SofieThielke

Hvem "giver" dig bort?

35 indlæg i dette emne

Jeg står mellem to muligheder.. Enten skal det være min storebror eller min stedfar.. Jeg er meget i tvivl, og har heldigvis god tid til at finde ud af det.. Men jeg er desværre lidt af en 'people-pleaser'.. Jeg er bange for at såre andres følelser, og jeg ved ikke, om min stedfar ville blive skuffet/såret, hvis jeg valgte min storebror frem for ham.. Men lige pt hælder jeg mest til min storebror.. Jeg føler, det er det mest rigtige at han skal følge mig op ad kirkegulvet og sidde ved siden af mig under ceremonien.. Men på den anden side, så er det jo bare traditionen, at det skal være ens forælder (far/stedfar), der giver sin datter væk..

Er der nogen af jer, der har været i tvivl på den måde, og måske har valgt sin bror eller en helt tredje part til at give en væk??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Begge mine forældre er desværre ikke i live mere, så derfor kan ingen af dem følge mig op af kirkegulvet..

Er sikker på at alle forventer at der er min morfar der skal give mig væk, men det føles bare ikke rigtigt for mig, så selvom jeg ved at han inderst inde bliver skuffet, så har jeg valgt at min tvillingesøster skal give mig væk..

Det skal føles rigtigt for dig, så synes helt sikkert at du skal vælge din bror.

0

Del dette indlæg

Det er min farbror der skal følge mig op. Dette fordi han har været en støtte i mit liv siden min far døde da jeg var 14. Desuden betyder det al verden for ham, han er så sindsyg stolt over at få lov og jeg kunne ikke forestille mig andre.

Flere har kommenterer hvorfor det ikke er min morfar, det er for mig meget simpelt, han har ikke været der som han burde i mit liv, og han har altid tilvalgt sine nye kones familie fremfor han egen, og det går ikke "ustraffet" hen så at sige.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha.. jeg er også i tvivl.. min har har et handicap der gør at han skala støttes af mig og ikke kan gå selv. Nogle kan tænke det er egoistisk når jeg har min far, med lige det øjeblikkelig vil jeg have fokus på mig og ikke om min far kan holde balancen eller for et hosteanfald undervejs.

Min bror vil blive stolt og gør det gerne, men han kan også være lidt klodset og ved ikke om han er den der kan støtte mig bedst lige inden vi går ind i Kirken. Så er voldsomt i tvivl om hvem det så skala være, min mor skal det ikke være da hun skal blive glad over at se mig gå op af kirkegulvet. Men vil nok heller ikke gøre det alene.

What to do!???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mjah, jeg tror bare, at jeg ville føle, at alle øjne var endnu mere på mig, end hvis jeg havde en 'at læne mig op ad', når jeg/vi går op ad kirkegulvet :)

Plus - Jeg vil gerne have en til at stå med mig inden det går løs :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mjah, jeg tror bare, at jeg ville føle, at alle øjne var endnu mere på mig, end hvis jeg havde en 'at læne mig op ad', når jeg/vi går op ad kirkegulvet :)

Plus - Jeg vil gerne have en til at stå med mig inden det går løs :)

Husk, at der er altid en kirketjener i våbenhuset :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har det på PRÆCIS samme måde som dig.. :(
Mit valg står mellem min søn på knap 5 og min stedfar. Min mor og stedfar gik automatisk ud fra at det var ham der skulle følge mig op, og jeg kunne bare SÅ godt tænke mig at det var vores søn i stedet. Synes lidt det repræsentere at ham og min forlovede er de to mænd i mit liv :a1221: Men er også bange for at mine forældre ville blive skuffet.

0

Del dette indlæg

Det er helt utroligt, som bryllupper sætter gang i alle mulige tanker om etikette og hvad man egentlig gerne selv vil. Hvis du helst vil have din bror, så synes jeg, at du skal gøre det :)

Jeg havde selv overvejet min storebror, fordi der desværre er familieproblemer hos os og min far og bror ikke taler sammen. Min far overaskede mig dog fuldstændig ved at sige, at han kun ønskede, at jeg var glad og kun ville deltage så meget, som jeg ønskede, så jeg ikke skulle vælge mellem dem på dagen.

Jeg har derfor besluttet, at min far giver mig væk og min bror må så bare holde det ud i et par timer eller tage et andet sted hen, imens vi holder reception. Min far skal ikke med til festen efterfølgende.

0

Del dette indlæg

Det var da også flot af din far at respektere dig og dit valg på den måde.. :)

Jeg håber, at din bror også kan være det større menneske på din (jeres) dag, men jeg kender selvfølgelig heller ikke historien bag.. :)

Men jeg tror også, at det ender med at jeg vælger min bror.. Det føles som det mest rigtige, når jeg mærker efter i mit hjerte.. Det er også bare spændende at høre, hvad andre folk gør - og det er tilsyneladende vidt forskelligt :) Og det er superfedt at læse!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi blev gift i 2006 på rådhuset, to dage inden vi fik vores første. Ingen har vidst noget om det før nu, hvor vi har fortalt, at vi holder bryllup og kirkelig vielse i kirken 16.08.14.

Jeg vil faktisk gerne følges op ad min far, da jeg synes, ritualet er så smukt og jeg så gerne vil give ham den oplevelse. Men kan man det? Han har jo egentlig givet mig væk -uden at vide det...

0

Del dette indlæg

Vi blev gift i 2006 på rådhuset, to dage inden vi fik vores første. Ingen har vidst noget om det før nu, hvor vi har fortalt, at vi holder bryllup og kirkelig vielse i kirken 16.08.14.

Jeg vil faktisk gerne følges op ad min far, da jeg synes, ritualet er så smukt og jeg så gerne vil give ham den oplevelse. Men kan man det? Han har jo egentlig givet mig væk -uden at vide det...

Selvfølgelig kan I det :)

0

Del dette indlæg

Min far er her ikke mere og jeg stod mellem min fars bror eller min lillebror. Jeg har valgt min farbror fordi det simpelthen er ham jeg forbinder mest med min far. Min bror tog det pænt, forklarede ham hvad jeg tænkte og hvorfor jeg valgte som jeg gjorde og det kunne han sagtens forstå. Du skal tænke på d ig selv og ikke andres meninger - ja det er så nemt at sige ;-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer