gybbelgobbel

De uorganiserede - Takkekort!

2,181 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Du kan roligt købe fra terrier playnet :) Det har jeg selv gjort og skoene er det bedste jeg nogensinde har prøvet at gå i. Jeg har endda både løbet og gået 3 km i det ene par :)

Jeg kunne følge hele processen fra skoene blev lavet til jeg havde dem, det tog ca. 2 måneder :) De har også en butik på ebay, hvor man kan købe sko, der allerede er lavet, hvis man nu ikke lige kan vente to måneder :wink:

Edit: Husk at være opmærksom på sålen, standarden er af ruskind, men de har også mulighed for en plastiksål (her taler vi om den udvendige, som rammer jorden)

Redigeret af Pernille pjuske
0

Del dette indlæg

Du kan roligt købe fra terrier playnet :) Det har jeg selv gjort og skoene er det bedste jeg nogensinde har prøvet at gå i. Jeg har endda både løbet og gået 3 km i det ene par :)

Jeg kunne følge hele processen fra skoene blev lavet til jeg havde dem, det tog ca. 2 måneder :) De har også en butik på ebay, hvor man kan købe sko, der allerede er lavet, hvis man nu ikke lige kan vente to måneder :wink:

Edit: Husk at være opmærksom på sålen, standarden er af ruskind, men de har også mulighed for en plastiksål (her taler vi om den udvendige, som rammer jorden)

Måtte du af med noget i told? :) for de kommer vel fra Kina af?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:thanks: Tak til jer alle for jeres input til tilbehøret - jeg er enig - skal det være den sidste taske, så skal sko og skørt matche i farve....

Pernille Pjuske: TAK! For info om sålen, jeg var godt obs på at dansesko - i hvert fald dem jeg har set herhjemme, er med "indendørssål", men havde tænkt at jeg så bare kunne have et par andre sko på udenfor... Det er rigtig godt at høre at de har muligheden for at få en udendørsvariant på også! Jeg må huske at bogmærke TPN så jeg kan finde siden igen, når jeg ved hvilken farve sko jeg skal have :rolleyes: Havde jeg været rig havde jeg købt alle de par jeg kan lide og alle underskørterne - man kan jo altid bruge dem en anden god gang :sm:

Jeg skal lige huske at være obs på at brylluppet er sat til at skulle foregå i slut Marts - jeg skulle måske overveje at finde en lukket variant, for det er ikke så smukt med strømpebukser eller lignende i en sandal....

Namak: Jamen.... gæsterne VED jo godt hvem vi er, men de kender jo ikke datoen! :blush:
Oh well - jeg leger videre... Det bliver sjovt at se hvad det ender med!!!

0

Del dette indlæg

Måtte du af med noget i told? :) for de kommer vel fra Kina af?

Jeg mener at jeg måtte af med 300 kr. i alt for toldbehandling af post danmark. og så 500 kr. oveni, som var prisen på skoene. I alt 800 kr. for to par sko, helt efter mit eget ønske. Det kan jeg altså godt anbefale :wink:

Låsen er lidt anderledes, men hvis I, Celi og Gybbelbobbel, vælger at købe dem, så skal jeg nok tage nogle billeder af hvordan man lukker skoen.

0

Del dette indlæg

Total sejt udkast du har lavet til invitation!!!! JEG bøjer mig i støvet.

Jeg har jo netop bestilt sko fra tpn og der gik dælme ikke lang tid fra bestilling til jeg havde skoen og damn de er bløde og lækre... Men smalle...

Læææææækre strutskørter! Dem vil jeg os' ha' :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nye korte kjoler fra Lilly

Lilly har fået sine 2014 modeller på hjemmesiden, og det gælder også deres nye korte kjoler. Der er et par stykker, som jeg synes ser ret fine ud.

08-3240-CR:

08-3240-CR_1_medium.jpg

Jeg kan godt lide asymmetrien i folderne på denne. Og billig er den også - 1850kr!

08-3246-CR:

08-3246-CR_1_medium.jpg

Denne kan jeg godt lide form og udskæring på - og enkelheden. Den koster 2.850kr

08-3244-CR:

08-3244-CR_1_medium.jpg

Denne her kan jeg godt lide detaljerne på! Blondedelen er ret fin! Denne koster 2.999kr.

Uh! Nr. 2 med farvet underskørt - Hvor NICE!! :)

1

Del dette indlæg

Lilly har fået sine 2014 modeller på hjemmesiden, og det gælder også deres nye korte kjoler. Der er et par stykker, som jeg synes ser ret fine ud.

08-3240-CR:

08-3240-CR_1_medium.jpg

Jeg kan godt lide asymmetrien i folderne på denne. Og billig er den også - 1850kr!

08-3246-CR:

08-3246-CR_1_medium.jpg

Denne kan jeg godt lide form og udskæring på - og enkelheden. Den koster 2.850kr

08-3244-CR:

08-3244-CR_1_medium.jpg

Denne her kan jeg godt lide detaljerne på! Blondedelen er ret fin! Denne koster 2.999kr.

Nemlig! Til det farvede underskørt tror jeg også den er den eneste der kan bruges, og så gør det egentlig ikke så meget at den er enkel, for så kommer detaljen jo et andet sted!

0

Del dette indlæg

08-3240-CR:

08-3240-CR_1_medium.jpg

08-3246-CR:

08-3246-CR_1_medium.jpg

08-3244-CR:

08-3244-CR_1_medium.jpg

Nemlig! Til det farvede underskørt tror jeg også den er den eneste der kan bruges, og så gør det egentlig ikke så meget at den er enkel, for så kommer detaljen jo et andet sted!

Gør det, gør det, gør det!! :cheerleader3:

Jeg hepper på dig..

Men jeg hepper også på at du tager den kjolen du forelsker dig i.. :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Brudekalot

Jeg har i denne uge været i Jylland hos familien, og har i den forbindelse fået min mors gamle brudehat + en anden hvid hat hun har fået af min biologiske far (som var hatte-glad). Hun har aldrig fået brugt nogen af delene, så jeg bad om lov til at splitte dem ad og bruge hvad jeg kunne til noget til mig selv. Det måtte jeg selvfølgelig godt, for som hun sagde - Kan du bruge bare noget af det - så bliver det i det mindste brugt. Historien om hvorfor det aldrig er kommet i brug er lang og trist, så den undgår vi, men jeg vil bryde forbandelsen og bruge det til vores. Den hvide hat har en smule blød birdcage slør på sig, som jeg nænsomt vil afmontere og bruge. Den rigtige brudekalot har en fin base jeg vil benytte mig af. Der er dog en smule slør og pynt på, som slet slet slet ikke er mig, så det ryger. Til gengæld bliver den så pyntet med påfuglefjer, andre fjer (evt. fra den anden hårdims jeg lavede), måske lidt blomsterværk jeg selv laver o.lign. Så skal jeg så bare håbe jeg ikke synes det bliver for stort.

Limen som pynten på kalotten er sat på med er ikke særlig stærkt og slipper selve kalotten ganske let. Jeg burde derfor ikke have de store problemer med at der er plamager hvor jeg er nødt til at have noget pynt for at dække for gammel lim.

post-68857-0-02651200-1382859529_thumb.j

Noget af birdcage sløret på den anden hat sidder dog fast under en stor sløjfe på hatten, det må jeg lige se hvordan jeg løser.

post-68857-0-96429600-1382859549_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Fiskeolie med omega 3-6-9 (skal indeholde alle3 typer) og d+kalk virker fantastisk på neglene og har den virkning at beskytte dig mod knogleskørhed oveni. Slet ikke nogen grund til at poste dyre kr. i sillica osv. Men det tager tid før du kan se det et par mdr. :cheerleader3:

Tak. Du er en gylden gudinde! Det må jeg prøve. Faktisk burde jeg også tage D+kalk i forvejen, vi går den mørke tid i møde og vinterdepressionerne skal helst ikke få taget i mig. Sidst jeg prøvede D-vitamin i tabletform fik jeg dog voldsomt udslæt af det, og selv om jeg siden har fundet ud af, at det højst sandsynligt er fordi det binder sig til kalk som jeg åbenbart ikke fik nok af, så har jeg været tøvende overfor at skulle tage det igen.

Men selve overgangen mellem fasthængende negl og frithængende negl har på nogle af mine fingre en pusseløjerlig grænse, det går ikke lige over eller i en fin bue, må se om jeg kan uploade billeder af det, det kan være I har vidundermidler eller metoder til at afhjælpe dette herinde også, jeg vil jo vildt gerne have smukke negle.

Hmm i denne sammenhæng vil jeg lige nævne at det må være kalk der skal forsøges i forhold til negle. Og da d-vitamin i hvert fald har indvirkning på udskillelsen af kalk vil man som udgangspunkt altid vælge en kombination. Kan forstå du er betænkelig hvis du har reageret på d-vitamin, men husk også at se på styrken og kvalitetet af det du har reageret på tidligere. Og tænk ligeledes over styrke og kvalitet hvis du køber noget nyt for at give det et forsøg. Apoteket - Matas - netto - nettet??? Og som apoteksfarmaceut siger jeg ikke at det KUN er det fra apoteket der virker, jeg køber også nogle gange vitaminet ved den lokale købmand. Men apoteket er det eneste hvor vi primært rådgiver, apoteks økonomi er meget kompliceret og også fuldstændig urelevant i denne sammenhæng, men så alligevel... De fleste forretninger har i sidste ende et mål om at tjene nogle penge. Men hos os er det som sagt ikke der fokus ligger. Derfor er de produkter der findes på apoteket i større eller mindre grad valgt udfra dokumentation o.s.v. Men igen pga lovgivning er det også svært fordi det er kosttilskud - ikke lægemidler. Så jeg vil selvfølgelig foretrække apoteket fordi jeg mener det er her jeg kan få den mest uvildige rådgivning - med mindre man selv har helt styr på at vurdere udfra stofforbindelser, styrke og ADT værdier...

Og så lige til sidst og det jeg egentlig mest ville sige. Jeg ville ikke lige rådgive dig til at prøve med kalk+dvit som udgangspunkt hvis det var at styrke neglene. Jeg tager det dagligt pga forhøjet risiko for knogleskørhed og jeg syntes jeg har grimme, flossede og skrøbelige negle - så ved mig virker det i hvert fald ikke. Men det er godt for så meget andet og det er helt korrekt at mange danskere mangler det og især hen over vinteren er det en god ide. Så synes da bare du skal prøve. Endelig findes der jo kalk uden dvit hvis det virkelig er det du har reageret på tidigere.

0

Del dette indlæg

Hehe... så har man en mobil der konstant ringer fordi man skal huske alt muligt.... :a1221:

Jeg .. jeg nupper også alle mine kosttilskud på een gang... og alt medicin på een gang... så er den ged lissom barberet!

Var det ikke noget med, at nogle af de der fiskeolier var fordærvede? :( Uark! Og skal man ikke indregne dem i sit kalorie indhold, hvis man er lidt til den fed side? Spurgte mormoren der har arbejdet hjemme i dag og dermed har fortæret 3 ruller mentos uden at kny :blink:

Jeg vil i øvrigt spurte i Matas efter det dersens forstærker! Jeg kan nemlig heller ikke have lak eller andet på neglene som sygeplejerske - men til gengæld vasker jeg jo lapperne mange mange gange om dagen og får tørre sprukne hænder og negle.

Fedt med så mange gode tips og ideer herinde GP

Igen en kommentar fra apoteket ;)

I forbindelse med det med fordærvet fiskeolie. Apotekets reaktion er at tage kontakt til de leverandøre vi bruger og tjekke op at alt er som det skal være... Og alle vores produkter er netop fra producenter der dokumenterer og kontrollerer hvordan produkterne fremstilles - det er derfor vi vil sælge det.

Desuden vil jeg også lige nævne at der var en fejl i den måde den test dtu(?) lavede hvilket de også selv sagde efter udsendelsen var redigeret og vist på tv - men det kommer ikke ud på samme måde. Som jeg husker det blev der anvendt en metode som er udarbejdet til mælk og ikke til olie - og der er rimelig stor forskel på fedtprocenten i de 2 ting.

Men igen i sidste ende det handler bare om at være kritisk og om at se på kvalitet, indhold og ADT. Og huske at der er en grund til at der kan være forskel på prisen. Ja du kan måske købe fiskeolie billigt ved købmanden. Men hvor mange skal der tages? Indeholder det alt det du har brug for og passer det i forhold til anbefalingerne. Fiskeoliekapsler kan købes billigt hvis man er ligeglad med hvordan de bliver fremstillet og at det måske er en blanding af fiskeolie og olivenolie der er i...

Og ja nogle gange er det fra købmanden fint nok og billigere og så er det jo der man køber det - det gør jeg som sagt også selv. Men jeg har også forudsætningerne til at tage et glas fra hylden og læse bagpå om jeg synes det er godt nok til mig.

Redigeret af Tullen
0

Del dette indlæg

Jeg fik nogle stærke D-vitamin piller fra apoteket af min svigermor som ville være flink. Jeg lider frygteligt af vinterdepressioner, så derfor... Desværre var jeg på daværende tidspunkt ved at undersøge mig selv for laktoseintolerans, og anede ikke kalk og D-vitamin havde det samarbejde, så tog ikke kalk sammen med og indtog ingen fødevarer hvor kalk naturligt indgik i. Jeg er ret sikker på det er derfor jeg fik reaktionen, men det var meget skræmmende, og væmmeligt, for hold da op hvor det kløede! Jeg tager dem der hedder kalk + dobbelt D og så omega 3 6 9. Hvad det er der specifikt virker på neglene ved jeg ikke, men de vokser i hvert fald hurtigere end de plejer og hele området omkring neglene er langt finere, så det er jo fint.

Både min mor og mormor har/havde knogleskørhed, så det er nok godt nok jeg tager lidt ekstra kosttilskud..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer