gybbelgobbel

De uorganiserede - Takkekort!

2,181 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Tak alle sammen <3 Britsen: er desværre ikke nået i søstrene grene endnu, jeg har været lidt skidt tilpas i længe, og oveni haft så travlt på jobbet at jeg er kommet alt for sent hjem til at orke at skulle shoppe.. Og nu har jeg så måtte kapitulere og tage hjem fra job med en hals der pludselig gør afsindig ondt og føles som sandpapir og feber der spreder sig alt for hurtigt. Heldigvis arbejder jeg i samme bygning som kæresten, og han er på nedsat tid, så har lagt mig ud i bilen og venter nu på at han får fri og kan fragte mig hjem under dynen.

0

Del dette indlæg

Tak alle sammen <3 Britsen: er desværre ikke nået i søstrene grene endnu, jeg har været lidt skidt tilpas i længe, og oveni haft så travlt på jobbet at jeg er kommet alt for sent hjem til at orke at skulle shoppe.. Og nu har jeg så måtte kapitulere og tage hjem fra job med en hals der pludselig gør afsindig ondt og føles som sandpapir og feber der spreder sig alt for hurtigt. Heldigvis arbejder jeg i samme bygning som kæresten, og han er på nedsat tid, så har lagt mig ud i bilen og venter nu på at han får fri og kan fragte mig hjem under dynen.

Årh stakkels dig.. :( Rigtig god bedring... Bare hjem under dynen, med noget varmt at drikke og masser af kærlighed... :hug:

0

Del dette indlæg

Æv da (og velkommen i klubben hos staklerne) God bedring til dig, jeg håber din H2B kommer snart så du kan komme hjem. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh stakkels dig.. :( Rigtig god bedring... Bare hjem under dynen, med noget varmt at drikke og masser af kærlighed... :hug:

Æv da (og velkommen i klubben hos staklerne) God bedring til dig, jeg håber din H2B kommer snart så du kan komme hjem. :)

Han er faktisk en rigtig god sygepasser. Faktisk lidt for god, for jeg er aldeles asocial når jeg er syg og han vil allerhelst kramme mig hele tiden, fordi han har så ondt af mig.

0

Del dette indlæg

Fnis, var lige inde på uniquekjoler.dk da jeg ved et uheld kom til at klikke på et banner herinde. Nå, men når jeg nu alligevel er derinde kunne jeg jo lige så godt se mig lidt omkring og finder så ud af at de har en sektion med rådhusbrudekjoler. Fedt, tænker jeg, hvorfor har jeg ikke ser det noget før? Men ak... Selv deres bud på kjoler til rådhusbryllup er alt for meget for mig. Fnis, der kan man bare se hvor anderledes min verden er fra deres. Hihi...

0

Del dette indlæg

Rådhusbrudekjoler :blush: Hvorfor skal der være forskel på et rådhusbryllup og et kirkeligt bryllup. Der er da nok dem der holder et rådhusbryllup som en meget privat begivenhed men der er så sandelig da også mange hvor den får hele armen. Den dato I har valgt giver jer i øvrigt mange muligheder. Fordi den ligger udenfor den "almindelige" bryllupsperiode og også ligger før konfirmationssæsonen. Det gør at I har mere frit slag.

0

Del dette indlæg

Rådhusbrudekjoler :blush: Hvorfor skal der være forskel på et rådhusbryllup og et kirkeligt bryllup. Der er da nok dem der holder et rådhusbryllup som en meget privat begivenhed men der er så sandelig da også mange hvor den får hele armen. Den dato I har valgt giver jer i øvrigt mange muligheder. Fordi den ligger udenfor den "almindelige" bryllupsperiode og også ligger før konfirmationssæsonen. Det gør at I har mere frit slag.

Et bryllup er hvad man gør det til, hverken mere eller mindre. Traditionelt set er et rådhus bryllup dog noget mere beskedent end kirkebryllupper. Og derfor troede jeg at det var deres måde at skrive at her var deres knap så overdådige kjoler og måske endda nogle korte kjoler, som essentielt er det jeg leder efter. Jeg tog dog fejl.. Hehe..

Vi har nu heller ikke valgt at blive viet på rådhuset fordi vi kun har råd til et beskedent bryllup, men fordi vi ikke er medlem af folkekirken, vi er ikke religiøse mennesker og ønsker dermed ikke en vielse i et religiøst miljø, det føles bare helt forkert. :)

Det passer mig udmærket at rådhusbryllupper traditionelt set er mere beskedne og mere uformelle, da jeg ikke bryder mig om store mængder opmærksomhed.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Præcist. Kirkebryllup eller rådhusbryllup. Om det skal være stort og flot eller småt og beskedent bør være en individuel sag og ikke et spørgsmål om hvorvidt man nu vælger at gifte sig på den ene eller den anden måde uanset hvad traditionerne så siger. :rolleyes: At nogle så senere vælger at følge et rådhusbryllup op med en kirkelig velsignelse og en stor fest er nok mere udtryk for at de ønsker at blive gift juridisk og ønsker en stor fest med det hele men bare ikke har mulighed for det eller kan overskue det her og nu. :rolleyes: Det er jo helt op til hvad man selv vil.

0

Del dette indlæg

Gypgop.. Jeg synes du skal prøve at søge på brudepigekjoler og festkjoler (på engelsk) så bliver udvalget lidt mere afdæmpet :)

Og god bedring da!!!

Jamen Dorte, jeg kan jo sagtens finde kjoler jeg finder gudeskønne på pinterest og etsy osv. men jeg tror simpelthen ikke på at jeg tør bestille en kjole over nettet! Ellers ville jeg da bestille min lille etsy forelskelse når engang kiloene er raslet af mig, som de selvfølgelig kommer til at gøre.... Du ved, når jeg tager,mig sammen til at gøre noget ved det..

0

Del dette indlæg

Præcist. Kirkebryllup eller rådhusbryllup. Om det skal være stort og flot eller småt og beskedent bør være en individuel sag og ikke et spørgsmål om hvorvidt man nu vælger at gifte sig på den ene eller den anden måde uanset hvad traditionerne så siger. :rolleyes: At nogle så senere vælger at følge et rådhusbryllup op med en kirkelig velsignelse og en stor fest er nok mere udtryk for at de ønsker at blive gift juridisk og ønsker en stor fest med det hele men bare ikke har mulighed for det eller kan overskue det her og nu. :rolleyes: Det er jo helt op til hvad man selv vil.

Jo, men hvis ikke man havde nogen form for forventning om hvad man ville finde ved klik på diverse link, ville hele internettet være ubrugeligt. Mennesker er vanedyr, og nej det betyder ikke at man ikke kan, skal, bør eller må bryde disse forventninger, men det giver et overblik at ting normalt er på en bestemt måde, det gør det muligt at lave system i ting og leve nogenlunde fornuftigt side om side, fordi nogle ting bare er på en bestemt måde. Hele denne hipster generation, hvor man med fandens vold og magt skal være anderledes og man bare ikke må have forventninger til at visse ting er på en bestemt måde, er efter min mening bullshit.

Det er superfedt, når folk gør noget anderledes, ellers bliver tingene for kedelige, men man ikke forvente at folk kan regne ud at man går imod konventionerne, når man netop gør det for at være anderledes. Så må man "opdrage" på folk og forklare hvorfor man har valgt at gøre som man gør, det giver også oplevelsen en historie.

Hvorfor er det så forfærdeligt at nogle ting traditionelt set er på en bestemt måde? Det ville jo være umuligt at gøre noget specielt hvis ikke der var nogen traditionel måde at gøre det på.

Jeg håber du kan finde mening i min feberforklaring, ellers må jeg prøve igen når feberen har lagt sig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo jeg kan godt følge dig gennem feberen. :lol: Man skal ikke gå imod traditionerne bare for at gå imod og for at være anderledes eller fornægte traditionerne som et udgangspunkt/holdepunkt. Jeg sigter mere til omgivelsernes forventninger og det de tager for givet: At fordi man holder et rådhusbryllup så skal det holdes nede på jorden under beskedne vilkår og omvendt. Der glemmer man jo at der er nogle der har det ligesom dig og jeg (og i særdeleshed overbossen) dengang vi blev gift. At man blev borgerligt viet fordi man ikke var troende/religiøs. Jeg hører da også tit folk herinde tale om at deres bryllup skal være utraditionelt og kan da selv tænke at det da ikke er mere utraditionelt end mange af de andre fester jeg oplever, men siger ikke noget for hovedsagen er jo at de får den fest i de rammer de ønsker. Derudover så kan man ikke sammenligne bryllupsfester eller kategorisere dem i kasser for om vi så taler fester der holdes på samme sted så er der ingen fester der er ens (gudskelov). :lol:

0

Del dette indlæg

Enig, men der mener jeg jo så, at man som brudepar må "opdrage" på folk og selv give udtryk for hvilken type fest man har tænkt sig at holde. Man lægger jo selv stilen allerede i invitationerne, og kan derigennem sagtens få formidlet at selvom der ikke er en kirke involveret så er det her stadig et brag af en fest med stort skrud, lækker mad og fest til den lyse morgen, hvis det er det man er til. (det med det store skrud er så bare tilfældigvis mit værste mareridt, da jeg ville føle jeg blev båret rundt af en stor kjole og ikke omvendt *fnis*).

0

Del dette indlæg

Jeg tror dog samtidig også, at mange af dem, som gerne vil holde kæmpefest og blive gift i stor kjole osv. ville have det lidt svært med rådhusvielsen i sig selv da den jo er sølle 5minutter lang og nok ikke så personlig i sig selv.. De vælger jo nok at blive gift et helt andet sted og betale sig fra at få en med tilladelse til at vie til at gøre det f.eks. på stranden, eller pp toppen af Rundetårn med en fin tale osv.

0

Del dette indlæg

Lilly

Nu må vi jo ikke glemme danskernes nationalkjole - Lilly-modellen.

Nu hedder min mor tilfældigvis Lilly, og jeg tror egentlig hun gerne havde set mig konfirmeret i en Lilly-model, men jeg ville i forvejen ikke konfirmeres - så ville ikke føle mig mere dårligt tilpas end højst nødvendigt og er derfor konfirmeret i hvide jeans, en hvid t-shirt og hvide buffalo-lignende sko. Yes yes, det har været et ømt syn. Min mor støttede det, men det var hun også nødt til, hun kunne end ikke få mig til at prøve så meget som en eneste kjole på. :oops: Jeg har sidenhen fået stikpillen "Ja det med kjoler har du jo nogenlunde lært sidenhen" :pokey::griner:-

Lilly har også et udvalg af korte kjoler, som er søde nok på billeder - og hvem ved, måske en af dem er KJOLEN når den kommer på? Her er et udvalg af Lilly-modeller:

08-3229-CR_1_medium.jpg

08-3229

08-3228-CR_1_medium.jpg

08-3228

08-3188-CR_1_mellem.jpg

08-3188

08-3187-CR_1_mellem.jpg

08-3187

08-3186-CR_1_mellem.jpg

08-3186

08-3185-CR_1_mellem.jpg

08-3185

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lilly

Nu hedder min mor tilfældigvis Lilly, og jeg tror egentlig hun gerne havde set mig konfirmeret i en Lilly-model, men jeg ville i forvejen ikke konfirmeres - så ville ikke føle mig mere dårligt tilpas end højst nødvendigt og er derfor konfirmeret i hvide jeans, en hvid t-shirt og hvide buffalo-lignende sko. Yes yes, det har været et ømt syn. Min mor støttede det, men det var hun også nødt til, hun kunne end ikke få mig til at prøve så meget som en eneste kjole på. :oops: Jeg har sidenhen fået stikpillen "Ja det med kjoler har du jo nogenlunde lært sidenhen" :pokey::griner:-

Lilly har også et udvalg af korte kjoler, som er søde nok på billeder - og hvem ved, måske en af dem er KJOLEN når den kommer på? Her er et udvalg af Lilly-modeller:

08-3229-CR_1_medium.jpg

08-3229

08-3228-CR_1_medium.jpg

08-3228

08-3188-CR_1_mellem.jpg

08-3188

08-3187-CR_1_mellem.jpg

08-3187

08-3186-CR_1_mellem.jpg

08-3186

08-3185-CR_1_mellem.jpg

08-3185

Kjole nummer et har jeg set i butikken. Den er super flot :)

0

Del dette indlæg

Jeg synes de er rigtig søde - alle sammen....

Men synes bedst om 3228, dog synes jeg du snakkede om at have nogle store :b223::biggrin:

Så tror jeg 3186 eller 3188 ville være rigtig gode... :)

Redigeret af britsen914
0

Del dette indlæg

Men synes bedst om 3228, dog synes jeg du snakkede om at have nogle store :b223::biggrin:

Der tilslutter jeg mig også haha. Fuldstændig enig i kjolevalget men tilføjer at jeg også synes om 3187. Iiih de kjoler altså der er bare mange smukke i "bryllups land" :7himmel:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der tilslutter jeg mig også haha. Fuldstændig enig i kjolevalget men tilføjer at jeg også synes om 3187. Iiih de kjoler altså der er bare mange smukke i "bryllups land" :7himmel:

3187 er også rigtig fin.. men måske et problem med stropløs med store :b223::huh:

0

Del dette indlæg

Lilly

08-3229-CR_1_medium.jpg

08-3229

08-3228-CR_1_medium.jpg

08-3228

08-3188-CR_1_mellem.jpg

08-3188

08-3187-CR_1_mellem.jpg

08-3187

08-3186-CR_1_mellem.jpg

08-3186

08-3185-CR_1_mellem.jpg

08-3185

Kjole nummer et har jeg set i butikken. Den er super flot

Weeee! Det er altså enormt svært at se kvaliteten af kjoler på billeder! Dejligt at høre den er flot IRL!

Men synes bedst om 3228, dog synes jeg du snakkede om at have nogle store :b223:

Så tror jeg 3186 eller 3188 ville være rigtig gode...

Uh den der 3188 er godt nok sød på 60'er måden

Men synes bedst om 3228, dog synes jeg du snakkede om at have nogle store :b223:

Der tilslutter jeg mig også haha. Fuldstændig enig i kjolevalget men tilføjer at jeg også synes om 3187. Iiih de kjoler altså der er bare mange smukke i "bryllups land"

3187 er også rigtig fin.. men måske et problem med stropløs med store :b223:

Jeg har ikke opgivet idéen om stropløs endnu - jeg satser på at :b223: krymper blot en anelse, når jeg får tabt mig 15-20kg. Selvom det var minimalt hvad der forsvandt af dem sidst jeg tabte mig.

Og ja, Dorte, den er nemlig rigtig sød, jeg kalder den "min indre Audrey Hepburn" men faktisk så har et så højt snit som denne har desværre en tendens til at få mine :b223: til at syne større end de er, og det har de altså ikke brug for. :tunge:

Men det er jo ren spekulation indtil de bliver prøvet på. Og der er jo masser af tid, så skal lige af med alle kiloene først, det håber jeg sker inden for de næste 8 - 10 mdr. og så har jeg jo stadig masser af tid til at finde en lækker kjole.

0

Del dette indlæg

Lilly

08-3229-CR_1_medium.jpg

08-3229

08-3228-CR_1_medium.jpg

08-3228

08-3188-CR_1_mellem.jpg

08-3188

08-3187-CR_1_mellem.jpg

08-3187

08-3186-CR_1_mellem.jpg

08-3186

08-3185-CR_1_mellem.jpg

08-3185

Kjole nummer et har jeg set i butikken. Den er super flot

Weeee! Det er altså enormt svært at se kvaliteten af kjoler på billeder! Dejligt at høre den er flot IRL!

Uh den der 3188 er godt nok sød på 60'er måden

Der tilslutter jeg mig også haha. Fuldstændig enig i kjolevalget men tilføjer at jeg også synes om 3187. Iiih de kjoler altså der er bare mange smukke i "bryllups land"

3187 er også rigtig fin.. men måske et problem med stropløs med store :b223:

Jeg har ikke opgivet idéen om stropløs endnu - jeg satser på at :b223: krymper blot en anelse, når jeg får tabt mig 15-20kg. Selvom det var minimalt hvad der forsvandt af dem sidst jeg tabte mig.

Og ja, Dorte, den er nemlig rigtig sød, jeg kalder den "min indre Audrey Hepburn" men faktisk så har et så højt snit som denne har desværre en tendens til at få mine :b223: til at syne større end de er, og det har de altså ikke brug for. :tunge:

Men det er jo ren spekulation indtil de bliver prøvet på. Og der er jo masser af tid, så skal lige af med alle kiloene først, det håber jeg sker inden for de næste 8 - 10 mdr. og så har jeg jo stadig masser af tid til at finde en lækker kjole.

Jamen håbet er lysegrønt haha.. Jeg kender problemet med kasserne, dog ikke i overmål. Jeg har alligevel valgt en stropløs kjole og fået lavet aftagelige stropper til den. Faktisk synes jeg min kjole er smukkere uden stropper. (og så sladrer jeg lige om både BH tape og tape til at holde kjolen mod huden) Tricket til en stropløs med store :b223: er at lade være med at vælge den dyb udskæring eller for lavet skåret under armen IMO ihvertfald :wink::c166:

Prøv dem da så du ved hvad der klæder dig i din form nu og så kig igen når du har smidt nogle kilo. Så ved du lidt mere om hvad du kan lide når du surfer også :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Handsker

Jeg er - som nævnt lidt vild med idéen om handsker. Noget jeg ikke har indviet min kære forlovede i, før vi i dag ligger i sengen og browser etsy på hans tablet, som har en meget velfungerende og dermed meget farlig etsy-app. Han er ved at vise mig de forskellige kategorier, hvor han så falder over disse som han synes er vildt fantastiske:

il_570xN.498582068_s1rm.jpg

Og kigger på mig med et sigende blik. Jeg må jo så erkende, at jeg faktisk har overvejet handsker, men nok selv var mere ovre i rigtige handsker med fingre i, men han er altså helt skudt i disse, som også er meget fine, men jeg ved ikke om det bliver for pyntet til mig.

De er sindssygt flotte!!!!!! Loooooove them!!!!! :loveshower:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer