Amaliedb

A og D drømme bryllup 11.06 2016. Polterabend og opfølgning!

471 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Flowerbombs :cheerleader3:

Jeg er i dag startet på projekt "flowerbombs" - som er små papirhjerter med blomster frø inden i. Planen er, at de skal pakkes flot ind med et lille citat på og så skal der stå en pose ved hver plads til vores gæster. Jeg tænker et citat i stil med:

"Små frø i disse hjerter venter på at blive plantet. Kom hjerterne i jorden og se kærligheden fra dagen i dag vokse"

Herefter planter gæsten så bare hjerterne hjemme i haven og så kommer der fine blomster. Blomsterne får ekstra næring fra papiret, så hjerterne skal bare plantes direkte i jorden.

Jeg synes det er så fin en ide og ville derfor dele den med jer samt lidt billeder af mine

attachicon.gifIMG_5255.JPG

attachicon.gifIMG_5257.JPG

attachicon.gifIMG_5260.JPG

attachicon.gifIMG_5268.JPG

Kunne du tænke dig at fortælle hvordan man laver dem? Hvad er der i dem, udover frø? Synes det er en fed ide :)

Det er kun papir og blomster frø :) Der ligger en guide herinde på siden under DIY - den er god og meget nem at gå til.

Hvad slags papir brugte du? Synes dit virker meget hvidt i forhold til guiderne under DIY

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er en skovl til det her med at svare et enkelt indlaeg, saa nu kommer den lige i bunden. Hvor er baade gafler og flowerbombs blevet fine. Vil godt tro at det tager tid at putte dem i forme, men forhaabentlig er det det hele vaerd, naar de foerst er faerdige.

Du maa meget gerne sende skabelonen paa kirkehaefterne til karinus22@hotmail.com.

Skal paa ferie i naeste uge, men maa nok hellere faa lavet en traad, naar jeg kommer hjem. Jeg er bare saa haabloest bagefter jer andre med vores planlaegning :)

Tusinde tak! Ja det tager tid, meget tid! Men jeg er også sikker på at det er det hele værd :)

Jeg får sendt skabelonen i løbet af dagen når jeg kommer på computeren :)

Ja det er ikke andet for. Jeg er glad for min lille tråd. Det er hyggeligt at få respons på alle ens ideer og projekter og samtidigt giver det et godt overblik over mangler :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flowerbombs :cheerleader3:

Jeg er i dag startet på projekt "flowerbombs" - som er små papirhjerter med blomster frø inden i. Planen er, at de skal pakkes flot ind med et lille citat på og så skal der stå en pose ved hver plads til vores gæster. Jeg tænker et citat i stil med:

"Små frø i disse hjerter venter på at blive plantet. Kom hjerterne i jorden og se kærligheden fra dagen i dag vokse"Herefter planter gæsten så bare hjerterne hjemme i haven og så kommer der fine blomster. Blomsterne får ekstra næring fra papiret, så hjerterne skal bare plantes direkte i jorden.

Jeg synes det er så fin en ide og ville derfor dele den med jer samt lidt billeder af mineattachicon.gifIMG_5255.JPGattachicon.gifIMG_5257.JPGattachicon.gifIMG_5260.JPGattachicon.gifIMG_5268.JPG

Kunne du tænke dig at fortælle hvordan man laver dem? Hvad er der i dem, udover frø? Synes det er en fed ide :)

Det er kun papir og blomster frø :) Der ligger en guide herinde på siden under DIY - den er god og meget nem at gå til.

Hvad slags papir brugte du? Synes dit virker meget hvidt i forhold til guiderne under DIY

Jeg lavede to forsøg og endte med at bruge den med alm printer papir da den var flotteste i farven :) Redigeret af Amaliedb
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 måneders milepæl :loveshower: :loveshower:

I dag er der kun 4 måneder til, at jeg skal sige ja til manden i mit liv. Jeg glæder mig så meget og det bliver bare mere og mere virkeligt for hver måned der går. Jeg er så taknemmelig og især taknemmelig for, at jeg skal sige ja til Daniel - min kæreste, min bedsteven og min store støtte igennem alt. Jeg er heldig :heart:

Lige om snart er det 1 år siden, at Daniel friede - hvilken dag, det glemmer jeg ALDRIG. Tiden går altså bare så stærkt! og for at det ikke skal være løgn er der også kun en lille måned til, at vi har været sammen i 4 år.

post-78894-0-16308700-1455198414_thumb.p

Redigeret af Amaliedb
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Menuen er sammensat

Så er planlægningen igang igen efter en mindre pause. November/december var nogle travle måneder, så alt planlægning blev sat på pause. Men nu er vi tilbage :a1221:

Vi har fået styr på vores menu som Frimann's goumet skal stå for. Vi har idag holdt møde med vores kok, og jeg har bare den bedste mavefornemmelse. Han virker kanon - og har bare fuldstændig styr på det. Kokken kommer og er i køkkenet hele dagen og tilbereder og anretter maden fra vores lokation.

Vi har fået en kuvert pris på 335 kr for en lænker 4-retters vi selv har sammensat :) Så vi er rigtig glade!

Menuen lyder således:

Forret: Tatar af fersk og røget laks rørt med krydderurter. Serveret med syltet rødløg samt creme af citronskal og kapers

Mellemret: Carpaccio af let røget kalv på bund af salat serveret med syltede grøntsager efter årstiden, parmesan flager og syrnet fløde.

Hovederet: Helstegt oksemørbrad serveret med friske ærteskud, nye danske kartofler vendt i krydderurter, sauterede sommer grøntsager samt kraftig rødvinssauce.

Dessert: Sprød valnøddetærte med hjemmelavet is serveret med friske bær, mynte samt hindbærcoulis.

Jeg glæder mig allerede :loveshower:

Samtidigt har vi fået styr på serveringspersonale. 4 kvinder som skal hjælpe til hele dagen med klargøring, velkomst, servering osv. Det er 4 kvinder med meget stor erfaring indenfor servering til bryllupper og så er de vant til at arbejde sammen - så det er jeg helt tryg ved!

Så endelig sker der lidt igen. :)

Mums det lyder også lækkert en god mavefornemmelse er så vigtig, så man kan slappe af på dagen! Vi har også lige været hos kokken i dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bælte :) :)

Endelig - langt om længe kom mit smukke bælte endelig med posten fra USA. Købt over Etsy helt tilbage i november måned, der var lidt problemer med leveringen da pakken var kommet tilbage til sælgeren fra lufthavnen af. Det er vældig fint bæltet og lige som jeg havde håbet på, så jeg er meget tilfreds. Det ligner næsten 100% det som jeg forelskede mig i da jeg fandt min kjole tilbage i oktober - dog er det her bare næsten 4000,-billigere. Så jeg er glad :loveshower:

post-78894-0-28941700-1455216843_thumb.j

post-78894-0-79193000-1455216851_thumb.j

post-78894-0-71622600-1455216862_thumb.j

Redigeret af Amaliedb
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fint! Jeg havde dog aldrig forestillet mig at de bælter var så dyre i butikkerne (måske fordi Etsy og jeg har været venner længe). Men det er godt nok flot!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

dit bælte er bare så flot :loveshower::loveshower: og vildt en prisforskel der er

Tak :a1221: Ja det er helt vildt med den prisforskel - det er vildt de er så dyre i danmark når man kan købe nogle i ligeså flot design og håndværk til ingen penge i USA..

Hvor er det fint! Jeg havde dog aldrig forestillet mig at de bælter var så dyre i butikkerne (måske fordi Etsy og jeg har været venner længe). Men det er godt nok flot!

Tak, jeg er også meget glad for det! :) Jeg var ved at falde bag over da jeg prøvede kjoler og jeg fik prisen af vide, det er jo helt vildt! Især fordi der er SÅ mange pæne på Etsy :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bæltet er virkelig smukt - sådan ét kunne jeg bestemt også falde for! Men priserne herhjemme, hvad sker der for dét?! :shooter:

Jeg er endt med at vælge en kjole, hvor der er påsyet sten og perler hele vejen langs halsudskæring og under brystet, så på en måde har jeg fået mit bling 'gratis', Sælgeren kommenterede i hvert fald, at jeg skulle regne med 2-3.000 kr. ekstra, hvis det skulle have været købt i form af et bælte :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bæltet er virkelig smukt - sådan ét kunne jeg bestemt også falde for! Men priserne herhjemme, hvad sker der for dét?! :shooter:

Jeg er endt med at vælge en kjole, hvor der er påsyet sten og perler hele vejen langs halsudskæring og under brystet, så på en måde har jeg fået mit bling 'gratis', Sælgeren kommenterede i hvert fald, at jeg skulle regne med 2-3.000 kr. ekstra, hvis det skulle have været købt i form af et bælte :)

Ja det er nemlig smukt og så er det jo kun endnu bedre, at prisen også er til at betale :cheerleader3:

Fedt dit er syet på, det lyder fint! og ja det havde sikkert kostet en halv bondegård, hvis det havde været et bælte :shooter:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flowerbombs er FÆRDIGE! :thumbsupsmileyanim:

Mange timer senere er jeg nu ENDELIG færdig med mine flowerbombs, 230 stk blev det til. Det tog sin tid men nu skal de bare tørre og så skal de pakkes ned så de kan holde sig til juni. De er så fine og er meget tilfreds med resultatet. Jeg er spændt på hvad gæsterne synes, håber det har været det hele værd. Min søde bror var ved at dø af grin da jeg fortalte ham om mit projekt og han mente at jeg var alt for amerikansk - men for pokker ideen er jo så god! HAHA :rolleyes:

post-78894-0-43628100-1455269252_thumb.j

post-78894-0-78087800-1455269245_thumb.j

Redigeret af Amaliedb
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Flowerbombs er FÆRDIGE! :thumbsupsmileyanim:

Mange timer senere er jeg nu ENDELIG færdig med mine flowerbombs, 230 stk blev det til. Det tog sin tid men nu skal de bare tørre og så skal de pakkes ned så de kan holde sig til juni. De er så fine og er meget tilfreds med resultatet. Jeg er spændt på hvad gæsterne synes, håber det har været det hele værd. Min søde bror var ved at dø af grin da jeg fortalte ham om mit projekt og han mente at jeg var alt for amerikansk - men for pokker ideen er jo så god! HAHA :rolleyes:

attachicon.gifIMG_5283.JPG

attachicon.gifIMG_5289.JPG

fantastisk de nu er færdige og du kan sæt hak ved dem :loveshower: ja det er amerikansk meeeen det er bare så en fed ide :cheerleader3::tunge:

spørgsmål hvor mange får hver gæst og hvor mange bliver i ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hjemmelavet banner :loveshower:

Jeg er gået igang med at male mine bannere i dag, og det bliver så godt! Jeg elsker, at man kan se de er lavet selv fremfor dem man kan købe på ebay og etsy (vil gerne have det mere dansk). Jeg har lavet følgende:

  • Velkommen
  • Nygifte
  • Love
  • A og D
  • 11.06.2016
  • Photobooth
  • Gaver

​De er nu lagt til at tørre til imorgen og så skal de sættes på snor, det bliver så godt! Jeg har købt små mini klemmer jeg tænker der skal holde dem fast på snoren og hvis ikke det ser pænt ud må jeg igang med symaskinen.

Der er ikke plads til dem alle på billedet, men her er de

post-78894-0-92044700-1455281544_thumb.j

post-78894-0-53739600-1455281510_thumb.j

Redigeret af Amaliedb
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Flowerbombs er FÆRDIGE! :thumbsupsmileyanim:

Mange timer senere er jeg nu ENDELIG færdig med mine flowerbombs, 230 stk blev det til. Det tog sin tid men nu skal de bare tørre og så skal de pakkes ned så de kan holde sig til juni. De er så fine og er meget tilfreds med resultatet. Jeg er spændt på hvad gæsterne synes, håber det har været det hele værd. Min søde bror var ved at dø af grin da jeg fortalte ham om mit projekt og han mente at jeg var alt for amerikansk - men for pokker ideen er jo så god! HAHA :rolleyes:

attachicon.gifIMG_5283.JPG

attachicon.gifIMG_5289.JPG

fantastisk de nu er færdige og du kan sæt hak ved dem :loveshower: ja det er amerikansk meeeen det er bare så en fed ide :cheerleader3::tunge:

spørgsmål hvor mange får hver gæst og hvor mange bliver i ?

Ja det er nemlig så god en ide, amerikansk eller ej :biggrin::biggrin:

Vi bliver 75 og der er lavet 3 til hver gæst.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Flowerbombs er FÆRDIGE! :thumbsupsmileyanim:

Mange timer senere er jeg nu ENDELIG færdig med mine flowerbombs, 230 stk blev det til. Det tog sin tid men nu skal de bare tørre og så skal de pakkes ned så de kan holde sig til juni. De er så fine og er meget tilfreds med resultatet. Jeg er spændt på hvad gæsterne synes, håber det har været det hele værd. Min søde bror var ved at dø af grin da jeg fortalte ham om mit projekt og han mente at jeg var alt for amerikansk - men for pokker ideen er jo så god! HAHA :rolleyes:

attachicon.gifIMG_5283.JPG

attachicon.gifIMG_5289.JPG

fantastisk de nu er færdige og du kan sæt hak ved dem :loveshower: ja det er amerikansk meeeen det er bare så en fed ide :cheerleader3::tunge:

spørgsmål hvor mange får hver gæst og hvor mange bliver i ?

Ja det er nemlig så god en ide, amerikansk eller ej :biggrin::biggrin:

Vi bliver 75 og der er lavet 3 til hver gæst.

Super tak, så kan jeg også regne ca ud hvor mange jeg skal ha gang i :blink::lol:

super fine banner :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer