en eller anden tråd ikke fået mails selvom jeg har meldt mig til. Nåh men pludselig så jeg igen din tråd forleden dag, og har ikke fået skrevet. En dag jeg har omkring 24 time i overskud skal jrg læse hele din tråd, den er for vild. Jeg syntes du skriver godt og beskrivende, og det er en oplevelse at læse.

Udover det beundre jeg dit gå-på-mod og din vilje med livet i rullestol. Du er en tapper kvinde! Der r ikke noget ar sige til at alle gerne vil hjælpe dig.

NU skal jrg lige have fulgt dig de sidste par dage og glæder mig til at høre om din store dag:-)

Tusind tak for medlæsningen. Jeg har også selv småkigget i din tråd undervejs, men altså der er rigtig mange man følger, så det er jo ikke altid nemt at skrive i alle trådene. Tak for de mange flotte komplimenter. :bearhug: .

Jeg er bange for at tråden stadig vil vokse lidt endnu.. haha.. Selvom det nok er meget begrænset hvad jeg når at få skrevet de næste 2. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer