Kastberg

J + A - Bryllup - Aflyst igen...

509 posts in this topic

37 minutes ago, Beryl said:

Det er spændene at følge med i alle de ting som du selv kreere til brylluppet :super:

Den bryllupskagefigur er virkelig fin, den har jeg også selv haft kig på.

Smuk kjole, jeg glæder mig til at se billederne af dig i kjolen :wink:

Jeg syne også dine sko er rigtig fine, kan godt lide blomsten der pynter i midtten. Da jeg selv er ret lav synes jeg det er et luksusproblem at være for høj til stiletter :tunge:

Haha, jeg er faktisk ikke for høj til at gå i stilletter, min bedre halvdel er bare lille -HAHA- Jeg er 165 og han er 167...

Noget af det der er vigtigt for mig, er så at jeg også kan bruge dem bagefter. Så de ikke bare bliver brugt en gang :)

0

Annonce ♥

:iloveyou:     Vi har fundet drinksene til dispenserne!     :iloveyou:

Så blev vi vist også nogenlunde enige om drinks til vores dispensere :thumbsupsmileyanim:

Drinksdispenser.png

Vi har 8 på 8l. og 2 mindre. 

Indtil videre er det følgende:

1. Mojito
  2. Piña Colada
  3. Tequila Sunrise
  4. Bloody Mary
  5. Screwdriver
  6. Moscow Mule
  7. Flügel
  8. Sukkersirup til drinks - den kommer i en af de små
  9. Alm. rød saftevand til børn
  10. S...Sjov på stranden - Drink lavet af blanding af juice og sirup, til børn

Vi ved ikke lige hvilken en der ellers skal i den sidste lille endnu.

0

4 hours ago, Kastberg said:

Haha, jeg er faktisk ikke for høj til at gå i stilletter, min bedre halvdel er bare lille -HAHA- Jeg er 165 og han er 167...

Noget af det der er vigtigt for mig, er så at jeg også kan bruge dem bagefter. Så de ikke bare bliver brugt en gang :)

Ha ha! :lol: okay ja det er ikke helt den samme højdeforskel som der er mellem mig (162 cm) og min kommende mand (183 cm). 

0

:iloveyou:     Så fandt vi servering!     :iloveyou:

Dem der leverer vores mad, sørger selv for at maden kommer på bordet, men vi vil komme til at mangle nogen til at servere drikkevarer under middagen, sørge for at bryllupskagen, kaffen og natmaden kommer på bordet, samt velkomstdrink.

Min søsters veninde som har tidligere har arbejdet som tjener, og stadig gør engang imellem, har sagt ja.

Hende og hendes bror (som også har tjenererfaring) kommer og serverer! 

Så nu har min indre bridezilla (eller hvad man nu kan kalde det -HAHA-) fået ro... For hun er perfektionist til fingerspidserne, og hun vil gøre hvad som helst for at vi får en perfekt dag!

Det eneste vi skal sørge for, er forklæder og det kan jeg vist lige overkomme :biggrin:

1

Annonce ♥

On 17.1.2020 at 11:11 AM, diskobil said:

Sådan ! :) Nu begynder det jo også at nærme sig så småt :):) og det passer sikkert meget godt med 2 personer.

Ja, der er endelig under et halvt år tilbage! :cheerleader3:Glæder mig virkelig til at se alle de ting vi har lavet samlet på et sted! 

0

Annonce ♥

Annonce ♥

:iloveyou:     Lidt bryllupsindkøb!     :iloveyou:

Har haft fri idag, så den stod på en tur i bl.a. IKEA for at købe nogen af de ting vi mangler til brylluppet!

Fik bl.a. købt rammer til vores toiletskilte og bordplan.

Jeg kan ikke helt bestemme mig for om 40x50cm er for lilleeller om 50x70cm er stor til bordplanen.

Hvad synes i? 

50x70   Bordplan, ramme - 70x50.jpg       Bordplan, ramme - 40x50.jpg   40x50

Derudover fik jeg købt rammerne til skiltene til vores toiletkurve og et staffeli til bordplanen på tilbud i Harald Nyborg.

Toiletramme.jpg       Staffeli.jpg

Staffeliet skal jeg bare lige have bejdset, så det ligner den på gavebordet!

Sidst men ikke mindst har jeg fået begyndt på børneposerne, så de har lidt underholdning

når vi nu skal sidde ned så længe...

Ved ikke helt hvad jeg skal komme i pigernes endnu, men fik begyndt på nogle af drengenes.

Har købt noget af Harald Nyborgs "falske" lego.

De får en lille legorobot, de må beholde bagefter :)

Z3 Robot - lego.jpg

Ah, det passer ikke helt at jeg ikke har fået købt noget til pigernes poser.

Der kommer en lille bamse i de yngste børns poser.

Minigris.jpg

Jeg har altid synes de var så nuttede, når vi har gået forbi dem i IKEA. Så nu skulle det være!

Har købt den hvid/lyserøde og den helt lyserøde, og så får de en gris hver. 

Stor gris.jpg

og så selvfølgelig en til hunden også :biggrin:

Puha, det var også mange penge jeg fik brændt af hurtigt! :floejt:

0

Fantastisk idé med LEGO i børneposerne! Det var lige den inspiration, jeg manglede. Jeg putter også sæbebobler i vores børneposer, da der kun kommer mindre børn med til receptionen, der holdes udendørs, men måske det var en idé til jeres også? 

0

2 hours ago, sha said:

Fantastisk idé med LEGO i børneposerne! Det var lige den inspiration, jeg manglede. Jeg putter også sæbebobler i vores børneposer, da der kun kommer mindre børn med til receptionen, der holdes udendørs, men måske det var en idé til jeres også? 

Det har jeg også købt :biggrin: er dog i tvivl om hvad jeg skal give dem på ca 12-13. Vi har bestemt at det skiller ved når de er blevet konfirmeret. Men der er nogle få på den alder, men ved ikke helt hvad jeg skal komme i deres... For de er gamle nok til ikke at ville have bamser og sæbebobler, men ung nok til at blive jaloux på deres mindre søskende får noget... Ved ikke helt hvad jeg skal gøre med dem :(

0

Annonce ♥

9 hours ago, Kastberg said:

Det har jeg også købt :biggrin: er dog i tvivl om hvad jeg skal give dem på ca 12-13. Vi har bestemt at det skiller ved når de er blevet konfirmeret. Men der er nogle få på den alder, men ved ikke helt hvad jeg skal komme i deres... For de er gamle nok til ikke at ville have bamser og sæbebobler, men ung nok til at blive jaloux på deres mindre søskende får noget... Ved ikke helt hvad jeg skal gøre med dem :(

Vi har valgt at skille ved 10 år. Vi har en dreng på 12 1/2 og han vil gerne være stor og ikke sættes i samme kategori som sin lillesøster på 8, så han vil ikke have gavepose.

Men ellers kunne de store blive glade for en gadget fra Tiger som fx en elastik-skyder eller noget i den stil. I det hele taget tager vi tit i Tiger, hvis vi skal five små gaver til klassearrangementer mm.

0

13 hours ago, Kastberg said:

Hvad med en eller anden form for solitairespil (sådan noget har de ind imellem i Tiger) eller et opgavehæfte?

0

On 21.1.2020 at 9:08 AM, sha said:

Vi har valgt at skille ved 10 år. Vi har en dreng på 12 1/2 og han vil gerne være stor og ikke sættes i samme kategori som sin lillesøster på 8, så han vil ikke have gavepose.

Men ellers kunne de store blive glade for en gadget fra Tiger som fx en elastik-skyder eller noget i den stil. I det hele taget tager vi tit i Tiger, hvis vi skal five små gaver til klassearrangementer mm.

Vi har kun 2 der ligger i den gruppe, og de er begge autister. Så vil hellere lave den og de ikke bruger den, end at de får en nedsmeltning fordi de ikke har fået en :) Synes det vil være synd både for forældrene men også dem selv!

0

:iloveyou:     Lidt mere bryllupsindkøb!     :iloveyou:

Idag kom nogle af mine internetkøb hjem. Nogle forklæder til vores egne tjenere, og vores skænkepropper til baren!

skaenkeprop-rustfrit-stal.jpg

og da jeg var oppe og købe ind tidligere fandt jeg en lidt anderledes form for byggeblokke til de helt små.

Nogen som de ikke sluge! 

Sun flower blocks forskellige slags.jpg     Sun flower blocks figur 3.jpg

Sun flower blocks figur 1.jpg     Sun flower blocks figur 2.jpg

Noget restudsalg, så dejlig billigt!

0

Annonce ♥

1 hour ago, Kastberg said:

Vi har kun 2 der ligger i den gruppe, og de er begge autister. Så vil hellere lave den og de ikke bruger den, end at de får en nedsmeltning fordi de ikke har fået en :) Synes det vil være synd både for forældrene men også dem selv!

Jamen så er det jo også en helt anden sag og så ville jeg bestemt også lave gaveposer. Et bryllup skal være en dag fyldt med glæde :cheerleader3:

0

Lyder som at der er mange børn med og der er det fint at have noget adspredelse for dem for ellers bliver middagen meget lang. Der tror jeg at du rammer hovedet på sømmet for når de er oppe i 13-14 års alderen vil de hellere sidde med en telefon og spille eller hvad de nu laver (og de bliver yngre og yngre hvad det angår). MEN - Det er så et lille sidespring men jeg har faktisk ret ofte børn oppe ved pulten (under middagen) for de syntes det er super spændende at se på m.v. og de får da også lov til lidt med måde  :)  Jesper A (fotografen) er også rigtig god til børn så kombineret med gaveposerne og anden adspredelse så tror jeg ikke det bliver noget problem at holde dem beskæftiget uden at det nødvendigvis sker med telefonens hjælp hele tiden :):) Lidt  børnedisco er også et hit hvis det passer ind tidsmæssigt i pausen mellem middagen og brudevalsen.  Da I - som jeg husker det - drikker kaffe i samme lokale derovre så skal det selvfølgelig være pænt afdæmpet - hvis det skal være :)  Der hvor jeg står er hvis de ældste begynder at ønske kebab/narko "musik" for det er sjældent sagen ved en bryllupsfest og slet ikke på det tidspunkt :)  

0

5 hours ago, diskobil said:

Lyder som at der er mange børn med og der er det fint at have noget adspredelse for dem for ellers bliver middagen meget lang. Der tror jeg at du rammer hovedet på sømmet for når de er oppe i 13-14 års alderen vil de hellere sidde med en telefon og spille eller hvad de nu laver (og de bliver yngre og yngre hvad det angår). MEN - Det er så et lille sidespring men jeg har faktisk ret ofte børn oppe ved pulten (under middagen) for de syntes det er super spændende at se på m.v. og de får da også lov til lidt med måde  :)  Jesper A (fotografen) er også rigtig god til børn så kombineret med gaveposerne og anden adspredelse så tror jeg ikke det bliver noget problem at holde dem beskæftiget uden at det nødvendigvis sker med telefonens hjælp hele tiden :):) Lidt  børnedisco er også et hit hvis det passer ind tidsmæssigt i pausen mellem middagen og brudevalsen.  Da I - som jeg husker det - drikker kaffe i samme lokale derovre så skal det selvfølgelig være pænt afdæmpet - hvis det skal være :)  Der hvor jeg står er hvis de ældste begynder at ønske kebab/narko "musik" for det er sjældent sagen ved en bryllupsfest og slet ikke på det tidspunkt :)  

Børnedisco kunne måske være en god ide! Det skal jeg da lige nævne for min bedre halvdel! :thumbsupsmileyanim:

0

:iloveyou:     Lidt kreativ på en hverdag!     :iloveyou:

Har krydset nogle punkter af på min to do-liste idag!

På seneste har ham jeg bor med rendt rundt og øffet over at jeg gemt en masse små rester af karton istedet for at smide det ud... Han kunne så godt forstå det idag, alle de rester blev til 70 bordkort :thumbsupsmileyanim: 

Afskæringer.jpg     IMG-3610.JPG

Nogen gange kan det godt betale sig at være sparsommelig :biggrin: Der er jo selvfølgelig heller ikke noget der skriger mere bryllup end at se sons of anarchy samtidig -HAHA-

Derudover fik jeg prøvet at lave en udgave af de poser jeg vil bruge til børneposerne! Den skal i da helleer ikke snydes for!

IMG-3602.JPG

Skal lige finde ud af om den skal have håndtag på, eller om der skal et bånd på, på en eller anden måde...

Sidst men ikke mindst, fik jeg lavet midterstolpen til vores Tintin-centerpiece. Synes selv den blev meget god! :biggrin:

IMG-3611.JPG    IMG-3613.JPG

0

Ja kartonrester kan tit bruges til noget, fedt af du fik lavet bordkort. 

Er posen lavede i samme karton som bordkorg og gaveæsker? 

Mega flot vejskilt til jeres centerpiece :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til at se den når den er helt færdig

0