Tippien

Bryllup i august - hvilken dato ?

14 indlæg i dette emne

Hej!

På grund af sygdom i nærmeste familie, bliver vi nødt til at rykke brylluppet frem til august i år.

Er er to mulige datoer med kirken og lokalet; den 2 august eller den 23 august.

Den 2. august er lørdag i uge 31 (sidste uge af industriferien) så vi er i tvivl om folk kan der. Den 23 august er i uge 34, så vi er i tvivl om, det stadig er godt vejr og der stadig er blomster i haven (til bryllupsfotograferingen).

Har I nogen gode råd eller erfarringer, så tager jeg meget meget gerne i mod.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt at holde vores bryllup i industriferien (26/7-14) og har kun fået ét afbud fra en gammel farmor. Det virker som om vores gæster har planlagt deres sommerferie ud fra brylluppet, hvilket vi bestemt ikke havde regnet med - men det er mega fedt. Tror det hjalp, at vi sendte invitationerne ud et halvt år inden brylluppet. Så 2. august ville jeg i hvert fald ikke se noget problem i :-)

Ift 23/8 - Jeg er ikke så havekyndig, men synes i hvert fald det plejer at være super dejligt og sommeragtigt i slutningen af august...

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig er der stadig godt vejr den 23. august :) -det satser vi i hvert fald på ;) Ej, jeg synes nu også at der plejer at være godt vejr helt ind i september. Jeg husker da mange skole opstarter med virkeligt godt vejr. Så det tror jeg ikke i skal være bange for.

0

Del dette indlæg

Vi talte først om d. 2. august eller den 16., men vi bestemte os for den 23. august, fordi min storebror kommer hjem fra Afghanistan i weekenden d. 15.-16., og han skal selvfølgelig med :-)

Jeg tror bestemt, der er masser af blomster og varme til jer endnu. Vi sendte invitationer ud i juledagene, og vi har haft lidt afbud, men ikke på grund af tidspunktet (et enkelt par på grund af et andet bryllup). Vi sendte netop ud tidligt for at folk midt i eventuelle "vinterdepressioner" ikke bookede solferie :-) Vi har dog et enkelt par i H2B's familie, som altid er 4 uger i Spanien, og de har meldt afbud for at tage af sted igen, selvom de tidligere har været kede af ikke at være inviteret med til bryllup i familien. De tager af sted d. 17. august(!), og kan åbenbart ikke undvære 1 uge i Spanien for at komme til bryllup hos os, men det må de jo om. Vi ville bare gerne have haft dem med, så vi synes, det er underligt.

Min H2B er selv næsten lige startet tilbage på studiet til den tid, men jeg tror, han trækker den lidt. Jeg tænker da, at det måske er nemmere at få sine børn passet, fordi de fleste nok har holdt ferie (uden at jeg ved det).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig med Mette - og regner jeg da stærkt med godt vejr hele august, vi skal nemlig giftes den 30. august :) Jeg har en veninde som blev gift den 19. september og der havde vi bare ben og arme og nød receptionen ude i det fri. Men vi bor jo i DK og man kan jo aldrig vide med vejret. Jeg tror dog at blomsterne i haven er ligeså flotte i starten og slutningen af august.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ooohh jeg er også enig i det gode vejr d. 23.08:-)

Hvis i endnu ikke har inviteret folk er der nok størst sandsynlighed for de fleste kan d. 23.08 netop pga ferien.

Jeg er sikker på der er blomster og sol i august - og i slutningen af august er det nok heller ikke voldsomt hedeslags varmt (men man ved Ldrig med Danmark).

:-)

0

Del dette indlæg

Jeg satser også gevaldigt på godt vejr d.23/8.. :wink: men som de andre siger, så er det også uden for den normale ferietid, så hvis i skynder jer at gøre opmærksomme på datoen, så vil mange af jeres gæster nok have mulighed for at komme på trods af kort varsel.. :loveshower: Håber at i får et dejligt bryllup på trods af sygdom! :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når I ikke har sendt noget ud endnu ville jeg helt sikkert vælge den 23/8 da rigtig mange allerede har booket ferie så på den møde er der størst sandsynlighed for at gæsterne kan komme

Angået vejret og blomster så kan er det DK og jeg ville mene at chancen for godt vejr er lige god begge dage. Jeg har fødselsdag start august og jeg har holdt fødselsdagsfester i både hedebølge og silende regn....

0

Del dette indlæg

Jeg ville også primært prøve at lodde stemingen og finde ud af hvor mange af gæsterne som allerede har planlagt ferie. Derudover ville jeg kigge på mulighederne i forhold til feststed m.v. Vejret ville jeg ikke kigge på. Der bliver holdt mange bryllupsfester i september (og oktober for den sags skyld) hvor vejret er glimrende og man kan komme ud for regnvejr i maj, juni og juli. Derudover er varme ikke altid en fordel. Det kan også blive så varmt at det er ulideligt at være indendørs

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer