Soon2bemrsH

Hvilket tema har I og hvorfor?

65 indlæg i dette emne

Vi har valgt et rustic vintage tema, og det er baseret på, at vi bor på landet i naturen, og vintage-delen er for at pifte det rustikke op med noget elegant.

Farverne er sort/hvid og brunlige toner, og så får blomster/blomsterdekorationer lov til at dominere.

Men hvad med jer andre? Det kunne være sjovt at høre, hvad I andre har valgt og hvorfor :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder vores i hvide og beige nuancer. Mest af alt fordi det er tidsløst + at der er ikke nogle der skal beskylde mig for at presse min kæreste ud i et lyserødt tyl-helved som han ikke kan forholde sig til

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte nattehimmel/stjerner fordi noget af det vi plejede at gøre (og ind imellem stadig får gjort) var at stille os ud eller stå ved et vindue og kigge på stjernehimlen om vinteren. Vi er også begge interesserede i astronomi :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde et lavendel tema, på en måde. Der var lavendel på invitationen, og så lavendel "ris" at kaste på brudeparret, og så lavendel både i og på kagen. Og så var der lavendel i blomsterdekorationerne. Vi valgte det fordi vi begge to er ret vilde med lavendel og alt det som det associerer med:Provence, sommer, duften. og så havde jeg fundet inspiration på nettet, som jeg blev vild med! især med et strejf af gult..

her er lige et stemningsbillede fra dagen:

post-14951-0-57020800-1381993576_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at køre rødt tema. Det var vigtigt for mig, at vi havde en kraftig farve fordi jeg ellers synes det hurtigt kommer til at se lidt tamt ud. Og så blev det rød fordi det er en smuk og romantisk farve som også min kæreste er vild med og som klæder ham super godt (han har lidt sydlandske aner). Den røde farve kommer til at gå igen i kærestens tøj (formentlig ved hjælp af rød vest og slips og måske røde detaljer på jakken), mine sko, min brudebuket, muligvis en lille taske til mig, invitationer mv. I udsmykningen af festlokalet og borddækningen kunne jeg forestille mig at det blev piftet lidt op med en smule sort så det bliver rød/hvid/sort men det ved vi ikke helt endnu.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores tema er vel noget ala "elegant rustik DIY havebryllup med humor" - det kendetegner meget godt hvem vi er; et par med højt til loftet rustikke kanter og som godt kan lide at gøre tingene selv på vores egen måde :-) Farverne er hvid, sølv, støvet rosa og sort.

Redigeret af Winn
2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har påfuglefarver. Tilsat lilla. Det bliver en dyb, mørk lilla, den smukke mørkeblå fra påfuglehannens hals og bryst, turkis og måske lidt grønt også. Et sammensurium af stærke farver. En smule påfuglefjer - det skal ikke overdrives. Det er farver vi elsker i det daglige og omgiver os med i vores hjem. Det er en tryghedsfaktor og det er - for os - hyggeligt og smukt. Jeg smider nok noget origami i de valgte farver ind i mikset, fordi jeg elsker at lave origami, og fordi vi skal til Japan på bryllupsrejse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid ELSKET grøn, jeg synes at farven er så smuk :a1221: Lokalet vi skal holde det i, er stort og lyst, men med mørkebrune bjælker (der ligger billed i min tråd) så vi skal have hvidt, mosgrønt, guld og brun. Desuden kommer der til at være sten/"diamanter" på bordene, men det ved H2B ikke, fordi der sidder rigtig mange af dem på min kjole, så det finder han først ud af når vi pynter op, haha.. :)

Manden var meget glad for valget af farver,han forstår dog ikke alt det guld, tror det er en kvinde ting :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en en dæmpet grøn farve, sådan lidt vissen grøn koblet med en mørkere nuance og så sat sammen med knækket hvid og lidt sølv. Vi lader efeu køre ingennem som tema på bordkort og invitationer, og det er så den mørkegrønne jeg bruger til bladene. Har altid elsket grøn og ville egentlig gerne have lime, men jeg synes det blev for voldsomt til efteråret, så den dæmpede nuance passer så flot. Glæder mig utroligt meget til at se hele bordet og feststedet når det er færdigpyntet.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Af farver skal vi have lysegrøn (som i nyudsprungne bøgeblade, der FORHÅBENTLIGT er sprunget ud i Århus d. 12.4.14), en lyserød der passer til (som ikke er for fesen), hvid og måske guld/mørkebrun:) Hvis jeg da finder de rigtige nuancer til de DIY-projekter jeg skal igang med. Panduro havde i hvert fald ikke de helt rigtige farver. Temaet må blive romantisk forårsbryllup i smukke omgivelser :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejlig dato mosterskrap!

Her er jeg ikke heeeelt sikker på farverne endnu?

Invitationen rummer råhvid, guld, petrol/blå/vissen blå (en blå der er svær at beskrive). Jeg troede ellers det ville være grøn i forskellige nuancer jeg vill bruge (jeg elsker grønne farver! Især mørk grøn som mosgrøn, flaskegrøn og så salvie grøn).

Det bliver nok invitationens farver vi følger og tager med videre i favourbokse, menukortet, servietter mv.... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi synes begge, det kunne være en sjov gimmick, hvis temaet var birketræer, da jeg tager hans efternavn, Birch.

Farverne, der skal akkompagnere dem bliver creme og masser af pinke nuancer. (Her var det manden, der insisterede på, at jeg godt måtte gå i krig med pink, da det er så meget mig)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en en dæmpet grøn farve, sådan lidt vissen grøn koblet med en mørkere nuance og så sat sammen med knækket hvid og lidt sølv. Vi lader efeu køre ingennem som tema på bordkort og invitationer, og det er så den mørkegrønne jeg bruger til bladene. Har altid elsket grøn og ville egentlig gerne have lime, men jeg synes det blev for voldsomt til efteråret, så den dæmpede nuance passer så flot. Glæder mig utroligt meget til at se hele bordet og feststedet når det er færdigpyntet.

det lyder så herligt. Der er noget magisk med efeu, elsker det! har lavet mange kager med efeu ranker på, og det er rigtig fint. glæder mig til at se hvad i får ud af det

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en en dæmpet grøn farve, sådan lidt vissen grøn koblet med en mørkere nuance og så sat sammen med knækket hvid og lidt sølv. Vi lader efeu køre ingennem som tema på bordkort og invitationer, og det er så den mørkegrønne jeg bruger til bladene. Har altid elsket grøn og ville egentlig gerne have lime, men jeg synes det blev for voldsomt til efteråret, så den dæmpede nuance passer så flot. Glæder mig utroligt meget til at se hele bordet og feststedet når det er færdigpyntet.

det lyder så herligt. Der er noget magisk med efeu, elsker det! har lavet mange kager med efeu ranker på, og det er rigtig fint. glæder mig til at se hvad i får ud af det

Jeg synes også det er så flot, men det bliver meget underspillet, da jeg også gerne vil bruge orkideer bl.a. i buketten og på kagen. Men der kommer efeu i knaphulsblomsterne og som bagsiden af min buket, på bordkortene og måske lidt punches i grønt pap spredt ud over bordet. Jeg er bange for det bliver for rustikt og voldsomt med en masse ranker, og tror bare ikke det vil passe ind i resten af udsmykningen.

Har lagt mine invitationer herind i en tråd engang - så kan du få en idé om hvordan vi bruger det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores tema bliver en mosgrøn og elfenbenshvid tilsat mørk mat blå. Har altid være vild med grøn, så det var et nemt valg og da jeg lavede indbydelserne var elfenben i pæn kontrast til. Efterfølgende er jeg faldet for den blå farve og arbejder på en DIY brudebuket i samme farver :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Af farver skal vi have lysegrøn (som i nyudsprungne bøgeblade, der FORHÅBENTLIGT er sprunget ud i Århus d. 12.4.14), en lyserød der passer til (som ikke er for fesen), hvid og måske guld/mørkebrun:) Hvis jeg da finder de rigtige nuancer til de DIY-projekter jeg skal igang med. Panduro havde i hvert fald ikke de helt rigtige farver. Temaet må blive romantisk forårsbryllup i smukke omgivelser :)

De burde være sprunget ud der, jeg har fødselsdag en uges tid senere, og der har de altid været sprunget ud :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Farverne er: brun, vinrød, grøn og hvid - og temaet: VIN aka vineyard vintage ...

Det er ikke meningen farverne skal følges slavisk, men bare være de dominerende. Jeg drømmer under alle omstændigheder om at få vilde blomster blandet i dekorationerne og det skal bare være hvad sæsonen byder på...

Det var faktisk et tema vi kom på inden vi overhovedet havde besluttet at vi flyttede hele molevitten til Italien, men nu passer det jo bare endnu bedre. I begyndelsen af september vil vinhøsten i Toscana så småt være gået i gang, så jeg planlægger at have vinranker og drueklaser som en del af bordudsmykningen. Drømmer også lidt om at have vinranker i min brudebuket, men den er jeg jo ikke selv herre over - men jeg har nu sendt hint.

post-65875-0-39659000-1382623982_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde et rustik italiensk inspireret elegance- inspireret af italien (hvor han friede) og med fokus på enkle detaljer (der er billeder under billede-siden).

Af farver var det primært elfenben og hvid vi brugte highlightet med sølv- men med stænk af lavendel og pink i små detaljer.

Men det var overhovedet ikke tøset, da de var meget lidt vi brugte de sidstnævnte farver. Tl gengæld kørte vi alle farverne hele vejen igennem fra invitation til fest til takkekort... hvilket folk lagde mærke til

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Farverne er: brun, vinrød, grøn og hvid - og temaet: VIN aka vineyard vintage ...

Det er ikke meningen farverne skal følges slavisk, men bare være de dominerende. Jeg drømmer under alle omstændigheder om at få vilde blomster blandet i dekorationerne og det skal bare være hvad sæsonen byder på...

Det var faktisk et tema vi kom på inden vi overhovedet havde besluttet at vi flyttede hele molevitten til Italien, men nu passer det jo bare endnu bedre. I begyndelsen af september vil vinhøsten i Toscana så småt være gået i gang, så jeg planlægger at have vinranker og drueklaser som en del af bordudsmykningen. Drømmer også lidt om at have vinranker i min brudebuket, men den er jeg jo ikke selv herre over - men jeg har nu sendt hint.

attachicon.gifcenter_pieces.jpg

Hvor er det fint, vi kører vin tema, så et super inspirerede billede! Har du selv lavet det, eller er det noget du har fundet på nettet?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Farverne er: brun, vinrød, grøn og hvid - og temaet: VIN aka vineyard vintage ...

Det er ikke meningen farverne skal følges slavisk, men bare være de dominerende. Jeg drømmer under alle omstændigheder om at få vilde blomster blandet i dekorationerne og det skal bare være hvad sæsonen byder på...

Det var faktisk et tema vi kom på inden vi overhovedet havde besluttet at vi flyttede hele molevitten til Italien, men nu passer det jo bare endnu bedre. I begyndelsen af september vil vinhøsten i Toscana så småt være gået i gang, så jeg planlægger at have vinranker og drueklaser som en del af bordudsmykningen. Drømmer også lidt om at have vinranker i min brudebuket, men den er jeg jo ikke selv herre over - men jeg har nu sendt hint.

attachicon.gifcenter_pieces.jpg

Hvor er det fint, vi kører vin tema, så et super inspirerede billede! Har du selv lavet det, eller er det noget du har fundet på nettet?

Det er fundet på nettet - men planen er at forsøge at kreere det selv...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer