Rose90

Romantik og hygge - Personlige takkekort + en lille stor nyhed :)

992 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

-HAHA- Åh - jeg ser det for mig... 1-2-3 1-2-3.... Min kære H2B begyndte også at snakke om brudevals i går og hintede lidt til at vi nok skulle komme igang med at øve os... Heldigvis er han sgu god til at føre. Jeg er mere bekymret for mig iført lang kjole med slæb. Selv om der er dansestrop er jeg lidt bekymret for hvordan det ender... Jeg er jo på ingen måde vant til lange kjoler - og slet ikke at danse i dem...

Jeg er vild med slotsruinen som foto-lokation! Det bliver da super flot... og endnu engang - GUDESMUKT med den kjole!!

0

Del dette indlæg

Ej hvor smart med klistermærker på gulvet. Whatever works! :-)

Ja da - vi synes det er vældig smart :happy: Og nu ved vi hvordan vi kommer rundt, det er da en fantastisk start :lol:

-HAHA- søde det kan vist kun være dig der kan finde på det .... damn det er genialt

Haha jamen mange tak - føler mig også noget så smart :biggrin: Det er bare en del af stuepynten her indtil vi kan det.... (indtil d. 19/7? :huh:)..

Men så er det da godt, at I har fundet ud af, at klistermærker på gulvet virker for jer :D

:thumbsupsmileyanim:

-HAHA- Åh - jeg ser det for mig... 1-2-3 1-2-3.... Min kære H2B begyndte også at snakke om brudevals i går og hintede lidt til at vi nok skulle komme igang med at øve os... Heldigvis er han sgu god til at føre. Jeg er mere bekymret for mig iført lang kjole med slæb. Selv om der er dansestrop er jeg lidt bekymret for hvordan det ender... Jeg er jo på ingen måde vant til lange kjoler - og slet ikke at danse i dem...

Jeg er vild med slotsruinen som foto-lokation! Det bliver da super flot... og endnu engang - GUDESMUKT med den kjole!!

Haha nårh men det er da en fantastisk start at han kan føre!! :) Jeg fik afvide at man skulle lade manden bære armen, så at han hjælper med at løfte slæbet - også fordi det godt kan blive lidt tungt i udstrakt arm :rolleyes: Hahaha men kan godt følge dig. Det positive er at ingen rent faktisk kan se vores benarbejde! Jeg synes stadig godt vi kunne placere mig på et bræt med hjul på og så kunne han bare hive mig rundt :biggrin:

Godt at høre de mange positive stemmer på slotsruinen! Den er vi også vild med :) Og endnu engang - TAK :hug: Man kan ikke høre for ofte at ens kjole er SMUK :heart: Og det er faktisk ekstra rart, for jeg har vist billederne til tre andre, som jeg ikke havde med ud og se på kjole anden gang (men som var med første gang), og de har alle været dæmpede omkring den :unsure: Så godt at jeg har jer piger til at fortælle mig at den er god nok ! :)

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:metteholm Tredje omgang kageøvning :metteholm

Så var kagebanden på spil igen. Min svigerindes lillesøster skulle konfirmeres, så svigerinde, min lillesøster og jeg gik i gang med at lave kage. Her er resultatet :) Fondanten drillede rigtig meget igen, men det endte ok. Efter sigende skulle folk også have været tilfredse med den :)

Opskrifterne er som jeg gerne vil have bryllupskagen:

1. Brændt-mandel-bund
  2. Chokolademousse m. lidt kaffe
  3. Svampet vanilijebund
  4. Syrlig hindbærmousse
  5. Chokoladeganache til opsmøring

Taget i betragtning af at det er 2. gang at jeg har fondant i hænderne, så er jeg ok tilfreds.

post-70770-0-30017200-1401390899_thumb.p

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg

:metteholmRestkagen :metteholm

Af rester fra konfirmationskagerne var der nok til at lave en lille kage - som vi andre godt kan smage :lol: Den er ikke opsmurt.

Den sneg sig lige ud til nogle blomster - det var så sødt at vi tog nogle billeder :rolleyes:

post-70770-0-52721100-1401392960_thumb.p

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg

Jeg synes du er sluppet rigtig godt fra det med fondanten....

Ja det endte med at blive ret fint. Var faktisk glædeligt overrasket - for var godt nok presset da jeg efter 4 forsøg ikke havde præsteret at rulle fondant ud og løfte det fra bordpladen. Det klistrede hele tiden fast - også på bagepapir :/ Havde ingen maizena, så brugte flormelis, og måtte indse at der skulle ret meget til.. Men blev fint til sidst alligevel :)

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder godt nok lækkert!! Mums!!!! Bliver nødt til at få dig overtalt til at lave kage til et BK møde:D Spæder gerne til til råvarerne:D

Hahaha jamen så ku det da godt være :tunge: Der er ikke sparet på ingredienserne i den kage :rolleyes: Massere af fløde, chokolade, sukker, mandler og hindbær :rolleyes:

dem er du da sluppet ret godt fra søde :cheerleader3::cheerleader3:

de kager ser super gode ud! flot arbejde

Tak hvor er I søde :):hug::hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ser da rigtig fint ud! Man kan slet ikke se, at du har haft problemer med fondanten. Og så ved du jo bare, hvor meget der skal til en anden gang, så du nok ikke skal rulle den ud så mange gange :)

Tak :) Ja havde lært lektien allerede til kage nr. 2 :) HELDIGVIS - ellers var jeg godt nok kommet i tidspres :huh: Men det afhænger rigtig meget af bordpladen og luftfugtigheden den dag. For sidst kunne jeg rulle det ud på bagepapir :o

Du laver altså bare de fineste kager. Mums!!!

Jeg kan godt forstå at du er tilfreds :D

Hvor er du sød, tak :hug::) Håber også den endelige kage bliver tilfredstillende! :rolleyes:

0

Del dette indlæg

:rolleyes: Hvordan skal jeg se ud... ?! :rolleyes:

Egentlig havde jeg tænkt at jeg skulle have noget løst sat hår i nakken (blå kant) - men bliver lidt i tvivl om det klæder min kjole mere med løst hår sat højere oppe (rød kant)? Det ville også give dejlig luft i nakken - mit hår er bare så tungt, så er bange for at jeg vil få ondt i hovedbunden.. Normalt når mit hår er langt, kan jeg ikke holde ud at have det sat højere særlig længe af gangen...

:help:

Jeg har en let enkeltlags slør, som går til min numse og jeg overvejer også om jeg skulle skaffe mig en tyndt hårsmykke alla dem på billederne .. Måske... Hvis det ikke bliver for meget :rolleyes:

post-70770-0-61358100-1401616708_thumb.p

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes at det røde billede er så fint. De blå er mere formelle, men det er jo et spørgsmål om hvordan du vil have dit look på dagen? Uanset så er de alle meget flotte og jeg kan lide begge (alle 3) varianter. :biggrin:

Redigeret af Namak
1

Del dette indlæg

Jeg synes at det røde billede er så fint. De blå er mere formelle, men det er jo et spørgsmål om hvordan du vil have dit look på dagen? Uanset så er de alle meget flotte og jeg kan lide begge (alle 3) varianter. :biggrin:

Skal du have slør? Har også set på begge varianter, men er i tvivl om man pænt kan sætte mit kæmpe slør i når det sidder højt oppe....

Tak for svar! :)

Ja jeg har en let enkellagsslør, som går mig ca. til numsen.. Egentlig tænke jeg at sløret skal sidde over frisuren, men det er nok svært med det høje hår :rolleyes: Har skrevet til miss Lena og spurgt om hun kunne lave noget pænt hår-dims som måske kunne passe til mig :rolleyes: Camilla - kan godt følge dig, tror også det måske kunne blive tungt, hvis dit slør er stort..

Årh men ved ikke hvilket look jeg vil have :rolleyes: Egentlig havde jeg tænkt afslappet-sødt-romantisk, men min kjole ligger op til noget lidt mere elegant-(sødt)-romantisk ?? :huh::rolleyes: Og nu ved jeg ingenting :tunge:

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg

Skal du have slør? Har også set på begge varianter, men er i tvivl om man pænt kan sætte mit kæmpe slør i når det sidder højt oppe....

Tak for svar! :)

Ja jeg har en let enkellagsslør, som går mig ca. til numsen.. Egentlig tænke jeg at sløret skal sidde over frisuren, men det er nok svært med det høje hår :rolleyes: Har skrevet til miss Lena og spurgt om hun kunne lave noget pænt hår-dims som måske kunne passe til mig :rolleyes: Camilla - kan godt følge dig, tror også det måske kunne blive tungt, hvis dit slør er stort..

Årh men ved ikke hvilket look jeg vil have :rolleyes: Egentlig havde jeg tænkt afslappet-sødt-romantisk, men min kjole ligger op til noget lidt mere elagant-sødt-romantisk ?? :huh::rolleyes: Og nu ved jeg ingenting :tunge:

Jeg har aftalt med min frisør at jeg tager slør, hårpynt og et tons billeder med til prøvesætningen og så prøver vi det af og ser hvad der er pænest....

0

Del dette indlæg

Jeg har aftalt med min frisør at jeg tager slør, hårpynt og et tons billeder med til prøvesætningen og så prøver vi det af og ser hvad der er pænest....

Smart!! :) Jeg får ikke nogen prøveopsætning... Hmm men måske jeg selv skulle prøve at sætte det / få hjælp til at sætte det på nogle forskellige måder ??

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer