gybbelgobbel

De uorganiserede - Takkekort!

2,181 indlæg i dette emne

Problemet med min medicin er at den skal tages på bestemte måder og de må ikke tages samtidig. Den ene slags skal tages til et måltid og helst flere timer enten før eller efter de andre. De andre skal tages enten på tom mave om morgenen (hvad der giver sindssyg kvalme) eller lige inden sengetid, og helst ikke sammen med andet, heller ikke mine p-piller som jeg normalt tager når jeg har børstet tænder om aftenen. Det er lidt af et puslespil...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åååååårh... Sydens sol og varme.... :7himmel:

Måske man skulle prøve den der Mavala.... Men tvivler på den er su venlig... :huh:

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiih haaaaaaader de piller der kræver bestemte tidspunkter... :(

Hvad med at tage vitaminerne til aftensmaden, sammen med dine ppiller?

Så kan du tage dem til natten, som giver kvalme om dagen? Så er der de første piller du nævner, dem kunne du jo tage en halv times tid før frokost.. Der er din mave tom, og det tager en halv times tid at komme ud af mavesækken.. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ville være så fantastisk hvis jeg kunne finde ud af at gøre det sådan, jeg er bare en klovn til det, men skal altså have fundet på noget med dem. Mit første skridt er faktisk at foreslå T at vi får et nogenlunde fast tidspunkt vi spiser aftensmad på. Vi er virkelig meget lidt strukturerede...

0

Del dette indlæg

Ohr altså... Lidt af et pusslespil.

Fedt tip med Mavala i lufthavnen.. Min mor (den snu ræv) rejser til Malta om lidt.

JEG VIL OGSÅ NED I VARMEN!!!!!

Og så gik det op for mig at lige nu hvor mine søde tøser er på ferie på netop Malta med mormor, ja så har jeg ikke bedt dem om at kigge efter Mavala.. flot! Btw så er vejret ikke så sjov dernede lige nu. klistret fugtigt og varmt, sandfluer og myg er med i cocktailen. Jeg er ikke så misundelig alligevel.

Åååååårh... Sydens sol og varme.... :7himmel:

Måske man skulle prøve den der Mavala.... Men tvivler på den er su venlig... :huh:

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiih haaaaaaader de piller der kræver bestemte tidspunkter... :(

Hvad med at tage vitaminerne til aftensmaden, sammen med dine ppiller?

Så kan du tage dem til natten, som giver kvalme om dagen? Så er der de første piller du nævner, dem kunne du jo tage en halv times tid før frokost.. Der er din mave tom, og det tager en halv times tid at komme ud af mavesækken.. :)

Mavala koster ca 100 kr og ja min er lidt større bøtte. Den er nu sådan ca. 8 mdr gl. og jeg har stadig noget i bøtten. Så ikke så slemt. (sagde førtidspensionisten haha)

Det ville være så fantastisk hvis jeg kunne finde ud af at gøre det sådan, jeg er bare en klovn til det, men skal altså have fundet på noget med dem. Mit første skridt er faktisk at foreslå T at vi får et nogenlunde fast tidspunkt vi spiser aftensmad på. Vi er virkelig meget lidt strukturerede...

Ja det er svært at lave struktur hvis man nu ikke er så vild med at hænge i en klokkestreng. Jeg har nu ift mine vitaminer valgt at tage dem før vi spiser (og H2B gør det samme) og så er det jo ed vitaminer bedøvende hvornår de indages. Så før gaflen ryger i skuffen laver vi en har du husket? på hinanden.. Det hjælper meget. Jeg har altid været super god til at tage vitaminer i ca. 1 mdr ad gangen -og så var den fest forbi. Jeg glemte alt om det indtil 6 mdr. senere hvor jeg liiiige huskede det i 1 mdr. igen og så slut. Ikke meget pointe i det. Nu skal jeg så have min dosis pga MS ellers får jeg det efter noget tid ikke så godt. Men kunne jeg finde ud af det? neeeej .. først når jeg fik det skidt huskede jeg det (i den der mdr).. :oops:

Nu har jeg allieret mig med H2B og hver dag husker jeg dem. (ganske få svipsere) og det har kørt siden starten af året helt perfekt. Bare med at finde det tick der gør at man ikke kun husker det men også gør det. :biggrin:

0

Del dette indlæg

Hææææ... Den kender jeg godt den der... Det eneste tidspunkt vi er bare en smule strukturerede med aftensmaden, er når vi har H2B's datter, da hun skal tidligt i seng... hihi...

Det må bestemt være til at finde en løsning.. :)

hmmm... 100 kr for en bøtte... det kunne godt være værre så... have regnet med flere hundrede for en lille bitte bøtte... hihi...

0

Del dette indlæg

Altså, mine negle er allerede stærkere selvom jeg ikke har taget kosttilskud så længe. Ikke at de er stenhårde endnu, men jeg mærker helt sikkert en forbedring! Jeg har endda kun investeret i pillerne og ikke i de øvrige midler endnu. Jeg er allerede en fan af Namaks negleråd! Thank you!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bryllupskuffert

Jeg har ikke lige haft adgang til min egen computer og har derfor ikke lige fået uploadet billeder af mine søstrene grene køb. Men det skal nok komme, formentlig i løbet af weekenden.

Og nu har jeg så fået en ekstra ide. Jeg har så mange hobby ting jeg har købt gennem tiderne. En del af dem har de rette farver til dette bryllup, så jeg er ved at samle dem i en gammel kuffert, så jeg har samling på det.

Billeder følger :-)

Redigeret af gybbelgobbel
0

Del dette indlæg

Altså, mine negle er allerede stærkere selvom jeg ikke har taget kosttilskud så længe. Ikke at de er stenhårde endnu, men jeg mærker helt sikkert en forbedring! Jeg har endda kun investeret i pillerne og ikke i de øvrige midler endnu. Jeg er allerede en fan af Namaks negleråd! Thank you!

Efter 2 uger syntes jeg allerede, at jeg lagde mærke til de første forandringer. Det første jeg opdagede var at neglene pludselig havde fart på. Derefter opdagede jeg riller i neglene, derfra hvor jeg begyndte at tage vitaminerne/fiskeolien var/er neglen meget kraftigere.(riller er almindelige, men forskellen stor på alm. og disse.) Jeg har nu 2mm tilbage af det svage så når jeg orker at klippe/ file så er det helt væk.

Grundene til jeg bruger Mavala er fordi jeg har lidt svært ved at finde tålmodigheden frem, til at vente på neglen er vokset hele vejen op og det svage er klippet af. Og ellers at negle bliver svage af lak og det afhjælper Mavala 1-2-3.. Når jeg bruger mavala så er neglene super hårde efter bare 1 gang med min variant af behandling og jeg kan bruge neglelak med det samme. (Elsker mønstret neglelak haha)

Håber det flasker sig med vitamin kuren for dig. Jeg synes simpelthen den er genial, hvis man holder ved og husker det. :wink:

Min oplevelse er at det tager de her 6-10 uger før du rigtigt kan slippe af med det svage af neglen. Det er læænge synes jeg men besværet værd. Og bonussen er at når man opdager det virker og kan se/mærke det, så begynder man at have lettere ved at "huske" at tage vitaminerne. :cheerleader3::)

Btw så glemte jeg det i dag, men da jeg så din tråd fiksede jeg det og H2B også.. :wink:

Redigeret af Namak
0

Del dette indlæg

JEG HAR VUNDET!

Jeg har sgu vundet! Jeg vinder ellers sjældent noget, men har altså vundet et boudoir photoshoot med fantastiske Charlotte Tripetti!

Jeg er allerede nu genert ved tanken, men det er da en vægttabsmotivation der vil noget!

Redigeret af gybbelgobbel
1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak alle sammen!

Ja det er så absolut den bedste motivation i verden!

Nej jeg kunne ikke holde kæft - fordelen her er

1. Vi skal først giftes i 2015.

2. T er ekstremt glemsom!

Så ja, lige i dag glæder han sig helt vildt, og jeg kunne dele min glæde over at vinde, men om et par uger har han glemt alt om det, og fra da af kan jeg have det som en hemmelighed.

Han får ikke at vide hvornår jeg får taget billederne, jeg ville ikke kunne slappe af hvis jeg vidste at han sad med forventninger og forestillinger derhjemme. Så der finder jeg en eller anden fjollet undskyldning :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ha ha, smart med glemsom H2B - I visse tilfælde :wink:

Ja ja, man må jo få det bedste ud af det, det er nok ikke lige noget man kan ændre på umiddelbart jo. :wink:

Måtte lige forklare morgengavetraditionen. Vi går ikke så meget op i traditioner, men jeg kender dem trods alt og vælger dem aktivt fra, hvorimod han kun har været til 1 bryllup i hele sit liv og har aldrig hørt om de fleste traditioner. "Mind mig lige om denne tradition når vi nærmer os" var hans kommentar til denne. Han elsker at give mig gaver, men kan ikke holde kæft med hvad han giver mig. :tunge:

Det gør også, at jeg kan være selektiv med hvilke traditioner jeg fortæller om :badgirl: men altså, vi er noget utraditionelle, så hvorfor fortælle ham om traditioner han sikkert alligevel bare synes er fjollede?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer